GFG Blog

Az leszek, amivé ti tesztek

A nagyvonalúságról

2013.01.06. 16:41, gfg ,

„Pompeius szobrainak felállításával Caesar a maga szobrainak is biztos helyet szerzett.”

(Plutarkhosz: Párhuzamos életrajzok)

 

Van olyan, hogy politikai érzék.

A politikai érzék súgja meg, hogy ebben vagy abban a helyzetben mi a politikailag lehetséges, illetve kívánatos (továbbá, hogy ami lehetséges, az kívánatos-e, ami kívánatos, az lehetséges-e, illetve mit kell tenni, hogy a kívánatos lehetséges legyen). Mert az bírja el igazán a hatalom súlyát, aki a saját javára tudja azt fordítani. A nagyvonalúság a politikai érzék diktálta, vagyis nem közönséges, hanem politikai erény. Az erősek erénye, ha azt diktálja a politikai érzék.

A nagyvonalúság politikai erényként történő meghatározása nem szűkítést jelent, hanem az adott erény természetének a meghatározását.

A tudomány például nem tud nagyvonalú lenni. A társdalomtudományos teljesítmény elérése megköveteli, hogy az illető számot adjon ismereteiről, lábjegyzetekkel és egyéb más technikákkal kell bizonyítania, hogy rendelkezik az előzmények és a kortársak ismeretével, vagyis demonstrálnia kell tudását. Hogy Weber, Durkheim vagy éppen XY korábban éppen fityet hányt a ma érvényes tudományos normákra, és az így nyert megállapítás azóta a demonstrálandó tudás része lett, az nem számít. A kortársak számára ugyanis mindez már nem megengedhető, vagyis hogy éppen a nemtudományos megismerés vezet-e a tudomány klasszikus megállapításaihoz, ezzel a ténnyel szemben a tudomány kortárs közössége nem tud nagyvonalú lenni. A nemtudományos úton megállapított felismerések nem tudományos felismerések.

Közelebb kerülünk a nagyvonalúsághoz, ha hétköznapi példákból indulunk ki. Nagyvonalúnak vagyunk hajlamosak tartani azt a kereskedőt, aki azt mondja nekünk, hogy ne vigyük el ezt a zsemlét, mert már kétnapos. Nagyvonalúnak tartjuk, mert látszólag érdeke ellen cselekszik, vagyis hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy háttérbe tolja saját érdekére vonatkozó számításait. Még inkább átjár minket a jóérzés, ha nem fűzi hozzá, hogy „mivel én jó kereskedő vagyok, különb a többinél, ezért mondom azt, hogy ne vigye el a szikkadt zsemlét”, vagyis nem hívja fel a figyelmünket arra, hogy nagyvonalúan járt el.

A nagyvonalúság politikai erénye azonban nemcsak a győzelem-vereség alapvető kérdésétől elválaszthatatlan, de attól is, hogy kifejezésre juttassuk, hogy mi az, amit éppen teszünk, vagyis kimondjuk: nagyvonalúan járunk el. Nagyvonalúnak lenni alapvetően azt jelenti, megtehetnénk, de még se tesszük. Meg van hozzá az erőnk (felhatalmazás, parlamenti többség stb.), de mégse élünk vele.  Ezt a nagyvonalúságot nem a szív, hanem a politikai érzék diktálja. Vagyis a nagyvonalúság nem karakterünk állandó vagy legalábbis meghatározó vonása, hanem egy felismert szükség. Nagyvonalú mindenekelőtt a győztes tud lenni, és még az is lehetséges, hogy a nagyvonalúság képes győzelemmé átfordítani egy vesztesnek látszó helyzetet. Mert bár lehet ugyan kisstílűen is győzni, de a győztes nagyvonalúsága erőről árulkodik.  A nagyvonalúság az erősek politikai erénye, mert erő kell ahhoz, hogy ne tegyünk meg mindent, ami egyébként hatalmunkban állna. Aki meg tudja mondani, hogy van X dolog, amit semmilyen körülmények között nem tenne meg, az az igazán erős. Aki erre nem képes, az nagyvonalú se tud lenni, vagyis valójában gyenge. Mivel a nagyvonalúság elválaszthatatlan a győzelem-vereség kérdésétől, ezért kell kimondani, hogy most éppen ebben a helyzetben nagyvonalúan jártunk el. A nagyvonalúságot ezért valójában csak elszenvedni lehet. A politikában egész egyszerűen rosszul érzi magát az, akivel szemben kifejezésre juttatják, hogy most éppen nagyvonalúak voltak vele szemben, mert a nagyvonalúság gesztusa aláhúzza az illető gyengeségét.

Illusztráljunk.

Az Alkotmánybíróság elkaszálta az ún. átmeneti rendelkezéséket, majd a sok vitát kiváltó regisztrációt alaptörvényellenesnek nyilvánította. (Zárójelben jegyzem meg, az Alkotmánybíróság természetesen politikai szereplőként viselkedett. Ennek belátáshoz elegendő visszájára fordítanunk azok érvelését, akik azt akarták illusztrálni, hogy az Alkotmánybíróság NER által kinevezett tagjai a regisztráció megtartása mellett érveltek, az érvelést megfordítva tehát azok, akik a regisztráció ellen emeltek lándzsát, azok a NER ellenzői, vagy ellenfelei. Még az intézmények semlegességét hangsúlyozó szereplők is politikai szerepet tulajdonítottak a talláros testületnek, Karácsony LMP-s képviselő egyenesen arról beszélt, hogy szerinte az AB döntésében a választók akarata jelent meg.) Az ellenzék, miközben a Fidesz-kormány vereségétől volt hangos, már arra készült, hogy a Fidesz majd fityet hány a döntésre, cselezni, meg taktikázni fog, sőt felszántja és sóval szórja be az Alkotmánybíróságot, miközben fideszes politikusok lakmároznak majd Stumpfék tüdejéből. Ehhez képest, akárcsak a felsőoktatási rendszer átalakítása kapcsán kirobbant vitában, belépett a játékba a nagyvonalúság: megtehetnénk, de mégsem tesszük, 2014-ben nem lesz regisztráció. A nagyvonalúság megfordította a vesztesnek ítélt helyzetet. Ezért fogadta nem csupán csodálkozás, hanem csalódás a nagyvonalúságot: mégsem épül diktatúra. Majd megjelent a szemrehányás, hogy egyáltalán miért erény az, ha megtehetnék, de mégsem teszik, s ezt még ki is mondják?

Így hangzik a legyőzöttek szemrehányása, a nagyvonalúság elviselésének nehézségéből fakadó gyengeségérzet.

A nagyvonalúság ugyanis a politikában a győztesek erénye.

Címkék: regisztráció,Fidesz,Alkotmánybíróság,nagyvonalúság

A bejegyzés trackback címe:

https://gfg.blog.hu/api/trackback/id/tr105001483

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán, a legyőzhetetlen 2013.01.07. 09:47:31

Nem szívesen lennék most az ellenzék helyében. Két és fél éve kiéhezett hiénákként várják, hogy a Kárpátok gazellája elbukjon a balliberális kormányok által hátrahagyott adósságcsapdában, az IMF és az EU által emelt akadályokban, vagy leterítse a Wall ...

Trackback: Ha regisztráció nem lehet, akkor mi lesz helyette? 2013.01.07. 00:10:05

Az Alkotmánybíróság az előre kiszivárogtatott híreknek megfelelően elkaszálta a választási  regisztrációs törvényt, a Fidesz pedig kiállította Rogán Antalt, hogy elmondja, a következő választáson még nem lesz regisztráció. Így döntött Orbán Viktor...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thymos 2013.01.06. 20:25:31

„Pompeius szobrainak felállításával Caesar a maga szobrainak is biztos helyet szerzett.”

…és még valamit:

"holtteste ugyanis Pompeius szobrának talapzatához zuhant, és vérével beszennyezte a szobrot. Mintha Pompeius maga nézte volna végig a bosszú művének végrehajtását, amint Caesar, sok sebből vérezve, ott feküdt holtan a lábánál. Azt mondják, huszonhárom halálos szúrás érte a testét. Gyilkosai közül többen egymást sebezték meg, mivel mindegyikük bele akarta döfni fegyverét az áldozat testébe."

(Plutarkhosz: Párhuzamos életrajzok)

"Van olyan, hogy politikai érzék."

Van!

Hisz Caesarra még ma is emlékszünk.

Kutyuu 2013.01.06. 20:40:25

No, ismét sikerült mélyre nyalni, gratula...

(vs. ...ott helyben lecsapathatta volna a gyerek fejét, de nem tette. Ilyen nagyszerű ember volt Vlagyimir Iljics...)

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2013.01.06. 21:00:04

Lenne az a pénz, amennyiért én is ekkorát nyaliznék be a kormánynak. Akár még ennél nagyobb betűmérettel is :)

riglee 2013.01.06. 21:00:51

Hát öreg!
Hogy valaki nagyvonalúságnak próbálja beállítani azt, hogy a Fidesz beszart, az a szervilitás eklatáns példája.
www.pecsistop.hu/kepregeny/vicc/1112737/

Mitzimackó 2013.01.06. 21:03:18

gfg a végén lementél seggnyalóba. rogán azt mondta, átnyomhatnák, de mégse teszik. mindenki tudja, hogy játsszák a törvénytisztelőt és nagylelkűt, mert már visszájára fordult az egész, és ha mégis beteszik a szaros alaptörvényükbe, akkor az európai vezetők nem csak kikerülik a zsebnérót, mint eddig, hanem köpnek is egyet.

solmyr (törölt) 2013.01.06. 21:04:02

Nagyvonalúság az lett volna, ha egyáltalán nem fogad el a Fidesz olyan választási törvényt, amivel saját magát hozza helyzetbe (győztes túlkompenzálása, a Fidesz számára kedvezően átrajzolt választókerületek és kampányolási szabályok), és egyáltalán nem akarja bevezetni a választási részvételt bürokratikus úton csökkentő (azaz a nagyobb mozgósító erővel és több elvakult rajongóval rendelkező pártot segítő) választási regisztrációt. Csak azután futamodtatok meg, hogy az Alkotmánybíróság a saját Alaptörvényetekkel is összeegyeztethetlennek ítélte a dolgot, ez pedig egyszerű kényszerpálya-követés (ha ennek ellenére beleírjátok az Alkotmányba a regisztrációt, az ellenzéknek kvázi végtelen lőszert adtatok volna). Konklúzió: nettó hülyeséget írtál (megint).

[Btw ne felejtsük el a "keretszámok nem lesznek" kijelentést sem, ami szintén csak részleges visszakozásnak, de leginkább egyszerű átnevezésnek bizonyult. Most pl. ott van a "nem lesz regisztráció 2014-ben" végén egy évszám, ami élből lehetőséget ad kibúvókra...]

Franky Conrans 2013.01.06. 21:08:30

Könnyfakasztóan szép gondolatok ezek Horn Gyula kormányzásáról.

ZKW 2013.01.06. 21:32:44

ad 1 :"....az Alkotmánybíróság NER által kinevezett tagjai a regisztráció megtartása mellett érveltek, az érvelést megfordítva tehát azok, akik a regisztráció ellen emeltek lándzsát, azok a NER ellenzői, vagy ellenfelei." - Bravó! Ergo: aki 2010-ben nem a Fideszre szavazott, az a Fidesz ellen volt! Vigyázzunk! A Fidesz 2,7 milliós szavazat mennyiséggel lett kétharmados tömb, pedig 5,3 millióan NEM SZAVAZTAK A FIDESZRE! ugye milyen vicces ez a gondolatmenet? ad 2: Tulajdonképpen Orbánék beleírhatnák az alkotmányba, hogy innentől kezdve csak a fidesz indíthat jelöltet (A választási törvényért civileskedő Pozsgaynak lehetnek erről tapasztalatai az előző rendszerből), milyen nagylelkű ez a kétharmad, hogy nem teszi! Hurrá! Pedig még "közénk is lövethetne" - Úgy érzem ez tényleg a seggnyalás legalja...

Vitéz László 2013.01.06. 21:40:03

hitványsági versenyben előzi a mafiakormányt...

g pont fodor elftárs...

Vitéz László 2013.01.06. 21:43:23

naivitás azt gondolni hogy a REGISZTRÁCIÓ nem a fides akarata szerint marad el...
butaság azt hinni, hogy a fides nem tervez meg ijjen eseményeket...
sajnos attól tartok ez része a "huzdmeg-ereszdmeg" típusu diktatúra építésnek...
PÁVATÁNC: egyetvissza+négyetelőre...

és akkor mostmár demokratikus a választás?
-fides ovb vel?
-kubatovlistával?
-határontúli szavazókkal?
-átszabott választókerületekkel...
-gründolt közmédiával???
-szétrabolt közkasszából feltöltött pártkasszával?

ja... ahogyan...

a hatalomra kerülésük is pusztán tiszta demokratikus versengés eredménye volt:
-2006-os tankkal b-középpel szervezett patyomkinforradalom
-közgéppel, cba val és átbaszott celebekkel
-mindenkibűnöző plakátkampány
-program nélkül
-hamis ígéretekkel, kánaánt hazudva...
-hüjenépszavazással...
-a párt(mafia) működése is demokratikus (többszöri oszlatás)

ezek után azt gondolni hogy a fidest legyőztétek... ?!?
bruhhahahaha:))))

a fides legyőzését akkor fogom elhinni amikor DAKOTA LÓ legel a sírjukon !

a fides nem sima párt, hanem BŰNSZERVEZET
választáson nem tud veszteni....
ha ez fordulna elő akkor
INKÁBB AZ EGÉSZ ORSZÁGOT felgyújtyák...

a fides számomra kellemesebb mafiakormányon mint "ellenzékben"...
előbbi esetben egy nagyösszegű VÉDELMI PÉNZZEL megússzuk...
míg a második esetben FELGYÚJTYÁK, LEROMBOLJÁK a zországot

ezért kell a fidest nem legyőzni, hanem MEGSEMMISÍTENI !!!!

amikor a "megvédik a magánnyugdíjpénztárakat" akkor pontosan fogalmaznak...

elszedik a magánkasszát = VÉDELMI PÉNZ, aminek cserében életben hagynak...
(legalábbis amig kitart nekik a kassza tartalma és azzal vannak elfoglalva)

Azie 2013.01.06. 22:00:54

@Vitéz László:
Na szerencsétlen elfeknek tényleg semmi közük ehhez, ne keverjük bele őket is... :)

vukkarak 2013.01.06. 22:03:24

A kommentekig azt hittem a hircsardat nyitottam ki. Sorry.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.01.06. 22:07:35

Tiltakozik a szakma Orbán új konzultációja ellen

"A társadalomnak segítenie kell az elesetteket, nem bírósággá kell válnia" – mondta a hvg.hu-nak a tervezett hajléktalanügyi konzultációval kapcsolatban Vecsei Miklós, a Máltai Szeretetszolgálat alelnöke. A kormány decemberben jelentette be, „nemzeti konzultációt” indítanak a megyei jogú városokban a hajléktalansággal kapcsolatban, a Szeretetszolgálat vezetője szerint viszont "veszélyes" ez a felmérés, amely ellen levélben tiltakoznak a képviselőknél.

"Vannak olyan felelősségteljes döntések, amelyeket csak hozzáértők bevonásával lehet meghozni. Veszélyes útnak tartjuk, ha a társadalommal konzultálunk arról, mi legyen a sorból kilógó emberekkel” – írta a képviselőknek szóló nyílt levelében Kozmai Imre és Vecsei Miklós, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat elnöke, illetve alelnöke a hajléktalanproblémával kapcsolatos konzultációra utalva.

A békemenet a diákok ellen szervezkedik....van bőr a képükön?

blacklord 2013.01.06. 22:16:12

Nem is tudom, ennek olvasása közben szabályszerűen sajnáltalak. Megvan a feladat, és csak az izzadság, az izzadság, de igen gyenge lett végül a termék. Ha még legalább mint a meredező férfiasság, mém-képes lenne ez a koponyatőig benyalás... De ez egyszerűen csak röhejes. További jó közpénzlenyúlst, kedves bloggazda, már csak max. 1.5 év!

Makkasz 2013.01.06. 22:24:20

Ne felejtsük el, hogy arcátlanul megpróbálták bevezetni a regisztrációt!
Ne felejtsük a többi, arcátlan intézkedéssel azonos folyamatot:

- cinikus kommunikáció (ez nektek lesz jó, lásd manyup),
- ország két részre szakadása, a nekünk lesz jót elhivők vagy eltűrők és gyenge hőzöngők (üdítő kivétel diákok, de már azzal sem foglalkozik senki:(),
- technikai kérdéssé degradálják emberek, jogok megkárosítását, sárbatiprását,
- békemenet vagy békemenet belengetése (kétharmados kormány mellett -ki ellen?- tüntetők, miért nem esik már le hogy beteg dolog). Ki ellen: akinek más a véleménye, mindez állami támogatással. Ismerős?
- alkotmányozgatás,
- ellenzők elfelejtik, lendületük elfogy, max emlegetik hogy rossz volt ez, de meghajlanak a gyalázatosok előtt.

Ez a koerográfia mindig. Orbán beszart a diákok miatt, ezért nem mer a alkotmánybírósággal szembemenni. De nem adták fel, amilyen görények akkor hoznak majd be valamit, amikor majd alkotmánybíróság tehetetlen lesz, az ő kis OVB jük meg engedi. El ne aludjunk.

Az ország végtelenül szar helyzetben van. A demokráciaparódia egy eleme a mostani visszalépés, kommunikációs trükk.

Ezek elhiszik, hogy jó nekik és az országnak amit csinálnak, és ezért a jóért minden eszköz bevethető. Ismerős?

rovidesz 2013.01.06. 22:30:18

vessetek meg, de nekem az a velemenyem, hogy :

majdnem minden szavaval egyetertek. en azt gondolom, hogy isten aldasa van nemes vezetonkon, es mindne mozdulata igazolja ezt. A josag, tisztanlatas, szerenyseg es persze a politikai erzek, mind mind olyan tulajdonsagok amik csak kiveteles emberek szemelyeben jelennek meg egyszerre.

Az allampolgarok akik anyagilag tamogatjak akar havonta tobbszazezer forinttal fejenkent, hogy az orszagunk joiranyba menjen pontosan ezt varjak el szerintem a vezetonktol, vezetoinktol.Lasson tisztan, dontson bolcsen, legyen onzetlen, es termeszetesen az egyetlen erdek ami vezerelheti, az az orszag erdeke. Nagyjabol itt is lenne a vege...

Persze lehetne az egeszet ugyis forditani, hogy ezt a tetu szemet mocskos tolvaj gerinctelen aljas fasszopo FIDESZ brigadot nem csak levalltani, hanem sokkal sokkal messzebbre menve, eloszor a magyar ujkori tortenelemben valoban VALOBAN anyagilag elszamoltatni az osszes szarosoru konnyeszemu senkihazi hatterintezmennyel egyutt, akik a havonta befizetett adobol es azt ellopva nemcsak a pofankbahazudnak, de meg be is akarja bizonyitani, hogy az en /mi erdekunkbe teszik ezt.

az aljasabbnal is aljasabb huzas volt a regisztracio, nem beszelve az ilyen jellegu regisztracio, ahol a hataron tuliak( akik nem erzik kozvetlenul a borukon a dontesuk kovetkezmenyet,) konnyitett palyan tudtak volna reegisztralni.

Ez volt a terv, meg a kubatovlistas osszemosas, hogy idoben tudjatok, hany fidesz deroid fog szavazni adott korzetben, hogy akar korzetatrajzolassal torvenymodositassal vagy ellehetetlenitessel meg idioben lepn itudjatok, hogy 100% ra nyerjetek. "ez az orszag erdeke" gondolom.

Persze en nem gondolom, hogy a blogiro hulye, esetleg szellemi fogyatekos. nem egyaltalan nem. En megvagyok arrol goyzodve, hogy nem az. Anyagi erdek es a rosszindulat fura kevereke vezerli, mely megvetessel jar minden normalis nem felazsiai demokratikus rendszerben. Velemenyem szerint akkor is ell kell zavarni es megbuntetni ezt a brigadot, ha mar az MNB teljes tartaekat kitalicskazta, mert bar romokban levo orszag lesz, ( es mar latom ahogy majd a vlasztas utan ket evvel verni fogjak az azstalt, hogy lam lam nincs is erezheto javulas) de nincs mas lehetosege ennek a kis orszagnak.

Ha valami ez a hazaarulas, nem mas. Mert mire ti, a szenny, aki persze kereszteny ertekeket magaele tartva, mint a gyava terrorista, aki gyerek tuszokat emel a magasba, nehogy valaki loni merjen, ti teszitek tonkre az orszagot behozhatatlan karokat okozva. Ti ,amikor mar a testveretek anyosanak baratjanak neven levo svajci bankszamlarol fogjatok a havi penzeteket leszipkazni, ott fogtok rohogni a markotokban, hogy megsem lehetett elvenni az osszes lopott penzt. Az mszp lopott rohadjanak is meg erte, de amit ti csinaltok, az osszehasonlithatatlan karertekben.

ha en lennek felkerve egy orban szobor allitasara, akkor a hazaarulo merev fasz lenne a cime, es egy cement/bronz kompozicioban testesulne meg.

Te meg kedves blogiro, szerintem jobb ha nem irom le mi a velemenyem konkretan rolad, mert az szemelyeskedes lenne, pedig nem is ismerlek, csak a blogodat/cegedet/munkadat.... ( kopes magamele)

manhattan (c) · http://manhattan.webspawner.com/ 2013.01.06. 22:37:01

Pár év múlva, amikor se ezen ciklus kormánytagjai nem lesznek már a fasorban sem, illetve a DK is csak por és hamu lesz, akkor a szabadabb közéleti levegöben népszavazást lehetne majd tartani arról, hogy ki volt 2010-2014 legbnagyobb szellemi marhája. Gréczy eközött a fideszvéges GFG között iszonyú erös lesz a verseny az 1. helyért.

PS: én olvastam Ceaucescu eftárs házi költöit meg íróit (=seggnyalóit), az életben nem gondoltam volna, hogy 30 évvel késöbb Mo-on ezt a színvonalat egyesek nem tudják majd felülmúlni.

Szevasztok 2013.01.06. 22:40:51

"Az ellenzék, miközben a Fidesz-kormány vereségétől volt hangos, már arra készült, hogy a Fidesz majd fityet hány a döntésre, cselezni, meg taktikázni fog, sőt felszántja és sóval szórja be az Alkotmánybíróságot, miközben fideszes politikusok lakmároznak majd Stumpfék tüdejéből."

Mert ilyen még sose történt meg ugye? (Lásd a 98%-os különadó elkaszálását követő "pogrom".)

ZSírfeka 2013.01.06. 22:50:52

A nagyvonalúság nem arról szól, hogy leveszem a hurkot szerencsétlen ember nyakából, de csak azért, mert 100 emberből 80 némán, fenyegetőn /fenyegetés alatt a következő választáson ellenem szavazást értem/ áll a hátam mögött, fent a kivégzőhelyen, de azt is csak azért, mert a a párttársaim már a küszöbhöz csapkodták a fejem a kivégzés előtti napon, hogy ezt mégse kellene, s mosolyogva verem a mellem, hogy nagyvonalú vagyok.
A nagyvonalúsághoz ennél több kell, s nem két és fél évente, akkor is csak azért, mert a pártom /nem Magyarország!/ további harácsolása emiatt bukhat.
Erről jut eszembe:
Egy nagyvonalú államférfiú egy ilyen válságos helyzetben Magyarország érdekeit kellene képviselnie.
Amúgy is, de most aztán különösen.
Értem ezalatt, hogy most nem a fidesz elnöke, hanem Magyarország miniszterelnöke. Nem a másfél milliónyi bázisé, s a pár ezer kiváltságosé, rajtuk kívül van még nyolc és fél millió állampolgár itt, akikért felelnie kellene, félretéve a párt érdekeit, a határon túliakról nem is beszélve.
Ez nem megy, így aztán soha nem emlegetik szerencsétlent a nagy államférfiak között.
Igaz, ahhoz úriember szükségeltetik, igazi nagyvonalúsággal.

Gera 2013.01.06. 22:56:56

Aztakva, eddig is voltak itt komoly dolgok, de azt hiszem, ez mindent visz. GFG is biztos helyet szerzett a szobrának: rögtön Orbán előtt, terpeszben, mélyen előrehajolva, két kezével a farpofáit széthúzva...

Szevasztok 2013.01.06. 23:07:41

Arra azért nagyon kíváncsi lennék, hogy kinek sikerült OV-t rávennie erre a "nagyvonalúságra".

És már előre félek, hogy OV mivel fog kompenzálni a mostani meghátrálása miatt.

feketeesfeher 2013.01.06. 23:15:36

GFG miért alázza meg magát rendszeresen?
A fene se érti.

Vagy van az a pénz, és akkor értem.

parandroid 2013.01.06. 23:27:17

jézusom. ez ugye csak irónia? egy szemellenzős, vastagon korlátolt, ezer sebből reménytelenül vérző, buta vélemény kifigurázása? ugye? ez nem lehet komoly. nem lehet, hogy ilyen országban élek.

dolgozni kék 2013.01.06. 23:34:14

ezt a nagyvonalúságot nem most kellett volna elkezdeni, hanem 2006-ban. Akkor lehetne politikusi nagyságról értekezni..

zsg? 2013.01.06. 23:38:16

Hát öcsém, te jó nagy talpnyaló hülye vagy. Az USA is nemes nagyvonalúság miatt vonult ki Vietnámból, mi? Meg az oroszokat is az emelkedett erény és erkölcs késztette a kivonulásra Afganisztánból, mi? Nem elég, hogy te hülye vagy, de minket is annak nézel.

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2013.01.06. 23:41:21

A logika ott nyeklik, de óriásit, hogy a nagyvonalúság nem a győztes erénye. A vesztes is lehet az, amikor feliameri, hogy reménytelen a győzelme, és nem erőlködik tovább.
Itt ez történt.

dolgozni kék 2013.01.06. 23:47:44

@gusthy1: igen, ez tiszta játékelmélet.

2013.01.06. 23:50:10

A visszatáncolás a regisztrációtól nem feltétlenül olyan lépés ami miatt az ellenzék megalapozottan találhatna támadási felületet. Társadalmi nyomásra így döntöttek, ennyi. Mondhatni, ez elvárható demokratikus keretek között. Az ellenzék reakciója, hisztije viszont, és a közbeszéd is azt bizonyítja hogy ez a döntés nem felel meg az állandó megosztás és ellenségkeresés gyakorlatának. A cikkíró amennyiben ezt átgondolja, kibonthatta volna azt a gondolatot is hogy a kormány felelősen, higgadtan tudomásul vett érveket, stb és a nép igényeinek megfelelően döntött.
Nem, ez helyett az AB a NER ellensége, sőt így egy egész nép, amelynek jogait az AB igyekszik biztosítani, a NER ellenében.
Lehetőség lett volna írni egy higgadt, nagyvonalú posztot, amihez nem érhetett volna fel az ellenzék hisztije. Ez helyett állított a posztíró egy hideg, öncélúan faragott, szögletességében hatalmat sugalló szobrot amit a néptömeg valószínűleg tojással dobálna meg. A regisztrációtól való visszalépés gesztusa ennél többet érdemelt volna.

Mpatikus Eszetlenellenes 2013.01.06. 23:59:54

Tisztelt GFG.
Szervilitása határtalan, s sajnos következményesen gusztustalan is.
Így persze minden nem teljesítmény elvű társadalmi rendszerben kiválóan megél,és meg fog élni.

"Publicisztikáit" mosolyogva fogjuk olvasni néhány év múlva, hasonlóan kenyéradói, a hős "rendszerváltók" mai szövegeihez, melyek szöges ellentétben állnak korábbi gondolataikkal.

A posztban olümposzi magasságokba emelt "nagyvonalúság" pedig a fidesztől jól megszokott jéghideg számítás, ami nem erkölcsi, hanem matematikai alapokon nyugszik.
Csak így tovább, hátha utoléri Obersovszkyt...

Mpatikus Eszetlenellenes 2013.01.07. 00:01:49

@feketeesfeher:
Igen.
Sajnos Juditnak s volt az a pénz, amiért korpásodott a haja...

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.01.07. 00:09:06

javaslom az alábbi cikket elolvasásra: hvg.hu/itthon/20130104_valasztasi_regisztracio_Fidesz

miért is nagyvonalúság valamit nem bevezetni, ami egyrészről alkotmányellenes (többségi vélemény ugyebár), másrészről meg ekkora a társadalmi elutasítottsága?????

sTormy 2013.01.07. 00:09:14

Te, Gábor! Ha már van gyomrod a szarról magyarázni, hogy tejcsoki, legalább annak nézz utána, hány l-el írják a talárt, jó?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2013.01.07. 03:39:58

"belépett a játékba a nagyvonalúság: megtehetnénk, de mégsem tesszük, 2014-ben nem lesz regisztráció. "

Ez a mondat a lényeg. Ez a "neszabazmeg, örüjjé".
Azt mondták, nem törvényes, ha a pofádba hugyozok, hát látod, most nem teszem, pedig megtehetném. Ugye, milyen nagyvonalú vagyok?

Persze valójában szó sincs semmiféle nagyvonalúságról, ez már megint a politikai maszturbálás, mikor kielégültök saját nagyszerűségeteketől, pedig száraz és kegyetlen szembesülés volt azzal, hogy van már, amit mégse tehettek meg, mert ha nagyon emberkedtek, csak még jobban megutálnak titeket. Ez a nagyvonalúságotok...

sóhajó 2013.01.07. 05:57:01

Orbán és a cége, a fidesz, nagyvonalú. Ez evidencia. :-D

royslade 2013.01.07. 07:22:14

Az igazi nagyvonalúság az, amikor ilyen cikkek NEM íródnak meg.

Ez a kormány képtelen nagyvonalúnak lenni, ez most itt a sarokba szorítottság nyüszítése.

Másik kérdés, hogy ilyen tanácsadókkal egyáltalán nem érezném magam biztonságban.

Kutyuu 2013.01.07. 07:25:11

Azért ilyenkor kicsit megnyugszom.
Ha a kormány agytrösztjének a feje ekkora segg (vö stratégiai ig.), akkor itt 2 év múlva komoly esélyek vannak a (z altáji) széllel szemben pisálásra.

belekotty 2013.01.07. 07:44:51

Ez kritikán alul szar poszt volt. Nem csodálnám ha a Fidesznek berepedne az ánusza, olyan mély benyalás volt.

belekotty 2013.01.07. 07:45:49

"talláros testületnek" :-))

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.01.07. 08:35:31

A legszebb mondatot "vitéz lászló" írta:
"
a fides nem sima párt, hanem BŰNSZERVEZET"

Ez a szomorú, hogy igaza is van:(

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.07. 09:06:17

Kedves Gépontja a Fidesznek!

Komolyan ez a blog még mindig létezik?

A szakmaiságnak végleg pát intettél?!

Alkibiadesz 2013.01.07. 09:22:20

„Nagyvonalúnak lenni alapvetően azt jelenti, megtehetnénk, de még se tesszük. Meg van hozzá az erőnk (felhatalmazás, parlamenti többség stb.), de mégse élünk vele. Ezt a nagyvonalúságot nem a szív, hanem a politikai érzék diktálja. Vagyis a nagyvonalúság nem karakterünk állandó vagy legalábbis meghatározó vonása, hanem egy felismert szükség.”

Tévedés!
A nagyvonalúság – hasonlóan a többi erényhez – középhatár, vagyis két túlzó eljárás – ebben az esetben a fösvénység és a tékozlás – végletei között elhelyezkedő helyes cselekvési mód. Ebből következően – ugyanúgy, mint a többi erény esetében – a nagyvonalúság erénye is feltételezi a helyes észnek megfelelő cselekvés, a phronesis, a gyakorlati okosság intellektuális erényét. Bizonyos jellegű „politikai érzék” – vagy nevezzük inkább társas kompetenciának – minden erényhez szükséges. Ebből pedig az is következik, hogy a nagyvonalúság ugyanúgy a karakter állandó vonása, nem pedig az érdek érvényesítő kalkuláció esetleges következménye, mint a többi erény.
Ha csak a kalkulatív ész, vagyis az agyafúrtság motiválná a nagyvonalúságot, akkor a kérdéses cselekedett nem a valódi erény következménye, hanem csak az erény látszatának folyománya lenne.

Hogy miért lehet szükség erre a látszatra, vagyis a nagyvonalúság erényének színlelésére? Erre adhat választ a következő gondolatmenet:

„Nagyvonalú mindenekelőtt a győztes tud lenni, és még az is lehetséges, hogy a nagyvonalúság képes győzelemmé átfordítani egy vesztesnek látszó helyzetet. Mert bár lehet ugyan kisstílűen is győzni, de a győztes nagyvonalúsága erőről árulkodik. A nagyvonalúság az erősek politikai erénye, mert erő kell ahhoz, hogy ne tegyünk meg mindent, ami egyébként hatalmunkban állna. Aki meg tudja mondani, hogy van X dolog, amit semmilyen körülmények között nem tenne meg, az az igazán erős. Aki erre nem képes, az nagyvonalú se tud lenni, vagyis valójában gyenge. Mivel a nagyvonalúság elválaszthatatlan a győzelem-vereség kérdésétől, ezért kell kimondani, hogy most éppen ebben a helyzetben nagyvonalúan jártunk el. A nagyvonalúságot ezért valójában csak elszenvedni lehet. A politikában egész egyszerűen rosszul érzi magát az, akivel szemben kifejezésre juttatják, hogy most éppen nagyvonalúak voltak vele szemben, mert a nagyvonalúság gesztusa aláhúzza az illető gyengeségét.”

A valódi nagyvonalúság tehát az erősek erénye, kiváltsága. A nagyvonalúság színlelésében pedig az érdekelt, aki gyenge, viszont erősnek akarja mutatni magát. Az ilyen személy a nagyvonalúságnak éppen azt a variációját képtelen felmutatni, ami az ő adott helyzetében odaillő volna. Ez lenne a vesztes nagyvonalúsága, vagyis annak elismerése, hogy vesztett, hogy gyengébb. Láthattunk-e ez utóbbi típusú nagyvonalúságra példát valaha a nagyvonalúság erényével éppen most felruházott egyén esetében? Jogosan nyilvánítható-e nagyvonalúnak az, aki a híres, hírhedt „a haza nem lehet ellenzékben” szlogen szerzője? Vagy csupán a nagyvonalúság színleléséről van szó, ami éppen a nagyvonalúság erényének hiányát, a vert helyzet elfogadására való képtelenséget tükrözi.

Az értékelő szövegben, és az értékelt tett körülményeiben több tényező is azt a sejtést erősíti, hogy itt csak egy erény látszatáról, színlelésről, illetve a színlelés marketingjéről, vagyis csupán a médiakormányzás újabb megnyilvánulásáról van szó.

Először: Hitelesebb lenne, ha a kérdéses törvénytervezet visszavonása a valódi erő birtokában történt volna meg, vagyis az Alkotmánybíróság elmarasztaló ítélete előtt.
Másodszor: Az értékelő szöveg szerzője, hibásan határozta meg a nagyvonalúság erényét, ami szintén arra utal, hogy itt csak egy vert helyzet szépítéséről van szó. Ő maga írja, hogy a nagyvonalúságot, nem a karakter, hanem csakis a politikai számítás, a szükség felismerése motiválhatja. Ezzel elfedi azt, hogy ilyen erény valójában nincs, vagyis egy ilyen meghatározás csak az erény látszatára érvényes. A valódi erény ugyanis nem más, mint az a képesség, hogy egy konkrét szituációban a helyzethez leginkább illő cselekvési formán keresztül fejezzük ki az adott helyzetben leginkább helyénvaló erkölcsi érzésünket.
Az erény hibás meghatározására építő szerzői eljárás valószínűleg nem a véletlen műve. Arra vezethető vissza, hogy a szerző machiavellista rendszerében nem lehet különbséget tenni a valódi erény és az erény látszata között. Másképpen fogalmazva: A posztmodern machiavellista esetében, aki arról ismerhető fel, hogy elmossa a valódi erény és az erény látszata közötti különbséget – hiszen mi más lenne a modern kommunikációs technikákat alkalmazó politikai image felépítésének az alapja, ha nem ez – jó okunk van arra a feltételezésre, hogy minden esetben csak az erény látszatát akarja eladni nekünk.

Harmadszor: Többször is érzékelteti, hogy a győztes nagyvonalúsága terhes a vesztesnek félnek, és ezért ez utóbbi képtelen elismerni a nagyvonalú tett nagyvonalúságát. Többek között éppen azért jár így el a vesztes, mert belőle viszont hiányzik a nagyvonalúság erénye, ami az ő helyzetében annak elismerését kívánná, hogy gyengébb.
Ezzel a gondolatmenettel azonban több probléma is van. Egyrészt – a valós tények ismeretében – nehezen igazolható, az a kijelentés, hogy az ellenzék ne lenne tudatában, és ne ismerné el saját gyengeségét a hatalommal szemben. Másrészt – mivel a szerző egy posztmodern machiavellista – jó okunk van arra a feltételezésre, hogy a vesztesek „nagyvonalútlanságával” kapcsolatos megnyilatkozások mögött írottak inkább performatív mint leíró szándék húzódhat meg. Másképpen fogalmazva, nem konstatálja, hanem létrehozza a nagyvonalúság híján lévő ellenség képét. Így az a lehetőség se zárható ki, hogy a „győztes” csak azért „nagyvonalú” mert – a saját értelmezési keretei között – ezzel is csapást mér a gyengébbik félre. Másképpen fogalmazva: nem másról van itt szó, mint a nagyvonalúság látszatával, a „nagyvonalúskodással” demonstrált erőfölényről. Ráadásul – tekintve a valós helyzetet, vagyis azt, hogy a kormányoldal vereségről van szó – az erőfölény demonstrálása nem is az ellenségeknek szól, hanem önmagának. A nagyvonalúskodás gesztusának valós célja eszerint nem más, mint az erőfölény hamis tudatának fenntartása.

tarackos 2013.01.07. 09:43:19

Azt mondjuk nem ártott volna tisztázni ki kivel is volt nagyvonalú. Az alany még ok, nyilván a kormányra gondol a posztoló. Na de kivel is volt nagyvonalú?

a) az alkotmánybírósággal? Azzal akinek nagyvonalúságában példátlan módon korlátozta a jogkörét? Nevetséges!

b) a magyar néppel? Mert nem erőlteti rá a tákolmánysértő eljárását? Erre nem is kapott felhatalmazást!

Nincs itt szó semmiféle nagyvonalúságról. Akkor lett volna nagyvonalú ha nem veri át a parlamenten a törvényt hanem pl. vétójogot ad az ellenzéknek. Erről viszont szó sincs.

A posztolónak halvány lila gőze sincs a nagyvonalúságról!

blah 2013.01.07. 10:03:50

ilyen ez amikor a végletekben gondolkodó őrült megpróbálja elmagyarázni milyen is lehet kiegyensúlyozottnak lenni... kicsit vicces de inkább szánalmas
viszont ami az egész mögött van az az, hogy rájöttek, hogy ebből aztán semmilyen előnyük nem származna

blah 2013.01.07. 10:04:37

@blah: mármint a regisztrációból

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.07. 10:05:16

Politikus még soha a büdös életben nem volt nagyvonalú.

Legfeljebb egyszer. Akkor amikor a nagyvonalúsága miatt megbukott, és kiesett a játszmából.

Azért érdekesek a kommentek is.
Félreértések elkerülése végett:

A Fidesz nem azért mondta vissza a regisztrációt, mert Bajnai, vagy ellenzék, vagy alkotmánybíróság, vagy bárki más legyőzte.

Hanem azért, mert minden híresztelés ellenére, ez (a regisztráció puszta léte) kezdetektől az ellenzéknek kedvezett, már ami a választásokat, és regisztrációs hajlandóságot illeti a bizonytalanok körében.

Ugyanis egy változtatásra hajló bizonytalan, mindig motiváltabb, egy változatlanságra hajló bizonytalantól.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.07. 10:09:29

@blah:

Ez igaz.. (regsiztrációból nem származik előnyük).

Ilyenformán kár volt emiatt diktatúrát, meg igaztalan előnyről prédikálni, merthogy a regisztráció épp az ellenzéknek kedvez, kedvezett volna.

anonymand 2013.01.07. 11:44:02

Tisztelt G. Fodor Gábor!

Kérlek, mondd meg nékem, eddig csak titkolta a Fidesz, hogy mennyire nagyvonalú, vagy a háborús körülményekre való tekintettel nem mutatta, hogy van ilyen tulajdonsága, esetleg megszállta őket a szentlélek?
Hol volt a nagyvonalúság a tákolmányozásnál?
Hol volt a nagyvonalúság több, mint két évig (kérek egy megközelítően pontos statisztikát arról, hány demokratikus ellenzéki javaslatot dobtak vissza akár bizottsági szinten, mennyiből)?
Vagy csak hány jutott plenáris ülés elé?

Várom megtisztelő válaszod!

Tisztelettel:
anonymand

Patt Garrett 2013.01.07. 11:52:20

Azé' x@r lehet olyan posztot írni, ami alá ilyen kommentek mennek :D

thymos 2013.01.07. 17:51:01

@Patt Garrett:
Azért vedd figyelembe az "elhallgatási spirál" jelenséget is.

Ppix 2013.01.07. 20:07:47

"...e zt a győzelmet ugyanolyan alázattal kell fogadni és viselni, mint a korábbi választási vereséget."
-- Orbán Viktor az EP választásokról - 2009.06.07.
www.youtube.com/watch?v=Vie3TIRMQS4

Érdemes megnézni, csak úgy süt belőle az alázat és a nagyvonalúság.
Hiányos emlékezetűek és kiskorúak kedvéért elmesélem, hogy 2002-ben hónapokig tartó hiszti (haza nem lehet ellenzékben) hídfoglalás és tüntetések keretében vették alázatosan és nagyvonalúan tudomásul a verességet.
Hát bazmeg nem gondoltam volna, hogy akad még valaki jobbról, aki ezt az agresszív kismalacot nagyvonalúnak gondolja. Egy olyan ügyben, ahol méltóztat figyelembe venni a nép közvéleménykutatások szerint 80%-ot meghaladó véleményegységét. Nem ám számításból teszi, nagyvonalú. Hogyne...

Gábor, mond, mennyit kell ehhez drogozni, avagy hány millióért görbül ennyire a gerinc???

anonymand 2013.01.08. 06:50:02

@Ppix:

Tisztelt Ppix!

"Gábor, mond, mennyit kell ehhez drogozni, avagy hány millióért görbül ennyire a gerinc???" - kérlek, magyarázd meg miből gondolod, hogy nem genetikus tünetről van-é szó, illetve, hogyan is görbülhet az, ami nem van?
Leköteleznél válaszoddal.

Tisztelettel:
anonymand

impala 2013.01.09. 19:47:05

ha jól látom, mások már leírták, hogy itt seggnyalás esett.

még azt jegyezném meg, hogy egy politikus ne nagyvonalú legyen, hanem következetes! persze, ha van alapja a politikai döntéseinek :)

vagy monnyon le!

Égbekiáltó 2013.01.09. 20:11:07

Te Gabi, baromira ne sugalld, hogy az Alkotmánybíróság politikai döntést hozott, amikor ti raktátok tele iszonyú kisstílűen politikus haverjaitokkal, akiknek közük nincs sem az Alkotmányhoz, sem a bírósághoz, de még a joghoz is áttételesen. Ennek ellenére a józan többség megsemmisít egyet a sok alkotmányellenes jogszabályaitok közül és máris politikai döntést kiabálsz. Szégyelld magad.
Hozzátok tehát a kisstílűség dukál nem a nagyvonalúság. Az neked nagyvonalúság, hogy egy alkotmányellenes jogszabály hatályosításától eltekintetek, csak azért mert megtehetnétek az ellenkezőjét??? Gondolj bele, ha megtennétek, akkor a jogállamnak lenne vége, mert egy kimondott jogellenes gyakorlatot szentesítenétek. És mikor erről lemondtok az nem nagyvonalúság, hanem a maradék józan ész egy kis lángja, ami lassan de biztosan kihuny.

Sztyepan Asztahov 2013.01.09. 20:43:14

ez a blog szóra sem érdemes. hánynom kell az ilyen emberektől.

Jó_ebédhez_szól_a_nóta 2013.01.10. 00:02:43

A sok bértollnok kommentelőnek teljesen mindegy, van a kormányon sapka, vagy nincs, a diktatúrának akkor is "épülnie kell", ha erővel átnyomnak valamit a kétharmaddal, meg ha visszakoznak is, felismerve a hibás döntést. Mindenről mindig AZ jut eszetekbe, polgártársak, és ez nem a pina? Jobbulást! :)

Hogy lesz ebből Orbán-kormány elsöprés 2014-ben?

Jó_ebédhez_szól_a_nóta 2013.01.10. 00:07:25

@Patt Garrett:
"Azé' x@r lehet olyan posztot írni, ami alá ilyen kommentek mennek :D "

Szar lehet egy csapat hasonszőrű lumpenprolival egymás faszát szopni lelkesen, mert beszóltatok yól online a 6alomnak... :)

Patt Garrett 2013.01.10. 10:08:40

@Jó_ebédhez_szól_a_nóta: Hogy lesz ebből Orbán-kormányelsöprés? Simán, buzikám :D

Urfang 2013.01.13. 23:39:23

A nagyvonalúságról

A nagyvonalúság olyan valami, amit még véletlenül sem lehet összetéveszteni a közönséges gatyába vizeléssel.

Kivéve, ha jól megfizetik.

Közpénzből.

bőrmók 2013.02.28. 15:00:28

"Így hangzik a legyőzöttek szemrehányása, a nagyvonalúság elviselésének nehézségéből fakadó gyengeségérzet."

Ha felköpök, aláállok, utána némán tűröm, hogy a nyál lecsorogjon az arcomról, akkor a köpés a vesztes?

Rólam

G. Fodor Gábor Századvég, stratégiai igazgató Nem elemző vagyok, hanem politikai gondolkodó. Ennek a szerepnek van hagyománya és előképe, de nincs kortárs kontextusa. Az a cél, hogy legyen.

Címkék

Alkotmánybíróság (1) államadósság (1) az önbecsülés kultúrája (2) a lebeszélés kultúrája (3) Bajnai (7) Bajnai Gordon (1) baloldal (7) blogok (1) Brüsszel (1) centrális erőtér (1) centrális politikai erőtér (1) DK (1) Együtt 2014 (3) EGYÜTT 2014 (1) ellenzék (1) első ember (2) értelmiség (1) Ertsey Katalin (1) Európa (1) Eurpai Unió (1) EU csúcs (1) fasizmus (3) férfiasság (2) fiatal konzervatívok (1) Fidesz (4) forradalom (2) Gurmai Zita (1) Gyrucsány Ferenc (1) Gyurcsány (6) Gyurcsány-Bajnai Szövetség (2) háború (1) Haha (2) hazafiság (1) Herczog Edit (1) igazság (1) IMF (2) Jávor (1) Jobbik (1) jobboldal (5) Karácsony (1) Karsay Dorottya (1) kommunizmus (1) kormányzás (4) középosztály (1) közmegegyezés (3) kulturkampf (1) kultúrpolitika (1) Kunhalmi Ágnes (1) liberalizmus (3) LMP (5) machiavellizmus (1) Medgyessy (1) megszorító politika (1) Mesterházy Attila (1) Milla (2) módosító indítványok (1) MSZP (6) nagyvonalúság (1) nemzetegyesítés (1) nemzeti érdek (2) nőiesség (1) Orbán Viktor (2) örülünk vincent (1) összefogás (1) ostromlott erőd (1) parlamentarizmus (1) polgári Magyarország (1) Polgár Dóra (1) politikai gondolkodás (1) progresszív blog (1) reformközgazdaságtan (1) regisztráció (1) rendszerváltás (1) rezsicsökkentés (1) sas-kabaré (1) Scheiring (1) szabadságharc (1) szabad ember (1) Szabó Rebeka (1) szakértő (1) SZDSZ (1) szocialisták (1) szocialista hatalompolitika (2) szocialista párt (3) szocializmus (2) Szolidaritás (1) törvényjavaslat (1) Vadai Ágnes (1) választási eljárás (1) válság (3) válságkezelés (1) varánusz (1) Címkefelhő

Kommentek

  • igorx: Régen voltak a fotelpunkuk Utána jöttek a fotelnácik Újabban a fotelkomcsik (Fidesz) Most meg itt ... (2020.05.28. 22:02) Férfiasság
  • Lepo: Mi baja van ennek a ronda, gnóm kis embernek? Kicsit félek, ha tehetné, orsósféreggé válna, hogy m... (2019.04.18. 11:50) Férfiasság
  • TalpigJimmy: Emberek! Ez egy nagyon frusztrált ember :D Van is mire :D Hogy néz ki a szerencsétlen? (2018.05.30. 20:32) Férfiasság
  • szabik: en internet munkat keresek (2016.03.17. 07:25) Férfiasság
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása