GFG Blog

Az leszek, amivé ti tesztek

GFG a Műveleti Területen 10.: Babér

2015.02.23. 12:52, gfg ,

Tiszta helyzet van.

A tegnapi eredménynek hatalmi szempontból nincs jelentősége.

A stabil és biztos kormánytöbbség megmaradt. Az eredményt egyébként a Fideszben is bekárolták: a médiaviszonyok átalakításának kellemetlen következménye ez.

Ugyanakkor lelki értelemben új helyzet van.

A tavalyi győzelmek már nem érnek semmit.

A munkát el kell végezni. Nem szabad hagyni, bogy elvegyék a jobboldal eredményeit.

Mert aki hátradől, annak a politikában sem terem babér.

A bejegyzés trackback címe:

http://gfg.blog.hu/api/trackback/id/tr787208219

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: G. Fodor Gábor: A tavalyi győzelmek már nem érnek semmit 2015.02.23. 13:13:01

A stabil és biztos kormánytöbbség megmaradt. Az eredményt egyébként a Fideszben is bekárolták: a médiaviszonyok átalakításának kellemetlen következménye ez. Ugyanakkor lelki értelemben új helyzet van.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Egy kis porszem 2015.02.23. 13:24:13

A narancsos interjú is várhatott volna egy hetet...

Remélem ez a pofon idejében jött és elkezd végre a kormány dolgozni. A világ nem dőlt össze, csak a "lenézett" polgárok döntöttek úgy, hogy maradnak otthon vasárnap. A választó sem hülye. 2018.-ig még van idő, van idő például bocsánatot kérni a polgároktól :)

Pár hónapja még gfg "nem is tudott" Orbán-Simicska háborúról. Sokszor elhangzott a Csörtében a három győzelemről szóló érv. Most vasárnap a kormánypárti jelöltet egy "pedofil antidemokrata" győzte le, több,mint figyelmeztető...

Ajánlom a következő írást:

tutiblog.com/fidesz-veszpremben-zsenialisan-kiutotte-onmagat/

Abban igazad van, nem szabad a babérokon ülni, el kéne kezdeni végre azt a munkát, amivel mi választók megbíztuk a kormányt :)

Hajrá Magyarország

vénkujon 2015.02.23. 13:39:36

@Egy kis porszem: baszod. épp az a baj, hogy nem ültetek a seggeteken, hanem igazi faszharcot vívtatok a normális életvitel ellen.:)

Ildiko Bodis 2015.02.23. 13:54:53

Nehogy, már Gábor miatt veszett el Veszprém! Nem volt rendes kampány, Némedi Lajos magára hagyták! Hónapok óta tudjuk

Ildiko Bodis 2015.02.23. 14:00:10

komoly próblémák vannak a FIDESZ-be, csak a személyes ambíciók számítottak! A fiúk elszálltak maguktól! Pokorni Zoltánnak volt igaza tavaly novemberben, mikor azt mondta hogy nincs itt az úrizálásnak az ideje! Viktornak lesz most sok dolga gatyába kell rázni a fiúkat!

Darinka11 2015.02.23. 14:44:20

"Nem szabad hagyni, hogy elvegyék a jobboldal eredményeit."
Milyen eredményekről beszélsz? Szétloptátok az országot, tudatosan lebutítjátok a társadalmat, lassan már csak a debilek, trafikosok, házmesterek, stb... szavaznak rátok. Az idióta ötleteiteket rákényszerítitek az országra (vasárnapi boltbezárások, internetadó, autópályadíj, minden napra jut egy eszement hülyeség). A díszpintyeiteket (Rogán Antilop, Kósa, Szijjártó, Habony, Lázár, Semjén... és hosszú még a névsor) már jobban utálják az emberek, mint anno Gyurcsányt.
Milyen jogon másztok bele az életünkbe?
Milyen jogon forgatjátok fel fenekestől ezt a szegény országot?
Milyen jogon teszitek még azt is tönkre, ami még úgy ahogy működik?
Húzzatok el a francba (akár Keletre is, ha annyira tetszik), amíg nem késő!

kifli 2015.02.23. 15:04:44

az elvi politizálás (értékelvűség) hiánya veszélyes. de mindegy.

Késes Szent Alia 2015.02.23. 16:00:12

"Nem szabad hagyni, bogy elvegyék a jobboldal eredményeit."

Ki veszi el, a választók? :)) Ők nem elveszik, hanem véleményt nyilvánítanak róla.
Már megint ellenséget próbál kreálni a kommunikációs gépezet, most a saját egykori szavazóiból, a magyar családokból... Nem volna egyszerűbb és - höhö - férfiasabb beismerni, hogy pocsék a kormányzás, és ennek az eredménye a kipukkadt kétharmad?

"Az eredményt egyébként a Fideszben is bekárolták: a médiaviszonyok átalakításának kellemetlen következménye ez."

Értsd: nem volt elégséges lehetőség a propagandára, amivel a kormány irtózatos teljesítményét megpróbálnák kimagyarázni. Megoldás: még több agymosást!
Aranyos egyébként, hogy nem is titkolják, hogy ennyibe veszik az embereket.

CSENDES 2015.02.23. 16:09:49

@Ildiko Bodis: Basszus, ti annyira hülyének néztek bennünket, hogy az már néha fáj.
Ildiko Bodis 0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2015.02.23. óta tag

CSENDES 2015.02.23. 16:19:09

@Késes Szent Alia: Ez egyébként külön tetszik.
A FIDESZ bekárolta az eredményt. WTF? Ez meg milyen magyar kifejezés? Magyar kifejezés? Kifejezés? Mit fejez ki? kikárolta, bekárolta, megkárolta, elkárolta, lekárolta, felkárolta, odakárolta, visszakárolta, át-, rá-, ide-, oda-, szét-, össze-, vissza-.
Egyetlen igeragozásnak sincs szemernyi értelme. Viszont fidesz-nyelvileg, számítottunk rá, hogy "megszívjuk". Ez igen.

2015.02.23. 18:38:30

A médiaviszonyok átrendeződésének következménye?

Bullshit, mama. Az csak az olvadó jéghegy csúcsa.

Kapásból öt buktató az önkormányzati választások óta:

1. Kontraproduktív adótervek és kivitelezések (net, autópálya, reklám)
2. Vasárnapi boltbezárások önkényes átvitele.
3. A maradék nem kevés hiteles végleges leszarása
4. Külügy balfaszkodása, egész amcsi-Vida ügy
5. Urizálások bebukása és az arra való válaszok

etc

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2015.02.24. 09:19:58

Szerintem jobban kellett volna kampányolni a "Polgári Magyarországgal" ... oh, wait ...

Késes Szent Alia 2015.02.25. 09:22:11

@CSENDES: Miért is lenne GFG-nek fogalma a károkról és a helyes kifejezésről? Ő gyártja a politikai terméket, ahogy a pillanat hozza, a károkat majd mi megfizetjük...

Itt is egy politikai terméket árul éppen, a jobboldal állítólagos eredményeit, amit a csúnya gonoszak el akarnak venni, de mi magyarok összefogunk és nem hagyjuk.

Ez úgy ahogy van, egy megkonstruált politikai mese, aminek a központi figurája a csúnya gonosz, aki el akarja venni a mi eredményeinket. Ebből egyrészt következik, hogy nekünk vannak eredményeink, hiszen hát el akarják venni tőlünk. Másrészt következik, hogy össze kell fognunk a csúnya gonosz ellen, azaz támogatni a kormányt minden körülmények között, még akkor is, ha amúgy már szívjuk a fogunkat, hogy mekkora barmok. Ha nem támogatjuk, akkor a csúnya gonosz nyer, és jaj lesz a mi szegény országunknak!

Ilyeneket termel GFG a milliárdokból, amik a mi milliárdjaink, és aztán eladja nekünk a mi pénzünkből megtermelt primitív kis termékeit, és abból vannak hatalmon. Ez a propagandagépezet rosszabb, mint egy élősködő, mert duplán fizetünk a működésükért.

Bumpi 2015.02.25. 11:59:04

Mindig lesznek olyan narancs szavazók mint pl a nagynéném főnöknője (60+os szőke nő), akinek ha felsorolod ezeket a fdesz gaztetteket, mondok egy példát, pl Rogán áron alul elad mindent: egyszerűen nem hiszi el. Azt mondja hogy ezt a kommunisták találták ki. Ennyi. Ilyenekkel nem tudsz mit kezdeni, akkor is a fideszre szavaznak.

janos551 2015.02.25. 15:27:18

Hiába, aki már a kormány" prominens " képviselője szerint is
politikai ámokfutó, az kicsit visszavehetne az arcából.

De az ilyen elemzéseket, mint amiket itt olvashatunk--kedves Gábor--mindennek lehet nevezni csak értelmes irásnak nem.

Ám ha jól megfizetik, akkor csak irj nyugodtan de a szád néha töröld meg, mert nem biztos hogy a csokis.

OoOoOo 2015.02.28. 09:56:02

Balog egy hipokrita tetü, ne foglalkozz vele.

Látodlátod géfodry, milyen okosan rájössz, hogy bűnbakképzés áldozata lettél, amikor egy pisztoly csövében rendeznek egy kisebb tárlatvezetést a számodra.

Most azon kéne elgondolkodnod - persze, csak ha tisztességes lennél, ami nem vagy, hiszen a "család" része vagy, így tehát nem tudhatsz tisztán gondolkodni, érzelmi torzított vagy -, miért nem megy ez olyankor, amikor ugyanazon pisztoly ravaszán matarászol.

lantal 2015.02.28. 11:30:54

Bejegyzésemet a 2 elhangzott szó motiválja: "okoskodó" - "polgári"

Szerintem mind a két szó visszatükrözi az értékrendek ill. a gondolkodási folyamatok tisztázatlanságát.

Azaz: hogyan gondolkozzunk?

Ezt érzem lényegesebbnek. Ugyanis ha azt mondom "asztal" - Ön 4 lábura, én meg 3 lábura gondolhatok - mindegyikünk a maga belső konnotációjátol motiváltan.

Így az asztal "ügyintézése" során kerül felszinre az eltérés - ld: polgári (termék(azaz következmény) vagy objektíven létező entitás?) Nem pedig az "ügyintézés"-be való belekezdés elött.

Tehát, ha előre (proaktívan) tisztázzuk: minden szóval kapcsolatban kinek mi a konnotációja - kivédhető az "ügyintézés" menete során jelentkező eltérés - ez nem jelent konfliktusmentességet - csak kezelhetőbbséget!

Az "okoskodó" is a gondolkodási folyamat tudatos kezelését hárító (attól megriadt) félelemre utal - lekicsinylésével.

Pillanatnyilag leginkább alkalmazott gondolkodási folyamat a tézis-antitétis-szintézis, a görögök (Szókratész) óta a kulturánkba ivódott módszer: a vita.

Ennek alacsony hatásfokát látjuk a parlamenti munkában, különösen, ha számarányok segítségével akarják a szintézist elérni. Ez mutatják az "ökörhugyozás" (cikkcakkos) jellegü eredmények, a félelem a visszarendeződéstől, stb.

Az alacsony hatásfok köszönhető a fentebb leírt "ügykezelési félreértéseknek", és a kettőséghez való ragaszkodásnak is:vagy tézis, vagy antitézis.

Az alacsony hatásfok következménye a gyors süllyedés: mint a hajónál, ha egy lyuk támad valahol, amig azt foltozzák, nincs idő, kapacitás az újabb lyuk betömésére, és azon ömlik be a víz. Ha oda rohannak, akkor itt ömlik, aztán a harmadik, a negyedik, és máris nyakig gázolnak a vízben.

Pillanatnyilag kezdjük megélni ezt a folyamatot. Jönnek a lyukak egymás után, és egyre gyatrább a foltozgatás.

Lehet-e tenni még valamit? Sosem késő, bár a ráeszmélés lassusága miatt nem igazán bíztató a helyzet

Top 2 down lenne helyes kezelni az ország hajóját.

1 - csökkenteni a duális szituációkat - legalább 6 színt (szempontot) intézményesíteni - (lejebb kifejtem)

2 - ugyankkor 1 fix (Archimédeszi) változtathatalan pontot megalkotni: pl a magyar koronás zászló alakíthatatlanságát, mindenkor, mindenkire kötelező jelenlétét. (ld USA, vagy GB)

Ad 1) Top2down
- a parlamenti dualizmus többszinüvé tehető az árnyék kormány intézményének beveztésével: szócséplést váltsa fel a gyakorlati (ellenzéki) törvényalkotás -

- az kötelező, általános oktatásban tanítani a többszempontú gondolkodást ( ütköztetve a duálissal ):
ennek lényege: ne egyszerre akarjunk minden szempontot kezelni, hanem külön-külön:
- mik az adataink?
- mi a dolog haszna?
- mit lehetne belőle fejleszteni?
- miért szeretjük?
- miért nem kell?
- miképpen kezelhetnénk másképp?

- az önkormányzati hálózatba beintegrálni a lakossági "elemző/értékelő klub"-ok" rendszerét, az állampolgári kötelezettség koncepciója alapján - nemcsak a visszajelzés intézményesítése végett, hanem a politikai érdekeltség fokozása (ld a meghatározó veszprémi 17%) érdekében, a nemtörödöm viselkedésforma kivédésére

Összegezve: az ország hajójának felszínen tartása minden hajózó érdeke. Levegő nélkül mindenki fullad. A lyukak bárhol, bármikor támadnak - a foltozásra mindenkinek, mindenkor készen kell állnia.

A helyes, proaktív gondolkodás olyan polgárságot (legénységet) nevel ki, amelyik a "navigare necesse est" alapján tartja tisztán a fedélzetet, és ápolja hajó minden szegletét. Mindíg jó szélbe fordítja a vitorlát, és a viharok ellenére is sikeres hajózás egybentarja a legénységet. Kapitányt, matrózt egyaránt.

A kapitány tudja: matrózok nélkül nem sokat ér egyedül, a matrózok tudják: a jó kapitány a hajó lelke.

Vigyázniuk kell egymásra!

lantal 2015.02.28. 12:13:18

Tovabb folytatava a hajózási metaforát - őhatatlanúl felmwerül a mutiny - lehetősége.

Ebben is a proaktívitást érzem helyes hozzáálásnak - és az előző bejegyzésben leírt Top2down lépéseket.

GFG "termék" kifejezésére adott reakció min 2 dologra utal:
1- nem intézményesült az elemző értékelés rendszere - és 2 - ami súlyosabb: szükségtelennek érzik!

Ugyanakkor a lyukakon beömlő víz már letagadhattlan! Csak még mindíg ott tart a Kapitány, hogy "okoskodik".

A hajó sajnos nem focipálya - ez a közismert Kapitányi metafora visszatükrözi a feltételezett áttekinthetőség koncepcióját. A focipályát könnyebb áttekinteni, mint a hajó zegzugait!

Azaz: a focipálya vagy a hajó metaforája irja-e le jobban a valós helyzetet?

Mert ha valaki focipályában gondolkodik mikozben hajót kell kormányoznia - nagy bajba hozza önmagát! És nemcsak önmagát!

Összegezve: meccset veszíteni nem jó - de vízbefulni rosszabb! A fuldoklók előbb kezdenek menekülni a hajóról, mint a vesztésre álló csapat. Nekik végig kell játszani a meccset. Erre csak szomurú példát lehet hozni (szálasí).

Helyesebb metaforát váltani, ha az jobban leírja a valós helyzetet. Végül is a gondolkodás mindíg megelőzi a cselekvést.

OoOoOo 2015.03.01. 22:43:03

"Nyugalom."
(GFG a facebookon)

Na most az egy nagyon fontos dolog, hogy azért be ne szarj a nyugalomtól, mert a végén még azt fogják gondolni, hogy nem nyugiból szartál be.

Én amúgy a helyedben ráinnék az igazságbogyókra és tolnám tovább a maffiabiztosítás nélküli bungee jumpingot.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2015.03.02. 12:57:28

végül is a veszprémi helyzetből alapján a fidesz még jól is kijöhet hátha megráza magát Viktor és személyi kérdésekre a megfelelő választ adja némelyeket kitesz a politikából

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2015.03.03. 09:20:15

és még arról amiért GFG-t feketebárányként szemléli a polgári közösség: meg kell látni hogy a fősodornak igenerős vonzó képessége van ami abban rejlik hogy cinkossá teszi mindazokat akik az észre esküsznek és ennek fényében tettszelegnek mert hivésük merthogy a fősodornak is van ebben kimerülne ha az emberismeret nem lenne több és reményeim szerint politikai gondolkodássa is lehetővé teszi ezt

szentleány 2015.03.04. 09:14:46

@Darinka11: Nana, Semjén még mindig nem üti Gyurcsányt!! hihi!!

szentleány 2015.03.04. 09:24:23

@Ildiko Bodis: Egyetértek. Kíváncsi vagyok, hogy Orbán meglépi e a legfontosabb lépéseket. Nagyon kellene sok hiteles ember a Fideszbe. Én is úgy gondolom, hogy ez stratégiai fontosságú, illetve identitásbeli kérdés. Ha nem hozzák meg a nagyon nehéz döntést, akkor vége a Fidesznek. 2018-ban úgy fognak járni, mint az MDF annak idején. Csak most nem Horn Gyula fog visszatérni.....
Név szerint: Lázár, Szíjjártó, Seszták, L. Simon, (talán Fazekas, a rossz földtörvény miatt vált nem elfogadottá) ezeket a most még fontos embereket sajnos le kell váltani, újakat kell keresni a helyükre. ez ORBÁN FELELŐSSÉGE!!

szentleány 2015.03.04. 10:01:05

@Ildiko Bodis: Még egy gondolat: Biztosan nem csak GFG miatt veszett Veszprém, de "utolsó csepp a pohárban" volt ez a borzalmasan rossz interjú. És szerintem a Fidesznek mérlegelnie kellene, hogy koalícióban maradjon e a KDNP-vel. Nem tudom, hogy a KDNP jelenléte hoz e vagy visz e. Én utóbbit látom. Oktatásban való tevékenykedésük nagyon negatív.

szentleány 2015.03.04. 10:09:36

Sajnos azt lehet látni, politikai hatalmi struktúrák nem képesek megújítani saját magukat időben. Lásd mszp. Rengeteg idő megy el a vajúdással. éveken keresztül megy az agónia és a hatalom szereplői hárítanak. Nem akarnak szembesülni a tényekkel, sokszor csak amiatt, hogy a következő havi összeg mindig ott legyen a számlán. A másik ok azzal, hogy képtelenek a következtetéseket levonni egyszerű emberi ok. Másra hárítják a felelősséget, veszekednek, vitatkoznak, ezzel is rombolják a maguk iránti bizalmat, és ami a legszörnyűbb, hogy telnek az értékes évek. A választóknak pedig a választásokig teljesen kimerül a figyelmük, totális bizalomvesztés lesz rajtuk úrrá. Ezt láthattuk a baloldal összeomlásakor. Most a Fideszen a sor. Ha nem lesz igazi váltás, ha nem lesz személyre lebontott átalakulás, akkor vége. Game over. Itt szerintem most egy egyenes cselekvésre van szükség, és erre csak egy személy alkalmas.....

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2015.03.09. 15:41:06

@csillagkúll: elolvasva a magyar narancsban a cikket hát nem igazán értem min kapták fel a vizet nincs abban semmi olyan vagyis csak némelyek rosszul akarták pozicionálni önmagukat

lac666 2015.03.20. 22:54:31

"Tiszta helyzet van" Igazad van, kikaptatok, mint a szar! A többi szánalmasan gyenge, pitiáner magyarázkodás!

Rólam

G. Fodor Gábor Századvég, stratégiai igazgató Nem elemző vagyok, hanem politikai gondolkodó. Ennek a szerepnek van hagyománya és előképe, de nincs kortárs kontextusa. Az a cél, hogy legyen.

Címkék

Alkotmánybíróság (1) államadósság (1) az önbecsülés kultúrája (2) a lebeszélés kultúrája (3) Bajnai (7) Bajnai Gordon (1) baloldal (7) blogok (1) Brüsszel (1) centrális erőtér (1) centrális politikai erőtér (1) DK (1) EGYÜTT 2014 (1) Együtt 2014 (3) ellenzék (1) első ember (2) értelmiség (1) Ertsey Katalin (1) Európa (1) Eurpai Unió (1) EU csúcs (1) fasizmus (3) férfiasság (2) fiatal konzervatívok (1) Fidesz (4) forradalom (2) Gurmai Zita (1) Gyrucsány Ferenc (1) Gyurcsány (6) Gyurcsány-Bajnai Szövetség (2) háború (1) Haha (2) hazafiság (1) Herczog Edit (1) igazság (1) IMF (2) Jávor (1) Jobbik (1) jobboldal (5) Karácsony (1) Karsay Dorottya (1) kommunizmus (1) kormányzás (4) középosztály (1) közmegegyezés (3) kulturkampf (1) kultúrpolitika (1) Kunhalmi Ágnes (1) liberalizmus (3) LMP (5) machiavellizmus (1) Medgyessy (1) megszorító politika (1) Mesterházy Attila (1) Milla (2) módosító indítványok (1) MSZP (6) nagyvonalúság (1) nemzetegyesítés (1) nemzeti érdek (2) nőiesség (1) Orbán Viktor (2) örülünk vincent (1) összefogás (1) ostromlott erőd (1) parlamentarizmus (1) polgári Magyarország (1) Polgár Dóra (1) politikai gondolkodás (1) progresszív blog (1) reformközgazdaságtan (1) regisztráció (1) rendszerváltás (1) rezsicsökkentés (1) sas-kabaré (1) Scheiring (1) szabadságharc (1) szabad ember (1) Szabó Rebeka (1) szakértő (1) SZDSZ (1) szocialisták (1) szocialista hatalompolitika (2) szocialista párt (3) szocializmus (2) Szolidaritás (1) törvényjavaslat (1) Vadai Ágnes (1) választási eljárás (1) válság (3) válságkezelés (1) varánusz (1) Címkefelhő

Kommentek