GFG Blog

Az leszek, amivé ti tesztek

Háború és háború

2012.11.26. 07:19, gfg ,

„A GYŐZELEMÉ AZ IGAZSÁG”

(Krasznahorkai László: Háború és háború)

 

 

Van egy dramaturgia.

Orbán Viktor a brüsszeli EU-csúcs csütörtök éjszakába nyúló tárgyalásáról távozva csak annyit mondott: „csapataink harcban állnak, a kormány a helyén van”.

A magyar miniszterelnök a „mi a helyzet?” és a „mi a teendő?” kérdés megválaszolása során nem először fordul a háborús metaforához,  a kormányzás megértését segítő kitüntetett analógiaként használva a háborús nyelvezetet.

A racionalista ellenérvek unalomig ismertek: Miféle háború? Miféle forradalom? Tetszene inkább kormányozni.

Van néhány dolog, amit a racionalista, a liberális értelmiségi, a reformközgazdász, az árokbetemető vagy a „kapus” egész egyszerűen soha nem lesz képes megérteni: a politika a dramaturgiák művészete.

Valamilyen megmagyarázhatatlan nagyvonalúságtól indíttatva mégis megteszem, ami tőlem telik: igyekszem segíteni nekik.

Illusztráljunk.

A forradalom egy döntő kérdésben rokon a szerelemmel: mindkettő dramaturgia kérdése. A dramaturgia végső soron játék, ami lényegét tekintve nagyon komoly dolog. Aki varázstalanítani akarja a politikát, azaz ki akarja írtani a dramaturgiákat a világból, az magát a játékot számolja fel, félelmetessé téve ezáltal a politikát. Aki így jár el, akarva akaratlan növeli a politikával szembeni ellenérzéseket, hiszterizálja a közéletet, rombolja a politika és a politikusok tekintélyét. Így vezet el a politika liberális kritikája a hatalom démonizálásáig.

A helyénvaló kérdés inkább az lenne, mit tesz a politikus, amikor ilyen és ilyen dramaturgiához nyúl, és érzünk-e indokolt feszültséget a dramaturgia megválasztása és a vélelmezett szándék között?

Mit tesz tehát az a politikus, aki forradalomról vagy háborúról beszél?

A „forradalom”, mint dramaturgia annyit jelent, hogy (1) a feladat egy egészen új rend kiépítése, (2) ebben a munkában a régi rend akadály, (3) a régi rend lebontása során felvállalt konfliktusok, legyenek azok bármilyen fájdalmasak is, nem megkerülhetőek, hiszen a (4) a régi lebontása nélkül nem lehetséges az új kiépítése.

A „háború” dramaturgiája szintén a helyzetleírás és a teendők kijelölésének politikai problémájára válaszol. Ha például „háborúban állunk az államadóssággal”, akkor ez azt jelenti, hogy (1) egzisztenciális kérdések forognak kockán, (2) vagy mi vagy az államadósság kerekedik felül, (3) a vereség beláthatatlan következményekkel jár, (4) például leszűkül a szuverenitásunk, elveszítjük az önmagunk felett való rendelkezés képességét, és mindez azt is jelenti, hogy (5) nem reménykedhetünk a győzelem esélyében, ha nem állunk ki az érdekeinkért, ha nem védjük meg azokat másokkal szemben, akik fenyegetnek minket.

A politikai vita ott keletkezik, ahol a dramaturgiák indokolatlanságával áll elő a rivális. Nekik azt kell igazolniuk, vagy eljátszaniuk, hogy például a vak is láthatja, hogy nincs forradalom, vagy minek ugrálni, állandóan csak harcolni, ahelyett, hogy békésen alkalmazkodnánk.

Könnyen lehet azonban, hogy a valóság eltérő leírása mögött az érdekek különbözősége húzódik meg. Azért nem lehet forradalom, mert a régi rend fenntartásához nekik fűződik érdekük, ők azok, akik vissza akarják csinálni mindazt, ami eddig történt, mert az új rend kiépülésével veszítenek. Vagy azért nem kell háború, mert a hitelekből finanszírozott szociális transzfereket szavazatvásárlási technikaként használva ők azok, akik eladósították az országot, meg azért, mert ők békésen és simulékonyan meg tudnak egyezni az IMF-fel, az Unióval a külföldi tőke és bankok kedvéért, beáldozva a magyar emberek érdekeit.

Hiszen ki vitatná épp ésszel, hogy érdekek és érdekkonfliktusok állnak az EU-csúcs, az országgal szembeni kötelezettségszegési eljárás továbbvitele, vagy az újabb leminősítés mögött?

A széplelkek számára mindenesetre kiábrándító lehet, hogy a politikában az igazságnak is megvan a maga dramaturgiája: a győztesé és a győzelemmé az igazság.

Címkék: háború,forradalom,igazság,államadósság,EU csúcs

A bejegyzés trackback címe:

https://gfg.blog.hu/api/trackback/id/tr264925738

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Háború és háború 2012.11.26. 08:36:01

A politikában a győztesé és a győzelemé az igazság.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hattory Hanzo 2012.11.26. 08:57:09

1945. április, Berlin, bunker. "Ezek már biztos a V-2-ek hangjai, Éva."

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.26. 10:15:54

háború, meg forradalom hagyjuk már ezeket a marhaságokat kedves gépont...

capacete 2012.11.26. 10:39:00

"a politikában az igazságnak is megvan a maga dramaturgiája: a győztesé és a győzelemmé az igazság"

Tehát akkor Gyurcsánynak is igaza volt, amikor "trükkök százait" vetette be és "hazudott nappal, délben és este", hiszen végül megnyerte a választásokat. Nice...

Vagy, hogy maradjunk az '56-os analógiánál, ezek szerint Kádárnak is igaza volt. Érdekes egyébként Orbántól az ominózus Nagy Imre idézetet hallani, ugyanis amikor ezt mondta, akkor (1) a kormány már nem volt a helyén, kizárólag Bibó maradt a parlamentben, Nagy Imre pedig menedékjogot kért a jugoszláv nagykövetségen (2) csapataink nem álltak harcban, mert maga Nagy Imre adott nekik parancsot arra, hogy ne fejtsenek ki ellenállást, Malétert pedig ugye a szovjetek elfogták. Más kérdés, hogy emiatt az ostoba nyilatkozat miatt több száz hős felkelő halt meg.

Van akkor egy (több) kérdés: Ugyanúgy hazudott-e Orbán Viktor azzal, hogy egy hazug idézetet használt erre a helyzetre? Indokolhatja-e a hazugságait egy politikus a győzelemmel, ha azzal az ígérettel került hatalomra, hogy ő majd leszámol a hazugságokkal?

Jack Torrance 2012.11.26. 11:24:59

" a győztesé és a győzelemmé az igazság."

Kerdes, kinek a gyozelme szamit. Orbane vagy az orszage. Mert az orszag folyamatos vesztesben van 2 es fel eve.
Persze tudjuk, GFG kinek drukkol...

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.26. 15:06:15

@capacete: +1, nekem is ez jutott eszembe. akkor tehát nincs itt semmi látnivaló. de komolyra fordítva: én azt gondolom, hogy a srác valójában csak viccel. mert elemző létére ha mást nem, azt azért tudhatná, hogy az internet, különösen az Index olvasótábora nem kimondottan azokkal van tele, akik az ilyeneket beszopják. vagyis szerintem csak humorizálni akart, azért ment le a gügyögős szintre. mindenesetre köszönjük Gábor, természetesen továbbra sem veszünk Téged komolyan:)

lechat1 2012.11.26. 15:09:08

A háborút OV nem, mint cselekvést (jelen esetben a szerző értelmezése alapján új rend kialakítását érti), ez egy kommunikációs eszköz nála. Nagyon sajnálatos, hogy ezzel embereket ki lehet vinni az utcára, ezzel fel lehet kelteni a figyelmüket.
A háború az agresszió megtestesítője, és annak idején már a keresztes hadjárat sem a szent cél érdekében indult, annak kommunikációja ellenére.
Kedves szerző, ez az eddig felhozott leggyengébb érv a jelenlegi kormányzat politikájára!

nolto 2012.11.26. 15:10:28

Egyrészt; látom magyarázni kell a főnök vállalhatatlan stílusát, döntéseit. Azért a pénzért amit kapnak GFG-ék mondjuk ez a minimum (legalább próbálnak csinálni valamit), viszont illene minden ilyen blogbejegyzésnél odatenni a jobb alsó sarokba azt a bizonyos (X)-et...

Másrészt; ha valóban a dramaturgia számít, akkor itt az ideje, hogy véget vessünk e világnak, és - teljes vagyonelkobzással kombinálva - világgá zavarjuk politikusainkat.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.11.26. 15:11:24

Én értem, hogy csak drámázik a Viktor.

Az ilyen helyzet nem háború, hanem koldulás.

Odemegy a kódis a síró-rívó összevert kölkeivel,
leköpi a gazda kapuját,
aztán elátkozza a házanépét,
odaszarik a kapualjba,

és mindezt a műsort csak a pénzért,

hogy hátha megunják és adnak neki...

Egyszerű dramaturgia.

ugyhogy 2012.11.26. 15:31:13

Hihetetlen, hogy ennyi non sequitur belefer egyetlen bejegyzesbe. Lenyegeben barmely ket egymast koveto mondat ilyen. (Meg persze onmagukban sem igazak altalaban.)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.11.26. 15:31:45

"Van néhány dolog, amit a racionalista, a liberális értelmiségi, a reformközgazdász, az árokbetemető vagy a „kapus” egész egyszerűen soha nem lesz képes megérteni: a politika a dramaturgiák művészete."
Mi ezt nagyon jól értjük, csak jó lenne, ha a dramatizáláson és mellébeszélésen túl is sikerülne végre felmutatni valamit.

"Könnyen lehet azonban, hogy a valóság eltérő leírása mögött az érdekek különbözősége húzódik meg."
Igen. A kormánynak az az érdeke, hogy hatalmon maradjon. Az országnak meg, hogy talpon.
Ehhez az előbbinek lélekemelő, heroikus mesékre van szüksége.
A másodiknak pedig reális helyzetértékelésre.

"Hiszen ki vitatná épp ésszel, hogy érdekek és érdekkonfliktusok állnak az EU-csúcs, az országgal szembeni kötelezettségszegési eljárás továbbvitele, vagy az újabb leminősítés mögött?"
Az ép egy p.
Pedig rohadtul nem. A másik két nagynál is negatív kilátással vagyunk.
Ha valamihez azt teszik hozzá, hogy "negatív kilátással", az azt jelenti, hogy ahogy a dolgok állnak, romlani fog. Csak annyi történt, hogy az egyik előbb lépett.
Ráadásul az NGM is azt mondta, hogy már az egész világot leminősítették, ami ékesen bizonyítja, hogy nem Magyarországról szól ez a történet.

Teng-Hsziao Gerzson 2012.11.26. 15:32:09

Gábor, gratulálok, sikerült megint valami elemi erejűen benyalós, csúsztatásokkal és hazugságokkal teli baromságot alkotnod. Kérlek, ne hagyd abba, mindig öröm látni, mennyivel mélyebbre tudsz süllyedni! Köszi <3

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.26. 15:34:30

a videóban szereplő g fodor egész tisztességesen beszél és maga is elismerni, hogy minimum nehézségekkel néz szembe a konzervativizmus. na, gábor, így már lehet, ez a stílus már lehet egy párbeszéd alapja. a bejegyzéseid meg nem

www.youtube.com/watch?v=BcnDdm4rjwY

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.26. 15:44:44

Aztabüdöskurvaistennemmegbasszaaztazótvarosrevespicsafejűfaszkalapgecit!

Ha a keresztény-konzervatív háborút delirál, akkor nem kell félni, csak, ha a liberális elmeséli, hogy mit is akar, akkor meg démon.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.26. 15:47:10

Mellesleg hárommilliárdért ennél többet várnék.

Mária 2012.11.26. 16:00:08

A miniszterelnök úrnak a mozgalmas nap végén bizonyára egyetlen önálló gondolat se jutott az eszébe, az előre megírt közhelyes paneleket meg a nagy izgalom miatt elfelejtette.

Karcolt lendület 2012.11.26. 16:02:13

"Nem hittem, hogy valami még feldobja a napomat, de ez a szuperprodukció..."

Hagyjátok azt a kurva választási eljárásról szóló törvényt, osszatok inkább a cuccból, amit ott toltok a Századvégnél.

Geo_ 2012.11.26. 16:03:28

"A széplelkek számára mindenesetre kiábrándító lehet, hogy a politikában az igazságnak is megvan a maga dramaturgiája: a győztesé és a győzelemmé az igazság.”

LG, ez akkora marhaság - hogy megérdemelnétek, hogy olyanok győzzenek le Benneteket, mint amilyenek vagytok...

Runciter 2012.11.26. 16:07:33

Neked tényleg az a melód 3 milliárdért, hogy ha ez a hibbant böffent egy mondatot, akkor meg kell ideologizálnod 3 oldalon?

Másrészt a főnöködtől undorító, aljas tahóság egy tankokkal és hadsereggel megtámadott ország miniszterelnökének szavait felhasználni, amikor épp tarhálni megy.

873ujr3rk 2012.11.26. 16:26:25

"Miféle háború? Miféle forradalom? Tetszene inkább kormányozni."

Vállalkozz · http://szallashelyek-utazas.info 2012.11.26. 16:41:03

politikai kultúrkörök? :) Aki eltölt pár napot a parlamentben "munkanapon", az kicsit elköltözik más földrészre gondolatban :). Európa alján lenni szellemileg elég rossz érzés.

Szevasztok 2012.11.26. 16:44:43

@Runciter: "Másrészt a főnöködtől undorító, aljas tahóság egy tankokkal és hadsereggel megtámadott ország miniszterelnökének szavait felhasználni, amikor épp tarhálni megy."

Nagy Imre sorsát ismerjük miután elmondta ezeket a szavakat. OV nem tart a rossz ómentől?

ElPadre 2012.11.26. 16:51:39

egész ügyes a szöveg. amíg meg nem néztem, ki írta, egy tökéletesen ironikus magyarázat volt OV megszólalására. lehetett rajta mosolyogni, hiszen minden bekezdésben ott éreztem egy rejtett "napersze, lófaxt" értelmezési szintet.

aztán megnéztem, újraolvastam, és ebben a kontextusban egy nagyon picit fölényeskedő, de teljesen komolyan vett szerecsenmosdatássá változott.

géfodor úr, ön egy zseni.

de ugye nem gondolja ön sem komolyan, hogy a politikát racionálisan tekinteni az egy elítélendő dolog? ugye nem keveri össze a dolgokat, és nem gondolja azt, hogy a nézők vannak a színházért?

bilolyogus 2012.11.26. 16:51:46

"Hiszen ki vitatná épp ésszel, hogy érdekek és érdekkonfliktusok állnak az EU-csúcs, az országgal szembeni kötelezettségszegési eljárás továbbvitele, vagy az újabb leminősítés mögött?"

Pedig csak azt kéne figyelembe venniük, hogy itt Tündérországban micsoda fenntartható fejlődés, gazdasági csoda van, amit az állampolgárok nap-nap után éreznek a bőrükön.

Crip Lee 2012.11.26. 16:53:09

Gáborka!

A főnöknek van aranyere?

blah 2012.11.26. 16:58:56

Mindenkinek az a baja, hogy ne ámítsanak minket erre megmagyarázza csúsztatások és átmutogatás közepette, hogy de kell, mi tudjuk rosszul az igényeinket. Ha hülyének néznek minket az úgy jó. Hát nem is tudom miért az ostoba emberekre épít a fidesz...

Cinkes 2012.11.26. 17:03:59

Lassan a stefi bloggal konkurál kedves szerző!

hadri 2012.11.26. 17:21:19

Ez meg mi?
Teljesen bolond ez a GFG.
Aszonnya magáról: "Nem elemző vagyok, hanem politikai gondolkodó."

Ez vicc! Szerintem az nem gondolkodó, akinek megmondják, hogy mit gondoljon... kicsit túldimenzionáltad magad öreg! A lóvét meg ne nagyon költsed el, mert hamarosan vissza kell adnod!
Számodra az lesz majd a dráma-turgia.

Qrvkmny 2012.11.26. 17:27:21

Nagyon jó ez, ahogy van!
Minek kell elégedetlenkedni !
Akinek tele van a töke, úgy is elmegy innen !
(eddig 800 ezer, 2 év múlva összesen 1,5 millió)
Nem lesz aki megkeresse a nyugdíjatokat !
Éhen fogtok dögleni ! Helyes is, ez a kormányterv!
SOHA TÖBBET FIDESZ !!!

Módfelett Kényelmetlen 2012.11.26. 17:32:13

a cirkuszt kenyeretből a cirkusz nagyon megy

indapass90210 2012.11.26. 17:38:49

Az egész kérdést az dönti el, hogy az aldiban, vagy a cba-ban árufeltöltőnek jobb az élete...

piefke 2012.11.26. 17:50:37

1.) Németország államadóssága 82% - ennek ellenére nem panaszkodnak, hogy "leszűkül a szuverenitásunk, elveszítjük az önmagunk felett való rendelkezés képességét". Sőt: még a kevésbé jólmenő EU-tagállamok megtámogatására is fussa nekik!:-) Talán csak nem azért, mert a németeknek "tetszik inkább kormányozni" - no meg nem is unortodoxkodnak...

2.) "...a valóság eltérő leírása mögött az érdekek különbözősége húzódik meg. Azért nem lehet forradalom, mert a régi rend fenntartásához nekik fűződik érdekük..." - na ja, nekünk, eccerű magyaroknak meg az az érdekünk, hogy tessenek már visszaadni a Közgép-százmilliárdokat, meg azt is kis aprópézt, amit a poszt jeles szerzője által vezetett firma kapott azért, hogy ehhez a poszthoz hasonló zagyvaságokat írogasson.:-)

s 2012.11.26. 17:54:39

Öreg, nem tudom, mivel szúrod magad, de a jelek szerint nem bírod. A józan eszedet teljesen elvette valami pancsolt designer drog. Állj le vele, ameddig nem késő, bár, az eredményt látva ez a tanács már nem jött időben. Üldözési mániád van, orbánoddal együtt. Ez a világ ennél sokkal egyszerűbb. Konkrétan szarnak arra, hogy kicsináljanak, mert nem is látszódsz a térképen. Túlértékeled ezeknek a dolgoknak a jelentőségét, ebből számodra az következik, hogy a világnak kellene hozzád alkalmazkodnia. Nem fog. Ellenben te ezt megteheted, és akkor boldogulnál, ellenkező esetben átgyalogol a tetemeden a történelem. Sajnos most úgy néz ki, hogy a faszságaitok miatt Magyarországnak is ezt a szerepet kell eljátszani, de hazaárulás miatt lehet még bárkiből haleledel. Én kurvára igyekeznék a helyetekben, hogy ne én legyek az.

s 2012.11.26. 17:58:05

@piefke: "1.) Németország államadóssága 82% - ennek ellenére nem panaszkodnak, hogy "leszűkül a szuverenitásunk, elveszítjük az önmagunk felett való rendelkezés képességét".
Ja. Arról már ne is beszélve, hogy negatív hozammal lehet a német adósságot finanszírozni. Hát igen. Adósság és adósság közt van némi különbség. Talán pont annyi, amennyi gazdaság és gazdaság közt van.

belekotty 2012.11.26. 17:59:11

Hát a bér seggnyalóknak keserves az életük! :-))

s 2012.11.26. 18:00:42

@Crip Lee: Már nincs. Megette.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.11.26. 18:00:57

Ennyi negatív kommentet én csak akkor tudnék begyűjteni, ha meztelenül végigmennék a Váci utcán.

s 2012.11.26. 18:03:44

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Erősen túlzol, akárki légy is. Ennyit CSAK így lehet összeszedni.

campobaszo 2012.11.26. 18:03:52

"There's a war on our democracy
A war on our dissent
There's a war inside religion
And what Jesus might have meant

There's a war on mother nature
A war upon the seas
There's a war upon the forests
On the birds and the bees

There's a war on education
A war on information
A war between the sexes
And every nation

A war on our compassion
A war on understanding
A war on love and life itself
It's war that they're demanding"

Sting - This War

semmiextra 2012.11.26. 18:04:28

És ez az ember a Fidesz hivatalos agyának nevezhető szervezet feje??!!
Csoda, hogy itt tartunk!!!

Kedves GFG te tényleg mazoiusból írsz, hogy jól felpofoztasd magad? Mert csak azért jársz ide. Innen is gratulálok!

s 2012.11.26. 18:07:15

@kolbászoszsömle: "Aztabüdöskurvaistennemmegbasszaaztazótvarosrevespicsafejűfaszkalapgecit!"

Szépen összefoglaltad. Mintha csak magam mondtam volna . . .

piglet is shine 2012.11.26. 18:10:30

Gondolom, ez a Véleményvezér mai írására rögtönzött magyarázat.
Nem ártana figyelemmel lenni arra, hogy az Indexen általában gondolkodó emberek olvasnak-kommentelnek. Esetleg nem ártana rájuk szabni a "mire gondolt a költő" jellegű stílusgyakorlatokat. Ez az álintellektuális híg fos egy-két neuronnál többet nem mozgat meg. Még arra sem alkalmas, hogy a szerző elmondhassa, megszolgálta a fizetését.

belekotty 2012.11.26. 18:14:35

@piglet is shine: A helyzet az, hogy a különféle véleménydiktálóknak sajnos faljátok a szarát, mint disznó a darát.

s 2012.11.26. 18:16:21

Ti ott a századvégnél akkora nyomoroncok vagytok agyilag, bazdmeg, hogy ha ezt a szöveget egy az egyben kitolod magadból egy falusi IV. osztályú kocsma leittasodott törzsközönsége előtt, még ott sem biztos, hogy nem basszák szilánkokra a billiárd asztalt a hülye fejeden. Szóval azt akarom mondani, hogy ne ezzel menjél mosóport árulni . . .

arckönyv 2012.11.26. 18:18:06

hát haver ha belegondolok, hogy fizetek egy csomó adót és odatolják neked, hogy lehülyézz, jobb ha nem futunk össze...

873ujr3rk 2012.11.26. 18:18:44

"A széplelkek számára mindenesetre kiábrándító lehet, hogy a politikában az igazságnak is megvan a maga dramaturgiája: a győztesé és a győzelemmé az igazság."

ezt azért kérlek írjátok fel valahova nagyon erős tintával.

piglet is shine 2012.11.26. 18:19:11

@belekotty:
Erre két válaszom van:
1. Nem vagyunk egyformák. Lásd be, dögunalmas hely lenne ez a világ, ha mégis úgy lenne.
2. GFG micsoda akarna lenni, ha nem véleményformáló?

pistola 2012.11.26. 18:21:38

Miért égeted magad ennyire a nyilvánosság előtt, Gábor?

s 2012.11.26. 18:21:39

@piglet is shine:
"2. GFG micsoda akarna lenni, ha nem véleményformáló?"

ÖÖÖÖ . . . őőőő . . . Megvan! Autentikus szarszobrász.

belekotty 2012.11.26. 18:22:25

@s: Döbbenet, mekkora primkó szarzabáló vagy. Te volnál a demokratikus ellenzék szószólója?

piglet is shine 2012.11.26. 18:22:41

@s:
Félrenyeltem a teát... :)))

s 2012.11.26. 18:26:09

@belekotty: Nem állítanám ennyire határozottan. Tudod, az a kurva nagy helyzet, hogy nélkülem is ezt gondolja majdnem mindenki, akinek még nem ment el teljesen a józan esze.

belekotty 2012.11.26. 18:30:03

@s: Hát ez cáfolhatatlan.
Ellenben módfelett irritáló és önellenható, ahogy ez a sok gyökérkefe ilyen előre megjósolhatóan fordul, amerre a nagyok akarják. És ez a mi értelmiségünk. Szajkósereglet.

marco74 2012.11.26. 18:30:09

Nagyszerű írás gratulálok!
Itt egy, a világot az Orbán-féle narratíva alapján bemutató blog.
orbanszerintavilag.blog.hu/2012/11/22/ki_donti_be_a_vilagazdasagot_vilagkupa

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.26. 18:32:54

@belekotty: Akkor most vagy Orbán kicsi, vagy az itteniek többsége nem gyökérkefe.

De Orbán nagy.
Akkor a Békemenetesek gyökérkefék.

marco74 2012.11.26. 18:33:57

@lechat1: Orbán valóban egy új világrend teremtéséében vesz részt Magyarország és nem pusztán taktikázva a jó oldalra állva, hanem azzal a hittel, hogy pont a kis Magyarország ereje hozhat változást az egyensúlyba. Ez nem csak zseniális, de tiszteletre méltó bátorság is. Hatalmas kontraszt az eddigi szervilis politikát folytató szocialista kormányokkal. Itt egy kicsit több ebben a blogban.
orbanszerintavilag.blog.hu/2012/11/22/ki_donti_be_a_vilagazdasagot_vilagkupa

piglet is shine 2012.11.26. 18:35:30

@belekotty:
Kérlek, magyarázz meg nekem valamit. Kifogástalanul szerkesztett mondatokban, hibátlan anyanyelvhasználattal írod le a véleményedet, ami tiszteletre méltó. A meggyőződéseddel sincs bajom, biztosan megvan az okod rá. Induljunk ki abból az alapfeltevésből, hogy tiszteletben tartom az álláspontodat, és Te sem bántod az enyémet. Megvan?
Úgy gondolod, hogy a jelenlegi kormány és holdudvara mindent kifogástalanul csinál a kommunikáció terén?

s 2012.11.26. 18:35:34

@belekotty: Nem nagyon forgolódok, akár hiszed, akár nem. Elmondom, amit gondolok, mert MÉG lehet.

Arra nem gondolsz esetleg, hogy nem mi fordulunk arra, amerre a nagyok akarják, hanem épp fordítva, a nagyok akarnak arra menni, amerre mi fordulunk? Talán ettől nagyok. Nem kormányozhatsz a tömeg ellenében. Államférfiúi felismerés volna, talán ezért is késlekedik vele orbán mester.

belekotty 2012.11.26. 18:36:14

@kolbászoszsömle: Nem vitatom. Vakon hadakozók cicaharca. De a mi elvakultjaink persze jó elvakultak.

belekotty 2012.11.26. 18:44:23

@piglet is shine: Nem, nem gondolom úgy. Viszont nem gondolom azt sem, hogy az orbángyűlölet segítségével összekovácsolt ellenpólus kifogástalan lesz. Nyáladzó félállatok örjöngik tele a blogoszférát unalomig ismert panelekkel, felcsúti cigányoznak, gyomorforgatóan fellengzősködnek, holott... ennyit akartam csak mondani.

regress 2012.11.26. 18:48:29

viktor azt mondta ma,nagy munkába vagyunk. erről jut eszembe. az építésvezető letolja a cigányt,mert üres talicskát tologat.jaj főnök,akkora a hajtás,hogy nem volt időm megpakolni.

manhattan (c) · http://manhattan.webspawner.com/ 2012.11.26. 18:50:50

A dramaturgia müvészete?

Na ti idióták, a világ jól ismeri ezt az általatok csodált müvészetet, mégpedig Cubából. Orbán eftárs is ezt az utat járja, mint Fidel Castro, a példakép:

Életében egyszer egy idöben jó helyen lázadt, ettöl életfogytiglani vezérségre tartott igényt. Mivel szaktudása még egy villanykörte becsavarásához se volt elegendö, így szakmai kormányzás helyett a forradalmi kormányzást választotta. Az embereket ázsiai sorba taszítva hergelte nap mint nap az EU, akarom mondani: az Impriliznmus elleni harcra. Az országa ebben az EGYSZEMÉKLYES HARCBAN totál tönkre ment, ennek ellenére a beteg elméjü vezér naponta adta ki a jelentést: GYÖZTÜNK!
Az emberek birkák voltak, hogy a tényleges forradalmat megcsinálják (a vezér ellen), inkább ehelyett tömegével menekültek az imprilista nyugatra. Az ellenség oltalmába.

Tartok töle, hogy Fidel és Orbán közt a különbség csupán csak annyi, hogy Orbán seggét a nép nem fogja életfogytiglan kímélni és másfél év múlva elhelyeznek rajta egy orbitális kilövést lábbal.
Aztán legalább Orbánnak lesz ideje kezeltetni a primitív szellemi világát.

piglet is shine 2012.11.26. 18:51:17

@belekotty:
Abban egyetértünk, hogy a stílus nem mindig helyénvaló, oldaltól függetlenül.
Kifogástalan ellenpólus? Istenem, de szép lenne. :)
Én már annak is farkcsóválósan örülnék, ha legalább tisztességes "mesteremberek" és "józan parasztok" ülnének kicsit a fejünkre.

piglet is shine 2012.11.26. 19:01:41

@piglet is shine:
A lényeg - az utolsó mondat - lemaradt.
Mert akkor talán köztünk sem lenne szükség szélsőséges reakciókra és ítéletekre.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.26. 19:05:00

@belekotty: Orbán kormányzásában nincs egyrészt és nincs másrészt, mert két ősbűnt is elkövetett.

Az egyik a visszamenőleges hatályú törvénykezés, a másik a kiszámíthatóság, szavahihetőség teljes eliminálása. Egyszerűen amit mond, amit ígér, az nem úgy lesz.

Így definitíve csak egyik részről lehetnek elvakultak.
Mindenki más racionális.

Le_Penseur 2012.11.26. 19:08:14

A racionalista ellenérvek unalomig ismertek: Miféle háború? Miféle forradalom? Tetszene inkább kormányozni.
Lehet, hogy unalmas, de minden szava igaz!
Meg is ismétlem:
Miféle háború? Miféle forradalom? Tetszene inkább kormányozni.

NYJetsTD 2012.11.26. 19:08:17

Elegáns írás. Azért még egy pici vazelin kellett volna.
Azt a képet a sarokban ideje lenne kicserélni, mert így nagyon fake. Pucsítós, szájnyalogatós a valóság. Azt szerénykedő "politikai gondolkodó (OMG!) titulust is tessék nyugodtan átírni, "szopnék" elég lesz.

belekotty 2012.11.26. 19:09:03

@kolbászoszsömle: Ez a kizárólagosság remekül demonstrálja azt, amit mondani szerettem volna. Köszi.
Akkor hajrá racionálisok, esetleg majd visszatérhetünk a témára pár év múlva.

2012.11.26. 19:12:32

A tábornok úr a saját népére lő, de semmi gond, mi nem érthetjük :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.26. 19:14:48

ezzel a dramaturgiával az a gond, hogy qrvára el van baszva. ezt már hónapok óta nem kell magyarázni. hülye jobber meg értekezik róla.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.26. 19:15:29

a zIndex sideblog meg kb akkora szarkupac, mint a Fidesz

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.26. 19:16:27

@belekotty: Talán, ha cáfolnál...

Azért, mert valakik azt állítják, hogy éjjel sötét van, míg mások meg azt, hogy éjjel világos van, hiába a szélsőséges vélemény mindkettő, csak az egyik igaz, és az egyik igaz, pedig szélsőséges.

Az arany középút érvelési hiba.
Ha szerinted AZÉRT nincs igazam, mert szélsőséges a véleményem, akkor azzal azt mondod, hogy ostoba vagy.
Ha meg nem azért nincs igazam, MERT szélsőséges a véleményem, akkor gondolom meg tudod mondani, hogy MIÉRT nincs igaza, és ki tud alakulni valamiféle kommunikáció, aminek során megismerhetjük egymás érveit, sőt, akár meg is találhatjuk egyikünk, másikunk, vagy mindkettőnk következtetéseinek hibáit.

manhattan (c) · http://manhattan.webspawner.com/ 2012.11.26. 19:23:01

@balage_81 reloaded:

A konzervativizmus vagy helyesebben a polgári világ valóban nagy nehézsékkel néz manapság szembe: rá kellett jönniük, hogy csak Hasznos Hülyék voltak Orbán harcában a hatalomért. Hasznos Hülyeként álltak a színpadokon az ellenzéki években a fidesz rendezvényeken, hasznos hülyeként folytatták le a közéleti vitákat ballibsikkel. Aztán amikor Orbán vezérük hatalomba jutott, akkor seperc alatt ki lettek söpörve a színpadról.

A polgári holdudvar (mint pl a Professzorok Batthianyi Köre) hallgat mint a sír, illetve szervilisen aszisztál a magyar szellemi élet tudatos lepusztításában egy valami megfoghatatlan bolsi-ultralibsi-Horthysta katyvasz szintre.
Ellentmondani meg búcsút mondani ennek a megbolondult Orbáni bohóc udvarháztartásnak csak kevesen mertek: Mellár, Chikán, Járai.
A többit csókoltatja a tudomány és az erkölcs.

belekotty 2012.11.26. 19:24:54

@kolbászoszsömle: Valakinek napszaktól függetlenül éjszaka van, másoknak meg délidő.
Nem mondtam, hogy nincs igazad. Nem tudom, kinek van igaza. Majd a hangosabbak megmondják.

Fimbulwinter 2012.11.26. 19:29:52

Dramaturgia? Lófaszt. Paranoia.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.26. 19:32:51

@belekotty: Vannak idők, amikor nem szabad kényelmesen hátra dőlni, és vannak idők, amikor az ember nem engedheti meg magának a nemtudás luxusát.
Most olyan időket élünk, amikor el kell dönteni, hogy a szabályok visszamenőleges megváltoztatása az belefér-e azokba a keretekbe, amit az ember biztosít magának, és elvár másoktól, vagy az egy mellékes momentum, valamint az is el kell dönteni, hogy az állam által ígért dolgok megbízhatóbbak-e mint Alkoholista Béla bizonyistenmegadomja, és ha nem, mi a teendő.

Egyszerű dolgok ezek.

belekotty 2012.11.26. 19:38:29

@kolbászoszsömle: A nemtudás többnyire nem luxus, hanem adottság. Nem kell tájékoztatnod, mégkevésbé meggyőznöd, hogy miféle skandallunok történtek itt.
Nem az elittel van a baj. Hanem velünk, választókkal.

dr Smittpálelnökúr 2012.11.26. 19:39:47

Orbán egy barom.
Kezelni kéne az agybaját.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.26. 19:56:28

@belekotty: A népet hibáztatni, szerintem értelmetlen.

Az, hogy vannak emberek, akik ki tudják beszélni a bornyút a tehénből, az egy létező dolog.
A meggyőzés és a manipuláció pedig tudomány, amivel szemben roppant kevesen ellenállók, főleg, ha akarják az emberek a meggyőzést.

A vezetők tetteit egyszerűen nem lehet ráverni az őket megválasztókra, mert a tömegdemokráciában csak az az egyén visel felelősséget, aki döntési pozícióban van.

Egy példa: mi történt volna, ha te, vagy én vagy akár mindketten másra szavazunk a választásokon?
Változott volna-e a Parlament összetétele?
Ezen kérdésre adott válasz tükrében neked, vagy nekem, vagy bárki másnak, volt-e befolyása a kialakult helyzetre és van-e felelőssége abban, ami itt van?

Az én konklúzióm a fenti szösszenetből állt össze, ezért gondolom, hogy a felelősség az elitet terheli.

belekotty 2012.11.26. 19:58:15

@piglet is shine: Amennyiben rendíthetetlen magabízással osztunk jobbra és balra. Amennyiben ezek a faszok kétharmadot kaphattak, hogy lebontsák 22 év demokratikus hagyományait. Amennyiben 2-6 év múlva a következők elbasznak még nemtom hány évet, hogy lebontsák ezt a négyet. Amennyiben minden mérvadó pólus csak valamivel, valakikkel szemben protestálva képes hatalomra jutni.
Nemzeti tragédia, hogy mindig, mindenki tudja, hogy mit kéne csinálni, de méginkább, hogy mit nem. És inkább erre fókuszál.
Hagyjuk. Buzi Orbán.

danesdzsu2 2012.11.26. 20:02:14

Ebben a valóságban, ahol én élek, szinte mindig jobb döntés született ésszerűséget szem előtt tartva, mint érzelmi alapon.

piglet is shine 2012.11.26. 20:11:10

@wmіkі:
Nem igazán látom, hol van a poén abban, ha hasadsz, mint az atom. Már ha igazat mondasz, és Te kurva anyáztad le magadat.

piglet is shine 2012.11.26. 20:16:29

@wmіkі:
Aha. És mi az értelme ennek az amúgy köztörvényes bűncselekménynek?

wmiki · http://szuklatokoruekdemagabiztosak.blog.hu/ 2012.11.26. 20:18:13

@wmіkі: Nos, egy síkos gumiökölnek melyikünk tudna ellenállni...? Node félre az alantas kedvtelésekkel, térjünk a tárgyra.
Belekottyot nem lehet hamisítani, mert ő egy igazi atomtudós. Úgymond értelmiségi.

dr. Balta$ár 2012.11.26. 20:20:41

minden politikus bűnöző...

lehet rúzsozni... de a mafia az mafia marad... igaz nemzeti...

wmiki · http://szuklatokoruekdemagabiztosak.blog.hu/ 2012.11.26. 20:22:36

@wmіkі: Node így evolúciós zsákutcába torkollasz maholnap, héló! Gondolom, húst is fogyasztasz!

wmiki · http://szuklatokoruekdemagabiztosak.blog.hu/ 2012.11.26. 20:26:44

@wmіkі: Tudom ám, ki vagy, te huncut Schindler Stefánia.

wmiki · http://szuklatokoruekdemagabiztosak.blog.hu/ 2012.11.26. 20:32:46

@wmіkі: Nem hiszek az ilyesmiben. Ellenben ki kell állni éjfélkor egy vereshagymával a keresztúthoz! Így akár hármas szintű főlem is lehet belőled.

Fényezett Rézlábos 2012.11.26. 20:33:00

Hát ez kemény. Hogy te ott fenn, én meg itt lenn, és ez. Ultrakemény. 3 milliárdért... Atyaisten. :(

wmiki · http://szuklatokoruekdemagabiztosak.blog.hu/ 2012.11.26. 20:40:05

@wmіkі: Nem elvetendő gondolat az a pszichoterápia. De legalábbis egy fülgyertyázás indokoltnak tűnik. Most jól odabasztál a karmádnak, te gané!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2012.11.26. 21:00:06

Olyan bájos, ahogy a több milliárdos állami megrendelések mellet tolja a propagandát! Kicsit több posztot is el tudnánk viselni, kellene az iránymutatás, szikár magyarázat.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.26. 21:04:17

@wmіkі: Olyat tettél, amiért megérdemelnéd, hogy örökre kitiltsanak a blog.hu-ról.

Szánalmas vagy.

wmiki · http://szuklatokoruekdemagabiztosak.blog.hu/ 2012.11.26. 21:04:39

@wmіkі: Ja, úgy értettem, a gólyát kérdezed. Hiszed vagy nem, igenis létezik.

Alkibiadesz 2012.11.26. 21:04:56

Van két lehetőség, és ki tudja miért valami megmagyarázhatatlan nagyvonalúságból fel is vázolom ezeket:

Vagy az van, hogy a harcos-forradalmár kormány ellenfelei nem vesznek tudomást arról, hogy a politika "dramaturgiák művészete" és ezzel démonizálják a politikát.

Vagy pedig az van, hogy a harcos-forradalmár kormányzat apologétája nem veszi tudomásul a politikai riválisok dramaturgiáját, miszerint nincs se forradalom, se háború, mert ami van az csupán egy a saját érdekeit a közösség érdekeként beállító oligarchikus csoport hatalomátvételi kísérlete, egyfajta posztmodern feudalizmus kiépítésének a szándéka.
Könnyen lehet, hogy a rivális dramaturgia figyelmen kívül hagyása mögött az az érdekek húzódik meg, hogy láthatatlan legyen a most kiépülő kiváltságrendszer valódi arculata.

Squid 2012.11.26. 21:19:05

Semmiféle dramaturgia nincsen!

Orbán forradalmat vizionált 2006 Október 23.-án és azóta ebben a kontextusban építi a retorikáját/viselkedését.

Innen ugye érdemes elgondolkodni, hogy a 2006-os forradalmárkodás és "szabadságharc" a gyújtogatásokkal és a töréssel zúzással honnan eredt.

Bár ez mindenkinek egyértelmű sztem!

nemigazmá 2012.11.26. 21:28:13

GFG úgy tesz mintha nem tudná pontosan kiknek a sajátja a háborús retorika, és az országon kívülről támadó ellenség képének életben tartása. Nézzük csak a 20. századot: Hitler, Sztálin, Ceausescu. 21. század: Putyin, Lukasenko.
De sajnos GFG sosem kommentálja a kommenteket, úgyhogy a nélkül fogok meghalni, hogy megtudnám nagyra becsült véleményét.

nemigazmá 2012.11.26. 21:35:25

@nemigazmá: És ki.....ott idegesítő, hogy félremagyarázza, más kontextusba helyezi az elhangzottakat. Pedig nagyon jól tudja, mi a politikai célja és haszna a háborús... na mindegy nem idegesítem magam tovább

thymos 2012.11.26. 21:55:23

"Van egy dramaturgia."…no, meg egy vágyvezérelt gondolkodás valóság konstrukcióval fűszerezve!

"A csapataink harcban állnak. A kormány a helyén van" (1956. november 4.)

Két mondat. Két hazugság.

Kinek szól vajon e két mondat? S vajon miért?

A magyar népnek?
Azért netán, hogy nyugodtan maradjanak csak otthon, mert helyettük megvívják majd a forradalmat a hősiesen harcoló felkelő egységek, no meg a legitim kormány?

Netán a világnak szól?
Annak a nyugati világnak, aki Dulles szavaival élve: "Az USA nem tekinti a kelet-európai országokat potenciális szövetségeseinek"?

Vagy Nagy Imre saját magának mondja (mondatja)?
Mert a vágyvezérelt gondolkodása és valóság konstrukciói már minden realitást felülírtak elméjében?

"csapataink harcban állnak, a kormány a helyén van" (2012. november 22-23.)

Egy mondat. Két állítás.

Melyik népnek szól?
Annak a megmaradt magyar választó tömegnek, akik ha kell "tűzön-vízen-békemeneten és forradalmon" át fel-felkerekedik az EU ellen, írva és kiáltva: "Nem leszünk gyarmat!"?

Vagy az Európai Unió elégedetlenkedők táborának szól Nagy Imre szellemében?

Vagy Orbán Viktor saját magának mondja (mondatja)?

Itt akár le is zárhatnám önkényesen és dörzsölhetném kezeimet, hogy micsoda párhuzamot vontam a két miniszter elnök között, miközben hátradőlve élvezkedhetnék saját vágyvezérelt valóság konstrukciómban és elképzelve azt is egyúttal, hogy milyen további valóság konstrukciókat gerjesztettem "itten" a fejekben. Ne adj Isten még azt is, hogy Nagy Imre és Orbán Viktor is "megőrült", persze mind a kettő a maga környezetében és háborújában.

De nem ezt teszem, hanem folytatom, mert nem elégszem meg ezzel a szimpla "forradalom-háború" dramaturgiával sem, amit "itten" GFG olyan nagyon bizonygat nekünk. Sőt az érdekek különbözősége sem villanyoz fel eléggé, hisz az érdek önmagában egy illúzió, beteljesülése kielégíthetetlen vágy csupán és ezért megfoghatatlan, homokszemek módjára kifolyik a "markolászó" ujjai között, tehát valójában nem is létezik, fikció az egész, ráadásul amúgy sem ez a cselekvés "stimulátora" és éppen ezért "völlig" jelentéktelen, amit ugye mindenki el is ismer, mármint azt, hogy a cselekvésre ösztönzés, akár politikai, akár nem, mindennél előbbre való.

No de mégis, akkor mi az, ami cselekvésre ösztönöz valójában?

A JÁTÉK !

A játék, amiben benne rejlik az izgalom, a vágy, a győzelem (mások legyőzése) az elismertség utáni vágyakozás.

Hát nem aranyos?

"Félek a játszani nem tudó emberektõl és mindig azon leszek, hogy az emberek játékos kedve el ne lankadjon, hogy azok a szûkös életföltételek, melyek a játék kedvét és lehetõségét szegik, megszûnjenek." (József Attila)

Alkibiadesz 2012.11.27. 11:44:29

"a győztesé és a győzelemmé az igazság"
Kényelmes gondolat, csak éppen nem igaz :)
Ha valóban csak az erő dönthetné el, hogy kinek van igaza, akkor ezt azt jelentené, hogy csak "ész nélkül" választott igazságaink lehetnek. A mindennapi nyelvi tapasztalataink azonban nem igazolják ezt a feltevést.
Márpedig, ha tévesek lennének a ésszerűen igazolható igazságok létébe vetett mindennapi meggyőződéseink, akkor a dramaturgiákra való hivatkozásnak se lenne sok értelme. Egy dramaturgia ugyanis csakis abból nyerheti a meggyőző erejét, hogy a valóság igaz leírásaként értelmezhető. Ha a dramaturgia használója nem egy ilyen - igazságigénnyel fellépő - leírásként prezentálná azt, akkor egyszerűen értelmetlenné válna a dramaturgia használójának cselekvése. Jobban mondva: az igazságigény visszavonása csak abban a dramaturgiában értelmezhető, amely szerint az igazságigény visszavonója olyan hatalomra tart igényt, amit nem kell igazolnia.

pol.lux. 2012.11.28. 14:49:54

Erről a posztról eszembe jutott a Politikatudományi Szemlében megjelent írása.
„Hogy egy klasszikus példával éljünk, ha egy beteg műtétre vár, és az a kérdés, hogy le kell-e vágni a lábát vagy sem, akkor a tét a láb, nem pedig az, hogy hogyan mondjuk meg neki. Márpedig ma Magyarországon a tét a láb. Ennek ellenére a problémamegoldással (mi legyen a lábbal) csak felületileg érintkező körmönfont diszkurzív stratégiák, kommunikációs lufik, napirend-uralási kísérletek és marketingfogások jellemzik az aktuálisan regnáló magyar kormány tevékenységét. Sőt, azt állítjuk, hogy az úgynevezett kommunikációs paradigma mára a kormányzás kizárólagos működési elvévé és beszédmódjává vált.” G. Fodor/Kitta (2009)
www.poltudszemle.hu/szamok/2009_1szam/2009_1_gfodor.pdf
Ami Gyurcsánynál körmönfont stratégia, kommunikációs lufi, az Orbánnál szükséges dramaturgia?
További érdeklődőknek, az MTA Politikatudományi Intézet jelenlegi igazgatójának kritikája:
www.poltudszemle.hu/szamok/2009_4szam/korosenyi-2009-4.pdf
Viszontválasz:
www.poltudszemle.hu/szamok/2009_4szam/gfodor-2009-4.pdf

Rólam

G. Fodor Gábor Századvég, stratégiai igazgató Nem elemző vagyok, hanem politikai gondolkodó. Ennek a szerepnek van hagyománya és előképe, de nincs kortárs kontextusa. Az a cél, hogy legyen.

Címkék

Alkotmánybíróság (1) államadósság (1) az önbecsülés kultúrája (2) a lebeszélés kultúrája (3) Bajnai (7) Bajnai Gordon (1) baloldal (7) blogok (1) Brüsszel (1) centrális erőtér (1) centrális politikai erőtér (1) DK (1) EGYÜTT 2014 (1) Együtt 2014 (3) ellenzék (1) első ember (2) értelmiség (1) Ertsey Katalin (1) Európa (1) Eurpai Unió (1) EU csúcs (1) fasizmus (3) férfiasság (2) fiatal konzervatívok (1) Fidesz (4) forradalom (2) Gurmai Zita (1) Gyrucsány Ferenc (1) Gyurcsány (6) Gyurcsány-Bajnai Szövetség (2) háború (1) Haha (2) hazafiság (1) Herczog Edit (1) igazság (1) IMF (2) Jávor (1) Jobbik (1) jobboldal (5) Karácsony (1) Karsay Dorottya (1) kommunizmus (1) kormányzás (4) középosztály (1) közmegegyezés (3) kulturkampf (1) kultúrpolitika (1) Kunhalmi Ágnes (1) liberalizmus (3) LMP (5) machiavellizmus (1) Medgyessy (1) megszorító politika (1) Mesterházy Attila (1) Milla (2) módosító indítványok (1) MSZP (6) nagyvonalúság (1) nemzetegyesítés (1) nemzeti érdek (2) nőiesség (1) Orbán Viktor (2) örülünk vincent (1) összefogás (1) ostromlott erőd (1) parlamentarizmus (1) polgári Magyarország (1) Polgár Dóra (1) politikai gondolkodás (1) progresszív blog (1) reformközgazdaságtan (1) regisztráció (1) rendszerváltás (1) rezsicsökkentés (1) sas-kabaré (1) Scheiring (1) szabadságharc (1) szabad ember (1) Szabó Rebeka (1) szakértő (1) SZDSZ (1) szocialisták (1) szocialista hatalompolitika (2) szocialista párt (3) szocializmus (2) Szolidaritás (1) törvényjavaslat (1) Vadai Ágnes (1) választási eljárás (1) válság (3) válságkezelés (1) varánusz (1) Címkefelhő

Kommentek

  • igorx: Régen voltak a fotelpunkuk Utána jöttek a fotelnácik Újabban a fotelkomcsik (Fidesz) Most meg itt ... (2020.05.28. 22:02) Férfiasság
  • Lepo: Mi baja van ennek a ronda, gnóm kis embernek? Kicsit félek, ha tehetné, orsósféreggé válna, hogy m... (2019.04.18. 11:50) Férfiasság
  • TalpigJimmy: Emberek! Ez egy nagyon frusztrált ember :D Van is mire :D Hogy néz ki a szerencsétlen? (2018.05.30. 20:32) Férfiasság
  • szabik: en internet munkat keresek (2016.03.17. 07:25) Férfiasság
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása