GFG Blog

Az leszek, amivé ti tesztek

Gyurcsány

2013.12.09. 14:46, gfg ,

1. ~ partizán 2. ~ nem 2014-re készül

 

 

Példamondat: „A partizán ellen partizánként kell harcolni”

 

 

Van itt a baloldalon egy politikus. Pontosabban, egy politikus van a baloldalon, úgy hívják, hogy Gyurcsány Ferenc.

Meggondolatlanság lenne őrültségnek tartani, amit csinál. Sőt, mindaz, amit művel, politikailag nagyon is racionális, csak jól kell megválasztanunk a nézőpontot, hogy megértsük, mit miért is tesz.

Egész biztos, hogy nem a kormányzóképesség a megfelelő nézőpont.

A DK 16 pontja nem arra van, hogy kormányzati pozícióból megvalósítsák (gondoljunk csak a Vatikáni Szerződés felrúgásának diplomáciai következményeire). Sokkal inkább az Orbán-kormánnyal szembeni indulatok és düh becsatornázása a célja. Melléktermékként ma Magyarországon valószínűleg létezik is olyan választói csoport, amely a pontok metszetének címzettje lehet. Hogy ez elég lehet-e a parlamenti küszöb megugrásához, azt ma még nem tudni, de hogy ez a cél és nem az ellenzéki egység, az egészen nyílvánvalónak tűnik. Gyurcsány valóságos ellenfele nem is az Orbán-rezsim, hanem a baloldali ellenzék különböző reguláris alakulatai. Gyurcsány nem is Orbánnak, hanem a baloldali „szövetségeseinek” adott december 10-ig moratóriumot, mondván, „muszáj egymás szemébe nézni és egyenesen beszélni, ezért aztán üljünk le és nézzünk meg, hogy ki is akar széleskörű ellenzéki összefogást. Várjuk a választ december 10-ig”.

A moratórium valójában hadüzenet, az utóbbi pedig egyben mindig ellenséggé nyilvánítás is.

Gyurcsány a baloldalon találja meg a maga ellenségeit. Ott kell megtisztítania a terepet, ha nem akar lemondani politikai ambícióiról. S nyílvánvalóan nem akar. Gyurcsány azonban nem 2014-re készül, ezért a kormányzás logikájától különböző nézőpontot kell választanunk, hogy értelmet adjunk mozgásának.

Gyurcsány mozgását tétnélküliség, a kormányra kerülés lehetőségével való nem számolás és ebből adódóan a kormányzati  felelősség hiánya jellemzi. Az általa követett harcmodor a mozgékonyságról, gyorsaságról, szélsőséges eszközök mérlegelés nélküli használatáról, felfokozott mobilitásról, a szabályok áthágásáról és semmibe vételéről szól.

Mert így harcol egy partizán.

A partizán irregularitásának erejét ugyanakkor az általa megkérdőjelezett reguláris ereje és jelentősége határozza meg. Gyurcsány éppen azért emelkedik ki a baloldalon, mert a reguláris sereg (baloldali összefogás) szétesett, gyenge, és hiján van a politikai képességeknek.

Itt mutatkozik meg az irreguláris fölénye a gyengén szervezett reguláris felett.

A partizán ugyanis lényegileg politikai karakter: a hadviselés szabályait nem tisztelő harcmodor, az aktív harcos felfokozott mobilitása és a politikai elkötelezettség szélsőséges intenzitása jellemzi. Mondja mindezt Carl Schmitt, aki a partizán elméletéről szóló előadásait a politikai fogalmához szánt közbevetett megjegyzésnek szánta és a partizán meghatározó vonásának az ellenségeskedés motívumát jelölte meg. 

Gyurcsány ellenségeskedése azonban nem a kormányerők, hanem a baloldali reguláris csapatok ellen irányul. Eddigi mozgásai sem a jobboldalnak okoztak károkat. Az általa felrobbantott repeszbombák (az MSZP pártpénzeiről tett kijelentése, az egységes ellenzéki összefogás szimbólumának szánt és egyébként általa kezdeményezett október 23-i rendezvényen elmondott beszéde, a bajai videóügy DK-s érintettsége, Bajnai politikusi képességeire tett megjegyzései, a december 10-i moratórium stb.) mind a baloldali reguláris seregek egységét és erejét rombolta.

A baloldal reguláris seregei tanácstalannak tűnnek. Talán még nem értették meg eddig, hogy a „partizán ellen partizánként kell harcolni”, s hogy ebben a harcban a jobboldalnak nincs feladata.

Ez ugyanis a baloldal polgárháborúja. 

A bejegyzés trackback címe:

https://gfg.blog.hu/api/trackback/id/tr65683217

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gyurcsány 2013.12.09. 20:26:03

Van itt a baloldalon egy politikus. Pontosabban, egy politikus van a baloldalon, úgy hívják, hogy Gyurcsány Ferenc.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alick 2013.12.09. 19:07:13

Ez a 16 pont csak arra jó, hogy utána megint lehessen rinyálni, mekkorát hazudtunk éjjel-nappal... (nem mintha a jelenlegi brancs ebben jobb lenne)
A partizánságot még lehetne azzal fejleszteni, hogy Berlusconival közösen megalapítják a Magyar-Olasz Szájtépők Pártját. :)

én már a fény gyermeke vagyok 2013.12.09. 19:15:13

A jobboldal felesleges? Miket írkálsz politikai gondolkodó? Még jó, hogy nem kártékonyozod le őket.

martineden 2013.12.09. 19:17:36

@Alick: Berlusconival közösen megalapítják a Magyar-Olasz Szájtépők Pártját. :)Szerintem a csuti ciganyra gondoltal,nem?

vakapad 2013.12.09. 19:21:27

Volt régen, valamikor a múlt század elején egy rovat valamely újságban (Karinthy Frigyes is utalt rá paródiáiban). Az vót a címe a rovatnak, hogy "Maga csak tudja Intim Pista!"

Feltámadt a rovat?

franta 2013.12.09. 19:26:28

Tkp. erről van szó: "Ez ugyanis a baloldal polgárháborúja."

Anselmo 2013.12.09. 19:29:36

Nahát! Az első elemzés, amivel egyet tudok érteni. Miért van az, hogy egy jobboldali blogger jobban átlátja, mi történik a baloldalon, mint maguk a balosok?

altona 2013.12.09. 19:34:33

fernctestér 1et tud, méltóan baloldali elődeihez: szétkúrni mindent, valaki meg csak fektakarítja utána a mocskot. Szerintem az aa baj, hogy az annyja nem baszta a falhoz időben. Az elődeivel egyetemben....

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2013.12.09. 19:35:21

Gyurcsánynak alapból van 2% exMSZP-s támogatója (az öregnénik, akik mindenhová elmennek, ahol fellép) és emellé akar begyűjteni annyi exSZDSZ-es szavazót, amennyit csak tud. A probléma az, hogy Bajnaiék is erre a rétegre startoltak rá, sőt Kuncze és Fodor is. Így aztán az amúgy sem túl markáns exSZDSZ-tábor részekre szakad, Bajnainak és Gyurcsánynak is lesz belőle egy darab. A kérdés, hogy elég lesz-e ez a parlamenti küszöb megugrásához.
Bajnaiéknak biztos nem, hiszen nekik 10% kell, tehát több, mint duplaannyi, mint amennyi most van. Gyurcsánynak viszont jó esélye van a bejutásra, pláne úgy, ha folyamatosan elszipkázza Bajnai választóit.
Ha már bent van, akkor simán kihúzza legalább 2018-ig kényelmes ellenzéki pozícióban, arról nem is beszélve, hogy lesz újabb négy éve az MSZP felbomlasztására és a baloldali szavazók megszerzésére. Ki van ez találva kérem.

sooszs 2013.12.09. 19:40:10

nyilvánvaló, rövid i-vel

Sztyepan Asztahov 2013.12.09. 20:01:52

Kivételesen olvasható írás. De csak azért, mert a baloldal ekézéséről van szó benne.

incze 2013.12.09. 20:04:54

gfg már megin' seggfejke voltál, nem is lóg ki a lóláb, ááááááááááááá, dehogy

elég vicces látni, hogy töri magát a kilósfilosz, mikor azzal szembesül, hogy egy politikai csoport elveket képvisel - hát persze, hogy nem érti (nem is merné érteni, még a végén megzavarná a csöndes szoporászásban)

szerintem ma amúgy megszolgáltad a pénzikét, ügyes is vótál, mint mikor az ovis befogja a szemét, hogy most elbújt, de ennél többet már nem is vár a' zember, még így is a mezőny fölött állol (elvégre az értelmiséghö szólol)

Hannibal ante portas 2013.12.09. 20:11:46

Korrekt, valóban ez tűnik a legésszerűbbnek.

J.László 2013.12.09. 20:24:02

Gyurcsány valóban egyre veszélyesebb a baloldal számára. Ellenben már eddig is nagy szolgálatokat tett a hazának. Gondoljunk csak arra, hogy az ő kormánya miatt maradtunk le az euró-csatlakozásról. Ő küldte padlóra az MSZP-t és az SZDSZ-t és ő készítette elő a mostani kormány kétharmadát. Szerintem már most szobrot érdemelne.

Valóraváltógép 2013.12.09. 20:38:27

Ez a kép a fejlécben nekem nagyon tetszik. Hol szereztétek?

@J.László: Az szdsz-ért speciel nem olyan nagy kár. Nekem tetszik a homofób állam gondolata.

Balt 2013.12.09. 20:43:53

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: Karácsony már hónapokkal ezelőtt benyögte, hogy "ha úgy hozza a szükség", természetesen átmenetileg választási pártként fognak működni. Remélem, a választók ezt a nagyvonalú és -reményű "pragmatizmust" díjazni fogják 4,9% erejéig. :)

Valóraváltógép 2013.12.09. 20:45:45

@Balt: Nem értem miért baj az, ha hatalmat akar. Úgyis jóformán kizárólag csak hülyék vannak az ellenzékben. :)

2013.12.09. 20:52:57

@incze: "egy politikai csoport elveket képvisel" Ezen konkrétan felsírtam :D

vakapad 2013.12.09. 20:57:22

"Ezen konkrétan felsírtam."

Hát igen. Elolvasván a hozzászólásokat, eléggé szembeötlő, hogy kb. itt tartunk. A felsírásnál.

ermi71 2013.12.09. 20:57:24

Minden meg lenne oldva a Mesterházyéknak, ha előkerülne az a bizonyos állítólagos plágiumos Gyurcsány diplomamunka vagy munkák. Nem lennék meglepve ha valaki azt eltette vagy megszerezte volna.

jogalany 2013.12.09. 20:57:24

Méghogy a jobb oldal nincs is.
Anno mikor Gyurcsány megegyezett O.V.-al, a nekem 8 neked 8 év hatalom, eleve egy olyan hatalmi alku tárgyává tette M.o.-t, melyben az ország nem nyerhet, csak a két alkusz.
Jellemző, hogy népverető Gyurcsány majd annyit szerepel a Tv-ben, mint a többi "bal"oldal együttesen.

vakapad 2013.12.09. 21:00:12

Látom, erősödik a felsírás.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.09. 21:39:11

@Anselmo: Na, most ellopták a hozzászólásomat. Csatlakozom, ez egy (váratlanul, de nem vagyok én telhetetlen...) értelmes poszt.

T mint T 2013.12.09. 21:48:43

Hat, ez igencsak primitiv, prekoncepciozus felteves. Megint Gyurcsany egyedul a hunyo, a tobbiek persze szentek es mindent remekul csinaltak. Ok aztan sok alternativat hagytak a DK-nak...!

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2013.12.09. 21:57:01

Remek elemzés, minden mondatával egyet lehet érteni.

piefke 2013.12.09. 21:57:12

"...mozgását tétnélküliség, a kormányra kerülés lehetőségével való nem számolás és ebből adódóan a kormányzati felelősség hiánya jellemzi. Az általa követett harcmodor a mozgékonyságról, gyorsaságról, szélsőséges eszközök mérlegelés nélküli használatáról, felfokozott mobilitásról, a szabályok áthágásáról és semmibe vételéről szól." - Ez pontosan írja le a 2006-os Orbánt!:-)

...Aki úgy ordítozta, hogy "húzzanak el, de gyorsan!", hogy jól tudta: nem fognak elhúzni, így neki nem kell vállalnia a kormányzás felelősségét.

Tartós Béka 2013.12.09. 22:12:48

@incze: kár, hogy rajtad kívül senki sem látja azokat a baloldali elveket, mert lassan másfél éve egyetlen szót sem nyögtek arról, hogy mit is akarnak, csak azt, hogy kinek milyen pozíciója legyen.
Csak nem azért, mert soha az életben nem is akartak semmi mást?

Kelly és a szexi dög 2013.12.09. 22:22:49

Csak a hatalom érdekli, azért mindenre képes!

Bajnai és társai ezt jól tudják és nem olyan hülyék, hogy hátbaszurassák magukat!

Sterbinszky Tivald 2013.12.09. 22:26:37

"A DK 16 pontja nem arra van, hogy kormányzati pozícióból megvalósítsák "
2006-os valasztasokkor sem arra voltak fleto igeretei, hogy megvalositsa oket. ez meg a kisebb baj lett volna, de amikor megnyerte, akkor o is annyira meglepodott, hogy bevallotta, hogy tenyleg nem azert igert fut fat, mert azt meg is fogja csinalni.
a nagyobb baj akkor jott el, amikor eloallt 10-20 meg 100 lepes programokkal, es azokbol nemhogy 1-2 elore, de inkabb 10-20 hatra lepes lett.
ez az ember sokak szemeben egy politikai hulla, ezert nem akar vele kozoskodni a mestetkéltházy, meg a bajnai. de o szokasahoz hiven eroszakos, es ezzel megalapozza viktor ujabb 2/3-at!

die nadel 2013.12.09. 22:39:47

Persze, arra már sokan rég rájöttek, hogy Gyurcsány nem 2014-re készül, illetve annyiban igen, hogy mindenképpen a (vesztes) baloldali ellenzék vezető szerepére pályázik. Tulajdonképpen a baloldal választási kudarcában érdekelt, csak így tudja megőrizni a harcos ellenzéki vezér szerepet, és 18-ban majd győztesen visszatérni. Nekem csak az a kérdésem, hogy az a szekérderéknyi elbutult Gyurcsány-hívő, akik azt hiszik, hogy Feri értük életét és vérét, erre miért nem jön rá?

tisztapista 2013.12.09. 22:46:20

Én Bajnait támogatom. Gyurcsány már volt minden, talán csak dalai láma nem, ezzel szemben Bajnai úgy volt miniszterelnök, hogy soha egyetlen választó sem szavazott rá.

Ha most kap 3-4%-ot, már az is 3-4%-kal több, mint amennyivel miniszterelnökként rendelkezett. Meg is van sértve rendesen, hogy most az MSZP nem tesz a segge alá mindent...

incze 2013.12.09. 22:51:08

@Négyzetrács: helyes, sírdogálj csak és olvasgasd gfg-t, pont neked ír, good match

incze 2013.12.09. 22:58:24

@Tartós Béka: ki beszélt "baloldali elvekről"? én szimplán elvekről beszéltem. állam és egyház szétválasztása, lelkiismereti szabadság, pl. szimplán liberális elvek. kérdezzétek csak meg gfg-t, térdrojtokkal díszített páleszrendes politlógus.

2013.12.09. 22:59:13

Van itt fehér ember? Mert az nem felejt. Én még emlékszem, hogy amikor hatalmon volt ez a dilis hetente hirdetett valami új programot. Ami addig tartott, amig elmondta. Kész vége is volt.

Azért a nem semmi, ahogy ez az elmebeteg zsebreteszi az ellenzéki vezetőket.

Hell István 2013.12.10. 08:28:34

Hát ezzel a poszttal baromira nem értek egyet. A vatikáni szerződés felmondása és újratárgyalása - mert ez is benne van a DK programjában - nagyon sürgető kormányzati feladat. Az sem igaz, hogy Gyurcsány a többi ellenzéki párt ellen harcolna, éppen az MSZP és az Együtt igyekszik kirekeszteni a DK-t. A bajai videóügynek nincs semmi DK-s "érintettsége" (nyilvánvalóan egy fideszes akció áll az ügy mögött, egyszerre kompromittálva az MSZP-t és egy volt DK-s figurát).

kiir 2013.12.10. 16:23:08

A leírásban GFG-nek tulképpen igaza van. A fő csúsztatás itt az, hogy nem Gyurcsány jellemét írja le, hanem a helyzetét. Amint Piefke 2013.12.09. 21:57:12 írta: Orbán ugyanebben a helyzetben volt 2006 őszén.

Az meg ugye a legkevésbé sem igaz, hogy "A partizán ellen partizánként kell harcolni". Gondolkodjunk Béláim: ha ez igaz lenne, már pusztán logikailag, az államok nem hadsereget, hanem partizánhadsereget tartanának.

Példamondat: "2006 őszén Orbán partizánkodását simán fölszámolta a reguláris hadsereg."

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 16:51:09

@kiir: 2006 őszén Orbánék elvesztettek egy csatát, aztán később megnyerték a háborút, szóval...

Államok tartanak partizánseregeket, ahol háborúzniuk kell. PMC-k, gerillák, milíciák, különféle határeseti terrorista alakulatok stb.

rajnaig 2013.12.10. 17:39:15

Ez nem az a szánalmas idióta, aki a HVG-n nyomta a FIDESZes totális elvtelenség doktrínáját, akit sosem hallott, de mostanság nagyon jól fizetett századvéges politológusok rendszeresen szoktak? Hogy fogsz apám te negyven év múlva az unokáid szemébe nézni?

kiir 2013.12.10. 19:22:27

@Counter:

(1) Nem tudtam, hogy vége a háborúnak. A Fő Hadvezér most október 23-án 2014-re datálta a következő csatát. Korábban meg mértéktartóan csupán 20 éves centrális erőteret jósolt. A bloggazda egyenesen ostromlott erődről prédikál. Persze, ha neked belső információid vannak: mondd, tényleg nem lesz több választás már?

(2) 2006 őszén partizánként veszített. 2010 tavaszán regulárisan nyert. Akkor kinek van igaza kettőnk közül?

(3) Gondolkodjál, Bélám: ha a partizán legyőzné a reguláris hadsereget, akkor az államok csak partizánhadsereget tartanának. De az államok nem csak partizánhadsereget tartanak. Akkor jársz jó úton, ha észreveszed, hogy ez nem hadászati, hanem logikai okfejtés.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 19:52:57

@kiir:
1. _Annak_ a háborúnak, amelyben 2006 ősze csata volt, szerintem vége. Persze háború nélkül nehéz létezni, lett is másik.
2. Szerintem a megkülönböztetés félrevezető és indokolatlan. Hadseregekre se szokás mondani, hogy gyalogságként megnyerték, tüzérségként és lovasságként meg elvesztették egyazon csatát. Ebből nem lehet használható következtetést levonni: azt érdemes tudnunk, hogy hadseregként nyertek-e.
3. Az, hogy csak partizánsereggel minden legyőzhető, nem található meg a hozzászólásaimban.

Anselmo 2013.12.10. 20:45:16

@Counter: úgy értettem, kedves Counter, hogy az első elemzés a baloldalról, amivel egyet tudok érteni. Amúgy a blogger számos más írása is tetszett.

kiir 2013.12.11. 20:34:22

@Counter:
1-3. Nem különösebben izgatnak sem a "szerintem"-jeid, sem összes hozzászólásaid teljes díszkiadása. Itt GFG posztjának laza csúsztatásairól van szó - amiket megtámasztani eddig te sem tudtál vagy nem akartál.

camilló 2013.12.15. 20:27:47

Mitől baloldali Gyurcsány? Semmitől! Liberális. Mitől baloldali az MSzp, vagy a Bajnai féle párt? Semmitől! Liberális. A baj az, hogy ezzel járatják le az igazi baloldalt.

Rólam

G. Fodor Gábor Századvég, stratégiai igazgató Nem elemző vagyok, hanem politikai gondolkodó. Ennek a szerepnek van hagyománya és előképe, de nincs kortárs kontextusa. Az a cél, hogy legyen.

Címkék

Alkotmánybíróság (1) államadósság (1) az önbecsülés kultúrája (2) a lebeszélés kultúrája (3) Bajnai (7) Bajnai Gordon (1) baloldal (7) blogok (1) Brüsszel (1) centrális erőtér (1) centrális politikai erőtér (1) DK (1) Együtt 2014 (3) EGYÜTT 2014 (1) ellenzék (1) első ember (2) értelmiség (1) Ertsey Katalin (1) Európa (1) Eurpai Unió (1) EU csúcs (1) fasizmus (3) férfiasság (2) fiatal konzervatívok (1) Fidesz (4) forradalom (2) Gurmai Zita (1) Gyrucsány Ferenc (1) Gyurcsány (6) Gyurcsány-Bajnai Szövetség (2) háború (1) Haha (2) hazafiság (1) Herczog Edit (1) igazság (1) IMF (2) Jávor (1) Jobbik (1) jobboldal (5) Karácsony (1) Karsay Dorottya (1) kommunizmus (1) kormányzás (4) középosztály (1) közmegegyezés (3) kulturkampf (1) kultúrpolitika (1) Kunhalmi Ágnes (1) liberalizmus (3) LMP (5) machiavellizmus (1) Medgyessy (1) megszorító politika (1) Mesterházy Attila (1) Milla (2) módosító indítványok (1) MSZP (6) nagyvonalúság (1) nemzetegyesítés (1) nemzeti érdek (2) nőiesség (1) Orbán Viktor (2) örülünk vincent (1) összefogás (1) ostromlott erőd (1) parlamentarizmus (1) polgári Magyarország (1) Polgár Dóra (1) politikai gondolkodás (1) progresszív blog (1) reformközgazdaságtan (1) regisztráció (1) rendszerváltás (1) rezsicsökkentés (1) sas-kabaré (1) Scheiring (1) szabadságharc (1) szabad ember (1) Szabó Rebeka (1) szakértő (1) SZDSZ (1) szocialisták (1) szocialista hatalompolitika (2) szocialista párt (3) szocializmus (2) Szolidaritás (1) törvényjavaslat (1) Vadai Ágnes (1) választási eljárás (1) válság (3) válságkezelés (1) varánusz (1) Címkefelhő

Kommentek

  • igorx: Régen voltak a fotelpunkuk Utána jöttek a fotelnácik Újabban a fotelkomcsik (Fidesz) Most meg itt ... (2020.05.28. 22:02) Férfiasság
  • Lepo: Mi baja van ennek a ronda, gnóm kis embernek? Kicsit félek, ha tehetné, orsósféreggé válna, hogy m... (2019.04.18. 11:50) Férfiasság
  • TalpigJimmy: Emberek! Ez egy nagyon frusztrált ember :D Van is mire :D Hogy néz ki a szerencsétlen? (2018.05.30. 20:32) Férfiasság
  • szabik: en internet munkat keresek (2016.03.17. 07:25) Férfiasság
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása