GFG Blog

Az leszek, amivé ti tesztek

GFG a Centrális Erőtérben 12.: Amerikai história

2014.10.27. 17:26, gfg ,

 

Mi a helyzet?

  1. Ebben az évben háromszor győzött órási fölénnyel a Fidesz. Mindent megnyert, amit csak lehetett. Kétségbevonhatatlan és hatalmas választói felhatalmazás áll mögötte. A három választás egyúttal megerősítette a korábbi intézkedéseket és egyben felhatalmazást adott a további kormányzati cselekvésre. Ezt hívjuk úgy, hogy “kormányzás demokratikus felhatalmazás alapján”.
  2. Az ellenzék mögül kifaroltak a választók. A baloldal szétesett, dezintegrálódott. Nincsenek hiteles politikusai, alternatíva állítási képessége minimális. Az ellenzéknek nincs ajánlata az ország számára. Ezt hívjuk úgy, hogy “az ellenzék elvesztette képességét az ország irányítására”.
  3. Ezt a kormányt feltételezhetően belső erők belátható időn belül nem fogják megdönteni. Ezen a ponton válik érdekessé az amerikai história és mindaz, ami ennek keretében történik. A szándék egyértelműnek tűnik, ezt hívjuk úgy, hogy "egy szuverén ország belügyeibe való beleavatkozás”.
  4. Kezdetét vette a reaktivált szereplők zavarkeltése. Minden kommunikációs megnyilvánulás az elbizonytalanítást szolgálja, az egység megtörését. Politikai nyilatkozatok, komplett hírportálok és véleménycikkek segítik az események beérését, egy szektoriális különadó szabadságküzdelemre való lefordítása megépíti a dobogót, mindezt a „liberális demokrácia” frazeológiájába burkolva. Ha mindez működött Irakban, Egyiptomban, Kijevben, miért ne működhetne Budapesten is? Ezt hívjuk úgy, hogy „az univerzális recept alkalmazhatóságába vetett hit”.
  5. A hit azért olyan erős, mert kétségtelenül van empirikus alapja: a módszer általában működik. Innen az aggodalom a jobboldali értelmiségi elitben, hogy szabad-e konfliktusokat vállalni, szembefordulni stb? De a civilizációs elköteleződés kérdése nem az ügy oka vagy előfeltevése, hanem a játék része és következménye. Ha a cél az elbizonytalanítás, akkor talán nem kellene elbizonytalanodni. A játék a félelmek, aggodalmak felerősítéséről szól. Erről van szó akkor is, ha valaki klasszikus külpolitikai forgatókönyvek racionálisnak tűnő számbavétele mögé rejti el szándékait, és akkor is, ha szimplán „behívná a törököt”. Ezt hívjuk úgy, hogy „zajlanak az események”.
  6. A módszer általában működik, de vannak korlátai is. Hogy rögtön a végére ugorjunk, például a következmények is ilyenek. Ha aggodalmakat lehet kelteni a játék részeként, akkor lehet a játék következményeként is. Nézzük meg, hogy rend, szabadság, jólét és persze liberális demokrácia honol-e Irakban, Egyiptomban, Kijevben stb.? Vagy egy másik korlát: a játék nyelvezete és kellékei. Mivel a játékot a demokráciára való hivatkozás teszi érvényessé, ettől nemigen tanácsos eltekinteni a játszás során.  Van egy négy év alatt ötször megerősített kormánypárt, a kétharmad ereje, a választók által elutasított ellenzék, a „demokrata” ellenjelölt hiánya, extra-eszközök jelenléte, úgyis mint a békemenet és így tovább. Ezt hívjuk úgy, hogy „a játék szabályainak ismerete” .
  7. Ha a játék nem lefutott, ha vannak korlátok, ha lehetőség van mérlegelésre, akkor másként is lehet és másként is végződhet, mint ahogy az általában szokott. Ezt hívjuk úgy, hogy „megnyílik az út politikai megoldás előtt”.

A bejegyzés trackback címe:

https://gfg.blog.hu/api/trackback/id/tr296838371

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Internet is for porn 2014.10.27. 20:52:31

Menjünk el vasárnap tüntetni az ingyen torrentért és a küpolitikai botrányért. Azzal soha ennyi embert nem mozgattak volna meg. Tisztelt szervezők, nálatok a labda.

Trackback: internetadó 2014.10.27. 20:52:28

Internetadó, az igazi rezsicsökkentés!

Trackback: Tüntetés az internetadó ellen 2014.10.27. 20:51:21

Orbán monnyon le! Orbán takarodj! Kicsit késve érkeztem, a 49-es villamosról leszállva körbepillantottam merre menjek, de csak követnem kellett az emberkígyót. Sietve lépkedtem el a komótosan haladó tüntetésre “sietők” közt, fiatalok, időse…

Trackback: A fiatalokat csak az Internet érdekli. 2014.10.27. 20:50:26

Amikor az Internetadót belengették egy olyan témába tenyereltek bele Orbánék, ami sokkal több szállal kötődik az emberek hobbijához, az életviteléhez, mint mondjuk a 20-30 év múlva esedékes problémává váló nyugdíj. Sarkítva: az sokkal átélhetőbb, hogyR…

Trackback: GFG a Centrális Erőtérben 12.: Amerikai história 2014.10.27. 18:00:01

Ezt a kormányt feltételezhetően belső erők belátható időn belül nem fogják megdönteni. Ezen a ponton válik érdekessé az amerikai história és mindaz, ami ennek keretében történik.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

civil polip 2014.10.27. 17:49:49

Békemenetet! Gyorsan!

Geo_ 2014.10.27. 17:55:24

Ebben az évben háromszor győzött órási fölénnyel a Fidesz. Mindent megnyert, amit csak lehetett. Kétségbevonhatatlan és hatalmas választói felhatalmazás áll mögötte. A három választás egyúttal megerősítette a korábbi intézkedéseket és egyben felhatalmazást adott a további kormányzati cselekvésre. Ezt hívjuk úgy, hogy “kormányzás demokratikus felhatalmazás alapján”.

Ideje lenne elemezni - látom, a gondolkodás "nem megy".

Gabbesz 2014.10.27. 17:57:06

Göbbels is hogy odavolt Hitlerért, de aztán csak eljött a vég.

clegane 2014.10.27. 18:04:39

hatalmas fölénnyel a lófaszt

E-leonora 2014.10.27. 18:06:16

"Hatalmas választói felhatalmazás" ? Ezt kétségbe vonom úgy is, mint szegedi és úgy is, mint aki tud számolni.

sanyix 2014.10.27. 18:06:42

@Geo_: 20% mióta hatalmas fölény? Egyáltalán mióta fölény? Ha a fidióta matematika bevezetése óta...

Vén Csataló 2014.10.27. 18:06:56

@E-leonora: Már el is jött. 2010-ben. Nem vetted észre?

Slothrop 2014.10.27. 18:11:50

Akkor semmi gond, Ukrajnában elzavarták az oroszbérenc kastélyépítőt, a szakadárok kiválásával a pártja gyakorlatilag megszűnt, és választottak demokratikusan elnököt meg parlamentet. Ha az amcsik kellettek hozzá, hét az amcsik kellettek hozzá.

bloglegelő 2014.10.27. 18:17:10

érthetetlen szar

"Nézzük meg, hogy rend, szabadság, jólét és persze liberális demokrácia honol-e Irakban, Egyiptomban, Kijevben stb.?"

ilyen példákra hivatkozni meg blőd hülyeség, szóval van összhang a poszt írójában

szivaros.Juli 2014.10.27. 18:35:05

Csak érdekel kedves GFG, hogy ezt tényleg el is hiszi, vagy csak szeretné, ha mások elhinnék?

csak egy néző 2014.10.27. 18:39:55

@civil polip:
"Békemenetet! Gyorsan!"
Ezt bebuktad öcsém, elmarad a birkamenet. Mi lesz most veletek?

szivaros.Juli 2014.10.27. 18:42:34

Azért van hiszti a kormányban, mert semmilyen valós társadalmi támogatottság nincs már.

Vannak akik a Fideszből élnek.
Vannak akiket megvettek egy kiló krumpliért.
Vannak akik a közmédia alapján tényleg elhiszik az esti mesét.
És kész.

Ha valaki másból is lehet élni.
Ha valaki más is megadja a krumplit.
Ha valaki más mondja a mesét.
Akkor nincs többé senki kedves Gé.

Az összes többi ellenzéki pártra leadott szavazat pedig valós bázist jelent. A Jobbiktól az Elempéig, a Dékától az Együttig tényleg vannak támogatók.

Jobb lett volna nem elcsalni ezt a választást, akkor lehetnének egy erős ellenzékben, így meg majd turista látványosság lesz az Orbán-villa meg a Rogán-lakás. Ők meg mehetnek Moszkvába mint a nagy elődjeik.

no_successful2 2014.10.27. 18:44:44

@sanyix:

Mióta csak 40% jár el szavazni.
Ez már sokszor elhangzott itt, az az ismeretlen tömeg lehetett akár fideszes is, az amolyan Schrödinger macskája dolog, aminek a végén ez jött ki. Bizonyíték csak arra van, hogy az ország Fidesz párti, arra viszont semmi bizonyíték hogy szoci lenne.
A nem szavazó emberek tömege, csak egy ismeretlen massza.

Mondjam még egyszerűbben ?

100-an ülnek egy tutajon.
20-an jobbra eveznek, 10-en balra, további tízen előre hátra.
Marad 60 ember, aki sejti, hogy a tutaj a jobb parton fog kikötni, mégsem evez.
Szerinted miért ?
Mert neki egyszerűen megfelel a jobb part, csak legfeljebb lusta evezni.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.27. 18:54:02

Jön a monitoros forradalom. A narancsos forradalom, az arab tavasz, a kínai esernyős felkelés és a többi titkosszolgálati akció után eljöt az ideje a budapesti monitoros forradalomnak.

sanyix 2014.10.27. 18:58:11

@no_successful2: mondom még egyszerűbben: aki nem ment el szavazni az se szoci, se fütyisz...

civil polip 2014.10.27. 19:08:24

@csak egy néző: Irónia nem jött át? Lehet, hogy az én hibám.

incze 2014.10.27. 19:10:54

gfg épp azt magyarázza ilyen bő lére eresztve, hogy minden kurvára remek a ner körül. ezt hívjuk úgy, hogy teli a gatya.

csak egy néző 2014.10.27. 19:11:26

@civil polip:
Ok, lehet, hogy én nem vettem. "Birkamenetet gyorsan" jobb lett volna.

polgári kór 2014.10.27. 19:12:04

teljesen ésszerü helyzetértékelés amerikáról, erről van szó

persze a fidesz is sokat tesz érte hogy utálják

azt meg jobb ha észben tartja a néger hogy ha megbuktatják a fideszt akkor SEM a kedvenceit támasztja fel, hanem a Jobbikot hizlalja

Netuddki. 2014.10.27. 19:17:03

"Ebben az évben háromszor győzött órási fölénnyel a Fidesz."

Az óriási támogatottság körülbelül 20%. De a fideszesek fel voltak mentve matekból, azért is mentek egy büfészak után "politikai gondolkodónak". Lehet most úgy érzed megfogtad az isten lábát, de örökké nem lesz a fidesz "hatalmon", utána mit csinálsz? Elmész árufeltöltőnek egy multihoz?

ca2 2014.10.27. 19:17:18

a demokrácia teremtés legszebb példája szerintem líbia..
ott volt egy egyáltalán nem demokratikus (a térségben melyik ország, az,,? mondjuk a nagy nyugati szövetséges szaud-arábiánál sokkal demokratikusabb..), de afrikai-arab viszonylatban jól működő állam
na akkora demokráciát sikerült teremteni, hogy jelenleg a központi kormányzat -aminek a demokráciához köze nincs- az ország területének 15%-át ellenőrzi a kb...a többin ki tudja mi történik...
oktatás, egészségügy stb gyakorlatilag megszűntek (ezek afrikai viszonylatban a legfejlettebbek voltak korábban..)a gazdaság kb ötödére zsugorodott (ha ilyen körülmények között lehet egyáltalán gazdaságról beszélni..)
persze ugye azt senki nem gondolja komolyan , hogy irakban, líbiában, szíriában a beavatkozás célja a demokrácia megteremtése volt..

ca2 2014.10.27. 19:23:09

amúgy meg a fidrsz megbuktatása jelen pillanatban könnynen visszafelé sülhetne el... ugyebár ha a fidesz megbukik ettől a végletekig lejáratódott , usa-norvég civil támogatással működő pár százalékos gyurcsány-bajnai banda még nem, lesz népszerű..könnyen lehet, hogy ez esetben a jobbik jönne,,, akkor bombáznának az amerikaiak mint ahogy a tomika poénkodott, vagy mi lesz?

nnnnnnnn 2014.10.27. 19:26:36

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: lehet 20%-nak nevezni. de ti még kevesebben voltatok egységesek. emiatt fog 2018-ban is nyerni a fidesz, 17%-al :)

csak egy néző 2014.10.27. 19:33:43

@$$$=$$$:
Erre azért ne vegyél be erős mérget.

ca2 2014.10.27. 19:36:26

@$$$=$$$: pontosan,, 20% vagy nem, tök mindegy, évek óta nincs a fidesznek érdemi kihívója..
mert az összes többi szerencsétlen még együtt sem képes 20%-ot elérni,,,
amíg nem lesz egy olyan ellenzék aminek valódi mondanivalója van addig marad a fidesz, még akkor is ha majd már csak 5%-ot kap..

ca2 2014.10.27. 19:41:37

@ca2: ..mert most a magát demokratának nevező szerencsétlen banda arra lehet, hogy össze tud szedni 10000 embert, hogy a fidesz székházat dobálja monitorokkal, de lassan kb szavazójuk is ennyi lesz..
vidéken ma már gyakorlatilag nincs baloldal 1-2 várost leszámítva (nézzük meg a megyei testületeket..)
de budapesten sem tudnak már egy főpolgármester jelöltet sem kiállítani..

2014.10.27. 19:47:19

@$$$=$$$: Pubi, itt nincs ti és mi. Ha most nem is, de legközelebb az egész rendszer haszonélvezői fognak menekülni, az Orbán-Gyurcsány párossal az élen, nyomukban Vona, meg az összes álradikális bohóc, és pár liba sereghajtónak.

kacsapuszi 2014.10.27. 20:07:12

G. Fodor, mint független elemző, avagy a Centrális Erőtér felvonultatja legjobb erőit a Rákosi Mátyás téren

1. Elsősorban ennek a versenynek a hatása alatt nyitottuk mi is tágabbra a párt kapuit s így nőtt meg ugrásszerűen a párttagság. Hogy mi ennek nem örültünk, s hogy a veszélyeknek, amik a párt felhígításával, felduzzasztásával járnak, tudatában voltunk, arra nézve idézem a kádermunkáról tavaly május 6-án tartott előadásomból a következőket: "Pártunk taglétszáma most már körülbelül 700.000 főnyi. Sajnos azonban, itt a szám nagysága inkább negatív, mint pozitív tényező."

2. Azok is tévedtek, akik azt hitték, hogy a koalíción kívül lehetséges építő, teremtő munkát végezni a kormányzásban. Ennek a felismerésnek hatása alatt gyakran felvetődött a kérdés, hogy ... nem volna-e helyes visszavezetni a demokráciához ezeknek a tömegeknek megváltozott nézetű részét s azokat a képviselőket, akik a mult esztendő tapasztalatai alapján belátták, hogy helytelen úton járnak, amikor terméketlen ellenzékieskedést választottak.

3. Ugyanebből a békepolitikából folyik, hogy minden más állammal szívesen erősítjük gazdasági kapcsolatainkat, - feltéve, ha ezek a kapcsolatok nem érintik nemzeti függetlenségünket és nem jelentenek beavatkozást belügyeinkbe.

4. Számolni kell azzal, hogy a reakció csak ezután próbálkozik teljes erővel felvonulni, hogy csak ezután kísérli meg, hogy zavart okozzon sorainkban, ezért változatlanul résen kell lenni ezen a szakaszon is, De ugyanakkor ne felejtsük el a magyar demokrácia nagy sikereit, egészséges fejlődését és azt a hallatlan erőgyarapodást, amelyet számára a két ... párt egyesülése, a munkásegység megvalósulása jelent. (Lelkes taps.) Ez a magyar demokráciának központi eseménye és olyan erőforrás, melynek hatásai és eredményei még csak ezután fognak mutatkozni.

5. Ezért összpontosul az amerikai imperializmus dühe a Szovjetunió ellen: érzi, hogy ezen a szilárd bástyán megtörik minden rabló szándéka. Viszont a népi demokráciák, de az egész haladó emberiség is azért támogatja, azért sorakozik fel mögéje, mert tudja, hogy mint a fasiszta barbárság elleni harcban, most a világuralomra törő imperialistákkal szemben a Szovjetunió a biztos, az áttörhetetlen gát. A népi demokráciák a Szovjetunió segítségével egészséges, gyors fejlődést mutatnak, tervszerűen fejlesztik gazdaságukat és a Szovjetunióra támaszkodva, egymással megbékélve, szilárdan állnak az imperialista törekvésekkel szemben. Ebben a tekintetben a világ valóban két táborra van szakadva: a népi demokráciák, a haladásért küzdők táborára, ahol egészséges a fejlődés, a jövőbe vetett bizalom és béke honol és az amerikai imperialisták táborára, ahol elégedetlenség, félelem, válságok, bizonytalanság uralkodik.

6. S a 48-as szabadságeszmék továbbfejlesztését jelenti a nagyüzemek, bányák, bankok államosítása, melynek eredményeképpen a munka termelvénye nem kapzsi tőkések profitját növeli többé, hanem a közösség érdekeit szolgálja ...(Taps.)

7. A magyar demokrácia megerősödésével elérkezett az ideje annak, hogy hozzáfogjunk olyan problémák megoldásához is, amelyekre eddig nem tudtunk időt szakítani. Itt az ideje, hogy foglalkozzunk a magyar sajtó kérdésével.

Gyingizik 2014.10.27. 20:11:48

@E-leonora: Kétségbe vonom az állítását. Aki nem volt szavazni, azt nem érdekelte, nem lehet sehova beleszámolni. De akár bele is mehetünk ebbe a játékba: pl. mesterházyt idézve: "Aki nem volt szavazni, az a fideszre szavazott!" És tessék máris megvan a 2/3!!

Pan Modry 2014.10.27. 20:40:55

Nem kell az internetados tuntetesbe amerikat belekeverni. Az emberek nem akarnak a nav-os bunozoknek internetadot fizetni azert hogy azt is ellopjak, ennyi!

kacsapuszi 2014.10.27. 20:51:36

Vajon mi történik, ha a Békemenet, Orbán Viktor kifejezett kérése ellenére, mégis elindul - Amerikába?

kacsapuszi 2014.10.27. 20:52:51

@ca2: Erre ne legyél büszke, mert annak idején a Hazafias Népfront jelöltjei is taroltak.

smartdrive 2014.10.27. 20:53:27

leírjam megint, hogy mi vagy, és hogy nézel ki?

mrs. white 2014.10.27. 20:56:14

Némi igazságtartalom van és az a 2. pont.
Valamint az, hogy nem a belső erők és nem Amerika fogja megbuktatni. Hanem az állampapírba befektetők. Gyors lesz és fájdalmas. Mindenkinek, még neked is Gábor.

bloglegelő 2014.10.27. 20:58:26

egyébként most látom, mekkora baromságot írt a "politikai gondolkodó" - végül is stimmel

az internet adóztatása, mint "szektoriális adó"

az b+ ... ennyi erővel a vízfogyasztásra is kivethetnél adót, amit "természetesen a vízművek nem háríthatna át", ugye ... otthon meg nem fizetnénk 700-nál többet amiatt, hogy víz nélkül nincs semmi

hát internet nélkül sem, ha nem tűnt volna föl

persze naivitás a megszólítás .. az efféle "gondolkodók" nem szoktak visszatérni a piszkukhoz

Pan Modry 2014.10.27. 20:59:59

@mrs. white:

Lehet benne valami, a templeton allitolag nincs tul messze ahhoz hogy stop loss t eszkozoljon.

Késes Szent Alia 2014.10.27. 21:01:44

"A módszer általában működik, de vannak korlátai is. ... Nézzük meg, hogy rend, szabadság, jólét és persze liberális demokrácia honol-e Irakban, Egyiptomban, Kijevben stb.? "

Ha GFG szerint ilyesmi amerikai beavatkozás történik minálunk, akkor az analógia alapján miniszterelnök urunk Szaddam Husszeinhez, Mubarakhoz és Janukovicshoz hasonló, és a kérdés csupán az, hogy a hatalma megdöntése rosszabb-e az országnak, vagy a hatalomban maradása.
Érdekes felvetés a kormányközeli Századvégtől.

Hix__ · http://hix--.blog.hu 2014.10.27. 21:05:10

Ezt hívjuk úgy: "A korrupcióban igen kedvezően érintett fél, aki logikusnak szeretne látszani, de pont olyan szánalmas, mint máskor, ha a gazdit kell védeni" ;)

whale 2014.10.27. 21:09:27

Hiteltelen csinovnyik vagy, aki a hűbérúr ülepét nyalja fényesre az asztalról leeső cupákért.
Politikai gondolkodó... Eh?

whale 2014.10.27. 21:11:56

Azt hiszem most döntöttem el, hogy otthon összegyűjtöm az informatikai hulladékot holnapra...

mrs. white 2014.10.27. 21:12:09

@Pan Modry: Talán pénteken írtam valahova először ezt, akkor úgy fogalmaztam, nem lesz közvetlen amerikai beavatkozás csak egy információ morzsa templeton egyik brokerének. Egy szivárogtatás, egy jó tanács, hogy mit kell tennie a papírokkal ha nem akar sokat bukni, de nyugi van ez csak akkor következik be amikor ki van jelölve akinek át kell adni az irányítást. Az még nincs meg, szerintem.

whale 2014.10.27. 21:22:25

@mrs. white: Sokat bukni? Mihez képest? :) Pillanatnyilag 800 MILLIÓ DOLLÁRRAL ér kevesebbet a pakk, mint negyedéve.

index.hu/gazdasag/2014/10/27/800_millio_dollart_bukott_a_gyenge_forinton_a_templeton/

kacsapuszi 2014.10.27. 21:23:00

Századvég Zrt. értékesítés nettó árbevétele

2010 - 34.225 eFt.
2011 - 210.642 eFt.
2012 - 936.454 eFt.
2013 - 688.876 eFt.

G. Fodor! Mennyi ebből a Fidesz-közeli megrendelés?

whale 2014.10.27. 21:25:37

Ja, a kép egyébként qrvajó GFG-ról. "Nabazmeg, ezt elqrtuk! Nem kicsit..." :DDD

whale 2014.10.27. 21:28:06

@kacsapuszi: Illetve a közpénz? Ipari tolvajok csicskái vagytok némi apróért, semmi más.

mrs. white 2014.10.27. 21:29:44

@whale: Ez még aprópénz. Nagy dolgok nem is történtek.

vokalpatriota 2014.10.27. 21:35:25

Te, G.Fodor, írok egy másik variációt, jó? Hasonlítsuk össze, melyik az életszerűbb!

1.A tegnapi tüntetők, az a 25-30ezer ember nem amerikai ügynök
2. Nem bal-, jobb vagy akármilyen oldali, hanem
3.csak elege van abból, hogy azt hiszitek, bármikor bármit megtehettek és
4.kárörvendően olvassák a fejetekre azt, amit ellenzékben 6 évvel ezelőtt mondtatok, továbbá
5. látják, hogy ettől mennyire idegesek lesztek és mégjobban röhögnek rajtatok, valamint
7. látják, mennyire pitiánerek vagytok, mert nem tudtok még egy ilyen semmi ügyben sem veszíteni, nektek mindenképp tévedhetetlennek kell lenni.

Szerintem meg húzzátok ki a fejeteket Orbán seggéből és nézzetek körül.

Vagy tudod mit? Mégse. Jó lesz ez így.
Mert az igaz, hogy egy darabig még nem buktok, de ha így maradtok, akkor mindenképp hamarabb, mint ha nem maradtok így.

whale 2014.10.27. 21:37:33

@mrs. white: Azért ne gondold, hogy erre már nem vonják fel a szemöldöküket. Még egy ilyen kanyar és elkezdődik a diszkont kiárusítás, szerintem...

nnnnnnnn 2014.10.27. 21:57:57

@vokalpatriota: mibe szeretnél fogadni, hogy egyrészt a tüntetések ellenére bevezetik az interneccadót, másrészt 2018-ban is megnyeri a választásokat a fidesz?

Moin Moin 2014.10.27. 22:13:21

"A szándék egyértelműnek tűnik, ezt hívjuk úgy, hogy "egy szuverén ország belügyeibe való beleavatkozás”." - Ehhez képest mit mondott ma Michael Roth német külügyi államtitkár Budapesten? Hát ezt: "And let me be very clear here: the classic principle of non-intervention in the internal affairs of sovereign states does not apply in the EU." („És hadd legyek nagyon világos: a szuverén államok belügyeibe való be nem avatkozás klasszikus elve nem alkalmazandó az EU-ban.” )

GFG: mi lesz veled eztán és a hozzád hasonló söpredékkel? Szembeszálltok Némtországgal + az USA-val? Még a kedves Horthytok is csak az egyikkel mert huzakodni - és abba is belebukott!:-)
(Ja: az oroszokban meg ne bízzál, fiam, mert azok GDP-je töredéke a németnek!)

imagepeace · http://imagepeace.blogspot.com/ 2014.10.27. 22:13:26

nem ertem ezt a hirtelen amerikaellenesseget.. Tenyleg elhiszi amit ideirt?? mert mondjuk pont ugyanezt ide lehetne irna ma Moszkvarol is.. es tudja Moszkvat probaltam Amerikat meg nem.. lehet egy mondjuk 50 evig kiprobalni azt ist??? azert mert valaki nem ugy ugy gondolja mint Orban Viktor meg az eltartottjai akkor mar neoliberalisamerikaberencszoialkommunistamszpsesmegnemtudommicsida? nem lehetne csak maskepp gondolni?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.10.27. 22:15:35

Csak egy apróság a jegyzőkönyvnek: a törököt éppen GFG főnökei hívják be, a másik oldal inkább a Habsburgokat hívná, ha már. De azért jellemzően az előbbiek is odaírják, hogy "minden megoldás érdekel". A 6-7. pont különösen vicces.

hosiminy 2014.10.27. 22:29:42

Az USA az ukrán kaland fényében teljes igazodást vár el a vazallusoktól. Ez év februárja előtt a kötelező minimumon aggódtak csak a Mo-i demokráciáért, azóta a helyzet fokozódott. Az igazodást a vezető politikusok egzisztenciális zsarolásával próbálják kikényszeríteni, a beutazási tilalom a lófej az ágyon, belengették a nemzetközi elfogatókat.

Orbán a mi fénylő csillagunk ballibsik 2014.10.27. 23:09:45

A miniszter elnök úr a titkosszolgálatoknál is szétcsaphatna! Ha a rohadt amcsik nem mondják meg kiket tiltottak ki, a postától be kell kérni kiknek kézbesítettek levelet az USA-ból! Abból kiderül kik az aljas árulók, akik a miniszter elnök úr hitelét ássák alá korrupcióval!

gtri 2014.10.27. 23:14:29

@hosiminy:
"Ez év februárja előtt a kötelező minimumon aggódtak csak a Mo-i demokráciáért"

Ezt a kijelentését erősen kétlem. Ha majd pár év/évtized múlva történészek hozzéférnek az amerikai és a magyar diplomáciai levelezéshez, akkor lesz csak megállapítható, hogy a színfalak mögött mióta aggódnak az amerikaiak a magyar demokráciáért. Addig minden ilyen kijelentés csak propaganda.

2014.10.27. 23:26:48

Elemzőként legalább te tudhatnád Gábor, hogy a rendszeretek saját magát kezdte felszámolni. Ahogy az egyébként sikeres forradalmak után lenni szokott. Most Simicska, az USA és a belső ellenzéketek szerepe az, amit taglalnod kéne, nem három tök lefutott választás, amit egy megvett ellenzékkel csináltatok végig. Nekem viszont tetszik, mert most számoljátok föl magatokat egy életre.

Aszpartám 2014.10.27. 23:31:37

Ez a cikk egzotikus. Révai Józsefre emlékeztet. Igazából ennek turizmus értéke is lehet, hogy Magyarország ilyen retró ötvenes évekbeli hangulatú hely.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.10.27. 23:38:41

Aranyos, 2006-ban még nem “kormányzás demokratikus felhatalmazás alapján”-nak hívtátok.
Ja igen, és persze a "vekkeres forradalom" sem akarta a belgrádi eseményeket másolni még véletlenül sem.
Az, h 1 szuverén ország eldönti, h kiket enged be a területére az 1 szuverén ország belügyeibe való beavatkozás neked. ROTFL.
De egy dologban igazat adok neked: vállaljátok csak a konfliktust, álljatok csak bele teljes mellszélességgel a gigánként 150 Ft-os internetadóba, ne engedjetek 1 jottányit sem.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.10.27. 23:39:49

@storker: Ő nem elemző, hanem politikai gondolkodó.

panelburzsuj 2014.10.27. 23:46:25

@MolnarErik:
Ez a "politkiai gondolkodó" valami olyasmi, mint a tucat-fidesztroll, csak hússzoros fizetésért?

Késes Szent Alia 2014.10.27. 23:48:25

@Aszpartám: Folytatják egy ideig, és pármillió magyar is csak turistának jön majd ide.

Sumaragu Waldemar 2014.10.28. 00:03:38

Faszikám felhívnám szíves figyelmedet, hogy hogyan is végezte Kadhafi! Aztán ha majd a kedves vezetőd is így végzi, na akkor kezd aggodni, hogy hol, hogyn és miként találsz egy új gazdatestet......

Amúgy nagyon viccesek vagytok...... Hihihihihihihi....

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2014.10.28. 00:30:45

@gfg:
Készüljön fel!
Hamarosan jön a Centrifugális erőtér 1.!

eloi 2014.10.28. 01:14:04

@bloglegelő: " az efféle "gondolkodók" nem szoktak visszatérni a piszkukhoz "

Gondolkodik - a képen is látszik, ahogy fogja a homlokát és igyekszik gondolni valamit -, csak nem jut semmi az eszébe. :-)

eloi 2014.10.28. 01:21:43

@Gyingizik: A választásra jogosultak 27%-a szavazott a Fideszre. Ebből lett némi választási rendszer átszabás által 2/3-ad. Az többiekre összesen több, mint 30% szavazott, és több, mint 40% nem szavazott.
Ami a parát okozhatja a Fidesznek, az nem is a többiek eredménye - bár összesen az is több, mint az ő 27%-uk -, mert az valóban nagyon sokfelé osztódik.
Hanem az, hogy az összesen 73% az nagyon-nagyon sok ember! Akik vagy nem szavaztak, vagy nem rájuk.
Viszont ha feltűnne egy rátermett, hiteles, követhető ember/párt, akkor nagyon is van honnan maga mögé állítani egy 27%-nál jóval nagyobb tömeget.
Na ez a para. Ettől nem lehet nyugisan hátradőlni. Mert ugyan most éppen nincsen az ismert szereplők között ilyen, de a holnap ismeretlen, hozhat bármit, bárkit.

Pop40 2014.10.28. 01:25:50

@Aszpartám:

:DDD

Ez eddig a nap kommentje. :D

Géfodort meg a nyáladzását pár év, évtized múlva valószínűleg tanítani fogják a politológushallgatóknak, azzal, hogy "srácok, ha jót akartok magatoknak, akkor ilyet ne!". (Ezt hívjuk úgy, hogy “közpénzből kitömött nyalonc megélhetési seggnyalása a közpénzből kitömött törpe diktátornak”.)

Persze lehet, hogy addig még összenyal magának egy új, úszómedencés házat, mint Petike :)

eloi 2014.10.28. 01:27:23

@Késes Szent Alia: "Érdekes felvetés a kormányközeli Századvégtől. "

Ahogy az is érdekes húzás volt a Századvég lapjától, hogy előhúzták a kitiltási ügyet!!! Vajon miért? Öngól? Vagy mi van mögötte? Megelőző csapás, mert úgy gondolták előbb-utóbb valaki úgyis rátalál, és akkor már inkább ők próbáljanak először tematizálni, adni egy kormánybarát narrációt az ügynek?

eloi 2014.10.28. 01:31:24

@mrs. white: A Templeton már most 800 millió dolláros bukóban van a magyar papírokkal. Úgy, hogy van ok a parára. Amerika sem kell hozzá. Elég elérni a pontot, ahol a papírokat dobniuk kell a kármentés érdekében.
Ha nagyon szerencsénk lesz, talán kivárnak, hogy újra elinduljon az értékük felfelé.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2014.10.28. 02:02:21

A WALESI BÁRDOK

Edward király, angol király
Léptet fakó lován:
Hadd látom, úgymond, mennyit ér
A velszi tartomány.

Van-e ott folyó és földje jó?
Legelőin fű kövér?
Használt-e a megöntözés:
A pártos honfivér?

S a nép, az istenadta nép,
Ha oly boldog-e rajt’
Mint akarom, s mint a barom,
Melyet igába hajt?

Felség! valóban koronád
Legszebb gyémántja Velsz:
Földet, folyót, legelni jót,
Hegy-völgyet benne lelsz.

S a nép, az istenadta nép
Oly boldog rajta, Sire!
Kunyhói mind hallgatva, mint
Megannyi puszta sir.

Edward király, angol király
Léptet fakó lován:
Körötte csend amerre ment,
És néma tartomány.

Montgomery a vár neve,
Hol aznap este szállt;
Montgomery, a vár ura,
Vendégli a királyt.

Vadat és halat, s mi jó falat
Szem-szájnak ingere,
Sürgő csoport, száz szolga hord,
Hogy nézni is tereh;

S mind, amiket e szép sziget
Ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr
Túl messzi tengeren.

Ti urak, ti urak! hát senkisem
Koccint értem pohárt?
Ti urak, ti urak!... ti velsz ebek!
Ne éljen Eduárd?

Vadat és halat, s mi az ég alatt
Szem-szájnak kellemes,
Azt látok én: de ördög itt
Belül minden nemes.

Ti urak, ti urak, hitvány ebek!
Ne éljen Eduárd?
Hol van, ki zengje tetteim -
Elő egy velszi bárd!

Egymásra néz a sok vitéz,
A vendég velsz urak;
Orcáikon, mint félelem,
Sápadt el a harag.

Szó bennszakad, hang fennakad,
Lehellet megszegik. -
Ajtó megől fehér galamb,
Ősz bárd emelkedik.

Itt van, király, ki tetteidet
Elzengi, mond az agg;
S fegyver csörög, haló hörög
Amint húrjába csap.

„Fegyver csörög, haló hörög,
A nap vértóba száll,
Vérszagra gyűl az éji vad:
Te tetted ezt, király!

Levágva népünk ezrei,
Halomba, mint kereszt,
Hogy sírva tallóz aki él:
Király, te tetted ezt!”

Máglyára! el! igen kemény -
Parancsol Eduárd -
Ha! lágyabb ének kell nekünk;
S belép egy ifju bárd.

„Ah! lágyan kél az esti szél
Milford-öböl felé;
Szüzek siralma, özvegyek
Panasza nyög belé.

Ne szülj rabot, te szűz! anya
Ne szoptass csecsemőt!...”
S int a király. S elérte még
A máglyára menőt.

De vakmerőn s hivatlanúl
Előáll harmadik;
Kobzán a dal magára vall,
Ez íge hallatik:

„Elhullt csatában a derék -
No halld meg, Eduárd:
Neved ki diccsel ejtené,
Nem él oly velszi bárd.

„Emléke sír a lanton még -
No halld meg, Eduárd:
Átok fejedre minden dal,
Melyet zeng velszi bárd.”

Meglátom én! - S parancsot ád
Király rettenetest:
Máglyára, ki ellenszegűl,
Minden velsz énekest!

Szolgái szét száguldanak,
Ország-szerin, tova.
Montgomeryben így esett
A híres lakoma. -

S Edvárd király, angol király
Vágtat fakó lován;
Körötte ég földszint az ég:
A velszi tartomány.

Ötszáz, bizony, dalolva ment
Lángsírba velszi bárd:
De egy se birta mondani
Hogy: éljen Eduárd. -

Ha, ha! mi zúg?... mi éji dal
London utcáin ez?
Felköttetem a lord-majort,
Ha bosszant bármi nesz!

Áll néma csend; légy szárnya bent,
Se künn, nem hallatik:
„Fejére szól, ki szót emel!
Király nem alhatik.”

Ha, ha! elő síp, dob, zene!
Harsogjon harsona:
Fülembe zúgja átkait
A velszi lakoma...

De túl zenén, túl síp-dobon,
Riadó kürtön át:
Ötszáz énekli hangosan
A vértanúk dalát.

Menekülés Mutyisztánból (törölt) 2014.10.28. 02:43:12

A legszebb az egészben, hogy a Fidesz a korrupt NAV-osoknak akar luxusfizetést adni az internet sarcból. Ez a felháborító, nem önmagában a 700 forintos összeg.
Az a borzasztó, hogy semmi sem elég ennek a korrupt kormánynak, mindent bekebeleznek, mindent letarolnak, látszatja meg annyi van csak, hogy a tojásfejű amorf takony gyerek egyre nagyobb házakat vesz. De persze a szülei keményen megdolgoztak érte... kartellben majd spicliskedve, kikaparva maguknak a közbeszerzéseket.

Az is külön gyönyörű, hogy Orbán gyűlöli a nyugatot, de elvárja, hogy az EU pénzelje a magyar fejlesztéseket. Az ilyen magatartás a hétköznapi életben cigánykodás néven fut. Tartja a koszos mancsát Orbán, közben meg elárul minden európai értéket.
Az EU nélkül pusztaság lenne az országból, ezen a számukra hirtelen szimpatikussá vált orosz birodalmi terjeszkedés sem változtatna. Értem én, hogy Orbán homoerotikus vonzalmat érez Putyin iránt, de ezért nem kellene beáldozni az egész országot. Legyenek egymáséi, csak a magyarokat ne vigye bele ebbe a gusztustalanságba.

Persze zsíros állami fizetésekért sokan tudnak lelkesedni a keleti barbárság, autoriter rendszerek iránt is. Lásd Jobbik, akik majd jól behívják az iráni forradalmi gárdát választásokat ellenőrizni, mert az milyen punk dolog.
Az úgynevezett jobboldalon elgurult a gyógyszer.

Nem baj, majd szépen kihátrál az ország ez EU-ból, bele a nagy orosz medve seggébe. Szép lesz! Ha ezt a pálfordulást Gyurcsány csinálja anno, akkor a Fidesz csürhe meglincseli. De Orbántól totál rendben van ez a köpönyegforgatás...
Az az igazság, hogy a magyarokra egyre inkább ázsiai népként kezd tekinteni a nyugat, Türkmenisztánnal és Azerbajdzsánnal ültök majd a szégyenpadon, és még büszkék is lesztek rá.

Nzoltan 2014.10.28. 06:25:51

@sanyix: Hát, ha a többség nem él a választások adta lehetōsëggel, az bizony óriàsi többség lehet.
A veszteseknek meg nem marad más, mint a relativizálás és az alternatív matematika.

Nzoltan 2014.10.28. 06:32:48

@Pan Modry: Ës már bele is keverted amerikát. :-)

Nzoltan 2014.10.28. 06:38:10

@imagepeace: Az amerikaellenességbōl nem adósok a moszkvabarátság.
Moszkva közvetlenül nem avatkozik be, nem érdeke.

vokalpatriota 2014.10.28. 07:50:34

@$$$=$$$: Természetesen be fogják vezetni a netadót és természetesen nem fognak most megbukni. Hogy 2018-ban mi lesz, azt meg senki nem tudja, az még nagyon messze van.

Az a gondolkodásmód viszont nagyon árulkodó - és számomra érthetetlen - amit GFodor képvisel.

Nevezetesen hogy bárki, akinek más a véleménye, ellenség, amerikai ügynök. Egyik pillanatban kijelentik, hogy az ellenzék megsemmisült a sci-fi kategóriába tartozó hatalmas Fidesz győzelemben, aztán jön egy - egyébként nem is olyan irdatlan nagy - tömeg, amelyik elégedetlen valamivel, DE AZ kizárólag csak az előbb említett megsemmisült ballibsi oldal ármánykodása, amelyik poraiból feltámadt a sci-fi győzelem után egy héttel, és csőbe húzza egyszerre Amerikát és Európát és ezek rögtön rátámadnak szegény kis Orbán kormányra...MERT MI NEM HIBÁZUNK!!
...és a szomorú, hogy ezt el is hiszik.

Ez tényleg az 50-es évek üldözési- és hatalommániás gondolkodásmódja.

G.Fodor az új Virág elvtárs a Tanú c. filmből, aki azt mondja:
"Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes jövőnkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes jövőnkben nem bízik...az áruló."

Közben meg 2014-et írunk, nem 1950-et...

Netuddki. 2014.10.28. 07:55:39

Emberek! Ébresztő!

Ami most folyik az gyakorlatilag a média feletti teljes fidesz uralom megszerzése. Ennek az internetadó is a része. De nem csak az internetadóról van szó, a legtöbb médiafelület mára az orbán rezsim szája íze szerint tálalja a híreket!

NÉPSZAVAZÁST az internetadó miatt!
Nem lehet? Miért ne lehetne? Végül is a nép mondja meg mi az amiről lehet népszavazást tartani és nem pár volt kollégiumi szobatárs.

saci02 2014.10.28. 08:03:37

@$$$=$$$: lehet 20%-nak nevezni. de ti még kevesebben voltatok egységesek. emiatt fog 2018-ban is nyerni a fidesz, 17%-al :)

Es ha majd marcsak ezren mennek el szavazni, mert a tobbi mar kifordult a bele a politikatol, es mind a fideszre szavaz, akkor 100%-ban nyer a fidesz! Na ez lesz a demokracia csucsa!
Ertelek... nincs tobb kerdesem...

Egy kis porszem 2014.10.28. 08:15:54

Kedves gfg!

Ne értsen senki félre, úgy írom ezen gondolatokat, hogy 2002. óta csak a Fideszre szavaztam...

1. "Kormányzás demokratikus felhatalmazás alapján" Így van a Fidesz nyert. 2010.-ben is 2/3-dal nyert, amelynek sokkal több köze van a fent említett viszonyszámhoz, mint az ideinek. Köszönhetően a választási törvénynek, amelyet ugye 2/3-os többséggel hozott meg. Erre mondják, hogy a "történelmet a győztesek írják" vagy az "erősebb kutya..."
Tehát kétségbe vonom a hatalmas választói felhatalmazást.
Tegyük hozzá kellett a győzelemhez a kiegyezés az oroszokkal Paks ügyben. Kellett az orosz tőke a baloldal megsemmi8sítéséhez. (Simon, Zuschlag ügy felszínre hozása).
2. Ezzel teljesen egyet kell értsek. Gyurcsány szétverte a baloldalt őszödi beszédével hiteltelenné tette. Bajnait senki sem választotta meg, úgy lett kormányfő. Gazdasági "szakemberként" elkövette az a blődséget, hogy a legnagyobb válság idején kezdett bele az osztogatásba, látszik a Fidesz 2010-es eredményén.
3. Itt kanyarodunk vissza a harmadik pólus vs. centrális erőtér kérdéséhez (amelyet a szerző a Fidesz-ben lát). Ezzel nem tudok egyet érteni, mivel ennek a külső harmadik pólusnak annyi pénze van, hogy ha olyan rosszat követ el a kormány (amelyet 2006-10 között a baloldali kormányok), könnyen ugyanúgy "leszalámizhatódhat", mint az MSZP...
Lehet ugyan "látszat szabadságharcosdit" játszani, de ha a harmadik pólus (globális háttérhatalom) gazdasági érdekeivel igazán szembe fordulunk (az internet adó téma-gumicsont bevetése csak az oroszlán bajszának a huzogatása és nem mellesleg provokáció, zárszámadásnál nem szokás új adónemet bevezetni.), lehet bármekkora centrális erőtér, megbukik!!!
4. Rátapintott a lényegre. Kijev-ben Egyiptomban működött. A "reaktivált szereplők zavarkeltése" jó fegyver a globális háttérhatalom kezében. Lásd tv ostrom 2006.-ban, a liberális demokrácia elérte, hogy Budapest a baloldal kezén maradjon 2006.-ban. És most? Az EU-ban a randalírozókat dicsőitik, holott Goodfriend "jóbarát" és Demszky is ott volt a tömegben... Média uralmukkal könnyen befolyásolni tudják az átlag, lebutított médiafogyasztó európai állampolgárt.
5. Szabad és kell, de nagyon észnél kell lenni, mivel pokolian erős ellenféllel nézünk szembe.
6. Teljesen egyet értek. "jobban kell ismernünk a játékszabályokat az ellenfelünknél"
7. "Politikai megoldás"
Nagyon szép és utópisztikus gondolatok. De GFG úr egy dolgot nagyon kifelejt értekezéseiből. Mégpedig a gazdasági érdekekeket. Ez a globális harmadik pólus évszázadok óta uralja a világ gazdasági működését. Tehát, ha nagyon szembe megyünk az érdekeivel simán el tud mozdítani egy kormányt, pusztán a népakarat segítségével (a nép befolyásolásával). Gondoljunk Paks II-re, a külföldi beruházásokra (Az ipari termelés jelentős hányadát az ún. "összeszerelő üzemek" adják), így kell szembemenni a nemzetközi érdekekkel. A "játékszabályok megfelelő ismeretével"
A "politikai megoldás": Sajnos csak addig szabad szembemenni a harmadik pólus érdekeivel, ameddig az csak nagyon picit sérti gazdasági érdekeit és nem szabad vakmerően játszani a "szabadságharcodit" csak tudni hol a határ. Ezt eddig a kormány meg tudta oldani, mivel a helyén maradt. Eddig...

Egy kis porszem 2014.10.28. 08:16:31

Tudom, én nem vagyok politikai gondolkodó, sőt politológus végzettségem sincs...

Gera 2014.10.28. 08:25:09

Az USA nem akarja megbuktatni Orbánt, nekik mindig is a fidesz volt itt a szövetségesük. Csak a finomabb utalások után most már kicsit erőteljesebben szeretnék jelezni, hogy letértünk arról az útról, amit szerintük követnünk kellene.

De azért azt megnyugtató látni, ahogy a pénzünkön élősködő "politikai gondolkodó" totál összeszarta magát már ennyitől is.

Egy kis porszem 2014.10.28. 08:50:25

@Gera:

Ő nem csak kommentelget itt, neki ez a fő bevételi forrás :)

nu pagagyí 2014.10.28. 08:55:11

Egy diktatúra működtetői soha nem érzik a vég közeledtét. Mivel külön, jól kibélelt világot hoztak létre maguknak hazug sajtóból, felfelé hazudozó parancsvégrehajtókból, zárt körű úri-murikból, közpénzen szervezett ovációból, nem érzékelik a külvilágot, amelyik egyszer csak bekopog a lehúzott redőnyön.

Remélem azért kellő cinizmussal van felvértezve az író úr, mert akkor nem fog annyira fájni a pofon.

Egy szabad, de tisztességtelen választás nem fejezi ki a nép véleményét, bármennyire is nyugtatgatja magát a hatalom. A vélemények elfojtása és pártpropagandával való helyettesítése, nem a nép valódi véleménye. A rendszerszerűen hamisított statisztikai adatok nem tükrözik a valóságot. A nép nem úgy él, ahogy azt a közpénzből kitartott, jólétben fürdő hűbéres réteg gondolja. Az emberek nem tekintenek senkit tévedhetetlennek, fájdalom, de a vezér urat és tutiban lubickoló elvtársait sem, többségüket taszítja az a stílus, ami ebben a posztban is megfigyelhető. A választók, ha nem is mondják, elvárják választott képviselőiktől, hogy elsősorban őket és ne pártjukat képviselje. Ez nem jelenti azt, hogy okosan választanak, de azt igen, hogy dühösen fogják elzavarni azt, aki méltatlanná válik, hogy őket képviselje.

Egy kis porszem 2014.10.28. 08:55:25

@Gera:

Ott a pont.
De nem az USA már a világ vezető nagyhatalma. a 2008-as válság kicsit átrendezte a világ gazdasági térképét.
Gondoljunk csak Oroszország és Kína térnyerésére.
Orbánnak nem sikerült a kínaiakkal egyességre jutni (2010-11), így jöttek az oroszok 2013-14-ben és Paks II.
Ez elegendő volt ahhoz, hogy kicsit letérheetünk az amerikai útról. Tusványosi beszédéből is kivehető volt a miniszterelnök úrnak.
Sajnos az USA még jelentős gazdasági befolyással bír az országban gondoljunk csak az amerikai cégek leányvállalataira, a nemzetközi hitelállomány (államadósság) szerkezetére. Diktálhat az USA, ezért kell ismerni a "játékszabályokat"

Karcolt lendület 2014.10.28. 12:00:15

@maxval birca hozzászóló:
Azt csak agyatlan hülyék veszik be, hogy titkosszolgálati akcióktól megy ki sok tízezer helyi ember az utcákra.
Sok tízezer, százezer ember azért vesz részt ilyen megmozdulásokon, mert rohadtul elégedetlen a kormánnyal és mert van mögöttük még rengeteg olyan, aki szintén elégedetlen.

GFG-től Rogánig persze mind pontosan tudják, hogy magyar emberek a saját és az ország általuk vélt érdeke miatt tüntet, semmi köze ennek semmiféle titkosszolgálathoz és ha sokan mennek ki, az erőt mutat a kormánnyal szemben és a bizonytalanokat is képes kirántani a tespedésből. Így aztán a szokásos maszlaggal próbálkoznak, hogy CIA-val meg ballibekkel mindenféle agyament összeesküvéselmélettel próbálják lejáratni a dolgot.

Az a helyzet, hogy vége annak az időszaknak, hogy múltbeli gazemberek miatt ne álljak ki a jelenlegi gazemberekkel szemben, úgyhogy kimegyek ma, hadd idegeskedjen Rogán, hogy nem csak ballib politikai aktivistáknak van tele töke a hazudozásaikkal.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.28. 12:04:33

@Karcolt lendület:

Nyilván a legtöbb ember önként, jó célt maga elé képzelve. De elég pár tucat fizetett ügynök a tömegbe.

A legtöbb ember jót akarva csinál rosszat.

Ez most tipikus eset. Egy ostoba intézkedés ellen tüntetni jó dolog, de észre kell venni mi áll a háttérben!

Karcolt lendület 2014.10.28. 12:21:53

@maxval birca hozzászóló:
Az áll a háttérben, hogy az egykulcsos adót a kormány hülyén, rosszkor mindenféle hatáselemzés nélkül vezette be. (Például ugye a 16%-os kulcs azért lett annyi, mert Bajnai 19%-ot akart korábban, semmiféle közgazdasági indoka nem volt.) Ehhez az egykulcsos adóhoz Orbán hozzákötötte a gazdaságpolitikai identitását. Viszont bazi nagy bevétel esett ki, ezt azóta egyre idétlenebb és követhetetlenebb szektoriális adókkal próbálják pótolni, most épp belecsaptak egy olyan baromságba, mint Gyurcsányék a 300 forintos vizitdíjnál. Azaz az internetadó a Fidesz teljes elcseszett adóztatási politikájának a tünete - miközben ugye a NAV vezetők korrupciós botránya is megkérdőjelezi az állam legitimitását, hogy bármiféle adót beszedjen. (Amelyik korrupciós botrányról különben nem is tudnánk semmit, ha a fideszes napi gazdaság vérostobán nem ugrik neki ennek kapcsaán az amerikaiaknak.)

Ha pedig a globális hátteret nézzük, az amerikaiakkal jelenleg teljesen megegyezik az érdekünk: Orbánékat le kell téríteni a "de szeretnék Putyin elvtárs első csicskása lenni" útról. Paks 2 fű alatti lezsírozása és az egész ügylet kimeríti a hazaárulás fogalmát, úgyhogy rohadtul nem bánom, ha valaki nagyobb is odabasz miatta, hamár a saját népének érdekeit le sem szarja.

Nekem mindegy, hogy a sztori úgy végződik-e, hogy Orbán helikopteren menekül vagy marad, szemmel láthatólag nektek nem az, érdemes ebből a hatalmas oroszokhoz dörgölőzésből visszanyesni: amúgy sem értem, hogy a fideszesek hogy nem érzik, ezzel mennyire szemenköpik magukat és az előző 20 évüket.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.28. 12:33:29

@Karcolt lendület:

A háttérben geopolitikai harc áll, nem a Fidesz vagy a ballibek vagy bárki más belföldön.

Baldrick68 2014.10.28. 14:29:18

@MolnarErik:
A gondolkodáshoz nem kellene agy is?

lionne 2014.10.28. 15:52:51

Mi a helyzet?
Az, hogy jelen írás tanúsága szerint GFG kezd becsavarodni. Az írásainak a politológiai vonatkozásainál sokkal relevánsabbak már a pszichológiaiak.
Az érvelése, a gondolkodása, egyáltalán az egész ember a Tanú-ba való. Eddig azt hittem, az a film egy paródia, mind a rendszert, mind a karaktereket tekintve. GFG-t olvasva azonban világos, hogy a Virág elvtársak létezése kortól, párttól független. Ugyanis
a dolog egy bizonyos elmeállapot kérdése. Hihetetlen, hogy ebből meg lehet élni, ahelyett, hogy kórházban lenne az illető...

STIRLITZ 2014.10.28. 18:53:08

.................................................G. Fodor Gábor a Fidesz legyőzhetetlenségét, szakértelmét, rátermettségét és igazát hirdeti. EZT HÍVJÁK ÚGY, HOGY KARRIER-ALAPÚ SEGGNYALÁS!!!

2014.10.28. 23:00:25

GFG: De minek dob a kormány magas labdát az USA-nak?

A 'zavarkeltés' eredménye közel nulla lenne a lakosság körében, ha nem ragaszkodnának ennyire arrogáns és ostoba módon egy kontraproduktív, logikátlan netadóhoz.

petraeus 2014.11.05. 17:45:14

Teged GFG meg ugy hivnak, hogy: "korrupt bunozo"

Rólam

G. Fodor Gábor Századvég, stratégiai igazgató Nem elemző vagyok, hanem politikai gondolkodó. Ennek a szerepnek van hagyománya és előképe, de nincs kortárs kontextusa. Az a cél, hogy legyen.

Címkék

Alkotmánybíróság (1) államadósság (1) az önbecsülés kultúrája (2) a lebeszélés kultúrája (3) Bajnai (7) Bajnai Gordon (1) baloldal (7) blogok (1) Brüsszel (1) centrális erőtér (1) centrális politikai erőtér (1) DK (1) Együtt 2014 (3) EGYÜTT 2014 (1) ellenzék (1) első ember (2) értelmiség (1) Ertsey Katalin (1) Európa (1) Eurpai Unió (1) EU csúcs (1) fasizmus (3) férfiasság (2) fiatal konzervatívok (1) Fidesz (4) forradalom (2) Gurmai Zita (1) Gyrucsány Ferenc (1) Gyurcsány (6) Gyurcsány-Bajnai Szövetség (2) háború (1) Haha (2) hazafiság (1) Herczog Edit (1) igazság (1) IMF (2) Jávor (1) Jobbik (1) jobboldal (5) Karácsony (1) Karsay Dorottya (1) kommunizmus (1) kormányzás (4) középosztály (1) közmegegyezés (3) kulturkampf (1) kultúrpolitika (1) Kunhalmi Ágnes (1) liberalizmus (3) LMP (5) machiavellizmus (1) Medgyessy (1) megszorító politika (1) Mesterházy Attila (1) Milla (2) módosító indítványok (1) MSZP (6) nagyvonalúság (1) nemzetegyesítés (1) nemzeti érdek (2) nőiesség (1) Orbán Viktor (2) örülünk vincent (1) összefogás (1) ostromlott erőd (1) parlamentarizmus (1) polgári Magyarország (1) Polgár Dóra (1) politikai gondolkodás (1) progresszív blog (1) reformközgazdaságtan (1) regisztráció (1) rendszerváltás (1) rezsicsökkentés (1) sas-kabaré (1) Scheiring (1) szabadságharc (1) szabad ember (1) Szabó Rebeka (1) szakértő (1) SZDSZ (1) szocialisták (1) szocialista hatalompolitika (2) szocialista párt (3) szocializmus (2) Szolidaritás (1) törvényjavaslat (1) Vadai Ágnes (1) választási eljárás (1) válság (3) válságkezelés (1) varánusz (1) Címkefelhő

Kommentek

  • igorx: Régen voltak a fotelpunkuk Utána jöttek a fotelnácik Újabban a fotelkomcsik (Fidesz) Most meg itt ... (2020.05.28. 22:02) Férfiasság
  • Lepo: Mi baja van ennek a ronda, gnóm kis embernek? Kicsit félek, ha tehetné, orsósféreggé válna, hogy m... (2019.04.18. 11:50) Férfiasság
  • TalpigJimmy: Emberek! Ez egy nagyon frusztrált ember :D Van is mire :D Hogy néz ki a szerencsétlen? (2018.05.30. 20:32) Férfiasság
  • szabik: en internet munkat keresek (2016.03.17. 07:25) Férfiasság
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása