GFG Blog

Az leszek, amivé ti tesztek

Baloldal

2013.10.09. 08:55, gfg ,

1. ~ arról szól, hogy úgy kell nagyon hinni valamiben, hogy közben nem szabad és lehet hinni semmiben 2. ~ üres hely, valami, ami nincs.

 

Példamondat: „Ahol dinoszauruszok vannak, ott vannak bébiszauruszok is.

 

 

Van itt egy üres hely, valami, ami nincs. Ma Magyaroszágon baloldal nincs.  

Nemcsak azért, mert Mesterházy Attila az MSZP-nek szóló születésnapi köszöntőjében azt írta, hogy az MSZP 1990 után a „semmi közepén találta magát”, hanem mert, ami elnevezése szerint baloldal lenne, olyan ma nincs, illetve, nagyon is van: ma a jobb egyben a bal is.

Volt persze amikor volt. Nagyon is volt.

Csakhogy Magyarországon a baloldal nem úgy nőtt ki a földből mint a fű vagy a fa. Az embereknek egész egyszerűen megmondták, hogy ti most kommunisták vagytok, illetve jobban jártok, ha azok lesztek. Magyarországon ugyanis a baloldaliságot kikényszerítették. Ezért kommunistának lenni mindig is egy sajátos cinikus lelkiállapot kérdése volt. Ebben a kultúrkörben, a Sas-kabaré fülledt erotizmusában, a „fel sem emelkedhetsz, igaz le se fog csúszni” lélekemelő egalitarizmusában egy nagyon érdekes szelekció érvényesült: azok vitték a legtöbbre, akik a legcinikusabbak voltak. Kommunistának lenni akkor és baloldalinak lenni ma egyaránt arról szól, hogy úgy kell nagyon hinni valamiben, hogy közben nem szabad és lehet hinni semmiben. Ez az átörökített cinizmus tette lehetővé, hogy a kommunistákból liberálisok, szocialisták és „demokraták” lettek, akik immár nem Moszkva, hanem Brüsszel felé néznek, akik már nem Marxra, hanem Rawlsra esküsznek – ha már nem lehet elkerülni, hogy valamire esküdni kelljen. Mint tudjuk, így is lehet internacionálét énekelni ahhoz, hogy valaki szocialista legyen.

„Ahol dinoszauruszok vannak, ott vannak bébiszauruszok is” – a kommunisták és a posztkommunisták között tehát a cinizmus ver hidat.  Igaz, szép lassan a bébiszauruszok is felélik fennmaradásuk feltételeit.

Először az intézményesített társadalmi cinizmus anyagi feltételei fogytak el, aztán a szavazók is: mivel valamiből finanszírozni kellett a rendszert és biztosítani kellett, hogy a szocialisták annak ellenére is a hatalomban maradhassanak, hogy az emberek elpártoltak mögülük, ezért a posztkommunisták az IMF, a multik, a bankok és most legújabban Tavares oldalára álltak.

Eközben a jobboldal, mivel a bal csak balnak hazudta magát, behatolt oda is, ahol korábban senki sem volt. Miközben a baloldal saját cinizmusának foglyává vált, aközben a Fidesz a politikai erőtér egészét lefogó néppárttá lett.

Ezért lehet 2014 a baloldal Mohácsa.

A mesterséges baloldalt nem lehet majd tovább lélegeztetőgépen tartani. Előállnak a természetes baloldaliság és egy valódi politikai váltógazdaság politikai, társadalmi és lelki feltételei. Mint ahogy egyszer talán, mindenki üdvére, a Sas-kabarénak is vége lesz.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gfg.blog.hu/api/trackback/id/tr555558263

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Baloldal 2013.10.09. 09:13:02

Ami elnevezése szerint baloldal lenne, olyan ma nincs, illetve, nagyon is van: ma a jobb egyben a bal is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.10.09. 14:32:03

de jó lenne végre e jobboldali "gondolkodótól(=propagandistától)" egyszer a jobboldalról is egy írást olvasni.

Urfang 2013.10.09. 14:40:39

@doggfather: Most is a jobboldalról ír. A jobboldal a baloldal. Illetve baloldal nincs is, de ha mégis van, akkor az is a jobboldal. A végső csata után nem lesznek oldalak. A végső csata után jobb lesz a jobboldaliaknak is és jobb lesz a baloldaliaknak is.

capacete 2013.10.09. 19:06:35

"a Fidesz a politikai erőtér egészét lefogó néppárttá lett" Ergo, nincs magyar jobboldal.

Wintermoots (törölt) 2013.10.09. 21:39:51

akik már nem Marxra, hanem Rawlsra esküsznek"

roppant hiteles párhuzam

tlvajferi 2013.10.09. 21:41:26

inkább arról beszéljünk,hogy én mindig ugyanott állok, középen, se bal,se jobb, mégsem kerülök az újságok címoldalára

a tv-kbe sem hívnak soha normális magyarokat, csak mindig ugyanazokat a sunyi pofákat látjuk, akik a piacgazdaságról, meg a szakértelemről tartanak előadást
miért?

miért van az, hogy az országos nézhető adók: a szélsőségesen cionista atv, a közepesen cionista hírtv, a romaklub és a telaviv2?
és mindig ugyanazok a pofák magyaráznak hol egyiken,hol másikon
és indegyiken naponta megnézhetem mesterházy új zsíros frizuráját, gyurcsányi debilis gesztikulálását, és esetleg orbán vagy bajnai orrát

"ennyi"

mrZ (törölt) 2013.10.09. 21:44:48

Nincs bal és jobb oldal. Csak tolvaj korrupt csürhe van, mindenféle ideológiától mentesen, egyszerű pragmatikusan önző indokok mentén.

VdaK 2013.10.09. 21:52:01

A jobboldal, a "néppárt" az igazán cinikus. Ők valóban a cinizmusuk foglyai. Könnyedén ki lehet mutatni az ő álszentségüket is. Úgyhogy 1:1. És ha nem lesz Sas kabaré, lesz még Heti hetes. A jobboldalnak még egy kabaréra se futja. Ezért fognak veszíteni.

ob.szerver 2013.10.09. 22:05:14

Megmondom mi a tragédia. Az 5 milliárd közpénzből amit a Századvég kap, ennyire futja.

Nemzeti Dohányos 2013.10.09. 22:06:34

Hogyne lenne baloldal, Viktor a legkommunistább kommunista. Államosít, einstaindol, épül a diktatúra, épül a nyuggerpárt2.0. A Brüsszelezés meg már unalmas, előbb szavaznék arra, hogy egy német helytartó vezesse az országot a gdp adott százalékáért, mint hogy a kétszer bukott gazdád legyen újra miniszterelnök. Amíg ez nem lehet, marad a lábbal szavazás, aztán majd a nyugdíjakra kivetett adóból emelhettek infláció felett nyugdíjta.

Fullánkos Algol 2013.10.09. 22:09:27

Tisztázzunk valamit. Vannak egyrészt az alul lévőket először becsatornázó terror-diktatúra (Tanácsköztársaság) működtetőinek (akik közben szövetkeztek a hagyományos nacionalista uralkodó osztállyal) újabb életeik, másrészt vannak az ő örököseik, akikre most próbálják rákenni a saját bűneiket. Nem fog sikerülni, kamatostul fognak bűnhődni, nem csak az akkoriakért de a mostaniakért is.

jogalany 2013.10.09. 22:10:27

Braziliában tüntetnek az emberek (nem pártok), kiállnak a pedagógusok fizetés emelése mellett.
Azt mondják, a stadionokra van pénz? akkor legyen a gyermekeinkre is. Az olimpiára van pénz, akkor legyen az útjainkra is, a foci VB -re van pénz, akkor legyen az egészségünkre is.
Ha együtt nem megy akkor a VB, az Olimpia, stb maradjon el, mert a pénz(ünk) a létkérdésünkre kell.
Egy asszony azt kiabálja, nincsenek politikusaink, csak önző hazug tolvajaink vannak.
Mesterházy pár éve akart hatalomban stadiont építeni, O.V. most meg is teszi (160 milliárd), Gyurcsány támogatta az olimpiáért mozgalmat(tagjai csak vállakozók voltak) O.V. alatt vízi VB rendeznek a mi pénzünkből.
Pénzt kunyerálnak a TV-ben szerencsétlen kisgyermekek műtéteire, miközben kisvasút lesz egy faluban a kb 120 kisgyermek műtét pénzéből.
Felcsút polgármestere Mészáros 890 milliót keresett egy év alatt, 1400 szor többet, mint a dolgozó(k) akik ezt mind megtermelték. (256 alkalmazottra kifizetve 200 millió)
Svájcban egy Lidl alkalmazott havi egymilliót keres, nálunk hasonló mértékű adó mellett, forgalom mellett, árak mellett csupán százezret.
Hol a baloldal? Már régóta nincs. Egyáltalán nincs.

Fullánkos Algol 2013.10.09. 22:13:22

@Fullánkos Algol:
Orbán - Kun Béla
Szájer - Ágoston Péter mek.oszk.hu/00300/00355/html/img/7b.jpg
Pintér Sándor - Garbai Sándor filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5227
(ott van mellette a videón az egykori Martonyi meg a Révész Máriusz is)
Rogán Antal - Rákosi Mátyás
Pokorni Zoltán - Kunfi Zsigmond www.delmagyar.hu/133_napon_at_tarto_kulonos_alom/cikk/210/2092123/4.jpg
Németh Zsolt - Landler Jenő filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5305
Zagyva György Gyula - Leopold Rado (Roth) (Lenin-fiú) kuruc.info/galeriaN/egyeb/zsidokomm1.jpg
Kövér László - Tisza István
Gyurcsány - Klebelsberg - Metternich
stb...

Fullánkos Algol 2013.10.09. 22:14:55

@Fullánkos Algol: historia.uw.hu/temak/tanacsk.html
"Amikor a legnagyobb szükség lett volna a nemzeti összefogásra, a tanácshatalom intézkedéseivel a tulajdon mentén vágta ketté a társadalmat. Szocializálták, azaz közös, állami tulajdonba vették az üzemeket, az áruházakat, a földbirtokokat, az iskolákat, a színházakat, a mozikat, a könyvtárakat, a műkincseket, a gyógyszertárakat, a lakóházakat, egyes helyeken a kisiparosok műhelyeit és szerszámait. A tulajdonosok hirtelen rájuk szakadt jogfosztottságuk mellett úgy érzékelték az új rendszert, mint amely kiforgatja őket anyagi és erkölcsi javaikból, amelyik mindent elvesz. A földosztás elmaradása miatt a földre hiába váró földművesrétegek fokozatosan kiábrándultak a proletárdiktatúrából; a földjüket egy újabb kisajátítástól féltő parasztgazdák pedig fokozatosan szembehelyezkedtek az új rendszerrel. Az elégedetlenkedők megfélemlítésére, az "osztályellenség" megsemmítésére, a belső felkelések letörésére terrorista különítményeket hoztak létre ("Lenin-fiúk"), amelyek Szamuely Tibor irányítása alá tartoztak."
www.mult-kor.hu/20090320_szabadsag_egyenloseg_es_terror?pIdx=3
"Középpontban az államosítás
A rendszer kezdettől elsődleges feladatának tekintette az államosítást: március 26-án elrendelték a húsznál több munkást foglalkoztató ipari-, bánya- és közlekedési üzemek kártalanítás nélküli köztulajdonba vételét. A gyakorlatban viszont ennél számos esetben sokkal kisebb üzemeket is szocializáltak, a többit pedig szövetkezetekbe tömörítették volna. A közép- és nagybirtokok „a proletárállam" tulajdonába mentek át, míg a kis-és törpebirtokok magántulajdonban maradnak. A jogszabály a köztulajdonba vett földek szétosztását kifejezetten megtiltotta, és úgy intézkedett, hogy a szocializált birtokokat szövetkezeti kezelésre „a mezőgazdasági proletárságnak kell átadni". A földosztás elmaradása következtében a falusi lakosság közömbössé vagy éppen ellenségessé vált a rendszer iránt.
A szövetkezetek (valójában állami gazdaságok) létrehozása csak az uradalmakon élő gazdasági cselédség azon része számára volt elfogadható, amely nem kívánt önálló gazdává válni. Az agrárszegénység, valamint a kisebb-nagyobb birtokkal már rendelkező parasztság azonban teljes joggal csalódottnak érezte magát, mert egyáltalán nem jutott földhöz, illetve nem gyarapíthatta gazdaságát. Az ellenérzést hadikommunista jellegű intézkedések is erősítették. 1919. április 26-án rendelet jelent meg az egész terményfelesleg kötelező beszolgáltatásáról, és megkezdődtek a katonai erőszakkal végrehajtott rekvirálások."

Fullánkos Algol 2013.10.09. 22:16:16

@Fullánkos Algol: docs.google.com/file/d/0BzNQcBwy9ZvDMTIxYTU1NDItYjE5MC00YThhLTgwOGEtMDhjYzYzOWQwOGY5/edit?hl=en&pli=1
docs.google.com/file/d/0BzNQcBwy9ZvDNTlhZTExMmUtOWViMS00ODcyLWIyNTgtYzdkODY3NDIxMDRk/edit?hl=en&pli=1
docs.google.com/file/d/0BzNQcBwy9ZvDOGU3YTI5YTctM2ViMi00OTU3LWE1MTItOTZmYmU2OGVhOTA5/edit?hl=en&pli=1
docs.google.com/file/d/0BzNQcBwy9ZvDNjdmZDEzMGMtZDQ3Ni00NzgyLTg4ZTctNWVmYmU0ZjI1MmM0/edit?hl=en&pli=1
Magyarok ébredjetek már fel!!!

czjanos 2013.10.09. 22:19:04

Ahogy Dávid Ibolya mondta egykor: a Fidesz kisgömböc-párt. A szerző szerint a szélsőjobbtól a szélsőbalig (teljes politikai erőtér) mindent lefogott. Most már csak az kell, hogy beteljesüljön a kisgömböc-sors: kipukkadjon. Ami be is fog következni, ha elkergetik a húsos fazéktól.

jogalany 2013.10.09. 22:20:41

@Nemzeti Dohányos:
Vannak hasonlatosságok, de az csupán látszat. Némelyik fel sem fogja mit csinál. Nekik nem mondják meg hova verték le a cölöpöket.

feketeesfeher 2013.10.09. 22:25:34

De hát a fenébe is.
GFG még a magyar történelmet sem ismeri.
Beszél egy olyan fiktív politikatörténetről, ami soha nem volt, és valszeg nem is lesz.
Eh....
Minek oda bármit írni, ahol pusztán az elkötelezett hülyéknek jár fizetség, a többieknek coki.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.10.09. 22:25:44

nagyon érdekes provokáció, gondolom a szerző azt teszteli, hogy az internet népe mennyire vevő a fullos demagógiára. ha sikerült a prolikkal, majd biztos sikerül az értelmesebbjével is. a kommentek eddig nem ezt mutatják gábor, lassan befejezheted a kísérletet. mellesleg értelmetlen a szavaidon vitatkozni, mivel egy sem igaz belőlük.

Köves D. Gábor 2013.10.09. 22:26:12

"azok vitték a legtöbbre, akik a legcinikusabbak voltak"

Nahát, ezt nem kellene felróni a megboldogult komenista rendszernek. Ez rendszerfüggetlen, illetve a mindenkori politikai rendszerbe bele vannak betonozva azok a működési mechanizmusok, amelyek a tehetséges kaméleonoknak, a cinikusoknak és pszichopatáknak előnyösek a többi "normális" emberrel szemben.

hehe64 (törölt) 2013.10.09. 22:37:02

Hazudozol össze, vissza.
Ne tedd.
Van és volt baloldal.
Még az MSZMP-n belül is ha nem is "hivatalosan".
Az hogy mainapság nincs a balodal képviselve a parlamentben, az egy dolog.
Az pedig hogy ennek az egyoldalú embertelen rendszernek viselnie kell a következményeket, egy egészen más dolog.
Nem túl vidám dolog.

jogalany 2013.10.09. 22:37:42

@Fullánkos Algol:
Az elsőt értem, de a többivel mit akarsz mondani?

jogalany 2013.10.09. 22:43:13

@hehe64:
Neked fizetnek ezért? mert akkor rendben van, megélhetésre kell a pénz.
Mert nem tudsz baloldali pártot mondani. Ezért tud a fidesz baloldali tettekkel lépéselőnybe kerülni.

hehe64 (törölt) 2013.10.09. 22:50:06

@jogalany: Parlamenti pártot valóban nem tudok.
De hát nem is erről volt a szó...
(És bár fizetne valaki, ha másért nem is, de az elvégzett munkáimért, de hát ma az nem divat...)

dukeekud 2013.10.09. 22:55:58

Nalunk nincs baloldal. Az mszp az nem baloldal, hanem kulfoldrol penzelt hazaarulo bunozok hordaja.

Fullánkos Algol 2013.10.09. 22:57:12

@jogalany: Hát hogy ki ki volt előző életében (érdemes nézegetni életrajzokat meg fényképeket), aztán a tanácsköztársaság meg a mostani intézkedések közötti párhuzamok, meg egy pár könyv az előző életek témához, ha valakinek új az ilyesmi.

hehe64 (törölt) 2013.10.09. 22:58:09

@dukeekud: "Nálunk" van baloldal. Az egy dolog hogy nincs parlamenti képviselete, és a hatalom erőből próbálja legyakni a megnyilvánulásait. Meg az "ellenzék" is.

Brix 2013.10.09. 22:59:03

A fidesz soha nem volt baloldali párt, bár volt egy idő amikor Orbán plebejus politikát ígért, 1 millió új munkahelyet és kiegyensúlyozottabb társadalmi viszonyokat.
Amikor hatalomra kerültek, az első dolguk a már nyugati szinten élő felső középosztály és az elit megerősítése volt, és eszük ágában sem volt a kisember érdekeiben politizálni
Orbán mostani cselekvései néha baloldalinak tűnnek, de ez csak azért van így, mert a fidesz korporatív fasiszta, szélsőjobb rendszere, nagyon hasonlít a szélsőbal társadalmi rendszerekhez

hehe64 (törölt) 2013.10.09. 23:00:37

@Fullánkos Algol:
A Tanácsköztársaságnak, és egyáltalán az akkori rendszerek egyikének sem volt valódi köze a baloldalhoz.
Mainapság valódi köze talán Dániának van hozzá.

kvadrillio 2013.10.09. 23:03:05

@Brix: "Orbán: nem meglepő a támadás

Orbán Viktor szerint a következő néhány évben Magyarországon el kell érni, hogy az energia ne legyen drágább, mint az Egyesült Államokban. "

...ehhez ELŐBB A MAGYAROK FIZETÉSÉT KELLENE AZ USA SZINTJÉRE FELEMELNI!

...anyáááám....borogass.......

Fullánkos Algol 2013.10.09. 23:15:26

@hehe64: Szerintem a baloldal az amelyik az alul lévők érdekeire helyezi a nagyobb hangsúlyt a fölül lévők érdekeivel szemben, a jobb fordítva. Persze a gyakorlatban mindkettő csak a saját érdeke után. A Tanácsköztársaságiak szerintem baloldalinak tartották magukat, és a közmegegyezés is a rendszerük örököseihez sorolja a baloldalt, még ha kérdéses is hogy gyakorlatilag mennyire szolgálták az alul lévők érdekeit.
Mindez részletkérdés ahhoz képest amikor valaki az örököseire próbálja hárítani a saját sarát, legalábbis az én erkölcsi mércém szerint. Szerintem a mai "jobboldalnak" nincs joguk a szocikat ekézni azelőtt hogy a saját egykori dolgaikért bocsánatot kérnek és azok következményeit felvállalják, leginkább a közéletből való eltűnéssel.

hehe64 (törölt) 2013.10.09. 23:24:34

@Fullánkos Algol: " Szerintem a baloldal az amelyik az alul lévők érdekeire helyezi a nagyobb hangsúlyt a fölül lévők érdekeivel szemben, a jobb fordítva. "

Ezzel nyilván egyetértek.

A Tanácsköztársaság viszont nem volt baloldali, hiszen egy szűk kisebbség érdekeit képviselte.

A mai "jobboldalnak" szerény véleményem szerint kizárólag akkor lehetne bármilyen alapja az "ekézésre", ha bármilyen bizonyítását tudná adni annak, hogy a többségnek jobb lesz ha követi az "útmutatásukat".

Sírköves Slomó 2013.10.09. 23:27:33

@hehe64: A liberálisok vezette mszp-nek sok köze ténylegnincs a baloldalhoz.

Gazdasági szélbal ma a Jobbik. Baloldali intézkedéseket sokat hozott a fidesz. És Megyó idejéig amíg volt hitel szarásig addig az MSZP.

Ez külön jó hiszen az MSZP mögött álló 'bankelit' megkapta a jutalékokat a rengeteg kihelyezett hitelért, a másik támogatói réteg, az agyatlan prolik meg az 'ingyenpénzt'. Ha így vesszük az mszp is baloldali, csak a baloldaliság árát képtelen megtermelni a piacon.

hehe64 (törölt) 2013.10.09. 23:34:10

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
Sem az MSZP-nek, sem a Jobbiknak az égvilágon semmi köze a baloldalhoz.
És sajnos a Horn kormány óta semmiféle baloldali "intézkedés" nem történt. Mellesleg az volt az utolsó kormányunk, amelyik legalább "fügefalevélként" hozott néhány marginálisan baloldali "intézkedést".

Sírköves Slomó 2013.10.09. 23:42:44

@hehe64: A Jobbik földosztással kampányol pl. Ha mocskosszájú lennék azt mondanám kommunisták.

Sírköves Slomó 2013.10.09. 23:44:22

@hehe64: + baloldali populista intézkedés a rezsiharc meg a devizahitelesek megmentése.

hehe64 (törölt) 2013.10.09. 23:44:45

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
Ugyan már.
Ezt talán te sem gondolhatod komolyan.
Mi köze a "földosztásnak" a baloldalisághoz?

hehe64 (törölt) 2013.10.09. 23:45:34

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
Miféle "rezsiharc"?
Ember.
Vedd már észre magadat!

Fullánkos Algol 2013.10.09. 23:45:40

@hehe64: Önmagában az ha "bizonyítását tudná adni annak, hogy a többségnek jobb lesz ha követi az "útmutatásukat"", az számomra kevés, ezt - az övékéhez hasonló - becstelen eszközökkel elég sok bűnöző maffiózó is el tudja érni.
Nem akarok veled részletkérdéseken vitázni, nincs akkora sorsdöntő nézeteltérésünk, nálam azon van a hangsúly hogy szembe kelljen nézniük azzal, hogy egyre több ember szemében hullik le róluk az álarc, mármint előző élet ügyekben.

hehe64 (törölt) 2013.10.09. 23:50:25

@Fullánkos Algol:
Nálam is azon lenne a hangsúly.
Csakhogy a mai magyar politikai elit erre abszolúte képtelen, méghozzá úgy ahogy van, pártállástól teljesen függetlenül.
Soha senkivel sem képes "szembenézni".
És bármire képes, hogy a szembesítést elkerülje.

Fullánkos Algol 2013.10.09. 23:55:19

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Jobbik keménymag kb = az egykori Lenin-fiúk, pl. Zagyva György Gyula - Leopold Rado (Roth) kuruc.info/galeriaN/egyeb/zsidokomm1.jpg további nevekhez ld. fentebbi hsz-om.
historia.uw.hu/temak/tanacsk.html
"Amikor a legnagyobb szükség lett volna a nemzeti összefogásra, a tanácshatalom intézkedéseivel a tulajdon mentén vágta ketté a társadalmat. Szocializálták, azaz közös, állami tulajdonba vették az üzemeket, az áruházakat, a földbirtokokat, az iskolákat, a színházakat, a mozikat, a könyvtárakat, a műkincseket, a gyógyszertárakat, a lakóházakat, egyes helyeken a kisiparosok műhelyeit és szerszámait. A tulajdonosok hirtelen rájuk szakadt jogfosztottságuk mellett úgy érzékelték az új rendszert, mint amely kiforgatja őket anyagi és erkölcsi javaikból, amelyik mindent elvesz. A földosztás elmaradása miatt a földre hiába váró földművesrétegek fokozatosan kiábrándultak a proletárdiktatúrából; a földjüket egy újabb kisajátítástól féltő parasztgazdák pedig fokozatosan szembehelyezkedtek az új rendszerrel. Az elégedetlenkedők megfélemlítésére, az "osztályellenség" megsemmítésére, a belső felkelések letörésére terrorista különítményeket hoztak létre ("Lenin-fiúk"), amelyek Szamuely Tibor irányítása alá tartoztak."
www.mult-kor.hu/20090320_szabadsag_egyenloseg_es_terror?pIdx=3
"Középpontban az államosítás
A rendszer kezdettől elsődleges feladatának tekintette az államosítást: március 26-án elrendelték a húsznál több munkást foglalkoztató ipari-, bánya- és közlekedési üzemek kártalanítás nélküli köztulajdonba vételét. A gyakorlatban viszont ennél számos esetben sokkal kisebb üzemeket is szocializáltak, a többit pedig szövetkezetekbe tömörítették volna. A közép- és nagybirtokok „a proletárállam" tulajdonába mentek át, míg a kis-és törpebirtokok magántulajdonban maradnak. A jogszabály a köztulajdonba vett földek szétosztását kifejezetten megtiltotta, és úgy intézkedett, hogy a szocializált birtokokat szövetkezeti kezelésre „a mezőgazdasági proletárságnak kell átadni". A földosztás elmaradása következtében a falusi lakosság közömbössé vagy éppen ellenségessé vált a rendszer iránt.
A szövetkezetek (valójában állami gazdaságok) létrehozása csak az uradalmakon élő gazdasági cselédség azon része számára volt elfogadható, amely nem kívánt önálló gazdává válni. Az agrárszegénység, valamint a kisebb-nagyobb birtokkal már rendelkező parasztság azonban teljes joggal csalódottnak érezte magát, mert egyáltalán nem jutott földhöz, illetve nem gyarapíthatta gazdaságát. Az ellenérzést hadikommunista jellegű intézkedések is erősítették. 1919. április 26-án rendelet jelent meg az egész terményfelesleg kötelező beszolgáltatásáról, és megkezdődtek a katonai erőszakkal végrehajtott rekvirálások."
Annyira mindenesetre rájöttek hogy akkor nagyot hibáztak földügyben.

Fullánkos Algol 2013.10.10. 00:02:45

@hehe64: Ezt gondolom csak alulról lehet kikényszeríteni, ehhez viszont az kell hogy minél több ember belássa. A többségnek nyilván elsőre idegen az előző életek témája, ezért is linkeltem képeket (persze életrajzokat is kéne) meg könyveket.

Sírköves Slomó 2013.10.10. 00:06:01

@hehe64: 'Mi köze a "földosztásnak" a baloldalisághoz?'

- és te osztod az észt arról hogy ki a baloldali?

............:DDDD

hehe64 (törölt) 2013.10.10. 00:06:31

@Fullánkos Algol:
Nem véletlenül írtam hogy a Tanácsköztársaság nem volt baloldali.
Amiket leírtál nem csak nálunk, hanem a "forradalom zászlóvivőjeként" szereplő --akkor még-- Szovjet Oroszországban is jellemző volt, azzal a különbséggel, hogy ott valódi népi támogatás "övezte" ezeket az elvileg "átmeneti" intézkedéseket.
Ott ezek az intézkedések a forradalom túlélését, nálunk a bukását jelentették. Nem véletlenül.
Bármely aktuálpolitikai "intézkedés" hatása kizárólag a helyi viszonyoktól függ.
Ha a vezető elit ezt nem veszi tudomásul, bukásra van ítélve.
Egyébként egy kis és szegény ország számára kizárólag a "baloldali", szövetkezeteken alapuló gazdaság életképes.
Azt hiszem Dánia példája elég meggyőző.
Már ha valaki hajlandó tudomást venni róla.

high up! 2013.10.10. 00:07:30

A felcsúti parasztvezér Orbanescu nagyot alkotott. Az egykor magát müveltnek és európainak tartó értelmiségi réteget képes volt 2010-től seperc alatt az agyhalott jobbágyává tenni. Jobbágyává tenni egy olyan rendszerben, ahol nincs se kultúra, se nemzeti célok, se polgárság, se Európa. Csak a behiszterizált fidióták, miszerint na de hát mi lesz ha viszzajönnek a komcsik?

S közben kivénhedt komcsi párttitkárok fiai adják a fidesz fejét. Kivénhedt megélhetési MSZMP-s komcsik adják a kormány 2/3-át (sintér, matolcsy, martonyi, hoffmannrózsa, kerényi, Bencsik birkamenetelő bandi, schmitt puli stb).

Na ti marha fidióták, a parányi agyatok ugye hogy nem fogja, hogy ti lettetek az MSZP utódpártja? Ami MSZP meg ugye az MSZMP utódpártja?

Az eljobbágyosított, agyhalott értelmiség meg csak hallgat. Hallgat a Professzorok Birka Köre, hallgat mindenki.
Vagy CFG blogokat ír, hogy a hónap végén benyújtsa a főitkár elvársánál a NER-szabadságharcának a dokumentumát a honoráriumért.

Félázsiai degenerált fidióták. A büdös életben nem lesz helyetek Európában!

hehe64 (törölt) 2013.10.10. 00:07:48

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
Nem én osztom cseszdmeg.
Hülye közgazdászok osztják.

Sírköves Slomó 2013.10.10. 00:10:59

@Fullánkos Algol: 'Jobbik keménymag kb = az egykori Lenin-fiúk'

- Azért a Jobbikot lezsidózni elég meredek, nem?

Államosítást bőven nyomtak a fasiszták és a nácik is, bár nem úgy mint a komcsik. Ők nem megszüntették a tulajdonjogot, hanem együttmüködést kértek a tulajtól. Ha együttmüködött akkor maradt a tulajdona, ha nem akkor jó eséllyel lezsidózták azt bajban volt.

Persze nagyrészt a zsidóké volt tényleg minden 1933ban Németországban, úgyhogy nem teljesen véletlenül...:)

Pagnar 2013.10.10. 00:21:34

@czjanos: igen. Mert david ibolya, a hiteles politikus megmondta...
hol is van most david ibolya?

vasmargitt 2013.10.10. 00:28:33

ha magácska, drága blogger úr tényleg baloldali volna, nem írt volna ilyeneket.
persze, hogy ezek a pártok nem méltók a rendes baloldali pártokhoz. de itt nálunk ezek vannak, és mi tehetünk róla, hogy nem lettek klasszikus baloldali pártok.

én is naponta elküldöm őket a büdös pcsába, hogy fogalmuk sincs arról, hogy működnének ebben a helyzetben a rendes baloldali pártok, főleg azért, mert a főnököknek nem az értékek, hanem a saját pozícióik járnak a fejükben. ezek a pasasok egy rendes baloldali szervezetben soha nem kerülhettek volna az adott párt élére.

ezzel együtt nincs más. a legrosszabb mesterházy is százszor elfogadhatóbb opció egy többé-kevésbé baloldali szavazónak, mint a legjobb orbán. meterházytól, bajnaitól felfordul a gyomrom, ellenben orbán esetében kinyílik a bicska egy rendes ember zsebében.

ugyhogy a magam részéről természetesen rájuk fogok szavazni. bár már itt lennének ezek a fütyik. utána naponta szaroznám őket, milyen ostobák és áldaloldaliak. de ők legalább egy elviselhető országot csinálnának, ezzel az elviselehetetlen őrülettel szemben. horn, gyurcsány, bajnai idején lehetett élni ebben az országaban. ma minden nap éveket vesz el egy rendes ember életéből. ez maga a rémálom

Fullánkos Algol 2013.10.10. 00:31:47

@hehe64: Azért itt is szereztek népi támogatást az északi hadjárattal (ami máig megmaradt a lelátókon), akkor is meg most is ezzel kapcsolatban szorongatják a töküket a szélsők, de mára lepaktáltak a hagyományos nacionalista uralkodó osztállyal (ld. Kövér = Tisza István).
@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Ugyanúgy egy külső körülmény (zsidóság illetve a kommunizmus) mögé próbálják elbújtatni a saját személyes dolgaikat mint a kun-orbános fidesz, másokban üldözve a saját bűneiket. A lélek marad ugyanolyan embertelen, csak átesett a ló túlsó oldalára.
Egykori náci mostani ujjászületését nem tudok név szerint, az én képességeim is korlátozottak:) de kíváncsi lennék persze rájuk is hogy tömörülnek-e valahol. Olyan ez mint egy puzzle, kell hogy kapcsolni lehessen valahová.

hehe64 (törölt) 2013.10.10. 00:31:50

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
Neked azt hiszem az "előbújt" zsidózásod után olymindegy.

hehe64 (törölt) 2013.10.10. 00:35:07

@Fullánkos Algol:
Szereztek, átmenetileg.
Aztán mikor kijátszották a piros hetest, azaz vittek mindent, ez a támogatás nagyon hirtelen elfogyott.
(Persze ha az "istenadta nép" sejtett volna valamit az elkövetkezendő borzalmakból, más lett volna a helyzet, de hát "ami megtörtént igazolta létét" mondá nagy filozófusunk...)

vasmargitt 2013.10.10. 00:36:37

ja, csak most vettem észre, ki a blogger.

ó drága fodor úr, magával semmi dolgom. legfeljebb annyi, hogy jövőre el kell majd számolnia azzal a pár milliárdocskával, amit a cége a gusztustalan orbánseggnyalásért bezsebelt. annyi pénzért még nagyobbakat is lehetett volna hazudni reggel, délben, este. persze, ez se volt kevés. az ember igy is kihányta tőle a belét.

Sírköves Slomó 2013.10.10. 00:39:04

@Fullánkos Algol: Arra céloztam hogy a Lenin fiúk full zsidók voltak, és nem azért ölték meg őket mert mekkora antiszemiták, gondolom érted.

A jobbik azért erősödött meg, mert a szoclib vezetés alatt elszemtelenedtek a zsidók meg a cigányok. Nem véletlen dolgok ezek.

Nem volt véletlen a nácik sikere sem Németországban, csak mivel vesztettek, most nem a zsidóüldözések okai a mainstream történészek fő zsánere, hanem mondjuk Auschwitz.

Sírköves Slomó 2013.10.10. 00:39:46

@hehe64: Nagyon várom belőled mikor buggyan ki egy gondolat.

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.10.10. 00:40:02

Elfogták az ároktői nemzetközileg kőrözött bűnözőket!

Orbán meddig bújtatod a szotyolatársad, a Hernádit?
Megint szégyent hozol a hazára!

Orbán környezetében keressék, lesz siker.

Miért nem mer kiállni, ha tiszta....?

Megint szép, kereszténydemokrata, nemzeti, magyar, Cöf-ös szarháziság, a törvények be nem tartása.

Orbán banda takarodj!

Fullánkos Algol 2013.10.10. 00:45:50

@hehe64: Azért fogyott el mert önként visszavonultak, de még ma is ott van a lelátókon, használják is, próbálják is kiszolgálni őket. Mondom, Kövér = Tisza, ma már szövetségben vannak a hagyományos keresztény-nacionalista uralkodó osztállyal. Muszáj volt levegőhöz jutniuk, gondolhatták.

vasmargitt 2013.10.10. 00:46:29

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: mekkora náci patkány vagy te kis hányadékom

Sírköves Slomó 2013.10.10. 00:51:38

@vasmargitt: köszönöm szépen a véleményedet!

Fullánkos Algol 2013.10.10. 01:00:44

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: A Tanácsköztárssaságban résztvevő zsidók utálták a zsidóságot, a zsidóságuktól eltávolodott zsidók voltak, a Lenin-fiúk több zsidót öltek meg mint az arányukban voltak, utálták is őket a tőkés zsidók.
A Jobbik azért erősödött meg mert az egykori kunbéláék (a mostani fidesz) jónak látta az egykori szövetséges lenin fiúkat felhasználni a piszkos munka elvégzésére, ahogy azt korábban is tették, ezért kiengedték őket a palackból.

Sírköves Slomó 2013.10.10. 01:15:41

@Fullánkos Algol: Álljunk meg egy pillanatra.

A biztos hogy zsidók voltak. Ahogy az is biztos hogy az orosz bolsevikok többsége is.

Azt meg mindenfelé lehet olvasni, hogy de utálták a zsidókat, ami hazugság. Az utolsó VH-t megnyerték, így azt hazudnak amit akarnak. A tény hogy minden egyes rendőr zsidó lett a Tanácsköztársaság idején és a 2. VH után is a legutolsó faluban is.

El lehet magyarázni hogy ez azért van mert utálták a főzsidók a kiszsidókat, csak nem muszáj elhinni.

'Lenin-fiúk több zsidót öltek meg mint az arányukban voltak, utálták is őket a tőkés zsidók.' - színtiszta hazugság. Moszkvai zsidók fizették Kun Bélát(azok is utálták a zsidókat), a pétervári bolsi puccsot meg egy Schiff nevü New York-i bankár pénzelte, aki szintén utálta a zsidókat, azért pénzelte őket.

'A Jobbik azért erősödött meg mert az egykori kunbéláék (a mostani fidesz)' - Ja most látom hogy teljesen hülye vagy. A jobbikot lezsidózod a jobboldalt meg Kunbélázod te szerencsétlen. Gyere le a szerről.

hehe64 (törölt) 2013.10.10. 01:19:16

@Fullánkos Algol:
Ja. "Önként visszavonultak" elkerülendő a lámpavasat.
Ma már nincsenek.
Ma az ország többsége elnyomott, nincstelen.
És nem vállalja fel senki a képviseletüket.

És félreértés ne essék. A Tanácsköztársaság prominensei bizony lámpavasat érdemeltek.
Nem csak Károlyi érzett leküzdhetetlen undort irántuk.
Abban az időben --és ez a sors fintora-- egyetlen ember volt tetteiben valóban baloldali, és ő nem Magyarországon élt.

Fullánkos Algol 2013.10.10. 01:32:30

@hehe64: Az önként visszavonulást az északi hadjáratban elfoglalt területekre írtam.
@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: hülyegyerek leírtam már hogy ki ki volt előző életében de itt van még egyszer:
Orbán - Kun Béla
Szájer - Ágoston Péter mek.oszk.hu/00300/00355/html/img/7b.jpg
Pintér Sándor - Garbai Sándor filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5227
(ott van mellette a videón az egykori Martonyi meg a Révész Máriusz is)
Rogán Antal - Rákosi Mátyás
Pokorni Zoltán - Kunfi Zsigmond www.delmagyar.hu/133_napon_at_tarto_kulonos_alom/cikk/210/2092123/4.jpg
Németh Zsolt - Landler Jenő filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5305
Zagyva György Gyula - Leopold Rado (Roth) (Lenin-fiú) kuruc.info/galeriaN/egyeb/zsidokomm1.jpg
Kövér László - Tisza István
Gyurcsány - Klebelsberg - Metternich
stb...
te mint fidesz szavazó az utolsók között vagy akiknek bármilyen erkölcsi alapja lenne a komcsizásra meg zsidózásra, miközben az egykori főkomcsi zsidók faszán lógsz. na húzzál a gecibe én veled befejeztem

Sírköves Slomó 2013.10.10. 01:44:13

@Fullánkos Algol: KunBéla ebben az évezredben bármelyik baloldali miniszterelnök lehetne, hiszen jött Megyó, Bajnai, Gyurcsány a semmiből, nem voltak sem ismertek, sem senkik a pártban, aztán el is tüntek a semmibe, gyorsan. 2 ciklus 3 ME. csak az a különbség hogy ők nem öltek, és ezért még élnek.

Orbánt jövőre választják meg harmadszor, heló. Ő a XXI. század Tisza Kálmánja.

jo20000 2013.10.10. 04:48:33

@doggfather: Ennek az embernek nem kellene írnia semmiről. Annyi remek foglalkozás van még, lehetne mondjuk a közgépnél valami osztályvezető. Biztos azért is jól fizetnek. Az ordító nívótlanságot nem tenném ki a kirakatba.

torró 2013.10.10. 06:33:50

Baloldal? Elég tág fogalom,de itt egy kis részlet ami még zavarosabbá teszi.
Antileninista kommunizmus[szerkesztés | Forrásszöveg szerkesztése]
Sokan egyetértettek Marx célkitűzésével, az osztálynélküli kommunista társadalommal, azonban nem osztották Lenin elképzeléseit e társadalom elérésének módjáról.
Az anarcho-kommunisták elvetették Lenin elképzelését a proletárdiktatúráról és az átmeneti első fázisról, a szocializmusról. Az anarcho-kommunisták véleménye szerint az állam a kapitalizmus szinonimája, ezért nem lehetséges a kapitalizmust megszüntetni az állam megszüntetése nélkül. Az anarcho-kommunisták az állam azonnali megszüntetését javasolták a kapitalizmus forradalmi úton történő lerombolása után.
Másik irányzat az anarcho-szindikalista. Ők elvetik a kommunista pártot mint az átmeneti társadalom vezető erejét, helyette a szakszervezetek uralmát kívánták bevezetni.
A tanácskommunizmus, amely a Németországban 1910-es évek végén lezajlott forradalmi eseményekből született meg, a leninizmus etatizmusával (hasonlóan a luxemburgizmushoz) a munkástanácsok hatalmát állítja szembe.
A plehanovizmus pedig elvetette a kapitalizmus azonnali megdöntésének tervét, helyette a kommunisták szerepét az iparilag fejletlenebb államokban a kapitalista társadalom megerősítésében látta azzal a céllal, hogy a társadalmi feltételek megérjenek egy későbbi sikeres kommunista forradalomra.
Leninizmus. Itt a teljes leltár.
hu.wikipedia.org/wiki/Kommunizmus
Nálunk valóban cinikusok uralkodnak mindig, vagy inkább finoman szólva az ügyeskedők.

2llkedő 2013.10.10. 06:49:17

"Ezért lehet 2014 a baloldal Mohácsa."

Végre a szerző is látja, hogy a fidesznek Mohács kell.

Emiksz 2013.10.10. 07:15:33

Ezt a postot bemásoltam a a wikipédiára a "wishful thinking" szócikk alá.

czjanos 2013.10.10. 07:28:05

@Pagnar: Attól még igaza lehetett (volt)!

nu pagagyí 2013.10.10. 07:28:53

Ha a Fidesz baloldali, akkor mégsem bukott meg a baloldal. Itt az idő, hogy visszaállítsuk a szabadság rendjét. A poszt zsákutcában tévelyeg. Ma nem a klasszikus bal és jobboldal közti küzdelem folyik nálunk, hanem a szabadság és egyenlőség hívei ütköznek a maffia-testvériség orkjaival.

csavari 2013.10.10. 07:34:49

Mi az a bal oldal? Tolvajok, gyilkosok, lakhely árulók gyülekezete! A bűn, az erkölcstelenség, a korrupció, a lajhárság megtestesítői! A züllött, dologtalan, aljas patkányok gyülekezete!

2llkedő 2013.10.10. 07:39:10

@csavari:
"Tolvajok, gyilkosok, lakhely árulók gyülekezete! A bűn, az erkölcstelenség, a korrupció, a lajhárság megtestesítői! A züllött, dologtalan, aljas patkányok gyülekezete!"

Magyarul: FIDESZ

csavari 2013.10.10. 07:45:02

@félázsiai 2llkedő:

Magyarul az mszmp utódpártjai, nevezetesen mszp-szdsz-lmp-dk-likud fidesz-kdnp-mdf-jobbik és a többi!

Egy igaz ember 2013.10.10. 07:50:23

Most őszintén, milyen baloldal az, ahol a baloldalinak nevezett pártokat kapitalisták vezetik? Mesterházy, Bajnai, Gyurcsány mind kőgazdag kapitalisták, semmi közük a bérből-fizetésből élő kétkezi dolgozó emberekhez!Ha csak a wikipédiát nézem:
"A baloldal, illetve baloldali politika jellemzője, hogy nagy súlyt fektet a társadalmi egyenlőség érvényre juttatására és az általános (szociális) jogokra, szemben a társadalmi hierarchiával, illetve egyenlőtlenséggel. A baloldali politika támogatja a kisebbségek és a hátrányosabb helyzetű csoportok jogait, illetve e jogok érvényre juttatását, támogatja a szabadságjogokat, és általában támogatja a kulturális sokszínűséget[1], gazdaságilag pedig a nagyobb állami szerepvállalást. A baloldal meghatározása történelmileg és országonként is változó."

Társadalmi egyenlőség? Ezek a jóemberek lemondanak a vagyonukról? Általános szociális jogok? Ki is vonta meg a 13. havi nyugdíjat, béreket és korlátozta a GYES időtartamát? Szabadságjogok? Kordonokkal zárjuk el az embereket az állami ünnepekről a külföldi államfők miatt? Nagyobb állami szerepvállalás? Mintha ezt a jobboldali pártok csinálnák...

Egy igaz ember 2013.10.10. 07:51:47

@nu pagagyí: De ugye nem a DK-MSZP-Együtt és Társai maffiát akarod becserélni a Fidesz-maffiára?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.10.10. 08:02:12

Hogy hogy nincs baloldal? Csak az van. Azzal van tele az egész rohadt parlament.

A Fidesz pedig nem azért lett baloldali, mert az MSZP elhagyta volna a baloldaliságot, hanem mert a választók kb. 85%-a az. Aki itt nem baloldali az annak is örülhet, ha a bejutási küszöböt megugorja.

Mellesleg, értem én, hogy a csőlátásért fizetnek, de vajon tényleg a szomszédba kellene mennie a Fidesznek a cinizmusért? Vagy az MSZMP-s dinoszauruszokért?

Falkbeer_ellencsel (törölt) 2013.10.10. 08:06:00

"Ma Magyaroszágon baloldal nincs."

Attól függ. Ha a klasszikus politikai baloldal-jobboldal értelmezést vesszük alapul, akkor a cselekedetek alapján a jelenlegi kormány inkább baloldali, az előző meg inkább jobboldali volt. Szóval lehet, hogy mégis van baloldal, csak rossz helyen keresitek :D

bekerült 2013.10.10. 08:19:25

A blogíró vagy szándékosan ferdít, vagy halvány gőze nincs arról, hogy mit írogat !
Én az utóbbira tippelek !

Egy biztos, hogy nem veszi figyelembe, hogy most a "helyzet " egészen más, mint volt az átkosban !
A baloldalnak ma a kapitalizmust kellene építeni a szocializmus helyett és ez nem mindegy !
Ha ezt az átállást meg tudják oldani, majd akkor rá fog ismerni a baloldalra, ha ugyan még hasonlítani fog rá !
Reméljük nem a maffia jobboldalra fog hasonlítani !

blah 2013.10.10. 08:19:41

mondjuk az írónak illene tudni, hogy a fidesz erősen baloldali párt... attól, hogy imádkoznak még kommunisták maradnak
nem kicsi az elmezavar

MEDVE1978 2013.10.10. 08:30:04

Hogy egy elvben intelligens ember hogyan képes egy ilyet idehányni, az nekem minimum kérdéses.
A fidex azzal, hogy a teljes politikai erőteret átfogó néppárt lett, gyakorlatilag felöltötte a baloldali gúnyát is. A gazdaság- és társadalompolitikájában is vannak hangsúlyosan baloldalinak mondott elemek, pl: rezsidémon mitológia és a harc ellene, ne az emberek fizessék

luis5 2013.10.10. 08:33:11

@hehe64: Horn mint baloldali? Biztos ezért adta el 3 hét alatt az egész energiaszektort KÜLFÖLDI magán és ÁLLAMI befektetőknek 8%-os GARANTÁLT profit mellett, mert szívén viselte a dolgozó nép bajait :-)

spinat 2013.10.10. 08:42:15

Vajon GFG tényleg ennyire buta, mint ahogy mutatja?

2llkedő 2013.10.10. 08:46:08

@luis5: "Horn mint baloldali?"

Orbán, mint jobboldali?

hazug fidesznyik (törölt) 2013.10.10. 08:47:27

GFG:"Csakhogy Magyarországon a baloldal nem úgy nőtt ki a földből mint a fű vagy a fa. Az embereknek egész egyszerűen megmondták, hogy ti most kommunisták vagytok, illetve jobban jártok, ha azok lesztek."

Nem tudom hány éves lehetsz, blogger... Nyilván a rendszerváltás idején még a homokozóban húzogattad a pisilődet, de mára már valahogy belekerült a zsebedbe a bölcsek köve is (a zsíros gázsi mellé). Ha egy picit odafigyelnél, mielőtt hülyeségeket írnál, akkor észrevehetnéd, hogy ma "egész egyszerűen" megmondják, hogy jobboldalinak kell lenned, szóval mi a különbség?

"Magyarországon ugyanis a baloldaliságot kikényszerítették."

Nem nagyon jártál be történelem órákra, ugye? Valószínüleg nem is abból írtál diplomamunkát.

"Nem elemző vagyok, hanem politikai gondolkodó."

Azért ezt még gyakorold. Kezdheted például azzal, hogy mi a különbség a baloldaliság meg a kommunizmus között.

Astor5 2013.10.10. 08:50:22

@Urfang: mennyire nem érted te ezt a cikket.... :)))))))))

meggyes alfonz 2013.10.10. 08:50:46

"Kommunistának lenni akkor és baloldalinak lenni ma egyaránt arról szól, hogy úgy kell nagyon hinni valamiben, hogy közben nem szabad és lehet hinni semmiben."

Akkor Lázár János és Rogán Antal a legnagyobb kommunisták. Éppen Lázár mondta valakinek, amikor megkérdezték tőle, hogy bírja ezt csinálni? Cinizmussal. - volt a válasz.

Szólíts Ahogy Akarsz 2013.10.10. 08:51:40

hogy ne lenne baloldal. a jobboldal is csak a baloldal létezésével jön létre. ilyen a világ.
ha szlovákia felől nézzük, akkor lényegében az ország keleti fele tekinthető a baloldalnak, és a nyugati a jobbnak, ha szerbia felől, akkor pedig pont fordítva.
általában észak fele szervezzük az irányt, így ország nyugati fele magyarország baloldala!

.. ja politikai értelembe?, úgy meg van vagy 10millió oldala ennek az országnak, úgy hogy mindegyiknek, van bal és jobboldala.

high up! 2013.10.10. 09:01:50

Orbanescu: a felcsdúti MSZMP párttitkár fia sarja
Kövér: fajtsizta komcsi családból származik
További fidesz alapítók: 50%-uk komcsi családi hátterü

A 2/3-nyi komcsival teletömött Orbanescu-kormány és holdudvarának MSZMP-s komcsijai:
pintér, matolcsy, martonyi, hoffman rózsa, kerényi, bencsik birka bandi, hegedüs zsuzsa éa a többi.

Még hogy nincs itt baloldal?
Itt kérem nemcsk hogy örökös baloldal van, hanem a megélhetési komcsik ciklusról ciklusra élik túl az összes párt bukását. Egyszer ebben a pártban, aztán abban a pártban. Már rég nincs Kádár, rég nincs Horn, jövőre lehet, hogy már Orbanescu se lesz, de ezek a komcsik akkor is lesznek.

csárli hárper 2013.10.10. 09:47:02

baloldal? a kisztitkárelvtársúr fidesznek nevezett valamije, na az baloldal!

Sírköves Slomó 2013.10.10. 13:19:01

@high up!: 'felcsdúti MSZMP párttitkár fia sarja' - attól hogy ezt spammeled még hülyeség marad.

jogalany 2013.10.11. 22:56:00

@félázsiai 2llkedő:
" "Horn mint baloldali?"

Orbán, mint jobboldali?"
Azért egy hasonlóság van köztük: mindkettő szabadkőműves
Horn ezt be is ismerte, O.V. egyelőre még csak azt ismeri el, hogy zsidó származása nem gátolja magyar érdekek képviseletét. Ezt az angol hírügynökségnek ismerte el, és a francia gazdasági hetilap le is hozta.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2014.01.21. 12:21:29

@Fullánkos Algol: Kun Béla és Orbán Viktor? Meg vagy te veszve, baszd meg, vagy tanulatlan vagy, vagy direkt próbálsz egyenlőséget tenni egy terrorista, gyilkos, hazaáruló, komprádor, sunyi gyáva pöcs és Orbán Viktor, - aki nyilván nem ilyen - közé?
.. (még sok random név egymás mellett)
Gyurcsány - Klebelsberg - Metternich ??
De miért, és milyen alapon? Segítek faszfej, helyesen:

Kun Béla - Roberspierre
Orbán Viktor - Bismarck
Gyurcsány - Lala bohóc
Klebelsberg - Nagy Lajos (pécsi egyetemalapítás)
Metternich - Julius Caesar (divide et impera)

Fullánkos Algol 2014.01.25. 00:39:02

@vazsmegyeigerdezsház: Jól van paraszt, örülök ha fáj az igazság, majd megszokod. Több életét is tudom az orbánnak, a roberspierre nem tartozik közéjük, én legalábbis nem látok sokmindent ami odakötné. A bismarck most talán a merkel, az orbán ezügyben kizárt, sehogy nem kapcsolódik oda. De az orbán-kun volt a kossuth, nemcsak szerintem de pl a széles szerint is fn.hir24.hu/itthon/2008/01/17/szeles_orban_kossuth_reinkarnacioja . Akkor elárulta a hazáját, komárom helyett arad-temesvárt választotta hogy menthesse a bőrét inkább az ország helyett, nem véletlen hogy kunbélaként mit csinált. Az orbán távolabbi előzménye is elég nyilvánvaló, de ezt nem kötöm az orrodra. Nem roberspierre és nem is bismarck. Úgyhogy tanuljál inkább szarfaszúkám. A gyurcsány-klebelsberg-metternichet sem én találtam ki, de ettől még stimmel, az utolsó kettő meg amit írsz az a levegőbe lóg. Felszines vagy, dehát a hozzád hasonló senkiházi söpredéktől nem is várható több. Itt van még neked egy kis nálam régebbi ötlettár: orangyal.blogter.hu/436304/szt_mihaly_arkangyal_keresere_attadott__uzenet_20101004_-_voros_iszap_katasztrofa_szellemi_hattere
Szeretnél te olyan tanulatlan lenni mint én. A terror az a lenin-fiúk specialitása volt, ők most a jobbik körül tömörülnek, mint pl a vona-szamuely, vagy a zagyva gy ezen a bal felsőben kuruc.info/galeriaN/egyeb/zsidokomm1.jpg
Nincsen semmi random te kis fasz, direkt írom az igazat, nem véletlenül. Miért? Olvasgassál élatrajzokat és majd megérted. Nézegessél mellé fényképeket is. Részben a múlt kényszeréből, az érme mindkét oldala megtapasztalásának a kényszeréből, részben meg szabad akaratból. Így működik a karma faszfej. Aztán az már jellem kérdése hogy valaki a saját örököseire próbálja-e kenni a saját bűneit, mint ahogy az a mai magyar "jobboldal" specialitása.

Fullánkos Algol 2014.01.25. 00:55:48

@vazsmegyeigerdezsház: rákosi: m.cdn.blog.hu/sz/szegyenfuzet/image/10.%20R%C3%A1kosi%20M%C3%A1ty%C3%A1s.jpg
aki most a rogán: upload.wikimedia.org/wikipedia/hu/thumb/e/e3/Rog%C3%A1n_Antal.jpg/250px-Rog%C3%A1n_Antal.jpg
Házi feladatod végignézni a többit ember fényképeit is akiket írtam feljebb (a kossuthét is megnézheted), aztán ha tudsz te is mutatni hasonlókat, és képes vagy a mélyebb gondolkozásra akkor pofázhatsz.

Rólam

G. Fodor Gábor Századvég, stratégiai igazgató Nem elemző vagyok, hanem politikai gondolkodó. Ennek a szerepnek van hagyománya és előképe, de nincs kortárs kontextusa. Az a cél, hogy legyen.

Címkék

Alkotmánybíróság (1) államadósság (1) az önbecsülés kultúrája (2) a lebeszélés kultúrája (3) Bajnai (7) Bajnai Gordon (1) baloldal (7) blogok (1) Brüsszel (1) centrális erőtér (1) centrális politikai erőtér (1) DK (1) Együtt 2014 (3) EGYÜTT 2014 (1) ellenzék (1) első ember (2) értelmiség (1) Ertsey Katalin (1) Európa (1) Eurpai Unió (1) EU csúcs (1) fasizmus (3) férfiasság (2) fiatal konzervatívok (1) Fidesz (4) forradalom (2) Gurmai Zita (1) Gyrucsány Ferenc (1) Gyurcsány (6) Gyurcsány-Bajnai Szövetség (2) háború (1) Haha (2) hazafiság (1) Herczog Edit (1) igazság (1) IMF (2) Jávor (1) Jobbik (1) jobboldal (5) Karácsony (1) Karsay Dorottya (1) kommunizmus (1) kormányzás (4) középosztály (1) közmegegyezés (3) kulturkampf (1) kultúrpolitika (1) Kunhalmi Ágnes (1) liberalizmus (3) LMP (5) machiavellizmus (1) Medgyessy (1) megszorító politika (1) Mesterházy Attila (1) Milla (2) módosító indítványok (1) MSZP (6) nagyvonalúság (1) nemzetegyesítés (1) nemzeti érdek (2) nőiesség (1) Orbán Viktor (2) örülünk vincent (1) összefogás (1) ostromlott erőd (1) parlamentarizmus (1) polgári Magyarország (1) Polgár Dóra (1) politikai gondolkodás (1) progresszív blog (1) reformközgazdaságtan (1) regisztráció (1) rendszerváltás (1) rezsicsökkentés (1) sas-kabaré (1) Scheiring (1) szabadságharc (1) szabad ember (1) Szabó Rebeka (1) szakértő (1) SZDSZ (1) szocialisták (1) szocialista hatalompolitika (2) szocialista párt (3) szocializmus (2) Szolidaritás (1) törvényjavaslat (1) Vadai Ágnes (1) választási eljárás (1) válság (3) válságkezelés (1) varánusz (1) Címkefelhő

Kommentek

  • igorx: Régen voltak a fotelpunkuk Utána jöttek a fotelnácik Újabban a fotelkomcsik (Fidesz) Most meg itt ... (2020.05.28. 22:02) Férfiasság
  • Lepo: Mi baja van ennek a ronda, gnóm kis embernek? Kicsit félek, ha tehetné, orsósféreggé válna, hogy m... (2019.04.18. 11:50) Férfiasság
  • TalpigJimmy: Emberek! Ez egy nagyon frusztrált ember :D Van is mire :D Hogy néz ki a szerencsétlen? (2018.05.30. 20:32) Férfiasság
  • szabik: en internet munkat keresek (2016.03.17. 07:25) Férfiasság
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása