GFG Blog

Az leszek, amivé ti tesztek

GFG a Centrális Erőtérben 24.: Hogyan működik a politika?

2014.12.09. 09:28, gfg ,

Egyetemi jegyzet politika-szakos hallgatóknak

 

Van itt néhány megjegyzés egy Index-cikk ürügyén:

1. Az Index éppen azt olvassa a jobboldal fejére, amit maga is képvisel: a szelektív nézőpontot. Az Index ugyanis számtalan alkalommal maga is "totálisan félreérti" az Orbán-kormány szándékait. Csakhogy így működik a politika. A "totális félreértés" nem hiba, hanem nézőpont, a politikai hadviselés nézőpontja.

2. Az Index maga is a politikai hadviselése eszköze. Egy fegyver.  Arról szól, hogy objektív újságírásnak tünteti fel a szelektív nézőpontot. Az az Amerika vagy Magyarország, amiről beszél, csak "egy elképzelt Amerika" és egy "elképzelt Magyarország", mind a helyzetleírás, mind a Nyugat-kép konstruált. Ez is természetes, a szelektív nézőpont következménye.

3. Ez magyarázza, hogy ha az Orbán-kormány kritikájáról van szó, akkor a Wall Street Journal mértékadó lap. Ha Obama netadójáról, akkor elfogult, inkább a republikánusokhoz közel álló, egyéni véleményeket közlő sajtóorgánum. Merthogy így működik a delegitimálás a politikában. 

4. A hírszerkesztési gyakorlat, a címadás, a megfogalmazott témák mind a politikai szándék köré szerveződnek: az ellenzéki logika testesül meg bennük. A miniszterelnökből így lesz az Index hasábjain "patás ördög", Magyarországból "nagy parlag", Nyugatból "tejjel-mézzel folyó kánaán". 

5. Ebben bejegyzésben pedig így lesz az Amerikában folyó vitából Obama netadója, az Indexből pedig "online Népszava". Merthogy így működik a politika.

A bejegyzés trackback címe:

https://gfg.blog.hu/api/trackback/id/tr876969211

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A géfodrok országa 2014.12.09. 22:23:30

        Elég messziről fogom kezdeni.        December 18-án hirdetik ki a Research Excellence Framework (korábbi nevén Research Assessment Exercise) eredményét. Ez a teljes brit felsőoktatásra kiterjedő vizsgálat, amely elvileg minden egyes brit egye...

Trackback: Ezt üzeni Andre Goodfriend a magyaroknak 2014.12.09. 15:44:13

Diplomáciai mentessége mögé bújva hazudozik, rágalmaz és mutogatja felfelé tartott középső ujját kifelé az USA budapesti nagykövetségének ideiglenes ügyvivője. Kapjátok be, csicskák! A törvényeiteket meg feldughatjátok a s*ggetekbe a Bécsi Egyezménnyel...

Trackback: Obama két kamasz lánya túltolta a ribancjelmezt a hivatalos protokoll-eseményen 2014.12.09. 15:41:48

Kilógott a csunyája a két kiskorúnak a szoknya alól a Fehér Házban tartott Hálaadás-napi ünnepségen. Bocsánatot kérnie mégis a ribancfelvonulást csípős stílusban véleményező republikánus szóvivőnek kellett. Pedig nem is ő, hanem a két csitri pózolt úgy...

Trackback: Hogyan működik a politika? 2014.12.09. 09:52:01

Az Index éppen azt olvassa a jobboldal fejére, amit maga is képvisel: a szelektív nézőpontot. Az Index ugyanis számtalan alkalommal maga is „totálisan félreérti” az Orbán-kormány szándékait. Csakhogy így működik a politika.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.12.09. 10:07:50

elég lett volna elnézést kérni, amiért hazudtál. Rövidebb és tisztességesebb. Igaz, azért nem fizetnek.

kacagány 2014.12.09. 10:11:05

És így lesz elvtelen szellemi prostitúció a politológiából.

walter77 2014.12.09. 10:22:39

Az a helyzet kedves GFG, hogy ön nem politikai gondolkodó, hanem szofista.
"objektív újságírásnak tünteti fel a szelektív nézőpontot" - nem. Az újságírás szelektíven választ témát, azaz politikai álláspontja szerint tematizál, de amit ön - és a századvég úgy en bloc, meg az mtva - tesz az egy konkrét ügy részleteinek szelektív ismertetése és a tények elferdítése. Egy tény, miszerint valamit nem vezetnek be nem nézőpont kérdése. Kivéve persze egy olyan relativizáló rendszerben, amiről éppen itt beszél.

Még meg is érteném, ha egyébként az ön kormány nem a kőbe vésett értékek mentén (Isten, haza, család) fogalmazná meg politikai frázisait.

Gyingizik 2014.12.09. 10:24:03

Magától adódik a kérdés Gábor: a fidesz (nemzeti oldal) miért nem tud olyan netes felületet létrehozni, mint az index és az origo? Ahol percenként frissülnek a hírek, könnyed laza a tartalom (lehet akár vemnnyire bulváros is, no nem RTL Klubos értelemben) a zenétől a filmig a főzésen át van vagy 15 naponta frissülő rovat, tucatnyi trackbackel blog?
Mert így az indexxel és az origoval a netes felületen a ballibek javára MÉG MINDIG UGYANAZ A SAJTÓFÖLÉNY VAN, MINT A 90-ES ÉVEKBEN A TVBEN, RÁDIÓBAN ÍROTT SAJTÓBAN VOLT!
Igaz, h. van mandiner, ilyen-olyan újságoknak netes verziója, DE ez nem ugyanaz a profi hírúthenger, mint az indexen! A neten mindenki az indexet nézi meg először, még a nemzeti-jobboldali ismerőseim is. Ilyen magas labdát hogy lehet meghagyni a ballibeknek? Amikor pénz, újságíró stb. mind rendelkezésre állna a nemzeti oldalon is. Kormányközeli véleményformálóként a Maga felelőssége is ez, Gábor.

Montefiore 2014.12.09. 10:24:10

Ez GFG egy kifejezetten őszinte, pontos és szakszerű összefoglalása, a blogján ritkaság, talán még nem is olvaastam ilyet, munkássága egyéb területein igen.

A politikai kommunikáció technikai és nem morális kérdés.

A morális megfontolásoknak két ponton van helye benne: az egyik annak a megválasztása, hogy kit tartok (még éppen) elfogadható politikai szereplőnek arra, hogy a technikámmal támogassam. Azt a politikai erőt, amely nem kívánja meg a totális kommunikációt, mert nem épít komplex alternatív világképet, azt könnyebb képviselni mivel kevesebb argumentációs trükköt kell alkalmazni hozzá. A másik az, hogy az általam alkalmazott technika milyen további következményekkel jár a célközönség tudatában, azaz pl. nem alkalmazok rasszista vagy a társadalmi kohéziót, a társadalmi önszemléletet végzetesen romboló megoldásokat, mémeket, fogalmi kereteket, narratívákat. A megítélésem szerint a Fidesz kommunikációját meghatározó szakemberek mindkét fenti morális vizsgálaton elbuknak.

iecs 2014.12.09. 10:30:47

Kedves Gábor!
"Politikai gondolkodóként" időnként érdemes lenne elgondolkodni a valóság és a nézőpont közötti különbség mibenlétéről, mert ennek figyelembevétele nélkül a földre érkezés meglehetősen fájdalmas lesz. Néha az egyik fontosabb, néha a másik.

Az magyar kormány ténykedésének külső megítélésében például véleményekre, nézőpontokra hagyatkozhatunk és hagyatkozunk - ilyen vélemény például a McCain szenátor által megfogalmazott "neo-fasiszta diktátor". Mivel itt aktorok lehetséges cselekedeteit vizsgáljuk az ő információs állapotuk alapján ("nem tudják, hogy valójában mi történik Magyarországon") ezért a nézőpont lényeges, esetleg azon lehet megpróbálni változtatni. Egyébként McCain szenátor véleménye valótlanságot nem tartalmazott, hiszen a "neo-fasiszta" inkább műfaji besorolás, semmint ténykérdés.

Ugyanakkor az, hogy egy magyar kormánytisztviselő utánanézés nélkül, jobb esetben ezt feltételeznénk, nem pedig a hazugságot, az általa szolgált állampolgárok felé nyilatkozva valótlant állít nem vélemény. Bízzunk benne, hogy megengedhetetlen hanyagság, nem pedig, ahogy ön fogalmaz "egy fegyver", azaz szemenszedett hazugság felénk, Bayer Zsoltosan fogalmazva: a nép jelentősebb része felé.

Üdv,
b

BOB 2014.12.09. 10:31:15

Lehet, hogy a politikai kommunikáció nem morális kérdés, de a politika az. Vagy legalábbis az kellene legyen. A "politikai hadvidelés" nem ad felmentést a moralitás alól. Senkinek. Tudniillik eljön az a nap, amikor mindennel el kell számolni.

Gyingizik 2014.12.09. 10:31:59

@walter77: Rossz hírem van. "Objektív újságírásnak tünteti fel a szelektív nézőpontot" a a gyakorlatban éppen ugyanaz, mint "Az újságírás szelektíven választ témát, azaz politikai álláspontja szerint tematizál".
DE az index nem csak szelektíven tematizál, hanem manipulál. Konkrét példák: hány cikket linkeljek az indexről, ahol ilyen-olyan (londoni) "közgazdász" a kormány gazdaságpolitikája miatt komoly GDP csökkenést jósol, majd a cikk további részében úgy kezelik ezt az adatot, mint már megvalósult, ksh által is igazolt tényt? Hány olyan cikket linkeljek, ahol a kormány vagy Budapesti Közgyűlés tagjainak munkamegbeszélései közül kiemelnek egy mondatot, és azt másnap már mint biztosan bevezetendő intézkedést tálalják? Vagy az origoról: a katolikus vallás kapcsán szinte kizárólag pedofil papokról olvashatunk tudósítást.

Urfang 2014.12.09. 10:33:11

Van itt néhány megjegyzés egy GFG-cikk ürügyén:

1. GFG éppen azt olvassa az Index fejére, amit maga is képvisel: a szelektív nézőpontot. GFG ugyanis számtalan alkalommal maga is "totálisan félreérti" az Index szándékait. Csakhogy így működik a politika. A "totális félreértés" nem hiba, hanem nézőpont, a politikai hadviselés nézőpontja.
2. GFG maga is a politikai hadviselése eszköze. Egy fegyver. Arról szól, hogy objektív újságírásnak tünteti fel a szelektív nézőpontot. Az az Amerika vagy Magyarország, amiről beszél, csak "egy elképzelt Amerika" és egy "elképzelt Magyarország", mind a helyzetleírás, mind a Nyugat-kép konstruált. Ez is természetes, a szelektív nézőpont következménye.
3. Ez magyarázza, hogy ha Obama netadójáról van szó, akkor a Wall Street Journal mértékadó lap. Ha az Orbán-kormány kritikájáról, akkor elfogult, inkább a republikánusokhoz közel álló, egyéni véleményeket közlő sajtóorgánum. Merthogy így működik a delegitimálás a politikában.
4. A hírszerkesztési gyakorlat, a címadás, a megfogalmazott témák mind a politikai szándék köré szerveződnek: a kormánypárti logika testesül meg bennük. A miniszterelnökből így lesz a GFG blog hasábjain "férfias élő Isten", Magyarországból "gyorsnaszád", Nyugatból "kapitalista-imperialista ármány".
5. Ebben bejegyzésben pedig így lesz az Amerikában folyó vitából Index kritika, a GFG-blogból pedig "online Pravda". Merthogy így működik a politika.

2014.12.09. 10:42:08

@Gyingizik: "DE az index nem csak szelektíven tematizál, hanem manipulál."

és ez miért zavar? Az előző hsz-edben éppen egy ilyen netes portált kívántál létrehozni a fidesz oldalán.

Amúgy nem elég neked manipulatívnak a közpénzből fizetett közszolgálati tévé, rádió, aztán a hírtv, az echo tv, napilapok?

Ott manipulálhattok a kedvetekre. Itt van GFG és az összes fizetett "politikai elemző".
Emellett van egy 43%-kal kivívott parlamenti 2/3.

Mi kell még?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.09. 10:57:48

@Gyingizik: "Magától adódik a kérdés Gábor: a fidesz (nemzeti oldal) miért nem tud olyan netes felületet létrehozni, mint az index és az origo? Ahol percenként frissülnek a hírek, könnyed laza a tartalom (lehet akár vemnnyire bulváros is, no nem RTL Klubos értelemben) a zenétől a filmig a főzésen át van vagy 15 naponta frissülő rovat, tucatnyi trackbackel blog? "

Mert zavaros fejű küldetéses bolsevikok, összeszorított fogú, görcsös, epebajos inkvizítorok és züllött, enyveskezű panamisták sok mindent tudnak, de könnyed, laza tartalmakat hitelesen prezentálni, azt pont nem.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.09. 10:59:32

@Urfang: Igen.

És így lesz a GFG-blogból rafinált belülről bomlasztás, ha egy nap mindenki Targovistére figyel.

Krétagarbó 2014.12.09. 10:59:32

@gwr: mindez, örökké, ámen.
:(

Krétagarbó 2014.12.09. 11:01:48

@Counter: Targoviste itt nem lesz, és remélem is, hogy nem csinálnak belőlük mártírt az utókor számára.

Krétagarbó 2014.12.09. 11:03:12

@Counter: de abban igazad van, hogy tehetségtelenek, görcsösek és a végtelenségig pitiánerek.

walter77 2014.12.09. 11:06:59

@Gyingizik:
Linkelj amennyit akarsz. Amíg keresgélsz, addig felidézem az m1 híradó minapi adását, ahol 10 percen keresztül nézhettük a fagykárról szóló beszámolót, majd 7 percig körkapcsolás, hogy nőtt a belföldi turizmus, majd 2 percet szántak Kocsis Máté remek ötletére, természetesen remek ötletként ábrázolva, utána jött egy nagy adag USA szapulás.
Na ennyit a tematizálásról.
A baj az, hogy ez közpénzen megy. Arról beszélni, hogy nő a fogyasztás, nő a belföldi turizmus, miközben óriási méreteket ölt a szegénység rettenetesen cinikus.

Gyingizik 2014.12.09. 11:15:55

@gwr: Hiszen leírtam! Profi, netes hírportál, mint az index.

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2014.12.09. 11:23:02

most akkor lesz Amerikában internetadó, vagy nem? na ugye.

nevemsenki71 2014.12.09. 11:25:48

Obama betonozza a netadó tilalmát, erről én is hallottam, de ez a genny ez meg mi? Török Gábor ilyeneket olvasol? Aztaaaaa, te ennyire mazochista vagy, vagy egyszerűen ez nálad szakmai ártalom? Milyen marhaságokat hord itt össze ez a jóember? Há gyerekek, hazug ember, sánta kutya? Nem gyanús senkinek? Há bazze, elkapják, mert aki hazudik, az lop. Ilyen egyszerű ám. A többi tudományos szavakat meg nem is értem, miről zagyváltok itt...

2014.12.09. 11:28:10

@Gyingizik: Csinálj. Lehet próbálkozni.
Vagy bízd meg Kerényit, ő a lapalapításban már profi, hátha összedob egy jó netes pitypangot is.

Ahol sok párttitkár dugja össze a fejét, remek dolgok születhetnek.

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2014.12.09. 11:35:43

@gwr: előttem van a kép amikor Kerényi, vagy Bayer fiatalosan laza és trendi, de ez a kép annyira szürreális kép, hogy inkább elhessegetem és próbálok valami egészen másra gondolni. :)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.09. 11:41:22

@henrik_: Próbálnak ezek laza, szórakoztató médiát csinálni, de mindig az lesz a vége, hogy egy alkoholista, egy munkásőr meg egy besúgó licitálja egymást felül. Bár mostanában megjelentek az ifjú Robespierre-ek is, ami azonban nem feltétlenül üdvös.

(Lásd még a hűtőgyárból hazalopott szajréból mindig csak tankot építő ruszki munkásról, vagy a 40 éve párttag kéjnőkkel üzemeltetett szovjet bordélyról szóló mérsékelten friss adomákat.)

Krétagarbó 2014.12.09. 11:58:40

@Counter: Az a helyzet, hogy az alkoholista, a munkásőr és a besúgó is már a másik térfélen gyűjti a pitypangot.

Gyingizik 2014.12.09. 12:02:49

@walter77: Én felidéztem az m1 1990-1993 közötti adásait. Ekkor Antall volt a miniszterelnök az mdf részéről, DE az m1 köztévé szdsz propaganda adóként működött. Nem volt még net, más, országos televízió. A híradások kommentárok az szdszt szolgálták ki, a kulturális zenei műsorok az szdszt szolgálták ki (Pl. zenei műsor: Koncz Zsuzsa Antall ellenes nótája, ABLAK: Bálint gazda két szőlőmetszési tanács között az szdszt dicséri könnyes szemmel, a kedd esti Stúdió c. műsor színház helyett az szdsz gyűlésről tudósított. Bánó meghamisította Göncz Árpád kifütyülését.
Később se lett jobb a helyzet a horn, megyó, és gyúrcsány alatt. Úgyhogy van mit behozni az m1-nek.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.09. 12:06:54

@Krétagarbó: Nem nézel elég echotv-t, az lehet a gond :-)

@Gyingizik: Te, ezek a komcsik még akasztottak is. Azt hogy tervezed törleszteni?

Gyingizik 2014.12.09. 12:09:24

@walter77: Közpénzen megy vagy nem erről meg annyit, hogy az index meg külföldi civil "alapítványi" pénzen megy, soros támogatásból. Az etikusabb? A külföldről származó pénztámogatás belföldi, a legitimen megválasztott kormány ellen? Az m1 közpénzen megy, nade a "köz" melyik pártra adja a szavazatát 2006 ősze óta? Melyik párt győzött a választáson? A köztv a köz akaratát tükrözi, ennyi. (Aki meg nem ment el szavazni az nem ellenzéki a félreértések elkerülése végett. Hanem őt nem érdekelte a téma, ennyi, magára vessen.)

Gyingizik 2014.12.09. 12:11:03

@Counter: Biszku temetésére kórust szervezek, és elénekeljük a "Bűn az csak bűn marad" c. Kárpátia nótát!

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2014.12.09. 12:11:59

@Gyingizik: "A köztv a köz akaratát tükrözi, ennyi."

ez igen sajátos hozzáállás ahhoz, hogy az adóforintjainkból híreket hamisítanak. :))

Krétagarbó 2014.12.09. 12:14:05

@Counter: nem, és demokratát sem olvasok eleget. Egyről beszélünk.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.09. 12:23:50

@henrik_: Tulajdonképpen nem kormányoknak és nemzetközi szervezeteknek kellene tárgyalniuk a kormányzattal és a mögötte álló tömeggel, hanem gyermekpszichológusoknak.

Többre mennének.

2014.12.09. 12:26:54

@Gyingizik: tehát neked nem az hiányzik, hogy kiegyensúlyozott legyen a közszolgálati adó, hanem hogy a te pártod felé legyen elfogult. Igazi bolsevik mentalitás.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.09. 12:28:03

@Gyingizik: Kicsit túltolod a bolsevizmust, öcsi.

"Az országgyűlés közpénzen megy, nade a "köz" melyik pártra adja a szavazatát 2006 ősze óta? Melyik párt győzött a választáson? Akkor mit keres ott bárki más? Ennyi."

2014.12.09. 12:28:38

@Counter:

Így van. A könnyed, laza tartalmakat Targovistéről meg lopott alkatrészekből építkező szovjet munkásokról a vincenten olvasni, amit elolvasás után könnyedén és lazán vissza is böföghetünk egy másik blogon.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.12.09. 12:30:56

na, ha már elég nagy svunggal "egyetemi jegyzet"-nek aposztrofálja a szerző az írását, akkor közelítsünk onnan:

a politika rövid definíciója: a hatalom megszerzése és megtartása érdekében végzett tevékenységek összessége.

az emberiség történelméből tudjuk, hogy a hatalom megtartása érdekében elég sok minden megengedett, pontosabban, hogy a hatalmon lévők elég sok mindent megengedhetőnek tartanak: hazugságot, félrevezetést, megfélemlítést, erőszakot, stb.
nyilvánvaló, hogy az átlagpolgár előszeretettel nevezi ezeket a módszereket szörnyűségesnek, leginkább azért, mert ő maga ezeket vagy nem alkalmazza a magánéletében, vagy sokkal "kisebb horderejű" szituációkban, ezért könnyebben ad felmentést magának (pl. a hazugság tekintetében).
ha pusztán politikai hatékonyság szempontjából vizsgáljuk a Fidesz kommunikációs módszereit, közelebbről az amerikai adminisztráció internetadó bevezetésére vonatkozó tervezett intézkedéseiről szóló ferdítést (hétköznapi viszonyokban inkább hazugságot), akkor láthatjuk, hogy az a megcélzott rétegeknél inkább nagyobb, mint kisebb hatékonyságú.
ma GFG magyarázza a bizonyítványt, holnap vezércikk lesz belőle a Magyar Nemzetben, holnapután stúdióbeszélgetés a HírTV-ben, majd összefoglaló az M1-en, és hoppá, szépen beégettük néhány tíz- vagy százezer agyba, hogy Amerika csak pofázik, miközben mi a "nép szavára hallgatva" nem vezettük be az internetadót.

egy gondolkodó ember számára azonban adódik egy aspektus, ami mindenképpen lényeges lehet, főleg, ha állami pénzekkel gazdagon ellátott cégnél dolgozik.
a mostani egy nagyon érdekes időszak a magyar politikában. ugyanis, miközben egyre nagyobb a kormánnyal szembeni elégedetlenség, a kormány elkezdett kapkodni, és részben a saját burzsoáziájának kiépítése és bebetonozása miatti időkényszer miatt is, olyan intézkedéseket hoz illetve felvetésekkel bombázza a közvéleményt, amelyek össztársadalmi hatása inkább negatív (vasárnapi zárva tartás, drogteszt, stb.).
ez pedig további eróziót okoz, mintegy népszerűtlenségi spirálba hajtva a kormányerőket.

az elmúlt hetek kommunikációs akcióiból pedig az látszik, hogy elfogyott a szusz, a rezsicsökkentés kifulladt, az pedig, hogy jól időzített ügyekkel és dokumentumokkal még 2014 végén is a gyurcsányozást kell hallgatni, egyre kontraproduktívabb. (többek között azért, mert értelmes ember egyrészt már nem gondolhatja, hogy Gyurcsány valaha is "el lesz számoltatva", másrészt pedig, mert Gyurcsány politikai értelemben egy hulla, valamint regnálása óta már több mint öt év telt el, és nem lehet a végtelenségig visszamutogatni - ld. a három borítékról szóló tanmesét!)

röviden összefoglalva: szép lassan összeadódnak az elmúlt öt év nem pozitív intézkedései, miközben egyre kevesebbeket érdekel a "Harc" ("szabadságharc"), mert a kormányzati kommunikációs henger ellenére a saját életükben nem látják azokat a pozitív változásokat, amelyekről a pártmédia harsog.

és végül: a kormány elkezdte totálisan félreérteni a hazai politikai szituációt és nem veszi észre, hogy ha lassan is, de kezd megváltozni a korábban rózsás helyzete. persze, ha "A 'totális félreértés' nem hiba, hanem nézőpont, a politikai hadviselés nézőpontja.', és ez így jó a Fidesznek, akkor elnézést a soraimért.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.09. 12:33:36

@grundigg: Hát igen, én egy szovjet viccet se tudok magamtól :-(((

high up! 2014.12.09. 12:38:59

Ki le nem szarja, hogy hogyan rinyálnak a Századvég "Csakegypénzmosoda" megannyi mongolidióta Blogger Gézái?

Valójában öröm hallgatni, ahogy szenvednek ezek a teljes foglalkoztatott Hazugsággyárosok.

Na de jön rájuk is a kormányváltás után a tételes elszámoltatás a mutyi alapú vircsaftjaikról, akkor fognak csak igazán rinyálni.

FOLYTASSUK!

Netuddki. 2014.12.09. 12:41:48

Gáborkám! Mi a helyzet a pénzmosodátokkal? Idáig mennyi közpénzt mostatok tisztára a fidesznek? He?

Netuddki. 2014.12.09. 12:42:50

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Ja, és a qrva nénikéteket persze! Remélem előbb-utóbb megkapjátok megérdemelt jutalmatokat és teljes kártérítés terhe mellett mentek a dutyiba.

BiG74 Bodri 2014.12.09. 12:42:56

@Gyingizik:
"Én felidéztem az m1 1990-1993 közötti adásait....... Úgyhogy van mit behozni az m1-nek."

Ha fentiek igazak, és szerinted a lényeg ezt behozni, csak a "másik" oldalról, akkor valójában semmiben sem különbözöl az általad megvetettektől.

BiG74 Bodri 2014.12.09. 12:45:37

@Gyingizik:

A köz akaratát meg hagyd már egy kicsit lógva, mert a köz egy jelentős része nem támogatta az orvbán kormányt, de demokratikusan elfogadta. Miközben az orvbáni kormány antidemokratikusan leszarja az ország jelentős részét.

campobaszo 2014.12.09. 12:46:36

Az hogy lesz netadó Amerikában vagy nem lesz netadó,nem nézőpont (századvég) kérdése.

"Az Index ugyanis számtalan alkalommal maga is "totálisan félreérti" az Orbán-kormány szándékait."

De mint tudjuk:
A "totális félreértés" nem hiba.

Drog teszt lesz ebből,apukám!És jobban jársz,ha pozitív az eredmény,mert ennyi baromságot csak droggal lehet magyarázni.Ha "tiszta" fejjel nyúlsz mellé minden nap,nagy a baj.

Secnir 2014.12.09. 12:46:43

tisztázzunk valamit: kár mentegetni orbánt és sleppjét, mert nem arról van szó, hogy az index félreértette rogánt (hiszen rogán nagyon egyértelműen fogalmazott), hanem arról, hogy a fidesz FÉLREFORDÍTOTTA az angol híreket (nem először). a félreértés és a félrefordítás nem ugyanaz. GFG dolgozhat rajta keményen, de nem fog menni...

walter77 2014.12.09. 12:50:05

@Gyingizik:

"Közpénzen megy vagy nem erről meg annyit, hogy az index meg külföldi civil "alapítványi" pénzen megy, soros támogatásból." - még ha ez igaz is lenne - egyébként nem az - akkor is etikusabb lenne. Egy alapítványi pénzből mindenki azt csinál, amire az az alapítvány pénzt adott.
A "köz" természetesen nem azonos a kormánypárti szavazókkal.
A köz természetesen mindenki, aki ebben az országban él. Ergo: a köz része természetesen azok is akik ellenzékiek.
A közmédiának elvileg éppen ezért semlegesnek kéne maradnia, azért, hogy neked is és nekem is szóljon, függetlenül attól, ki van épp kormányon.
(Megjegyzem most éppen egy olyan bejegyzés alatt vitázunk amely azt állítja: "A "totális félreértés" nem hiba, hanem nézőpont, a politikai hadviselés nézőpontja." Szóval ha mást nem is, de azt elismeri, hogy lehetnek egyazon univerzumban, eltérő nézőpontok, ami mellett ki-ki a maga módján foglal állást.)
Természetesen a hírek manipulálása nem megengedett sem Bánó sem pedig a Papp Dániel részéről, aki hírhamisítással kezdte karrierjét és lett tartalomszolgáltatási igazgató a jelenlegi rendszerben.
A közmédia természetesen mindig is az aktuális kormány szája íze szerint működött, de "azelmúlnyólcév" alatt sem volt ennyire részrehajló a köztévé. Nyugodtan nézz utána, ne az emlékeidre hagyatkozz, hanem adatokra (ellenzék és kormány feltűnése és megszólalásai a képernyőn, a kontextus mibenléte, stb).

Mindazonáltal nem hinném, hogy egyet fogunk érteni.
Hajlok arra hogy meghallgassak érveket, de a "bibibí a másik még ilyenebb" számomra nem érv. Gyenge és szánalmas.
További kellemes siránkozást afölött, hogy a kormány nem uralja az online médiát. Gondolom azért az echo tv és az m1 híradó adekvát gyógyír eme fekélyre.

rkg 2014.12.09. 12:50:32

kedves Gábor,
Tegyük fel hogy a Századvég az észak-amerikai lobbitevékenység kapcsán nyertes közbeszerzési pályázata nem korrupció eredménye (persze látványosan az intézményetekre szabott látszat-pályázat, és az hogy még tisztességes pályázati anyag összeállítására sem futja tőletek ezt mutatja, de most ezt hagyjuk.)
Minek utána az intézményetek egyik vezetője(/vezetői), nem szívesen látott vendég az Egyesült Államokban, a pályázat elnyerése óta pediglen soha nem látott mélypontra zuhant a hazai kormányzat megítélése odakint, és mivel láthatóan teljes mértékben meghaladja a képességeteket a vállalt feladat:
fel sem merül bennetek hogy az 1,4 milliárdot visszaszolgáltassátok az államnak, hogy egy arra kompetens szervezet járhasson el?

seahawks 2014.12.09. 12:52:44

az a baj kedves Gábor, hogy mivel elfogultan fideszes vagy, innentől kezdve tök hiteltelen amit írsz. bértollnok vagy.

BiG74 Bodri 2014.12.09. 12:57:53

@seahawks:
Nem éhtelek kéhlek szhépen: mihért hinnenthől?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.12.09. 13:17:30

"Az Index maga is a politikai hadviselése eszköze."

És mi akkor a századvég, vagy maga gépont?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.12.09. 13:32:12

A történelem során már sokan vetődtek árnyékra, de ilyen szépen még senki ideologizálta meg.

_most_ 2014.12.09. 13:33:18

azért van egy apró különbség, az index nem nyer milliárdos közbeszerzéseket.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.09. 13:34:58

Igen, ez így van.

Mindig viccesnek tartom azokat az embereket, akik a SAJÁT nézetük szerinti propagandát semleges tájékoztatásnak, szinte közjónak tekintik, míg a nekik nem tetszőt meg aljas manipulációnak.

high up! 2014.12.09. 13:35:41

A Századvég "Csakegypénzmosoda" Heim Petije meg a többi Udvari Kiszolgáló személyzet közzé tehetné ar, hogy miért fosnak USA vízumot megkérvényezni.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2014.12.09. 13:47:19

a magyar centrális erőtérben nagy a tülekedés és az origója Orbán Viktor akihez nagyon szépen igazodik mindenki még az amerikai szenátus is.

roqfort 2014.12.09. 13:47:49

Van igazság a kritikában, legalábbis a 4. pont. Számomra is nyilvánvaló. Viszont ami miatt mégis az index a jobboldali médiák helyett, hogy itt nem érződik a verejtékszag, a véleményformálás módja inkább látszik tájékoztatást célúnak mint ordasan manipulatívnak. Ráadásul itt mindenki kap, a jobboldal meg lakájszolgák hada, ők tökéletesek, nem kritizálhatók. Az Index is gyakran primitíven befolyásol, de ezt én betudom a különböző szinvanolan álló olvasok kiszolgálásának (a blogokról nem beszélek). Jobboldali médiát olvasva azt érzem, itt mindenkinek kötelező hülyének meg seggnyalónak látszani.

high up! 2014.12.09. 13:57:23

@Gyingizik:

Jaj de aktív Birkamenet harcos vagy te!

Barátom, én még emlékszem, hogy a ballibsik hogyan rinyáltak naponta 1000-rel, hogy az Index meg az akármi média csak kormány bashinggal van tele, meg csupa lejáratással a(z általuk) szeretett (idióta) vezérükről, miközben ő rendületlenül vinné előre a reformokat, ha a fidesz meg a média rendre meg nem akadalyozna.

Az ember örömünnepet ült, amikor ez a sok mmilliós ballibsi Átlaghülyemagyar tábor 2010-ben bebukott mint az ólajtó.

Csakhogy mi törént? A ballibsi Átlaghülyemagyarok küldetését átvették a fideszes Átlaghülyemagyarok.

Ma már nincsen illúzió: 80%-nyi Átlaghülyemagyar országa vagyunk a történelem kezdetétől fogva. Ahogy kinéz, az elkövetkezendő 25 évre detto.

Ennek a 80%-nak annyi IQ-ja sincs, mint egy 15 éves nyugati gyereknek:

- a proli Átlaghülyemagyarja egy rögeszmés elmebeteg: a végletekig képes támogatni az elnyomóját, mert meg tudja magyarázni, hogy na de hát a másik!! Na azaztánnem!! Emmeg aztán igen, meg még akkor is!!! Nekem te nedumájj, mert amazok aztán!!!

- a kicsit konszolidáltabb Átlaghülyemagyarja, az meg a "Minden mindegy" kategória: ez is tudja, hogy szopatják 1000-rel, de "Hát mittudnék én tenni, há mondd má meg! Amúgy sincs semmi időm, mert jön a Barátok közt!"

- a tehetős Átlaghülyemagyarja meg megvan véve kilóra, vagy dekára, mint a Századvég "Csakegypénzmosoda".
Persze nem mindenkit vesznek meg ennyiért, de ha a hülyéje kap 10 Forint előnyt mással szemben, akkor már bebeszéli magának, hogy ő végülis jól járt, (a 100 Forint megszorítást az IQ bajnoka már nem tudja levonni az előnyéből), ergo neki a rendszer akkor is megfelel ha a mások mást pofáznak.

Na most mondja meg valaki, mire lehet egy ilyen lumpen, IQ károsult, erkölcsileg duplanulla néppel vinni a történelemben?

FOLYTASSUK!

Facehugger 2014.12.09. 13:59:09

Szeretném annyiban pontosítani a jereváni rádiót, hogy Amerikában nincs túl nagy vita az internetadótól, ellenben van egy törvényük, az Internet Tax Freedom Act, ami kifejezetten tiltja az olyan megoldásokat, amik a behalt Fidesz-ötletben benne voltak. A moratórium meghosszabbításáról van vita - osztogatnak, vagy fosztogatnak, ugye.

Lehet, hogy a szerző szívatta meg Rogánt, hogy álljon ki és kezdjen pampogni, hogy bezzeg ott lehet netadó, csak nálunk nem?

BiG74 Bodri 2014.12.09. 14:05:15

@high up!:

Kissé berágtál kolléga ! Ez nem jó az egészségnek !

2014.12.09. 14:18:05

@Facehugger: a vízum-ügy kiszivárogtatói is ők voltak. Ez a fideszes "agytröszt" :)

♔bаtyu♔ 2014.12.09. 14:22:47

Szerintem alapvetően ezek arról írnak, amit megfizetnek, az Index is. Az újságírás nem karitatív tevékenység. Megvan a jobboldal, megvan a balliberális oldal és nyilván van a médiának egy alternatív része.

Engem speciel a balliberális zsidó újságírók politikai véleménye nem különösebben érdekel,de van aki meg erre vevő.

Ezért ez a helyzet szerintem elfogadható végül is mindkét oldal szóhoz jut, az pedig legyen a ballibsi média problémája, hogy a Sorosék által megfizetett álproblémák nagyobb teret kapnak, mint a valódi társadalmi problémák.

Mindenki úgy ír újságot, ahogy akar és ahogy tud.

2014.12.09. 14:28:29

@Counter:

Most nézem, hogy nemcsak könnyedén és lazán targovistézel, hanem a másik poszt alatt könnyedén és lazán lámpavasazol is egy jót. Persze kiírni nem mered.

Amúgy értékelem, hogy nem magadtól fantáziálsz lincselésekről meg kivégzésekről, csak ismételgeted, amit más bemond.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.09. 14:39:59

@grundigg: Miért ne?

Egyébként valóban úgy látom, hogy a kormányoldal egyre elfogadhatatlanabbá igyekszik tenni egy választási vereséget a maga és a klientúrája számára. Tűzvész, nyargalás, tudod?

frob 2014.12.09. 14:45:49

@Counter: Tökmindegy, hogy a kormányoldal mit csinál.

Ha a választók szerint elfogadhatatlanok, akkor menniük kell.

Persze az is nyilvánvaló, egy kb. 24%-os balliberális oldal nem fogja őket leváltani, ez eleve a demokráciával is ellenkezne.

Krétagarbó 2014.12.09. 14:51:32

@frob: Lassan a kormányoldal támogatói sem lesznek többen, már lehetett olvasni 30-35%-ról.

2014.12.09. 15:05:53

@Counter:

Ugyanmár! Targovistézni meg lámpavasazni sima uszítás, ilyet meg nem csinálunk. Ha pedig reálisan felmerülhetne valami ilyesmi (ezt erősen kétlem), akkor különösen nem.

Szarazinda 2014.12.09. 15:10:07

Kicsi Gabika megsértődött, szüpp, szüpp. Szerintem mondd meg a zindexet a zóvónéninek.

Kretén

capacete 2014.12.09. 15:19:27

Magyarul beszívtál egy álhírt, te is kiposztoltad, most pedig ahelyett, hogy elnézést kérnél, magyarázkodsz. Nice...

sas70 2014.12.09. 15:31:47

"Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes jövőnkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes jövőnkben nem bízik, az áruló."

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.12.09. 15:39:13

Az index maga is a politikai hadviselés eszköze? Hát sajnos igen. És a legdurább csalásoktól sem riad vissza. Itt van mindjárt ez a cikk:

index.hu/kulfold/2014/12/09/mccain_a_magyar_emberektol_kerjen_bocsanatot_amiert_leneofasisztazta_orban_viktort/

Ezt írja:

"kérjen bocsánatot a „magyar emberektől″ a neofasisztázásért, és dicsérje meg nyilvánosan Magyarországot, az Egyesült Államok hűséges szövetségesét és barátját."

Ha valaki végigolvassa a levél angol szövegét (olvasható a cikkben), rögtön észreveheti, hogy abban szó sincs megdicsérésről.

carlos z. 2014.12.09. 15:39:51

@Gyingizik: "Magától adódik a kérdés Gábor: a fidesz (nemzeti oldal) miért nem tud olyan netes felületet létrehozni, mint az index és az origo?"

Gondolod, azért álltok szarul, mert a börtönt érdemlő ocsmány nemzeti oldalas hazudozás és süketelés nem jut el mindenkihez?
Mert egy hazafias fidex.hu sokat segíthetne?
Kéne még egy hely, ahol lehetne magyarázni a magyarázhatatlant?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.09. 15:41:02

@grundigg: A lebeszélés éretlen kultúrája beszél belőled. Én a szabadság pártján állok, az pedig tűzvész és nyargalás.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.09. 15:43:14

@frob: A többségben sem lévő kormányoldal alkotmányozó többségének összematekozása viszont demokratikus? Ugyan már.

És miért is ne?

henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2014.12.09. 15:43:21

az úgynevezett jobboldal (én inkább fideszoldalnak hívom) soha nem arról volt híres, hogy a tévedésüket belátva elnézést kérjenek, ez is egy kiváló példa rá:

mno.hu/celpontblog/szily-te-tenyleg-ennyire-hulye-vagy-1261988#_=_

sas70 2014.12.09. 15:44:43

És az ammmerikai lobbitevékenységgel 1,3 milliárdból mi van? Azt is ez a rohadt index akadályozza?
Adófizetői pénzből alapítványt csinálunk amerikában, megdobjuk a McCain alapítványát minimum 100 ezer dollárral és ezután még be is szól?
Hát milyen világ ez?
A rohadt, drogos újságírók meg csak a pofájukat jártatják és jó dolgokat sosem írják meg?
Rolexeken, antik könyveken, meg külföldi utazásokon lovagolnak, miközben a gyerekek azért nem reggeliznek, mert nem éhesek?
A kormányszóvivő azt mondja egy törvénytervezetnél, hogy nem a kormány feladata számolni, beismerve a kvázi törvénysértést?
És még mindig nem tudjuk, hogy kiket tiltottak ki, korrupció gyanúja miatt az USA-ból?
És még sorolhatnám!
Ebben az országban tényleg minden rendben van, csak az újságírók rosszak?

2014.12.09. 15:54:00

@sas70: bár Gépont nem fog válaszolni, röviden összefoglalom a lényegét én:

Igen.

bigmax 2014.12.09. 15:55:49

gfg ne erőltesd ezt a gondolkodás dolgot ,mert olyan messze áll tőled mint a tükörképed pitttől.......tudjuk ki vagy és mivel bízott meg orbán.Moss és dúdolássz ,az való a magadfajta mosodásnak.

KopaszMercis 2014.12.09. 15:59:57

Te hulye vagy, kedves blogszerzo, es nem csoda hogy lopsz, mert az eszeddel nem tudsz penzt keresni... Amerikarol irogatsz, amikor veget er neked a vilag Hegyeshalomnal... Irtani kene a csorokat a politikai diszkurzusbol. Ilyen szempontbol a republikanusok ertekrendje helyen van...

campobaszo 2014.12.09. 16:02:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ott van az,kicsit kacifántosan,de ott van,a fordító nyilván kicsit tömörítette:
"publicly referencing the value".
De,téged a név kötelez:"no craft".

dr kíváncsivagyok 2014.12.09. 16:02:19

@Gyingizik:
"Magától adódik a kérdés Gábor: a fidesz (nemzeti oldal) miért nem tud olyan netes felületet létrehozni, mint az index és az origo?"

Mert a Fidesz által eltorzított(kisajátított) jobboldal csak a propagandáhos ért.
Gobbels-nek is ment egy darabig...

bigmax 2014.12.09. 16:04:13

Hé mosodás gfg!
Mesélj anekünk a terveidről!Idén végre meg lesz az érettségid vagy még mindig csak ígérgeted ?Szeretnénk már lenézni rád ......
Ha a jövőd tabu akkor mesélj a gyerekkorodról :mit csináltak veled a fiú wcben a nagyfiúk?

vajdasagi 2014.12.09. 16:04:33

Kedves GFG:

most kell erről a hajóról leszállni, amíg még nem késő. Biztosan lehet más kenyéradó gazdát is találni, aki kevésbé kártékony és kevésbé korrupt. Vagy lehet, hogy a megbízási díjak akkorák, hogy azért már megéri ártani a hazának? Vajon csupán azt látjuk itt, hogy mindenkinek megvan a maga ára?

high up! 2014.12.09. 16:07:16

Elnézi az ember ezt a Simicska közpénz lopásaiból és Moszkvából finanszírozott fidesz bünszövetkezetet és megkérdi az ember hogy van-e egyáltalán különbség a Sztalinizmus és Orbanizmus között?

Mert a hasonlóságokkal Dunát lehetne rekeszteni:

- Sztálin diktátor volt. Orbán is az
- Sztálin semihez nem értett, síkhülye volt minden szakmaisághoz, meg tudományossághoz. Orbán is az
- Sztálin mindenhol ellenséget sejtett. Orbán is
- Sztálin azt hitte, hogy aki nincs vele, az őt meg akarja buktatni. Orbán is
- Sztálin az ellenségnek bélyegzettek egy részét kietelepítette. Orbán is (külföldre)
- Sztálin az ellenségnek bélyegzettek másik részét mindenféle politikai eszközökkel próbálta elhallgattatni. Orbán is, csak ő az EU-ban már nem börtönözhet be, meg nem akaszthat
- Sztálin csak a minden parancsát vakhittel teljesítő emberekkel vetette magát körbe. Orbán is
- Sztálin, mint minden sikertelen diktátor, a bukás és elszámoltatás miatta félemében egy napon agyilag megbomlott. Orbán is
- Sztálin az egyre elhatalmasodó paranoiás betegsége krónikusabb stádiumában oda jutott, hogy "rájött", hogy a kiválasztott vakhitü nyaloncai is ellene müködnek és ezért elkezdte őket leváltani és ritkítani. Orbán is

- A paranoiás betegségének végső fázisában Sztálin "rájött", hogy az orvosai őt valójában félrekezelik és ők az okai annak, hogy sikertelen az uralkodása. Ezért már a saját kezelő orvosait is elkezdte akasztani és börtönbe vetni.

Na most Orbán meg a fidesz nevezetü szolga tábora a "trikolór diktatúrájuknak" ebbe az utolsó fázisába léptek.
A sikertelenségek miatti népi felkelések naponta jönnek.

Kurvára nem lennék most Orbaneszku bizalmi embere. Vagy akárcsak az orvosa.

FOLYTASSUK!

turista a saját országában 2014.12.09. 16:12:23

470 e Ft / oldal, te seggfej!! Már ha időközben nem emelkedett a tarifa...

dr kíváncsivagyok 2014.12.09. 16:15:49

@high up!:
Azért van egy nagy szerencséje is a csuti ártánynak...
Az unióban nem divat a drasztikus eltávolítása a hazaárulóknak,...itt "érdemeii" elismerése mellett hagyják majd Moszkvába szokni...

turista a saját országában 2014.12.09. 16:24:11

@dr kíváncsivagyok: "Az unióban nem divat a drasztikus eltávolítása a hazaárulóknak,..."

Azért van kivétel. Mert ugyebár volt olyan, hogy Angela Merkel felvette a telefont, körbetelefonált, és pár napra rá Berlusconi már nem volt miniszterelnök.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.12.09. 16:55:13

@campobaszo:

A fordító nem tömörített, hanem hamisított. Azangol szöveg kb. azt jelenti, hogy utaljon Magyarország USA-barát cselekedetinek értékére. Ez sem pontos fordítás, de legalább nem hamisítja meg az eredeti mondandót.

"De,téged a név kötelez:"no craft"."

Mert a te nicked annyival jobb, mi? Amúgy meg a kurva anyáddal személyeskedj. Azt meg már fel sem fogod a félbites agyaddal, hogy más nickjével érvelni vagy azzal személyeskedni a legalja dolog.

5perc 2014.12.09. 17:19:01

Igazi öntökönszúrás a poszt. (netadó- a saját hazugságot a másik rovására írni)
De még egyetemi jegyzetnek ajánlja.
Az önkritika!, az hiányzik teljesen a jobboldalról, ettől hamis és hiteltelen.

Alkibiadesz 2014.12.09. 19:34:56

Ezt történik, ha egy látens/kiábrándult liberális próbál konzervatív lenni.
Az univerzális racionalitásban már nem hisz (jogosan).
A szituatív racionalitást viszont képtelen megérteni, hiszen liberális iskolázottságának köszönhetően az univerzalitáson kívül, csak a képmutatást érzékelheti.

Éhes ló 2014.12.09. 20:10:04

Hazudtok no, ahogy elqró is mondta reggel, délben, este és még az álmotokban is.
Hazudtok, ha a zindex hazudik és hazudtok ha te teszed is.
Akiinek egy csepp esze van, röhög rajtatok és a töredékét sem hiszi el, amit hazudoztok.

Az amerikai haverjaitok persze detto.
Ezért nincs mit egymás szemére vetnetek.

Az azonban megnyugtató, hogy a náci orbánék még nem kínoznak meg terroristákat ezerszám, mint a békedíjas obamakiék toleráns különítményesei.
Ennyivel még jobb felénk a helyzet és aki ezt a nem pici különbséget nem értékeli az egy patkány.

BiG74 Bodri 2014.12.09. 20:11:08

Imádom a tudományos fantasztikus irodalmat. Nem dolgozhatnék én is a századvégnek? Potom netto 300eFt-tal beérem, és mérnöki becsületszavamat adom, hogy nem mondok olyat amit még nem mondott más.

BiG74 Bodri 2014.12.09. 20:14:51

@Éhes ló:
Megvolt a mai sajtótájékoztató? Széna nem volt? Esetleg kockacukor? Egy darab száraz kenyér? Kéne legelni egy kicsit mert ilyen zaklatott lelkiállapot valójában jelentősen rombolja az egészséget.Ammeg nem jó, mert még húzni kéne azt az igát egy kicsit.

madártejföl 2014.12.09. 21:07:30

Gábor! Ez betalált! A hozzászólások mennyisége és minősége jelzi, hogy az Index-pöcegödörből mennyien zabálnak naponta és gondolják kőbe vésett igazságnak a firkálmányokat. :) Olyan ez, mint az újságírói drogteszt, rögtön kiugrik a nyúl a bokorból... :)

Egy kis porszem 2014.12.09. 22:19:49

Hogyan működik a politika?

Válasz: Vannak színészek és rendezők...

A színészek nyomogatják a gombokat a Parlamentbe, vagy politikai megmondó emberek. A rendezők (harmadik pólus), pedig irányítja, pénzeli a színészeket.

Minden más csak mellédumálás.

blacklord 2014.12.09. 22:48:12

Ezt a szánalmas vergődést... :-) Ha kap egy kellemetlen balhorgot, akkor GFG szerint a kifogásolt viselkedése - egy abszurd ostobaság félig-meddig értelmes embernek - "természetes egy demokráciában". Kedves GFG, az, hogy ennyire lenézitek a táborotok tagjait, hidd el, hogy vissza fog ütni - inkább előbb, mint utóbb.
Még valami: <idézet ON>"A miniszterelnökből így lesz az Index hasábjain "patás ördög", Magyarországból "nagy parlag", Nyugatból "tejjel-mézzel folyó kánaán".<idézet OFF>
Kérem szépen az idézőjel közötti szóösszetételeket tartalmazó Index-oldalak linkjét... kösz!

blacklord 2014.12.09. 22:56:51

@Gyingizik: érdekesen szelektálsz a bűnök között. Gyilkosság nem OK, hazugság OK. Jaja. :-)
Amúgy meg ne röhögtess már, az index csúsztatásai és a jobboldali média módszerei között világok vannak kifinomultságban...

blacklord 2014.12.09. 23:10:22

@madártejföl: Gratulálok, ezennel megkapod a poszt legsilányabb hozzáfecni-je vándordíjat!!! Szép volt mtf, szép volt mtf!

madártejföl 2014.12.10. 08:14:51

@blacklord: Mert majd te osztogatod a díjakat, mi?! Sokat kell még aludni hozzá... :)

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2014.12.10. 09:57:00

Nem tudom... ezen bejegyzést olvasva, nekem a régi klasszikus mondás jut eszembe géfodor elvtársról:

"Tátott szájjal faszerdőbe"

Bár erről kérdezgesse a volt Népszabadságos publicistát, milyen érzés...

Baldrick68 2014.12.10. 15:01:42

@grundigg:

Nézd én igazán nem akarom megsérteni az érzékeny lelkecskédet, hogy egyes emberek köztéri világító berendezések nem rendeltetésszerű használatát preferálják, de azért a jegyzőkönyv kedvéért beszéljünk a következőkről is:

Ezt a fajta metódust maga a fényességes fidesz vitte a köztudatba.
Kezdte egyből a fő kötélverő Kötél elvtárs.
Ha netán azzal jönnél, hogy a gaz szocik kiforgatták a szavait, akkor itt a hangfelvétel a neten:
www.youtube.com/watch?v=35Zd4uqq-5o
Esetleg elbeszélgethetnénk arról, hogy hogyan másként kellene értelmezni.

Aztán ott van Wittner Mária kartársnő aki az oldalfegyverével le akarta lőni az ellenzéki firkászokat mint egy kutyát.

Aztán ott van Bayer kolléga, aki az Orgoványi erdőben végzendő bizonyos földmunkák szükségességéről értekezett.

Ne feledjük el a szimpatizánsokat sem akik akasztott Gyurcsány bábuval vonulgattak és így múlatták az időt és közben olyan rigmusokat skandáltak, hogy Gyurcsányt a dunába a többieket utána....

Na ezek után eljött a fidesz ideje és be kellett látnia minden igaz hazafinak, hogy a fidesz amit művelt az országgal mint gazdaságilag mint társadalmilag az már felér egy háborús pusztítással. Eljutottunk oda, hogy már már jóleső nosztalgiával kezdenek az emberek a korrupt mszp-re gondolni mert azok "csak" Nokiás doboz méretben loptak.
Az még külön szépíti a dolgot, hogy ez az arcátlan rablás és rombolás még bicskanyitogató arroganciával és pökhendiséggel is párosul.

Ilyen előzmények után több mint szánalmas megsértődni azon, hogy egyesek azon morfondíroznak, hogy mégiscsak elő
kellene szedni az M56 mintájú lámpavasat és rendeltetésszerűen használni.

Továbbá felhívom a figyelmed, hogy ha ennek a disznóságnak a 20%-át meg merte volna csinálni a Gyurcsány kormány. A parlament már régen lángolna és az mszp kormány ott lógna felakasztva a kerítésen.
Én inkább a fidesz meg a fideszes csicskák helyében örülnék, hogy az emberek ennyire türelmesek voltak idáig.

laboregér 2014.12.10. 17:14:37

@Gyingizik:

GYORSTESZT, especially for you
(de nem ér a válasz előtt nem elolvasni az Ikozó Index-cikkre hivatkozó link tartalmát A-tól Z-ig):

Tervezi-e Obama, hogy bevezetik-e az internetadót az USA-ban?
1. IGEN
2. NEM

Az ön válaszának helye: _____

Még hogy "egyetemi jegyzet politika szakos hallgatóknak"?
Hazudni vagy ámítani tanítják politikai szakos hallgatókat a GFG-egyetemen?
Lehet célja bármely egyetemnek, hogy vakfoltokat képezzen? GFG "egyeteme" kiröhögi a tudományt magát, miközben a politikatudomány szentségéről beszél!

Ha politikai újságírásról van szó, akkor ez a GFG-cikk annak is a legalja, ahol a nem-tények élvezete tobzódik és nyer magas szintű önigazolást!
Az objektív tényújságírás - az a jó!

Ez az "egyetemi jegyzet" meg röhej. GFG politikai "gondolkodó" adja vissza a diplomáját, vagy ha erre nem hajlandó, vegyék el tőle és tiltsák el minden nyilvános gondolkodástól.
Pfúúj!
És mi a krv@sz@ar az a politikai harcmodor? Most újra fel fogjuk építeni a vasfüggönyt, aztán próbáljuk rajta átdobálni a szart? Sajnos a szar nem vasfüggöny-faljáró, így a szar itt marad a mi oldalunkon és szagolhatjuk!
Pfúúj!

Mert GFG-vel ellentétben a valóság az, hogy:
A hazai "politikai gondolkodók" termékeként a Nyugatból így lesz a GFG-blog hasábjain "patás ördög", az Indexből "nagy parlag", a magyar miniszterelnökből meg "tejjel-mézzel folyó kánaán". Az egyetemekből meg "GFG-egyetem". A teljes Magyarországból dús buja gaz, dudva muhar - ez a magyar ugar.

És ugyan, mivel tudnának a géfodrok megtölteni egy olyan portált, mint az Index? Elefántbébi születikkel, kriminalisztikával, a NAV és kormány propagandáival, celebek villantásaival? Oké. De mi van a hírekkel, ha csak a hírek félremagyarázásához és öncélú, szubjektív kicsemegézéséhez értenek - politikai harcmodor alapon? Ezt a Hír-TV, a fidesz.hu,meg a gov.hu az Ön által elvárt színvonalon nyújtja, kéretik nem tovább pocsékolni és haveri zsebekbe forgatni az adóinkat!

laboregér 2014.12.10. 17:30:31

@madártejföl: és a politikusi drogteszt? - és a "gondolkodó" politikus rögtön kiugrik a :))))

laboregér 2014.12.10. 17:32:49

@BiG74: ez tecccciiiik! - csak akkor GFG folyton feletted áll majd.

laboregér 2014.12.10. 17:38:17

@Éhes ló: az ifjabbik Bush elnök, a republikánus a kínzásokkal kapcsolatos interjúk alanya, nem pedig Obama, aki még a majmok bolygóján is a demokráciát próbálná meg feszegetni. Ifjabb Bush lehet, hogy alá is vetné egy kis vízalatti kínzásnak emiatt :)))

laboregér 2014.12.10. 19:53:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ne a szó szerinti igazolást keresd, hanem a konklúziót.
Akkor leegyszerűsítem neked:
A Pistike bokán rúgja Lajcsikát, direkt. Erre a tanárbácsi nem azt mondja neki, hogy "ejnye, nagyon rossz vagy Pistike", hanem azt, hogy "jaj, Pistike, tudom, a posztszovjet örökség, meg apukád is pofoz otthon, de ne szomorkodj, látod, a menzakaját is milyen ügyesen megetted (pedig pocsék volt és éhes sem voltál), és egyetlen ételfolt sem lett a ruhácskádon, jól van Pistike, ha ilyen türelmes maradsz, akkor a rúgásaid is jobban célba fognak majd találni ezután".

Kb. erről szól a levél, csak más szereplőkkel, más helyszínen és más témában. A dicséret szó valóban nem szerepel a történetben, de attól még erről van szó. Az a bajod, hogy nem tudsz elvonatkoztatni, leragadsz egy szónál és máris hazugságról kiáltasz.
Tudod, a fidesz-propaganda a GFG-"egyetemre" alapozva is pontosan azokat célozza meg, akik nem tudnak elvonatkoztatni, és akiket szavakkal lehet vezérelni.

Beütötted a cikknél a szókeresőbe a dicséret szót angolul, aztán nem volt találat? Hát micsoda hazugság ez? - kérdezed. Jól van, Pistike.

Bibliát olvasol-e? Ott van pl. a szőlőmunkások esete, amikor a reggel óta dolgozó munkás ugyanazt a napibért kapja, mint az, akit csak a munka vége előtt egy órával vettek fel. Micsoda hazug javadalmazás, hazug megkülönböztetés ez? Vagy találsz-e inkább valamit ebben a történetben (is), ami a dicséretre vonatkozik?

Gyingizik 2014.12.11. 10:24:43

@laboregér: Maga pedig olvassa csak tovább az indexet, a 444-et, a magyar narancsot és a hvg-t. Esetleg az "irodalmi" lap ÉS-t. És ha nyugdíjat szeretne, szavazzon a bajnaira, ha nem tetszik a fideszes földbérleti rendszer válassza helyette a Monsanto mezőgazdasági óriáscéget stb.

Gyingizik 2014.12.11. 10:36:25

@laboregér: Nem a jobboldali újságírónál van egyébként a mentális deficit, hanem éppenséggel a ballibek új generációjánál, akik épp most szeretnék átvenni a hatalmat az utcán és vélhetően a kúrmányban is! Nem tudnak beszédet mondani, nem tudnak tüntetést szervezni, pedig diplomájuk van kommunikáció-művelődésszervezésből! Nem más sajnálkozik ezen, mint a kommunikáció szak tanára, (vélhetően ballib):

medianaplo.blog.hu/2014/12/05/medianaplo_ki_a_szolast_erolteti_szelle_valik_a_szava#comment-form

Maguk máris elbuktak, mert nem tudtak kinevelni politikus utódgenerációt. Enyhe fokban értelmiségi fogyatékosokkal, akik makognak a pulpituson max. pár hónapig lehet kúrmányozni, utána jön vissza a patás Órbánc, akárcsak az ún. Szlovákiában Fico.

Gyingizik 2014.12.11. 10:37:47

@blacklord: Az index valóban profibb ebben. Akkor egyetértünk?!

laboregér 2014.12.11. 10:39:50

@Gyingizik: éppen a politikai "gondolkodó" GFG-t olvasom :)

laboregér 2014.12.11. 10:56:14

@Gyingizik: a makogásról:

-"Hogyan érintik az emberek mindennapjait az adóváltozások?"
-"Hát ez jó kérdés, erre nem készültünk... Inkább az áruk, a szolgáltatások adóztatását jövedék esetében, fémkupak esetében, amelyek termékdíjként jelentkeznek, és azok ilyen környezetvédelmi szempont, hogy a fémkupakoknak az ügyében fellépve próbáljuk meg ezt a szemléletet csökkenteni, tehát egy sor olyan adóintézkedést fogadtunk el, amelyik alapvetően nem érinti az emberek mindennapi életét."

Na, ez a makogás a pulpituson - és nem tapasztalatlan ifjoncoktól, hanem egy "tapasztalt, hozzáértő", egyébként nem ballib magas rangú politikustól, Kósa Lajostól. Úgy makog, mint az eccccerűű diák a vizsgán, aki el sem olvasta a vizsgatételt.

„Inkább az áruk, a szolgáltatások adóztatását jövedék esetében, fémkupak esetében, amelyek termékdíjként jelentkeznek, és azok ilyen környezetvédelmi szempont, hogy a fémkupakoknak az ügyében fellépve próbáljuk meg ezt a szemléletet csökkenteni, tehát egy sor olyan adóintézkedést fogadtunk el, amelyik alapvetően nem érinti az emberek mindennapi életét."

Na ez a makogás. És nem tapasztalatlan ifjonc civilektől, hanem egy magasrangú, "hozzáértő és felkészült", egyébként nem ballib politikustól, Kósa Lajostól. Úgy makog, mint az ecccerűű diák a vizsgán, aki bele se szagolt a tételbe.

Na, ehhez mit szólna a vélhetően ballib kommunikációs szaktanár?
És ehhez mit szólna egy vélhetően nem ballib kommunikációs szaktanár?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.12.11. 11:06:11

@laboregér:

"Beütötted a cikknél a szókeresőbe a dicséret szót angolul, aztán nem volt találat? Hát micsoda hazugság ez? - kérdezed. Jól van, Pistike."

Attól tartok, Süsüke, hogy nem kicsit jobban tudok angolul, mint te. Amúgy meg menj a kurva anyádba a kioktató stílusoddal. Otthon, a szellemi fogyatékos családodban ez elmegy, de másokon ne alkalmazd, mert csak a saját családod szellemi színvonalát árulod el ezzel.

Gyingizik 2014.12.11. 11:11:09

@laboregér: Ha nem látja a különbséget a CCCP pólós fiatalember fellépése és a Kósa fellépése között, akkor nagy lehet a baj. Nem vagyok Kósa-rajongó, de: Miért választják meg újra és újra Kósát? És a CCCP pólós miért okozott közfelháborodást a baloldalon is? Amikor Orbán meggyengült 2005 körül a pártján belül is, miért ÉPPEN a Kósát akarták a helyére tenni? Csak van vmi értékelhető szövege, fellépése. Szóval a példájával totálisan mellélőtt.

laboregér 2014.12.11. 12:02:57

@Gyingizik:
A CCCP egy irónia, azt jelzi, hogy oroszbarát politikánk visszahozatja velünk ezt a divatot :)
A fiatalember és Kósa lajos fellépése között bizony nagy különbséget látok, amit ki is fejeztem: egyikük egy magas rangú, "hozzáértő és tapasztalt" politikus, a kormánypárt frontembere. Az, hogy Orbán helyett őt akarták, számomra nem magasítja fel Kósát. Még akkor se, ha szobrot állítottak neki egyébként.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.12.11. 12:12:38

@Gyingizik:

Hagyjad, laboregérnek mindig és mindenhol, mindenkivel szemben igaza van. Még önmagával szemben is, ha épp ellentmond önmagának.

Ugye tudjuk, kinek van mindig igaza? :)

laboregér 2014.12.11. 12:27:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Akkor miért írtad, szó nincs dicséretről? Ez a levél egy csomó méltányolható hátrányt hoz fel Orbán javára és sorolja a méltathatónak tartott tevékenységeket. A viszonynak ezeken a méltányolható és méltatható eseményeken kellene alapulnia, tehát méltányolni és méltatni kell Magyarországot - vagyis: méltatni (dicsérni) kell jönni, nem temetni.

Szerintem az a kioktatás, hogy a kurva anyám, a szellemileg fogyatékos családom, meg a családom szellemi színvonala. Ezek nem érvek, hanem durva személyeskedések. Az anyukámról inkább azt mondd, hogy nem szűz, azt elfogadom, a többi pedig nem ingünk, nem veszem magunkra. Elismerem, hogy ironikus voltam (az egy műfaj, de nem a gyalázkodásé), mert a levél olvasatában benne van, hogy méltányolni és méltatni kellene az országunkat, te pedig kategorikusan kijelentetted, hogy abban szó sincs megdicsérésről. A politika nyelvezete nem a dicséret, hanem a méltatás/elismerés/méltánylás szavakat használja - Pistikét meg megdicsérik, ha ügyesen kitölti a PISA-tesztet az iskolában (ez is irónia volt, bocsi).

laboregér 2014.12.11. 12:31:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Hát, ez sem egy érv, csak egy "csakazértis", meg az érvek helyetti személyeskedés Mivel mondtam ellent magamnak, áruld el, kérlek.

laboregér 2014.12.11. 12:35:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Ja, Orbán Viktornak van mindig igaza. De csak idehaza.

Baldrick68 2014.12.11. 13:15:32

@Gyingizik:
Kartárs nem értem én itt a problémát.

A fényességes tábornoknak is csak egy jogász diplomája van és amúgy nem ért semmihez és lám leborultok előtte :-)
Aztán ott van a holdudvarban jópár példány, aki szerintem orvosi eset pl. Kerényi.
Vagy ott van "Lászlóné" akinek csak egy sima érettségije van és mégis ő itt a gazdasági istencsászár II.
Ha ezzel nincs semmi bajod, akkor szerintem kár azon lovagolni, hogy az ellenzék emberei milyenek.

Gyingizik 2014.12.11. 13:34:43

@Baldrick68: Kartárs, a következők a problémák. Magyarországon 3 olyan társulat van, amelyik le akarja váltani a fütyeszt.
Az egyik a "bal"libek. Ezek elprivatizáltak százmilliárd dolláros állami vagyont, fejeseik gyárakkal gazdagodtak (gyurcsány, juhász stb.) nem trafikbérlettel, meg 3 ha szőlővel. Az EU legnagyobb költségvetés-arányos állami támogatásával tömték a multikat, jegybanki alapkamt szintén. 27,5%al emelték 2002 és 2010 között az államadósságot. Gondolom őróluk nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy jobb ha nem jönnek vissza.
A másik a jobbik. Ezek nyíltan putyin kiszolgálói, hatalomra kerülésük esetén Dnyeper menti köztársaság szinten szolgálnánk ki a ruszkikat.
A harmadik pedig az USA (CIA) által külföldről pénzelt, anarcho-kommunista csőcselék. Ezek mivel még egy tüntetést se tudnak megszervezni, egy beszédet se tudnak elmondani, nem nagy talány hogy kézi vezérléssel Clintonné vagy vmi más amcsi kormányszervezet karolná fel őket, ezeknek tollbamondással diktálná mikor mit csináljanak. Esetleg amerikás magyarokkal kiegészítve (hasonló folyamat megy most Ukrajnában).
Namármost fenti háromhoz képest a fütyesz még így a vezetőség vagyongazdagodása ellenére is nagyságrendekkel jobb, ezt biztosan állítom. Ha te nem tudod kiválasztani a kisebbik rosszat, nem tudsz különbséget tenni húsz milkó meg százmilliárd ellopása között, esetleg orosz tankokat szeretnél kis hazánkban, netalán polgárháborút Pest utcáin, akkor csak munkálkodjál azon hogy Viktorka távozzon.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.12.11. 15:07:52

@laboregér:

Úgy látszik, nagyon az elevenedre tapintottam, mert három kommentben is reagálsz.

"tehát méltányolni és méltatni kell Magyarországot - vagyis: méltatni (dicsérni)"

Tanuld még kicsinyég a magyar nyelvet. Tudom, a hozzád hasonlóknak nehéz megtanulni, de most segítek neked: a méltányolni és a méltatni igék nagyon mást jelentenek.

"a levél olvasatában benne van, hogy méltányolni és méltatni kellene az országunkat"

Meg gyakorold az angolt is. A levél max. a te olvasatodban tartalmaz olyat, hogy méltatni kellene az országot. A méltánylást még kis jóindulattal bele lehet olvasni, de méltatást csak a hozzád hasonló szellemi toprongyok.

"Szerintem az a kioktatás, hogy a kurva anyám, a szellemileg fogyatékos családom, meg a családom szellemi színvonala. "

Nem. Ezek nem kioktatások, hanem ténymegállapítások. A kioktatás az, amit a magyar és az angol nyelvekkel kapcsolatban írtam fentebb.

A személyeskedést meg a képességeim ócsárlását egyébként te kezdted a pistikézéssel meg a szótárosdival. Ugyanazt tisztességes, tárgyszerű stílusban is megírhattad volna nekem, de te a gúnyolódást és a személyeskedést választottad. Tudod, amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten. Amúgy meg a fejedre magasról és vastagon.

Borenbukk 2014.12.17. 17:52:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Atfutottam az eredeti angol levelet. Osszefoglalnam: Az egernek igaza van. Nagyon akarni kell az Indexesek interpretaciojat hazugsagnak latni, hogy sikeruljon. Lasd meg: "nem volt taggyules".

yotta 2014.12.17. 23:45:40

@Borenbukk: GFG nem állította az index interpretációjáról, hogy hazugság!

Rólam

G. Fodor Gábor Századvég, stratégiai igazgató Nem elemző vagyok, hanem politikai gondolkodó. Ennek a szerepnek van hagyománya és előképe, de nincs kortárs kontextusa. Az a cél, hogy legyen.

Címkék

Alkotmánybíróság (1) államadósság (1) az önbecsülés kultúrája (2) a lebeszélés kultúrája (3) Bajnai (7) Bajnai Gordon (1) baloldal (7) blogok (1) Brüsszel (1) centrális erőtér (1) centrális politikai erőtér (1) DK (1) Együtt 2014 (3) EGYÜTT 2014 (1) ellenzék (1) első ember (2) értelmiség (1) Ertsey Katalin (1) Európa (1) Eurpai Unió (1) EU csúcs (1) fasizmus (3) férfiasság (2) fiatal konzervatívok (1) Fidesz (4) forradalom (2) Gurmai Zita (1) Gyrucsány Ferenc (1) Gyurcsány (6) Gyurcsány-Bajnai Szövetség (2) háború (1) Haha (2) hazafiság (1) Herczog Edit (1) igazság (1) IMF (2) Jávor (1) Jobbik (1) jobboldal (5) Karácsony (1) Karsay Dorottya (1) kommunizmus (1) kormányzás (4) középosztály (1) közmegegyezés (3) kulturkampf (1) kultúrpolitika (1) Kunhalmi Ágnes (1) liberalizmus (3) LMP (5) machiavellizmus (1) Medgyessy (1) megszorító politika (1) Mesterházy Attila (1) Milla (2) módosító indítványok (1) MSZP (6) nagyvonalúság (1) nemzetegyesítés (1) nemzeti érdek (2) nőiesség (1) Orbán Viktor (2) örülünk vincent (1) összefogás (1) ostromlott erőd (1) parlamentarizmus (1) polgári Magyarország (1) Polgár Dóra (1) politikai gondolkodás (1) progresszív blog (1) reformközgazdaságtan (1) regisztráció (1) rendszerváltás (1) rezsicsökkentés (1) sas-kabaré (1) Scheiring (1) szabadságharc (1) szabad ember (1) Szabó Rebeka (1) szakértő (1) SZDSZ (1) szocialisták (1) szocialista hatalompolitika (2) szocialista párt (3) szocializmus (2) Szolidaritás (1) törvényjavaslat (1) Vadai Ágnes (1) választási eljárás (1) válság (3) válságkezelés (1) varánusz (1) Címkefelhő

Kommentek

  • igorx: Régen voltak a fotelpunkuk Utána jöttek a fotelnácik Újabban a fotelkomcsik (Fidesz) Most meg itt ... (2020.05.28. 22:02) Férfiasság
  • Lepo: Mi baja van ennek a ronda, gnóm kis embernek? Kicsit félek, ha tehetné, orsósféreggé válna, hogy m... (2019.04.18. 11:50) Férfiasság
  • TalpigJimmy: Emberek! Ez egy nagyon frusztrált ember :D Van is mire :D Hogy néz ki a szerencsétlen? (2018.05.30. 20:32) Férfiasság
  • szabik: en internet munkat keresek (2016.03.17. 07:25) Férfiasság
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása