GFG Blog

Az leszek, amivé ti tesztek

Kísérlet

2013.01.27. 17:43, gfg ,

„...az elhelyezés mind a négy nagy előírása maradéktalanul teljesült: északról hegy védje, délről tó, nyugatról utak, keletről folyó”

(Krasznahorkai László: Északról hegy, Délről tó, Nyugatról utak, Keletről folyó)

 

Van itt egy kísérlet.

Arról szól, hogy lehet-e itt egy olyan közmegegyezést bevezetni, amelyben a magyarok döntő többsége egyetért és amely ki fogja bírni az idők csapásait.

A feltételek megteremtése: ez az „értelme” az elmúlt két és fél évnek.

Azoknak a feltételeknek a konfliktusok, viták árán is vállalt kiküzdése ment itt végbe, amely megteremti a lehetőségét, hogy mi, magyarok külön-külön és együtt, öntudatos politikai közösségként is tartósan sikeresek lehessünk.

Az elmúlt két évtizedben ez azért nem sikerült, mert minden fontos kérdésben ellentétek feszültek köztünk. Az értékviták által megosztott politikai oldalak között nem lehetett egységet teremteni, a sikeres kormányzásnak nem álltak fenn a feltételei.

A közmegegyezésnek egy olyan élettől idegen, ugyanakkor abszolútnak tekintett uniformisát kényszerítették ránk, amelyben csak feszengtük. Mi, magyarok azonban szívből gyűlöljük az utópia bármely formáját.

Márpedig a jövő utópikus tervét kényszerítette ránk az emberek hétköznapi problémáitól elszakadt, a történelemfilozófia sémáival bűvészmutatványosként bánó baloldal. A séma arról szól, hogy a jövő valahol (kommunizmus, majd később a „nyugat”) már készen van. További teendőnk nincs, a jövőnek az a természete, hogy szükségszerűen haladunk felé. Ez a ránk oktrojált közmegegyezés aztán olyan súlyos mértékben torzította a saját magunkról alkotott képünket, hogy már-már megbénította minden életenergiánkat. Merjünk kicsik lenni. Fogadjuk el, hogy mi csak alkalmazkodhatunk. Aki konfliktusokat vállal igazáért, az izgága, az izgágaságból meg csak baj lesz. Nem kell ugrálni. Fogadjuk el sorsunkat, a jelen és a múlt körülményei diktálnak. A történelemnek ez a terve lebeszélt minket arról, hogy saját kezünkbe vegyük a jövőnket.

Az elmúlt két és fél év ennek a lelket és tetterőt gúzsbakötő utópiával való leszámolásnak a kísérlete.

Eszerint a jövő nincs készen sehol, csak általunk lesz, nem haladunk felé, hanem teremtjük. A jövőnkért küzdeni kell, érdemes konfliktusokat és vitákat vállalni azért, hogy kiálljunk igazunkért. Ez nem izgágaság, hanem önbecsülés. Az önbecsülés parancsa azt diktálja, hogy nekünk magyaroknak igenis érdemes küzdenünk azért, hogy nagyobb mozgásterünk legyen, mert sehol sincs megírva, hogy nem lehet. A körülmények nemcsak diktálnak, azokat mi is alakítjuk.

Ennek az állhatatosságnak a gyümölcse, hogy már formálódik egy olyan új közmegegyezés, amelyben a magyarok döntő többsége, legyenek azok akár jobb- vagy baloldaliak, egyetért.

Van legalább öt olyan dolog, amelyben nincs vita köztünk.

1. Mindenki, aki képes rá, munkából éljen, mert a segély nem segít hozzá a jó élethez 2. Aki adósságra rendezi be az életét, az nem lehet szabad, ezért nem szabad többé eladósodnunk 3. Mindenkinek részt kell vállalni a terhekből, erről szól a méltányos tehermegosztás politikája. 4.  A családokat, a gyermekvállalást minden lehetséges módon támogatni kell.  5. Minden magyar számadással tartozik minden magyar felé, erről szól a nemzetegyesítés földrajzi, politikai határok fölött átívelő programja.

Formálódik az új közmegegyezés. Ez a centrális erőtér.

Ezekben a kérdésekben már nincs vita magyar és magyar között. A nyugodt és biztonságos élet feltételeiben egyetértés van. Az így értett centrális erőtér teremtheti meg a tartós sikeresség feltételeit. Ez ki fogja bírni az időt.

De a jövő nincs készen sehol, általunk lesz. A jövőért meg kell küzdeni, az eredmények védelemre szorulnak. Körül kell bástyázni a nyugodt és biztonságos élet feltételeit, fenyegesse azt bármilyen irányból is veszély.

Az emberek hétköznapi problémáit megérteni képtelen baloldali politikai erők programja ezért veszélyes. A jobb- és baloldali emberek által közösen osztott közmegegyezést fenyegeti azzal, hogy vissza akarja hozni a múltat, amikor értékviták osztották meg a magyarokat.

Ezért fog a múlt és jövő küzdelméről szólni a 2014-es választás.

 

 

Címkék: közmegegyezés,centrális erőtér

A bejegyzés trackback címe:

https://gfg.blog.hu/api/trackback/id/tr775046786

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kinek kell itt megdögleni? 2013.01.28. 15:35:44

Hárommillió-háromszázezer magyar van útjában a kormánynak, akiktől bármi áron szabadulna. El nem tüntetheti őket fizikailag, kezdeni velük semmit nem tud, ezért csatateret, sőt katasztrófát vizionáltat, ahol ezeknek az embereknek el kellene pusztulniuk...

Trackback: Golfozni és teniszezni küldené a közmunkásokat a kormány 2013.01.28. 15:31:59

A minimálbér kétszeresénél magasabb közmunkabérért dolgozó közmunkások nem kérhetnek nyaralási támogatást az Üdülési Alapítvány pályázatán. Az alacsony jövedelmű szerencsések viszont teniszpályát bérelhetnek, lovaglóleckéket vehetnek, horgászhatnak, ví...

Trackback: Schiffer András és a szépség fegyvere 2013.01.28. 12:58:53

Ott egye meg a fene az összes politológust, aki az LMP szakadását nagy lehetőségnek tartja. Az LMP a hétvégén megásta saját sírját, amelybe jó eséllyel készül belefeküdni az összes többi ellenzéki tömörülés. Azt is megmondjuk, miért. Az LMP-nek befe...

Trackback: Kísérlet 2013.01.27. 20:13:02

A jövő utópikus tervét kényszerítette ránk az emberek hétköznapi problémáitól elszakadt, a történelemfilozófia sémáival bűvészmutatványosként bánó baloldal.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beke81 2013.01.27. 22:42:13

Nem kell azért átugrani azt a pontot, hogyan lett a "kommunizmus" etalonjából a "Nyugat" etalonja. Úgy, hogy a kommunisták mindent elárultak, aminek nevében öltek és elnyomtak. Orwell.

S azt se ugorjuk át, hogy a "Nyugat" mint etalon közben rapide megváltozott és mást mond ma, mint amikor a Kelet rendszert váltott.

Minden változott, csak egy nem: az udvaroncok kéjes, megvető gyűlölete.

Péter 2 2013.01.27. 23:47:52

Így is van, teljesen igazad van. Múlt és jövő. A "múlt" feliratú sarokban láthatunk egy pártot, amelyik a vállakozás és az öngondoskodás szabadsága helyére központi akaratot tol, intézményeket és magánvagyont államosít, mai tudás helyett inkább eltörli a kisiskolások nyelvtanulását és informatikáját, szobrokat, tereket hoz elő a múltból, megteremti újra a fortélyos félelmet a mindennapjainkban, amúgy nem bűntelen elődeit messze megszégyenítő mértékben építi újra az urambátyám struktúráit, ismét ellenünk áskálódó ellenséget farag bankárból, tőkésből, kapitalistából, piacból.

A "jövő" feliratú sarokról még nem tudjuk, ki foglalja majd el. Reménykedjünk.

Beke81 2013.01.28. 07:12:57

@Péter 2: Vállalkozás és öngondoskodás helyett stb...

Mindig elképedek a magyarok műveletlenségén, tájékozatlanságán, tudatlanságán. Kérlek titeket, menjetek el a világba és éljetek néhány évet Angliában, az USA-ban, sokfele! És tanuljátok meg, hogy amit Orbánék jelenleg csinálnak, az a modern államszervezet helyreállításának a kísérlete, aminek következtében létre kellene, hogy jöjjön egy rendesen működő állam, amely rfenntartja az intézményeit, az utakat, a vasutat, a települések rendjét, a kutyaugatást bünteti (nyugati ismerősöm mondta, hogy Magyarország olyan, mint egy kutyamenhely: mindenütt büntetlenül ugatnak a kutyák éjjel-nappal, noha egyetlen civilizált állam sem tűrné a polgárai ilyen szintű háborgatását -- ja, hogy ez nevetséges lenne? Mert tanulatlanok vagytok). Ha Orbánéknak nem sikerül, Magyarország az lesz, aminek ma sokan akarják: egy nyomortanya, ahonnan a tehetségesebbeket, a hálózatiakat áttelepítik Berlinbe, Bécsbe stb., és itt csak a nyomorultakat hagyják.

Orbán az egyetlen esély.

sorhajóhadnagy 2013.01.28. 10:35:20

Lehet, hogy bennem van a baj, de nem tudom követni az okfejtést. A jobb- és baloldali emberek között közmegegyezés van a centrális erőtér értékeiről, de a baloldal ezt nem akarja? Mit nem és miért nem? Ebből például. Benne van a maszop alapszabályában, hogy ezzel nem szabad egyetérteni?

"1. Mindenki, aki képes rá, munkából éljen, mert a segély nem segít hozzá a jó élethez 2. Aki adósságra rendezi be az életét, az nem lehet szabad, ezért nem szabad többé eladósodnunk 3. Mindenkinek részt kell vállalni a terhekből, erről szól a méltányos tehermegosztás politikája. 4. A családokat, a gyermekvállalást minden lehetséges módon támogatni kell. 5. Minden magyar számadással tartozik minden magyar felé, erről szól a nemzetegyesítés földrajzi, politikai határok fölött átívelő programja."

Az világos, hogy a posztíró egységes keretbe szeretné foglalni, és a "Grand Design" dicsfényével bevonni a kormány gyakran kaotikus lépéseit. Még lehet csiszolni az érvelésen, hogy meggyőzőbb legyen.

sorhajóhadnagy 2013.01.28. 10:36:22

@Beke81: Akkor vegyük hozzá a tetemes ingatlanadókat is.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.28. 10:45:10

@sorhajóhadnagy: a kormány lépései nem kaotikusok, hanem katolikusok.
Ez a (nemzeti) minimum.
Éljen Matócsnygyuri!

nem várt fordulat 2013.01.28. 12:49:50

és ezeket te mind el is hiszed, amiket írsz?

épp teremtjük a jövőt, amiről tudjuk, hogy csak optimistán kell ránézni, és már is itt a fairytail.

közben én kidolgozom a belemet, és a pénzem minden évben egyre kevesebbet ér.

kennyking 2013.01.28. 12:50:01

" Arról szól, hogy lehet-e itt egy olyan közmegegyezést bevezetni, amelyben a magyarok döntő többsége egyetért és amely ki fogja bírni az idők csapásait."
Nem lehet.A többi felesleges szócséplés.

csárli hárper 2013.01.28. 12:53:12

@Beke81: orbánékat kurvára nem érdekli az ország, az állampolgárok sorsa, ezek csak hátráltatják őt és pártját a totális uralkodásban.
és ha ő az egyetlen esély, akkor ennek az országnak lefőtt a kávéja...

JumboJet 2013.01.28. 12:53:41

@Beke81: ...És azon sem szabad átugrani, hogy mit mondott egykor a Fidesz, mit késöbb, ás mit ma. Na annyit a világ nem változott...

873ujr3rk 2013.01.28. 12:55:58

"Arról szól, hogy lehet-e itt egy olyan közmegegyezést bevezetni, amelyben a magyarok döntő többsége egyetért és amely ki fogja bírni az idők csapásait."

aha, nekem készül egy ilyen kisérletem. még elkészítem a formanyomtatványt, aztán jövő héttől belecsapunk a lecsóba.

ezt kell majd aláírni:

Aláírásommal támogatom egy új Nemzeti Konzultáció kihirdetését a következő kérdésekről:

Akarja-e Ön, hogy senki, aki eddig parlamenti képviselő volt ne indulhasson többet választáson ?
Akarja-e Ön, hogy senki, aki eddig pártszínekben önkormányzati képviselő volt, ne indulhasson többet választáson ?

természetesen sem konzultáció, sem népszavazás nem lesz róla, hiszen törvénytelen, de mégiscsak odabaszna lekúrni vagy 6-7 millió aláírást a parlament kapujába.... tudod blogger, mindazokét akik nagyon elküldenék már a picsába az ún. politikai elitet.

JumboJet 2013.01.28. 12:56:21

Milyen cuccon van eze GFG? Annál nagyobb utópia, mint amiröl ír, nincs.
De annaál nagyobb hazugság és önbecsapás sem.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2013.01.28. 13:00:16

Ha Orbán tényleg ilyen jó fej lenne, nem lenne szükség sem ennyi ordas hazugságra, sem erre a rengeteg GFG-klónra, a sok ostoba, talpnyaló udvaroncra.

xaverta 2013.01.28. 13:00:49

Naívság vagy fanatizmus jön át az írásból, imádkozz, hogy ne a kettő kombinációja legyen igaz. Orbán víziója, hogy 8 család irányítja Mo-t, az élen az örökös miniszterelnökkel, 10 millió alattvalóval. Ez a nyers igazság, a többi tudatlanság és/vagy hazugság.

Emiksz 2013.01.28. 13:03:43

"Az emberek hétköznapi problémáit megérteni képtelen baloldali politikai erők"

Mikor is mondta Szanyi, Mesterházi vagy Bajnai, hogy 47000-ből meg lehet élni? Vagy hogy az éves rezsi 10%-a 100.000 Ft? Melyikük ment ki lakkcipőben árvízi munkákat megnézni?
Na ne, ha valakinek halovány ködbe burkolt égtájai sincsenek a hétköznapi emberek problémáiról, akkor az a kormány.

vénkujon 2013.01.28. 13:05:58

fasza írás. érthető teljesen. pl.:
NER---közmegegyezés---esztergomi sikerek

DezInf 2013.01.28. 13:06:20

@adamis.ivan:

Az orbánykormány tömi lével. Ennyit lehet tőle elvárni.
Hihetetlen mennyire hülyének nézik a vezérek ezt a népet. A hatalom gyakorlásának lehetőségéért még egy kis koncot is vetnének közénk.
" Centrális erőtér. " ---centrális lófütyit nektek,azon egyezkedjetek:)

tarackos 2013.01.28. 13:07:49

"Van itt egy kísérlet."

1. A kísérleti alany teljes tájékoztatása és a kísérlethez való önkéntes hozzájárulása elengedhetetlen.
2. A kísérlet eredménye a társadalom számára hasznos és más módon el nem érhető kell legyen.
3. A kísérleteket állatkísérletek előzzék meg.
4. Azok nem okozhatnak sem fizikai, sem mentális ártalmat.
5. Nem vezethetnek a kísérleti alany halálára vagy megnyomorítására.
6. Esetleges veszélyük nem haladhatja meg a várható pozitív eredmény értékét.
7. Az esetleges ártalom kezelésére előre fel kell készülni,
8. A kísérleteket csak tudományosan kellően felkészült kutatók végezhetik
9. Az alany kívánságára a kísérletet bármikor azonnal abba kell hagyni.
10. Ha a kísérlet közben, annak folytatását a kutató veszélyesnek tartja, azt azonnal be kell szüntetnie.
(Nürnbergi kódex, 1947)

Senki, ismétlem senki sem adott felhatalmazást kísérletezésre!

Muzsikok közt 2013.01.28. 13:08:32

Jó írás.

Nem is tesz a baloldal semmi mást csak nácizik és demagóg baromságokat hord össze a demokráciáról.

DezInf 2013.01.28. 13:08:55

@vénkujon:

Még jó hogy siker, Meggyes nincs a vádlottak padján,ez neki tényleg siker:) Az a pár milliárd nem hiányzik senkinek sem,még az ügyészséget sem érdekli :D
Szerintem nagyon is jól tudják,hogy hová került....

DezInf 2013.01.28. 13:11:35

@Zuckerbrot:

Cukorfalat,te meg csak zsidózol,meg gyalázkodsz.
Ennyit rólad,meg a kis magánvéleményedről:D
A demokráciát meg szádra ne vedd ...

Alkibiadesz 2013.01.28. 13:12:59

Kedves GFG!

Ez az írás is csak annyit bizonyít, hogy a jobboldal nem képes szabadulni az "elmúlt húsz év"-es retorikától. Ez pedig igencsak szomorú hír, mert azt bizonyítja, hogy a jobboldal önmeghatározásának a középpontjában még mindig a baloldal áll. Még mindig hozzájuk és nem a valósághoz méritek magatokat. Ez pedig azért probléma mert így csak egy végletesen valóságidegen politika logikai inverzét vagytok képesek felépíteni önmagatokban önmagatoknak, ami azonban egy külső szemlélő számára ugyanúgy végletesen valóságidegen, mint az "elmúlt húsz év".
Persze lehet, hogy nektek ez elég!
Nektek valószínűleg elég, hogy újabb és újabb "sorsdöntő" vagy "végső" győzelmet arattok az egyébként nem létező, nem úgy létező, vagy már rég kimúlt ellenségen. Kényelmes helyzet ez, csak legyen elég erőtök arra, hogy a köreiteken kívülállókra is rákényszerítsétek ezt a valóságképet. Mert a szemellenzősség táplálta gátlástalansággal - hasonlóan az "elmúlt húsz év" képviselőihez - láthatóan nálatok sincs gond.

fikanick 2013.01.28. 13:14:02

En ilyen bájos onmiticizalast gengsztertol meg nem lattam. Ami kulon szep benne, hogy meg fel eve is az volt az ervrendszere, hogy mi vagyunk az erosebbek, azt csinalunk vegre, amit szeretnenk (gyk: uj, nekunk szervilis elitet minden teren).

Nem birok mast elkepzelni, minthogy belatta, hogy amikor megbuknak (remelem ez nem most lesz, csak 5 ev mulva, annal jobban tonkreteszik magukat, minel tovabb maradnak), nem marad neki levego a putyini oroszorszagtol nyugatra. Bekulne a poffeszkedo gengszter.

Elkepeszto.

Nils. H 2013.01.28. 13:17:31

"a történelemfilozófia sémáival bűvészmutatványosként bánó baloldal"

Mondja ezt GFG, politikai gondolkodó.
Szeretem ezt a hírcsárda aloldalt, jókat lehet itt röhögni.

"A történelemnek ez a terve lebeszélt minket arról, hogy saját kezünkbe vegyük a jövőnket."
Itt a mai, állampárti berendezkedést, uram-bátyám rendszert visszaállítani kívánó kurzus az egyetlen, aki a polgárokat lebeszéli arról, hogy saját kezükbe vegyük a sorsukat, saját véleményük legyen bármiről is, megszólaljanak, kiálljanak az igazukért. Álljanak Orbán Viktorért, aztán kussoljanak, ez a mai politika.
Konzultációnak hazudott leveleken ad a kormány a szájakba választ, megígéri, hogy az állam mindent elintéz, majd pedig: nem intéz el az égvilágon semmit.

@Beke81: Nyilvánvalóan hazudsz, vagy soha nem is voltál a határainkon kívül és nincs "nyugati ismerősöd", vagy csak simán ostoba vagy.
Tudod a modern államszervezet nem tekinti "kutyának" a polgárait, mint ahogy te azt írod.
A jelenlegi kormány nem modern államszervezetet próbál helyreállítani, hanem a pártállami berendezkedést és társadalmi viszonyokat hozza el újra.

"létre kellene, hogy jöjjön egy rendesen működő állam, amely rfenntartja az intézményeit, az utakat, a vasutat, a települések rendjét"

Létre kellene hogy jöjjön. Nem látok olyan kormányintézkedést, ami ezt segítené. Ami ezt rombolja, na olyat látok néhányat. Persze a békemenetből azok nem látszanak.

sisszi 2013.01.28. 13:17:57

nem is tudtam, hogy GFG hittant tanít a Corvinuson...meg hogy a Századvég lassan egyházzá alakul

Muzsikok közt 2013.01.28. 13:18:34

@fikanick: Ez elég érdekes fika, mert fél éve a fidesz lejjebb volt a pollokban mint most.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.01.28. 13:18:42

"Aki adósságra rendezi be az életét, az nem lehet szabad, ezért nem szabad többé eladósodnunk"

Azért ez nem egészen igaz. Normális, megtérülő beruházásokra érdemes hitelt felvenni. De mondjuk a vezért aranyszobrára nem.

Nils. H 2013.01.28. 13:21:46

"Az emberek hétköznapi problémáit megérteni képtelen baloldali politikai erők programja ezért veszélyes. A jobb- és baloldali emberek által közösen osztott közmegegyezést fenyegeti azzal, hogy vissza akarja hozni a múltat, amikor értékviták osztották meg a magyarokat."

Én ezt nem értem. Most végülis mindenki egyetért az általad leírt pontokban, de a baloldaliak meg mégsem?
Vagy hogy van ez?

Egyébként meg. Menjél kísérletezni a laboratóriumodba, te hős politikai gondolkodó! Mi, magyarok egyszerűen csak élni, és "élni hagyva" lenni szeretnénk. Köszi előre is.

blah 2013.01.28. 13:21:50

Bakker posztoló te még mindig hülye vagy. Milyen közmegegyezésről beszélsz az anyád úristenit? Ha meg akkora barom vagy, hogy szerinted a hitelezés kinyírása vezet oda, hogy egyesek ne adósodjanak el felelőtlenül akkor baszod olyan hülye vagy mint egy birkán a segglyuk.
Az index meg elfelejthetné ezt a kretént, már egyáltalán nem vicces.

Muzsikok közt 2013.01.28. 13:26:17

@Nils. H: Elég butuska vagy.

Nem '90ben kezdődött a pógári leépülés.

47től regnáltak a kommunisták, és pont azt csinálták a társadalommal, mint amit a maszop most szeretne.

- kinyírták az értelmiséget
- kinyíták az egyházat
- kinyírták a középréteget, és mindenkit ellenségnek kiáltottak ki, akinek vagy tudás, vagy pénztőkéje volt, akármilyen kevés volt - egyszóval azokat, akik képesk voltak az önálló életre(és gondolkodásra)

Pontosan ugyanezt a vonalat nyomta finomabban az mszp 2002-10ben, a mai jövedelemadó duplájával stb. miközben mindenkit vígan kiszolgált kritika nélkül, akiknek az emberekhez(így a demokráciához) semmi köze nem volt(moszkva, brüsszel, bankok, multik).

Nekik jobban megfelel a seggnyalás, ami az önbecsüléssel rendelkező polgároknak nem sajátossága. Ezért gyülöli őket a 'baloldal'.

blah 2013.01.28. 13:31:32

@Zuckerbrot: nem akarok kötekedni, de amit leírsz az pont illik a fideszre. Ha valakire mondanom kéne ki áll közelebb a kommunistákhoz hát sokkal inkább a fidesz. A szocik inkább egy kapitalista bűnszervezetre hasonlítanak.

fikanick 2013.01.28. 13:32:39

@Zuckerbrot: Hat akkor mondjal jobbat. Gfg eddig mindig a fideszes pszichopatizmus es voluntarizmus kirakatembere volt, aki a fideszes gatlastalansag moge meglepo kovetkezetesseggel rakott hajmeresztoen cinikus es alapvetoen fasiszta, eroalapu ervrendszert.

Mi lehet a palfordulas mogott egy olyan tipusu szervezteben, mint a Fidesz, ahol az udvari poziciokat kizarolag a trontol valo fuggetlenseg teljes hianya determinalja? Ha vegignezel a Fideszen, nem veletlenul nem talalsz olyat, aki sajat jogon is lenne valaki. Akkor ez most mi, ha nem panikreakcio? Elhittek, hogy nyertek es novekedes lesz, mert eleget szajkozzak? Ok se hulyek.

Alkibiadesz 2013.01.28. 13:45:00

Amikor az egyik szélsőséget felváltja egy másik szélsőség azt politikai hiszériának nevezik nem pedig egy centrális erőtér, egy új közmegegyezés létrejöttének.
Ílyen erőteret csak az hazudhat magának aki érzi, hogy csak hazugsággal és trükközéssel nyerhet.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.28. 13:45:23

nem sok ennél viccesebb blog van...

Muzsikok közt 2013.01.28. 13:45:52

@fikanick: öööö. Egy párt nem demokratikus szervezet. Az mszp sem az. Véleményem szerint egy egyszemélyi vezetésü párt sokkal hatékonyabb mint egy bürokratikus katyvasz. OV nem halhatatlan, nem tévedhetetlen, mindössze eddig senki sem veszi fel ellene a kesztyüt a fideszben. És ha már nem dolgoznak ellene, akkor teszik amit mond. Ezért müködik a párt, és ezért nem müködik az ellenzék.

Muzsikok közt 2013.01.28. 13:47:14

@blah: nem akarok kötekedni, de amit leírsz az pont illik a fideszre.

- ezt kifejthetnéd, mert mindent amit írok az mszmp majd az mszp csinált.

dolgozni kék 2013.01.28. 13:47:23

a közmegegyezés 6. pontja, hogy új rendszerváltozás kell.. ahonnan Titeket és az összes régi kádert ki kell szorítani.

Friedman 2013.01.28. 13:50:24

Fúú, ritkán látni ilyen buta propaganda írást. Vajon a posztolónak érettséginél van magasabb végzettsége? Ha mégis igen, akkor válaszolja már meg az alábbiakat:

"1. Mindenki, aki képes rá, munkából éljen, mert a segély nem segít hozzá a jó élethez"

Ha ebben minden magyar egyetért, akkor miért költünk minden korábbinál többet rokkantnyugdíjakra? Miért Magyarországon a legmagasabb az állami újraelosztás mértéke, és miért nőtt jelentősen ez a szint a szocialisták uralma óta?

"2. Aki adósságra rendezi be az életét, az nem lehet szabad, ezért nem szabad többé eladósodnunk"

Akkor miért kell egyre drágábban eladósodnunk. Miért bocsát ki a kormány tonnaszámra új, a régi hiteleknél sokkal drágább kamatozású kötvényt. Miért jobb az 5-7%-os kamatozású hitel az IMF 3,5%-on kamatozó hitelénél?

"3. Mindenkinek részt kell vállalni a terhekből, erről szól a méltányos tehermegosztás politikája."

Akkor miért nem kapnak semmi terhet a nyugdíjasok csak rendkívüli nyugdíjemelést, szándékosan felültervezett inflációt, hogy reálértékben tovább emelhesse a kormány a nyugdíjakat. A 4 millió nyugdíjasnak miért nem kell kivenni a részét a terhekből, mikor rájuk költi az állam messze a legtöbbet?

Miért fizetnek egyes cégek arányosában is többszörösen annyi terhet, mint mások? Mitől méltányos az, hogy azok a tízezrek viselik a legnagyobb terhet, akiket az extra adók miatt elbocsátottak onnan. Hogyan egyeztethető ez össze azzal az elvvel, hogy a munkát ösztönözze az ország a segéllyel szemben (1. pont).

A legalapvetőbb logikai összefüggések nem stimmelnek ebben a posztban.

Nils. H 2013.01.28. 13:50:49

@Zuckerbrot:
"- kinyírták az értelmiséget
- kinyíták az egyházat
- kinyírták a középréteget, és mindenkit ellenségnek kiáltottak ki, akinek vagy tudás, vagy pénztőkéje volt, akármilyen kevés volt - egyszóval azokat, akik képesk voltak az önálló életre(és gondolkodásra)"

Kevés nagyobb öngólt rúghattál volna, ez a 3 pont kb a fidesz programja... Bár valóban, a Fidesz szereti az egyházat, legalábbis azt, amelyik neki kampányol, a többit "csak" egyesületté fokozta le, de a másik kettőt nyírása az elmúlt 3 évben sokkal erősebb volt, mint eddig bármikor.
A fidesz sokkal közelebb áll a kommunistákhoz, mint bárki más ma Magyarországon. Ez a helyzet. Aki ezt nem látja, az egyszerűen hülye.

fikanick 2013.01.28. 13:55:03

@Zuckerbrot: Nem valaszoltal a kerdesre, amirol irtam. Milyen strategia huzodik meg a nyilvanvaloan hamis szepelges mogott? Gfg sokszor leirta magarol, hogy pszichopata es ez pontosan magyarazta is az eddigi tetteiket. Mondhatni: volt fule, farka. Ennek a fentinek nincs ilyenje, hacsak mondjuk fel nem tesszuk, hogy tenyleg olyan ostobak, hogy elhiszik, hogy kommunikaciobol novekedest (es ezen keresztul stabilitast) fognak epiteni, vagy hogy GFG megprobal mas image-et felvenni, mert szuksege van ra, hogy a Fideszen kivul is mashogy tekintsenek ra, mint a macchiavellista, haracsolo gengszterfonok ideologusara.

Hianyzik egy darab a kepbol.

blah 2013.01.28. 13:57:48

@Zuckerbrot: mit kell ezen kifejteni? Az értelmiség és a középréteg kinyírása most folyik. Aztán meg lettek jó egyházak meg rossz egyházak, nem mintha nekem bármelyik is hiányozna...

dr Smittpálelnökúr 2013.01.28. 13:58:29

"Formálódik az új közmegegyezés."

Igen, formálódik. És ennek a közmegyezésnek úgy néz ki az lesz a lényege, hogy a felcsúti bugris és a gfg féle kiszolgálói takarodjanak a francba.

Friedman 2013.01.28. 13:59:01

@Beke81: Volt, hogy Hitler volt az egyetlen esély, volt, hogy Sztálin, volt, hogy Gyurcsány. Ezt már annyit hallottuk ezt a mantrát. De csak Te vagy elég tanulatlan hozzá, hogy ismét elhidd.

A valóság az, hogy a kommunizmus megbukott. Az államosítások, a hatalom központosítása és a demagóg kommunikáció sehol nem vezetett eredményre. Lehetünk persze Észak-Korea vagy Argentína. Minta országok.

dolgozni kék 2013.01.28. 14:01:18

ezt a "merjünk nagyok lenni" szlogent a saját kisebbségi komplexusuk kompenzálására adta a szájukba a házi pszichológusuk. ismételgessétek sokat, addig se szorongtok saját alkalmatlanságotokon.

Friedman 2013.01.28. 14:10:11

"47től regnáltak a kommunisták, és pont azt csinálták a társadalommal, mint amit a maszop most szeretne.

- kinyírták az értelmiséget
- kinyíták az egyházat
- kinyírták a középréteget, és mindenkit ellenségnek kiáltottak ki, akinek vagy tudás, vagy pénztőkéje volt, akármilyen kevés volt - egyszóval azokat, akik képesk voltak az önálló életre(és gondolkodásra)
"

Butuska? Hát Te meg szimplán hülye. Ki nyírja ki az értelmiséget jelenleg? Csak nem az aki a rendkívüli nyugdíjemelésre szánt pénzt megspórol a felsőoktatásból, mert úgysem kell annyi romkocsmában elmélkedő diplomás. Ki az, aki ellehetetleníti azokat a cégeket, akik a középréteget tartják el. Cserébe megy a stratégiai megállapodás, adókedvezmény az Audinak, Mercedesnek, Coca-Colának, ahol az egységsugaró jómunkás áll a gépsor mögött, hogy a német főnökei, mérnökei felügyeljék ötször akkora fizetés mellett.

Nos, emlékezzünk Orbánra: Ne azt figyeljék mit mondok, hanem, hogy mit csinálok. Katatón módon ismételgetni, amit mond tehát teljesen felesleges, hisz semmi köze a valósághoz.

sga 2013.01.28. 14:19:44

Szép, hogy merjünk nagyok lenni, de azért néha nem árt figyelembe venni a való világot, és annak (szerencsére nagyon is működő) törvényszerűségeit. Olyan csak egyszer volt (már aki hisz benne), hogy legyen így, és úgy lett. Az akarat nem helyettesíti a gondolkodást, és az alázatos munkát.

Kicsit olyan ez, mint a kisegér és az elefánt a hídon. Ugye, hogy dübörgünk?

Végigolvastam a posztot. Nem is érdemes elemezgetni. Olyan mértékben nem a valóságra reflektál, hogy az valami elképesztő. Kiváncsi vagyok, hogy ezt a mérhetetlen sok sületlenséget tényleg hiszi-e a szerző, vagy csak túl jól fizetik?

EMU 2013.01.28. 14:20:05

a nemzeti együttműködés rendszerének társadalomra erőltetésével, annak végtelen aljasságával és cinizmusával, az azzal való takarózással a háta mögött nem kellene egy fidesz melléküzemág tollforgatójának a közmegegyezésről hadoválnia. Közmegegyezés itt éppenséggel a tandíjmentesség, az ingyenes egészségügy, a korrupció visszaszorítása, a tisztességes álláshoz jutási esélyek a közszférában, az állami megbízások költségeinek leszorítása széles körű pályáztatással, meg a politikusi költségtérítések megvonása esetében alakult ki, véletlenül sem a stadion építés, a min elnöki futballvállalkozás állami pénzen való hizlalása, az elnöki gazdasági birodalom közpénzen történő monopolizálása, az alkotmány szétcseszése, a munkavállalói jogok csorbítása, a társadalom kiszolgáltatottá tétele mögött áll. És ez a szemét hazug fideszes banda ugat közmegegyezésről, miközben az ország életét tönkretevő törvényeket hoznak egyéni képviselői indítványokkal mindenfajta egyeztetés nélkül. Ez a közmegegyezés fidesz módra. Ezt elutasítani nem baloldali beállítottság kérdése, hanem untig elég hozzá tisztességes és valamennyire gondolkodó állampolgárnak lenni. Közmegegyezés nálatok, persze, te éretlen fideszes gyökér...

fikanick 2013.01.28. 14:20:35

Most meg egyszer elolvasva kezdem erteni, hogy mi itt a felreertes. Ez egy valasztasi kialtvany, amit a mostanra mar a sajat partjukat is meglepo undorral bamulo kitartott szekertabor is fancsar pofaval bamul, szoval szukseg lenne vegre ujra rantani egyet az Borokaik meg Mandineresek gyeplojen, mielott elfelejtik, hogy megis kinek koszonhetik, hogy nem havi 150-et kereso rendszergazdak egy sokadrangu videki kisvallalkozasnal.

Ugy mar van ertelme ennek a fentinek, ha ugy tekintunk ra, mint egy, a csinovnyikoknak szolo repara, hogy "latjatok, csinaltunk valami hatalmasat", mert ha novekedest nem is lehet csinalni pofazasbol, azert hozsannazast igen, marpedig az pont eleg lehet egy valasztasi gyozelemhez, annal tovabb meg sosem latott a Fidesz (es de, az MSZP volt, hogy tovabb latott, kituno pelda erre mondjuk a Horn-kormany, keves olyan takonygerincu allaspont van, mint ez a kenyszeres egyenlo tavolsagtartas, amikor a Fidesz gozerovel vagja vissza a nyugati tipusu berendezkedesunket).

Szoval ugy tekintve ra, mint a sajatjaiknak szant csata elotti beszedre mar joval tobb ertelme van, kerdes hogy GFG van-e eleg okos ahhoz, hogy arrol a cinizmusrol, amibol ez szuletett elhitesse a szerencsetlen hinni akaro (a'la Rakosi korszak) mas korulmenyekbol, (elsosorban) videkrol a fovarosba hozott talpasaikkal, hogy nem csak a haracsolasra valo berendezkedest kell megvedeniuk, hanem azt a csodafegyvert is, amit Orban kb 3 eve lebegtet es amit ok nem lathatnak, mert nyilvanvaloan nem eleg okosak hozza. A V3-as pedig lehet, hogy meg nem keszult el, de harcolni kell erte, kulonben jonnek az oroszok es visszaveszik a terepet.

Legalabbis ez eddig a legegyszerubb magyarazat, amit talaltam.

Kandaláber 2013.01.28. 14:32:49

Az "én" közmegegyezésem:

Olyan politikai-irányítási rendszer kialakítása, amelyben az életszínvonal alakulása valamint az államháztartás egyensúlyának megléte határozzák meg a politika réteg életszínvonalát.

Pont.

nem várt fordulat 2013.01.28. 14:42:20

bár a mostani gyengülés általános, azaz ezt most nem Matolcsinak köszönhetjük, azért az, hogy 300 közelében van a forint/euro árfolyam, abban vastagon benne van ő is:

„Mindegy, ki lesz a jegybankelnök, úgyis tudjuk, hogy milyen típusú ember kerül oda. Bárki is legyen, a miniszterelnök kéréseit fogja teljesíteni, a politikai küldetése a szűken értelmezett szakmai szempontok előtt lesz”
index.hu/gazdasag/2013/01/28/eurhuf/

jól meg közmegegyztünk.

is 2013.01.28. 14:42:43

"lehet-e itt egy olyan közmegegyezést bevezetni, amelyben a magyarok döntő többsége egyetért "

igen. a FIDESZ feladja a maga renegát, 19. századi, sehová sem vezető, hamis, illuzionista világképét, az 1 millió ezzel a világnézettel bekokainozott embert valahogy kigyógyítjuk, és már meg is van.

"Ezért fog a múlt és jövő küzdelméről szólni a 2014-es választás."

bizony. a FIDESZ a múlt, kb. mindenki más a jövő.

Kandaláber 2013.01.28. 14:45:21

" 2. Aki adósságra rendezi be az életét, az nem lehet szabad, ezért nem szabad többé eladósodnunk"

A hitel, mint gazdaságfejlesztő eszköz, annak megtagadása, aligha közmegegyezés része.

Széchenyi? Hitel?

Az magyar (görög stb.) sajátosság, hogy a döntéshozásban résztvevők saját személyes érdekeltsége nincs összekapcsolva a hitelként felvett pénz értékteremtő, gazdaságfejlesztő funkciójának megvalósulásával.

Hiányzik a műből a társadalmi szolidaritás, mint alapelem.

Dögöljön meg az az ember, aki 10 év után a Nokia bezárása miatt otthon ül? Vagy vállalkozásfejlesztő programot (benne oktatást) kell csinálni, közerőből, abban a körzetben, annak érdekében, hogy újra el tudja tartani magát, és tudjon a közvagyonhoz hozzájárulni.

2013.01.28. 14:58:06

@dr Kangörény: ""Formálódik az új közmegegyezés."

Igen, formálódik. És ennek a közmegyezésnek úgy néz ki az lesz a lényege, hogy a felcsúti bugris és a gfg féle kiszolgálói takarodjanak a francba."

Kicsit karcos a fogalmazás, de azért a tartalmát illetően jó ilyet olvasni.

JumboJet 2013.01.28. 15:03:43

@DezInf: Jóvan, Kedves Dezinf, de ezexerint kurva nagy egy idealista barom lehetek, mert még azért mindig meg tud lepni, hogy az ilyen GFG féle faszik hogy képesek ennyire állhatatosan tolni nap-nap után az irtózatos mennyiségü szervilista, seggnyaló hamis, hazug, önámító öszintének, intelligensnek látszani akró baromságot esszé stílusban, köz-értelmiségi szerepben tetszelegve. Álértelmiségi recsak ez, nem más.
De fel nem foghatom, hogy komolyan, havi nem rossza, de azért nem szemérmetlenül nagy összegért képes erre valaki? Sose gondol arra, hogy egyszer, lehet nem is olyan sokára, el kell számolni magával? Én is tudok tükör nélkül borotválkozni, meg nyakkendöt kötni, de egyszer majd mindenki bele fog nézni a tükörbe! Egy ilyen faszi mit csinál majd akkor?
Vagy, ezek, t´lleg vallásos révületben, transzban vannak!
Mert azt, aki pofátlnul, milliárdokhoz jut, mindössze a lelkét kell eladni, még inkább megértem.
De aki, puszta jólét´rt, eljátsza a holdudvari értelmiségi egyik jelentéktelen szerepét, azokt´l csak okádni tudok.

wowerman 2013.01.28. 15:09:13

@Beke81: jhujj... Élhet az ember külföldön és láthat dolgokat, attól még hülye marad.

raydo (törölt) 2013.01.28. 15:35:28

Hát, picit lekéstem a mai penzumot.

Méghogy bevezetni a közmegegyezést?! Ilyet?! Vagy bevezet, vagy közmegegyez. :)))

Na, itt a baj...mármint, hogy képes vagy ezt az utópiát fantáziálni. A kirekesztő mód - egyébként - el szokott múlni, csak alannyá kell válni, vagy minimum érteni.

mahet 2013.01.28. 15:35:54

Lehetne közmegegyezés, ha a Fidesz havonta nem váltana irányt.

Egyetlen pont kellene amiben mindenki egyetért:

*** Kisebb államot! ***

Amíg ezzel a többség nem ért egyet addig nem lesz közmegegyezés, ugyanis a fiatal, világlátott értelmiségi munkavállaló nem fog visszatérni az autokratikus szocializmusba. Legfeljebb elmegy innen.

Mondjuk ha mindenki elment aki adót fizetett akkor lehet közmegegyezés.

Khonsu 2013.01.28. 15:44:18

Annyit fűznék hozzá, hogy nincs közmegegyezés "köz" nélkül. Tehát ez nem egy olyan dolog amit felülről kényszeríthetnek, mert egyes politikai erők tudni vélik mit gondolnak az emberek. Ennek alulról, a társadalomból kell jönnie, a politika torzító hatását mellőzve, minden oldalét. Illetve közel 90-100% véleményegyezésen kell nyugodnia, nem egy hangos kisebbségén. Az alapelvek jók, de a megvalósítás a fontos. Ehhez az emberek folyamatosan, újra és újra megújítandó beleegyezésére van szó, közvetlen társadalmi kontrollra, mert különben az ellenkező hatást érik el. És ez nem konzultáció, vagy 4 évente választás kell legyen, hanem sokkal közvetlenebb és gyakoribb kontroll, akár a visszahívhatóságot is megengedve.

Khonsu 2013.01.28. 15:46:29

@Khonsu: újra és újra megújítandó beleegyezésére van szükség

Muzsikok közt 2013.01.28. 16:13:11

@blah: Az értelmiség és a középréteg kinyírása most folyik.

- A fele akkora adóval?

blah 2013.01.28. 16:39:44

@Zuckerbrot: a fele akkora adóval az adózók 15%-a járt jól. Ebben benne vannak a gazdagok is ugye. Az adójóváírás eltörlése és a gyerekkedvezmény meg kb kioltják egymást. Illetve ha mindkét szülő bukta az adójóváírást ott csak az egyik választhatja a gyerek után járó adókedvezményt, az meg már nem olyan frankó. De hajrá, hajrá.

Szpókember · http://szpokember.blog.hu 2013.01.28. 16:47:38

Ez is elég nevetséges szar szenny lett. Röhögtem is rajta. De maradna inkább GFG az Orbán f@szához szóló opuszoknál, abból még olvasnék párat.

Péter 2 2013.01.28. 16:48:29

@Zuckerbrot: Az az egy adó keveseket érint. Az összes többi teher meredeken emelkedik. Az értelmiségnek egyre kevesebb tere van (felsőoktatás halódik, az ehhez is kapcsolódó kutatás-fejlesztés halódik, az értelmiség egyre nagyobb hányada külföldre megy, a politikai lojalitás szinte mindenhol erősebb kérdés, mint a szakmai érvek; persze, a GFG-féle udvari bohócokra van kereslet, de az édeskevés).

EMU 2013.01.28. 16:49:41

@Zuckerbrot: Hazudsz, teszed, amit amit a fidesz. Az adózók 80%-a, a netto 140 alatt keresők rosszul járnak az egykulcsos rémálommal, 138 a nettó átlag amúgy Mo-n. Ahol kompenzálták, ott a munkáltató álláshelyeket szüntetett meg. Ezt akkor hívhatjuk ugye közmegegyezésnek?

Nils. H 2013.01.28. 16:55:18

@Zuckerbrot: Milyen fele akkora adó, te szerencsétlenség??? Nézel echo tévén kívül mást?
A valóságról bármi fogalmad van?

Karcolt lendület 2013.01.28. 17:00:02

Szóval a (sokat méltatottan) erőből, teljesen fogalom nélkül átvert faszságokat mostantól közmegegyezésnek hívják a NER-ben?

A közmegegyezéshez a következő dogok szükségesek: kompromisszumkészség, méltányosság, belátás. Ezeknek nyoma sem volt az előző években, szóval nem, a rendszer nagy része nem minősül közmegegyezésnek a igen tisztelt propaganda-főosztály minden erőlködése ellenére. A felsorolt pontokat pedig csak néha érintette az egész nagy reformdüh és akkor sem mindig ezeket segítette.

Khonsu 2013.01.28. 17:02:56

@EMU: Az egykulcsos adó jól is elsülhetett volna, de mára beláthatná a kormány, hogy nem így történt.
Úgy látom, hogy volt egyfajta hallgatólagos megegyezés "közmegegyezés", miszerint a kormány lecsökkenti a jómódúak adóját, cserébe ők elkezdenek költekezni. Ez így beindíthatta volna a gazdaságot és akár jól is végződhetett volna a "tündérmese". Fellendültek volna a vállalkozások, lett volna munkahely, valóban jobban élhetnének az emberek. A csoda azonban elmaradt, mert a jómódúak költekezés helyett inkább megtakarítanak sőt!, külföldre mentik a vagyonukat. Mindezzel lényegében elárulták azt a kormányt, amely a feneküket is kinyalta. Mindezt úgy, hogy cserébe az ők megsegítésükért a társadalom többségére még nagyobb szenvedést és nyomort zúdítottak. Az harapott a kezükbe akinek enni adtak, remélem ezt látják Viktorék is, és nem rajtunk, szegényeken verik el még jobban a port.

Waldi! 2013.01.28. 17:11:58

1. Mindenki, aki képes rá, munkából éljen, mert a segély nem segít hozzá a jó élethez

Hol vannak a munkahelyek, Londonban mert innen sikerul eluldozni minden ceget, aki munkahelyet teremtene.

2. Aki adósságra rendezi be az életét, az nem lehet szabad, ezért nem szabad többé eladósodnunk

Akkor az elrabolt 3000 milliard forintnak miert kevesebb mint a fele ment allamadossag csokkentesre es a diakoknak miert szabad eladosodniuk, hogy adosrabszolgak lehessenek?

3. Mindenkinek részt kell vállalni a terhekből, erről szól a méltányos tehermegosztás politikája.

Aki AFA-t vagy egyeb adot fizet az reszt valal a terhekbol. Az meg a meltanyossagtol igen messze van, hogy egy minimalberes aranyaiban ugyan annyi SZJA-t fizessen, mint aki 470e Ft-ot kap oldalalankent az allamtol.

4. A családokat, a gyermekvállalást minden lehetséges módon támogatni kell.

Akkor elso lepeskent lehetne a csaladi potlekot emelni, ahelyet hogy a millios fizetessel rendelkezoket jutalmazna az allam havi szazezer forintokkal.

5. Minden magyar számadással tartozik minden magyar felé, erről szól a nemzetegyesítés földrajzi, politikai határok fölött átívelő programja.

Akkor miert nem kaphatunk informaciot a hataron tuli regisztralt magyar allampolgarok nevjegyzekerol? Vagy hogy az Orban-Vitezy, Nyerges-Simicska klanok hova lopjak ki a 100 milliardokat az orszagbol?

Waldi! 2013.01.28. 17:11:58

1. Mindenki, aki képes rá, munkából éljen, mert a segély nem segít hozzá a jó élethez

Hol vannak a munkahelyek, Londonban mert innen sikerul eluldozni minden ceget, aki munkahelyet teremtene.

2. Aki adósságra rendezi be az életét, az nem lehet szabad, ezért nem szabad többé eladósodnunk

Akkor az elrabolt 3000 milliard forintnak miert kevesebb mint a fele ment allamadossag csokkentesre es a diakoknak miert szabad eladosodniuk, hogy adosrabszolgak lehessenek?

3. Mindenkinek részt kell vállalni a terhekből, erről szól a méltányos tehermegosztás politikája.

Aki AFA-t vagy egyeb adot fizet az reszt valal a terhekbol. Az meg a meltanyossagtol igen messze van, hogy egy minimalberes aranyaiban ugyan annyi SZJA-t fizessen, mint aki 470e Ft-ot kap oldalalankent az allamtol.

4. A családokat, a gyermekvállalást minden lehetséges módon támogatni kell.

Akkor elso lepeskent lehetne a csaladi potlekot emelni, ahelyet hogy a millios fizetessel rendelkezoket jutalmazna az allam havi szazezer forintokkal.

5. Minden magyar számadással tartozik minden magyar felé, erről szól a nemzetegyesítés földrajzi, politikai határok fölött átívelő programja.

Akkor miert nem kaphatunk informaciot a hataron tuli regisztralt magyar allampolgarok nevjegyzekerol? Vagy hogy az Orban-Vitezy, Nyerges-Simicska klanok hova lopjak ki a 100 milliardokat az orszagbol?

Péter 2 2013.01.28. 17:12:48

@Khonsu: ez itt egy félreértés, oszlassuk el gyorsan. A gazdaság túlnyomó résznek *nem* a kormány ad enni. Attól elveheti a kedvét az embernek, hogy itthon bármibe belefogjon, de enni nem ők adnak. Szerencsére.

Khonsu 2013.01.28. 17:23:50

@Péter 2: Félreértettél. Arra gondoltam, hogy minden intézkedésükkel a jómódúakat segítették, hogy több pénzük maradjon. Eközben ők ezt a többletpénzt nem forgatták vissza a gazdaságba, hanem lekötötték/kimenekítették. Tehát értsd úgy, akinek adtak az nem viszonozta, míg mindenki mástól csak elvettek. És mivel ahhoz, hogy végül azok is jól járjanak, akiktől most elvettek, a kedvezményezetteknek viszonozniuk kellett volna a nekik kedvező kormányuk nagylelkűségét, ezért ennek elmaradásával most benne vagyunk a szegénység csapdában nyakig.

Muzsikok közt 2013.01.28. 17:29:52

@blah: a fele akkora adóval az adózók 15%-a járt jól. Ebben benne vannak a gazdagok is ugye.

- Igen ennyi az értelmiség + középosztály, sajna ennyi maradt, köszönd a kommunizmusnak.

'gazdagok is ugye' - ugyeugye, a gazdagok nálatok a lakótelepen SZJAznak? Nyihaha.@Péter 2: @EMU: @Nils. H:

Nem az átlagról beszéltem, hanem az értelmiségről+középosztályról, akik most is az SZJA 80%-át fizetik be(a 15%nyi embör).

agyamputáltak 2013.01.28. 17:35:48

na ne irigykedjetek, látjátok van az a pénz amiért nyalni lehet orbán seggét :) miért nem ti nyaltátok? :D

agyamputáltak 2013.01.28. 17:39:33

@Khonsu: hát igen, ezért volt ez egy elbaszott dolog :) legalábbis a jelenlegi helyzetben mindenképp

agyamputáltak 2013.01.28. 17:40:48

@Khonsu: nem-e? folyamatosan azt csinálják hiszen :D

Gera 2013.01.28. 18:04:28

Ezzel kivételesen nem is lenne semmi gond, csak hát a szomorú valóság sajna láthatóan az, hogy az úgynevezett jobboldalnak is csak egyetlen érték fontos igazán: a pénz :) Arról kéne valami közmegegyezés, hogy a politikai elit nem a saját, hanem az ország érdekében tevékenykedjen, akkor talán menne a szekér.

Mpatikus Eszetlenellenes 2013.01.28. 18:21:39

Formálódik egy közmegegyezés...???
Közmegegyezés, mint ahogy az magában a szóban elemezve is fellelhető, MEGEGYEZÉSEN kellene alapulnia. Na ez kijelenthető, hogy nincs, KINYILATKOZTATÁS viszont annál inkább van.

Innentől pedig vannak a kinyilatkoztatók, meg akiknek kinyilatkoztatnak, továbbá az 5 ominózus pont is modifikáltan értelmezendő, attól függően, hogy kinek melyik leosztás jutott.

Mert ha, az én spanom és a mi kutyánk kölyke, akkor
1., élhet munka nélkül, állami kamuállásban, alapítványnál, adófizetői csecsen, adhat tanácsot is jópénzért...
2., felhalmozhat tartozásokat, a hiteleit majd az állam kifizeti, konszolidálják...
3., a terhek alól okosban kibújhat, sőt akár lophat is büntetlenül, csak jattoljon...
4., a családmodellben az övé az etalon konfiguráció, minden más modell Isten, Haza, és még ki tudja mi ellen való, megbélyegezhető...
5., és a csúcs, számadással tartozik mindenki mindenkinek, KIVÉVE A GYEVI BÍRÓT! (...mondjuk, hogy csak a felcsúti polgármesterét hozzam fel konkrét példának Ángyán képviselő úr egyéb oligarcha-jelöltjeivel egyetemben...)

Erre futotta, de bizony ügynöktörvény már nem jutott, meg elszámoltatás sem, meg nemhogy kevesebb lenne a titkosítás, de egyre több.
Tisztelt (fennkölt JOBB glóriát szervilis módon újra meg újra megrajzoló) GFG!
Ez nem egy centrális, hanem egy VIRTUÁLIS erőtér, és
ha ebben egy orwelli világ rajzolódik ki, azt patetikus kultúrmarketing kíséretében is nehéz eladni, mert durván kilóg a lóláb.

EMU 2013.01.28. 18:42:29

@Zuckerbrot: Az értelmiség jelentős része közigazgatásban dolgozik, legtöbbjük nettója nem éri el a 140-et, vagy vajon hallottál-e olyanról, hogy pedagógus, hogy mennyit keresnek, hogy hány évtized után keresnek 140 nettót, ők fizetik az szja 80%-át, te szerencsétlen? Azt se érted, mitől középosztály a középosztály, meg mit jelent a középosztály tükrében az átlagkereset. Fogalmatlan fidesz faliújság vagy, még a névelők is hülyeségek a mondanivalódban. Kommunizmusnak köszönni a szűk értelmiséget, vagy mit hordasz össze? Hol élsz te? 23 éve vége, kb. 20 éve annak van diplomája, aki akar, a szektád most éppen azt mantrázza, nem kell ennyi diplomás, persze, mert a sok gumicsizmás városba költözött kollégista paraszt be van szarva a valódi értelmiségtől.

Muzsikok közt 2013.01.28. 18:52:06

@EMU: Pedagógus, közigazgató (nyehehe) az hol értelmiség? Nálatok?

Olvass vissza önállóan gondolkodó embörökről írtam. Ez kizárt az állami alkalmazottaknál akik a birkák netovábbjai.

EMU 2013.01.28. 18:53:26

@Khonsu: Jaaaj, viktor vikivikivikiviktor... Hagyj már ezzel a hülyeséggel, hogy majd nem a szegényeket nyúzzák. Szó nem lehetett megegyezésről a felső tízezerrel, hogy majd ha több marad a zsebükben, majd költenek meg fogyasztanak a maradék 85% helyett is, ez marhaság. Ennek egy oka volt, olyan prózai, mint a száraz kenyér, a helyzetbe hozott fideszes bűnbandának, naná hogy elsősorban a fideszes potentátoknak, vezetőknek 3-4havi átlagkeresetnek megfelelő összeggel több maradjon a zsebében csak az állami fizetésük után. Légy erős, a paraszti ész ezt hozta. Eszük ágában sincs elgondolkodni ezen, amíg ilyen szép számban vannak hű talp- és seggnyalóik, a gerinctelen harácsolásuk és tolvajlásuk ellenére.

EMU 2013.01.28. 18:54:43

@Zuckerbrot: Ja, hogy értelmiségi az, akit a te semmi eszeddel annak tartasz. Hülye, hagyjuk.

csaba03 2013.01.28. 19:30:49

Bocs, de ez egy kicsit zavaros.
Közmegegyezés pedig legfeljebb abban az irányban formálódik, hogy a fidesz 19, az mszp egy híján 20, de mind a kettő ezerrel ássa el az ország jövőjét.

Khonsu 2013.01.28. 19:35:24

@EMU: Megelőlegeztem nekik, hogy jóhiszeműen jártak el :) Mert ugye mindenkinek jár egy esély. Feltételeztem, hogy nemes a cél és valóban jobbító a szándék. De látva, hogy katasztrófához vezetett a tündérmese, értelmes és jó szándékú embernek be kellene látnia, hogy rossz az irány, ez így nem mehet tovább. Márpedig, ha ennek fényében tovább folytatják ezt az utat, azzal egyértelműen alátámasztják a verziódat. És úgy hiszem alá is fogják sajnos.

Péter 2 2013.01.28. 19:37:27

@Zuckerbrot: Nézd, én életemben öt percet nem dolgoztam állami, közigazgatási szférában, tehát nem lehet különösebben állítani, hogy ebben elfogult lennék. De.

A pedagógus értelmiségi. Nagyon is az.

Muzsikok közt 2013.01.28. 19:47:39

@Péter 2: Pedagógus is LEHET értelmes. De az ilyenek nem az állami szférában tanítanak.

Péter 2 2013.01.28. 20:05:36

@Zuckerbrot: Ez úgy nagyjából akkora butaság, mint a matolcsyzmus... De eléggé hasonlít a hoffmanni álmokra, meg kell hagyni.

A terítéken fekvő kérdés szempontjából mindegy. Kommunizmus, mint mások is felhívták rá már a figyelmedet, negyedszázada nincsen errefelé. Az azóta eltelt időszak összes sikerült és félig sikerült eredményének, fejlődésének lebontása pedig most folyik. Arccal az állam, a központi akarat és diktátum, a voluntarizmus, az ostoba gőg, a negyedműveltség, a "mindent mindenkinél jobban tudás", a "nekünk nem lehetnek hibáink, csak külső erők aknamunkája" felé.

És akkor egy ilyen szerencsétlen, mint ez itt legfelül, még jópofának tartott történetet is sző köré, hogy ők a jövő, és mindenki más a múlt. Hát hiszen még a múltat sem ismeri, ha nem ismer rá minden egyes nap, hogy milyen hűségesen munkálkodik rajta...

Dr. No 2013.01.28. 20:21:09

"Lehet-e itt olyan közmegegyezést bevezetni." Aki meg nem hagyja, hogy bevezessék hozzá, azt meg majd jól elviszi a fekete autó. Mert a közmegegyezést bevezetik, nem pedig létrejön - nomen est omen - megegyezés folytán.
Ebben a felütésben benne van a Fidesz egész szellemi nyomora.

Dr. No 2013.01.28. 20:21:40

@Dr. No: De nem is csak a Fideszé, hanem az egész szerencsétlen országé.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.01.28. 20:43:15

Nem is tudom, olvastam-e már valaha ennél szánalmasabbat... Nem, assz'em nem...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.01.28. 20:54:50

Az elvek rendben vannak.
A kivitelezés, no az a problémás. A kapkodás, a saját malomra való vízhajtás, a nyakas azértiskedés és még sorolhatnám. Ezek mérhetetlen károkat okoznak.

Péter 2 2013.01.28. 21:10:11

@Dr. No: Ilyen az, amikor Freud elszólja magát. :-)

Rólam

G. Fodor Gábor Századvég, stratégiai igazgató Nem elemző vagyok, hanem politikai gondolkodó. Ennek a szerepnek van hagyománya és előképe, de nincs kortárs kontextusa. Az a cél, hogy legyen.

Címkék

Alkotmánybíróság (1) államadósság (1) az önbecsülés kultúrája (2) a lebeszélés kultúrája (3) Bajnai (7) Bajnai Gordon (1) baloldal (7) blogok (1) Brüsszel (1) centrális erőtér (1) centrális politikai erőtér (1) DK (1) Együtt 2014 (3) EGYÜTT 2014 (1) ellenzék (1) első ember (2) értelmiség (1) Ertsey Katalin (1) Európa (1) Eurpai Unió (1) EU csúcs (1) fasizmus (3) férfiasság (2) fiatal konzervatívok (1) Fidesz (4) forradalom (2) Gurmai Zita (1) Gyrucsány Ferenc (1) Gyurcsány (6) Gyurcsány-Bajnai Szövetség (2) háború (1) Haha (2) hazafiság (1) Herczog Edit (1) igazság (1) IMF (2) Jávor (1) Jobbik (1) jobboldal (5) Karácsony (1) Karsay Dorottya (1) kommunizmus (1) kormányzás (4) középosztály (1) közmegegyezés (3) kulturkampf (1) kultúrpolitika (1) Kunhalmi Ágnes (1) liberalizmus (3) LMP (5) machiavellizmus (1) Medgyessy (1) megszorító politika (1) Mesterházy Attila (1) Milla (2) módosító indítványok (1) MSZP (6) nagyvonalúság (1) nemzetegyesítés (1) nemzeti érdek (2) nőiesség (1) Orbán Viktor (2) örülünk vincent (1) összefogás (1) ostromlott erőd (1) parlamentarizmus (1) polgári Magyarország (1) Polgár Dóra (1) politikai gondolkodás (1) progresszív blog (1) reformközgazdaságtan (1) regisztráció (1) rendszerváltás (1) rezsicsökkentés (1) sas-kabaré (1) Scheiring (1) szabadságharc (1) szabad ember (1) Szabó Rebeka (1) szakértő (1) SZDSZ (1) szocialisták (1) szocialista hatalompolitika (2) szocialista párt (3) szocializmus (2) Szolidaritás (1) törvényjavaslat (1) Vadai Ágnes (1) választási eljárás (1) válság (3) válságkezelés (1) varánusz (1) Címkefelhő

Kommentek

  • igorx: Régen voltak a fotelpunkuk Utána jöttek a fotelnácik Újabban a fotelkomcsik (Fidesz) Most meg itt ... (2020.05.28. 22:02) Férfiasság
  • Lepo: Mi baja van ennek a ronda, gnóm kis embernek? Kicsit félek, ha tehetné, orsósféreggé válna, hogy m... (2019.04.18. 11:50) Férfiasság
  • TalpigJimmy: Emberek! Ez egy nagyon frusztrált ember :D Van is mire :D Hogy néz ki a szerencsétlen? (2018.05.30. 20:32) Férfiasság
  • szabik: en internet munkat keresek (2016.03.17. 07:25) Férfiasság
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása