GFG Blog

Az leszek, amivé ti tesztek

GFG a Műveleti Területen 6.: Orbanomics

2015.01.17. 13:21, gfg ,

A baloldali sajtómunkások figyelmébe. Ezek az álíltások nem tőlem származnak, hanem a mérvadó nemzetközi sajtó állításai az orbáni gazdaságpolitika sikeréről.

  • „Az orbáni gazdaságpolitikát („orbanomics”) dicsérik a devizahitelesek védelméért.” (Financial Times)
  • „A lengyel kormányra nagy nyomás fog nehezedni, hogy kövessék Orbán példáját és könnyítsenek a devizahitelesek terhein, különösen az idei parlamenti választások előtt. Ez elég nagy változást jelentene Orbán számára, akit eddig ritkán tekintettek a banki reformok kapcsán példaképnek." (Financial Times)
  • „A legradikálisabb lépéseket a svájci frank alapú devizahitelek problémájának megoldására Magyarországon hozták meg." (Economist)
  • „Bár sokat kritizálták a bankokat büntető intézkedései miatt, Orbán Viktor magyar miniszterelnököt most hősként üdvözlik, mert elhárította a pénzügyi katasztrófát, amikor megszabadította az országot a milliárdos nagyságrendű svájci frank alapú hitelektől.” (Bloomberg)
  • „Magyarország egy lépéssel mások előtt járt az árfolyamrögzítéssel.” (Reuters)
  • „A magyar kormány forintosítási tervei nem is jöhettek volna jobbkor.” (Nick Sparo, hitelszakértő)
  • „A magyar kormány most komoly pénzügyi szakértőnek tűnik, köszönhetően annak a döntésnek, hogy keresztülvitték a svájci frank alapú hitelek forintosítását.” (Simon Quijano-Evans, a Commerzbank elemzője)
  • „Tökéletes lépés volt. Meglehet, gyakran kritizáljuk a magyar kormányt és a központi bankot, de ezúttal gratulálnunk kell a remek időzítéshez.” (Szabó László, a Concorde Alapkezelő elnöke)
  • „A politikában szerencsére is szükség van, de el kell ismerni a teljesítményt. Szó szerint napokon múlt, hogy Magyarországnak sikerült elugrani ez elől a golyó elől.” (Timothy Ash, a Standard Bank közgazdásza)

Van kérdés?

A bejegyzés trackback címe:

https://gfg.blog.hu/api/trackback/id/tr647081947

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A zsidók felfegyverzését követeli az EU-ban egy ismert rabbi 2015.01.18. 10:21:18

Gyorsított eljárásban kapjanak fegyvertartási engedélyt az EU területén élő zsidók, mert akit csak lehet, önvédelmi fegyverhez kell juttatni - követeli az uniós tagállamok vezetőitől Menachem Margolin rabbi. Azt is követeli, hogy a zsidók kapjanak megf...

Trackback: Öt kereszténygyalázó címlap a Charlie Hebdo-tól, amivel nem dicsekszik a média 2015.01.18. 10:19:13

Mielőtt elkezdenénk összekeverni a szólás szabadságát a nettó, alpári, öncélú mocskolódással, érdemes megnézni a lentebbi gúnyrajzokat. Csak hogy értse az ember, mi bajuk a radikális iszlamistáknak a prófétájukon gúnyolódó firkászokkal. (Szenthároms...

Trackback: A gyújtogató és az erdőtűz 2015.01.18. 09:28:45

A pártsajtó és Orbán Viktor lelkesen ünneplik Orbán Viktor zsenialitását, amivel megmentette a frankhiteleseket egy hatalmas katasztrófától. A Magyar Nemzet “Orbán Viktort hősként üdvözlik most nyugaton” című cikkében  a Bloombergre hivatkozik, ami az...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skribler200 2015.01.17. 13:47:35

pontosan mi is van a Lengyeleknél?? JÖN A VÁLASZTÁS !! mikor kezdte el a lényegi tárgyalásokat orbán ? a választások közeledtével!!

Nehogymán a globális tendenciák következményét orbán "javára" írjuk:((

arról nem is beszélve: a bankok szivatása..a multik populista módon történő szívatása HOL NEM BIZTOS "siker"??

továbbá JÓ LENNE HA A VÁLLALATI és INTÉZMÉNYI svájcifrankalapu tartozásáról IS beszélnél!!!!

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.17. 13:53:49

Ezeket biztosan a cigány Orbán lefizette, nem?

TankoGyula 2015.01.17. 14:39:59

@skribler200: Utálom az örök siránkozókat, akiknek a jó is rossz!

TankoGyula 2015.01.17. 14:42:06

@maxval bircaman szerkesztő: Jó képet választottál magadnak:igazi birka vagy!

empoftla 2015.01.17. 17:16:15

@maxval bircaman szerkesztő: Nem, ezeket az amerikai liberális média azért írta (iratta politikai megrendelésre), hogy félrevezesse (“elaltassa”) Orbánt amíg egy másik fronton támadnak. Éberség! (szerencsére Orbán nem alszik)

dugonics titusz 2015.01.17. 17:17:01

IGEN!
A csatár luftot rúg az ötésfelesen, de a bekk térdéről a labda a tarkójára, onnan a hálóba pattan.
Az eredményjelzőn pedig a luftos neve villan fel.

Rengetegszer megtörtént!!!

Mint ahogy arra is emlékszünk, hogy a 370 milliárba kerülő
NAGYON KEDVEZMÉNYES 'végtörlesztéssel' a parlamenti képviselők 73%-a télakolt!
Az igazán SEGÍTSÉGRE SZORULTAK közül mondhatni senki!!!

Vigaszágon pár tucatnyian Ócsára!

MecKenna 2015.01.17. 17:52:58

Mekkora arcod van a semmire!:))
Persze, hogy van: az eltelt években eddig miért nem hivatkoztál a most idézett külföldi sajtótermékekre?
Nyomoronc!

tfin 2015.01.17. 18:02:06

MecKenna, hát pont ez a lényeg.
Ha már az ellenfél is dícsér, ott vagy nagy a furmányosság, vagy mégiscsak sikerült ezeknek a "nyomoroncoknak" valami jót csinálni? :)
Lényeg a lényeg, megint sikerül magatokat belelavírozni egy megnyerhetetlen harcba, ahogy a rezsicsökkentésnél is tettétek, ez ellen egyszerűen nem lehet győztes mód kommunikálni, az emberek számára is világos, hogy a magyar politikai paletta melyik oldala volt az, aki eszetlenül hagyta eladósodni őket és melyik oldal az, aki lépésről lépésre menti ki őket, próbálja kimenteni.
De őszintén remélem, hogy fokozod a tempón -engem is nyomoroncozz le :)-, én csak örülök neki, ha nem sikerül felfognotok, hogy a gyűlöletetek miatt egyre inkább sodródtok megnyerhetetlen csatába a kormánnyal szemben. Üdv.

Nibiru67 2015.01.17. 18:04:31

Tényleg úgy néz ki, hogy Orbán jót tett a nemzettel. Csakhogy a neves elemzőházak még nevesebb elemzői érdekes módon megfeledkeznek apró dolgokról amit addig pont Orbán szemére vetettek és aminek a következménye volt, hogy erre a lépésre kényszerült. Ilyen az un ortodox gazdaságpolitikája, a részrehajló, kiszámíthatatlan törvénykezés, a szabadságjogok csorbítása. Ezektől mindenkinek égnek állt a haja. A tőke pedig évek óta elkerüli az országot. Ennek következménye a forint árfolyamának kiszámíthatóan gyengülő pályája. Azt az Orbán banda is látta, hogy ha a forint sokáig így gyengül akkor biztos belebuknak. Ezért történik a forintosítás. Amiben csak egyetlen jó pont van. az hogy megtörtént. De olyan módon, hogy az emberek semmit ne nyerjenek rajta. A hitelesek pár év múlva ugyanannyit fognak fizetni forintban mint most. Az egyetlen becsületes megoldás a felvételkori árfolyamon átszámolni az egészet. Igaz akkor Matolcsinak nem lenne zsebpénze, amivel szabadon gazdálkodhat. Szóval nem is értem az elemzők ezt miért nem veszik észre. Igaz a feléjük tartó gyorsvonatot sem látták 2008-ban. Ami pedig az SNB döntést illeti az várható volt. Svájc egy gazdag ország de az ECB bénázásait ők sem bírják finanszírozni.

nevemsenki71 2015.01.17. 18:11:12

Naálljonmeg a gyászmenet! A vak tyúk is talál szeget ismerős? Kiafaszom volt az Orbán Viktor 2001-ben, amikor bevezette ezt a faszságot? Bankelnök haverjaim megmondták akkor, ezzel tönkrevágták az országot! Csakhogy kellett a mozgástér a fiúknak és amikor el lettek zavarva, oly mértékben tartották egekben a jegybanki alapkamatot, a köcsög járaizsigával, hogy persze mindenki ezt a szart vette fel! Úgyhogy az ördög maga most parfümözhet,. de akkor is kénköves a bűz az esztelen hataloméhség bűze! Te meg dugd a seggedbe a tudományodat politikaimiafaszom....

kacagány 2015.01.17. 18:26:33

Muhaha, vajon máskor miért nem támaszkodik annyira FGG a mérvadó nemzetközi sajtó állításaira? Nincs több kérdésem :)

Smopp 2015.01.17. 18:59:47

Van kérdés, mégpedig hogy az ebben az ügyben kétségtelenül helyes (bár évekkel elodázott) döntés, amely most meglehetősen szerencsés időzítésűnek látszik, milyen módon is támasztja alá az un. orbáni gazdaságpolitika helyességét?
A másik kérdés persze költői, minek feltenni egy kérdést, ha nem vagyunk kíváncsiak a válasz(ok)ra?

OoOoOo 2015.01.17. 19:47:05

géfodor, géfodor a nemzetközi sajtót a magyar korrupcióról idézd inkább, és a századvéges ingatlanmutyiról.

Jobban állna és a korrupcióhoz jobban is értesz.

Nils. H 2015.01.17. 20:25:37

én csak azt az egyet szeretném kérdezni, hogy GFG mindig a MÉRVADÓ jelzőt használja, ha ezek a lapok Orbánról írnak?
Mert akkor oké.

graycivil 2015.01.17. 21:28:39

Szerintem Orbán az erőszakos forintosítást azért lépte meg most, mert vagy tervezte, hogy gyengíti a forintot a "manyup pénz pótlására" gazdasági unortodixiájának finanszírozására, vagy tartott saját gazdaságpolitikájának várható árfolyamkatasztrófát okozó hatásától.

Elég nehéz hősként kezelni Orbánt, mikor jóval alacsonyabb árfolyamon nem lépte meg ezt már a végtörlesztés helyett. Ez kb. olyan, mint hősként ünnepelni a gyilkost, akit lelőtt áldozatának újraélesztéséért dicsőítenek.

Faxni 2015.01.17. 21:42:51

@Nibiru67: pontosan. parasztvakítás. nyilván tudták, h előbb-utóbb elengedi Svájc a frankot, nem lehet a végletekig húzni, számítani lehetett rá, h ez hamarosan bekövetkezik. ha tényleg segíteni akartak volna, ezt, amit tettek, megtehették volna például három éve, két éve, akkor még nem 265-ös árfolyamon. hamarosan el fogják árasztani az ingatlanpiacot a devizások lakásai, ennyi 'haszna' mindenképpen lesz a rablás törvényes keretek közé terelésének. nem baj majd besorozza a nemzeti eszközkezelő. két év sem telik el és belerokkannak a fizethetetlen forinthitelükbe. az, hogy ezekben a cikkekben most dicsérgetik őket, semmit nem jelent, csak annyit, hogy a világ többi gengsztere még ennyire sem volt képes.

Szindbad 2015.01.17. 22:13:39

Úgy kellett ez már, mint egy falat kenyér. Ettől függetlenül szépen, lassan, nagyon lassan minden széjjel rohad körülöttetek, mint Argentínában vagy Venezuelában.

ledo76 2015.01.17. 22:43:29

@tfin: És? Valami jót csináltak, részben kényszerből, de közben ezer dologról kiderül, hogy lufi (így utólag a rezsicsökkentés se volt valami nagy ötlet, ráadásul parasztvakítás) akkor már minden rendben. Persze biztos én is a "ti"-hez tartozok ezután, pedig nem a 2010 előtti állapotokat sírom vissza, hanem csak felteszem a költői kérdést, hogy miért ilyen szerencsétlen ez az ország, hogy egyik szar a másiknak adja a kormányrudat. Persze meg van a válasz, mert még mindig vannak akik éltetik őket és relativizálják a bűneiket.

zobod 2015.01.17. 22:50:14

@Szindbad: van egy olyan réteg, aminek az egzisztenciája az állami transzfereken, az olcsó és könnyen hozzáférhető (pl. deviza alapú) hiteleken, a teljesítőképesektől elszedett és hozzájuk csatornázott pénzeken múlott. Az ő világuk, illetve azoké akik erre a vásárlóerőre építettek, talán szétrohad. Annyi baj legyen. Cserében itt nem lesz argentin vagy venezuelai pálya, hacsak a szocik vissza nem jönnek, vagy a Jobbik hatalomra kerül. Magyarország tartalékai, a fizetési mérleg tartós többlete, a költségvetés egyensúlya, a külső kitettség csökkenése nem éppen a fizetésképtelenség irányába mutatnak.

orbán FUCKtor 2015.01.17. 22:52:55

Mentorod segített benne? Csodás smittelést csináltál...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.01.17. 23:46:26

Így van G. Fodor!

Éljen Orbán Viktor és kedves Családja!

Remélem, ettől jól alszol... :-)

Amúgy Viktornak szóltak Svájcból, vagy csak rohadt nagy mázlija volt?

A mostani árfolyam és a Ft-osítási árfolyam közötti különbség hol jelenik meg?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.01.17. 23:51:17

@Nils. H: Nem, ha ezek a lapok szidják Viktort, akkor a hanyatló nyugat szócsövei és Soros pénzeli őket. Ha dicsérik Viktort akkor mérvadók. És a legmókásabb, hogy ez semmiféle tudathasadást nem okoz. Óceánia mindig is Kelet Ázsia ellen viselt háborút, 'oszt jónapot.

2015 a fideszesek Moszkva fele menekülnek 2015.01.18. 00:39:32

A kretén, USA-ból kitiltott Századvéges banda ennek ellenére tovább foshat az illiberó Orbánisztán vezérüktől, mert a beléjük ölt milliárdok ellenére 1 millió ember lelépett a fidesz komcsi táborból.
Ha még fél millió lelép, akkor az Orbánisztáni birodalom végleg összecsuklik, a hatalombeteg Orbániszta pedig elkezdi egyenként kivégezni az áruló Századvéges nyaloncokat.

Ezt még én is megnézem!

2015 a fideszesek Moszkva fele menekülnek 2015.01.18. 01:12:35

@dısʇıʞǝ uǝɯ ʞoɯd ןǝʇʇ:

Nem te orosz bérenc fidesz komcsi, én nem a bolgár vagy az orosz vagy az azerbajdzsáni urad vagyok, hanem csak egyvalaki, aki utálja ezt a büdös banda, nemzet ellenes komcsi fidesz családodat.

Khonsu 2015.01.18. 01:26:58

Akkor én ez úton szeretnék gratulálni Kásler Árpádnak. Mert ha ő nem indítja el a devizások tiltakozását, akkor a fityisz biztosra veszem, hogy ugyanolyan magasról tett volna a bajukra, mint mindenki máséra ebben az országban.
Akkor lehet is szépen folytatni a bedőlt hitelesek mentésével, mert sajnos sokan nem bírták ki addig, míg végre kegyeskedett a kormány lépni. Velük mi lesz?

Amúgy ebben a konkrét esetben erősen a vak tyúk esete forog fenn úgy érzem, de a lényeg hogy jó vége lett.

mhorvath 2015.01.18. 05:35:27

ugyanazokból a cikkekből...

FT: "In Hungary, there is still about €1.7bn in Swiss franc-denominated (non-mortgage) household debt as well as about €1.4bn in Swiss franc-denominated SME debt but the banking sector’s exposure is limited as most banks have hedged themselves or have tapped euros from the central bank’s reserves in anticipation of the mortgage swaps”

Economist: "The Swiss franc soared against all the region's currencies, including the euro, the Hungarian forint and especially the Polish zloty, and stock exchanges in Poland (pictured) and Hungary dropped sharply."

Bloomberg: "The forint pared losses against the Swiss franc today, strengthening 4.3 percent to 316.58 by 2:30 p.m. in Budapest. It traded at 265 yesterday before the SNB’s announcement sent it to as much as 378.94."

a reuterst most sajnos nem találtam.

egyébként ugyanabból a három cikkből másoltál be több részletet, hogy egy kicsit kövérebbnekk tűnjön az adag. az FT egy blog, tehát kb. nem is cikk.

továbbá ezek nem az orbáni gazdaságpolitika sikeréről szólnak, hanem EGY darab lépésről.

szóval gondolom van egy pár kérdés.

Rudi Kató 2015.01.18. 06:22:50

Akkor mentette volna meg az orsós likud vitya a népet ha a szerződéskori árfolyamokon lett volna a soha egyetlen centet sem hazudott "deviza" hitelek forintosítása! A 309 forintos árfolyam kizárólag a zsidó kézben lévő bankok zsebét gyarapítja!Mindezt olyan szerződésekkel tették meg aminek a létre hozásukkor is ez volt a cél, hogy a kifosszák a kisembereket! Ezt már milliószor bebizonyították rengetegen ennek ellenére hozták meg a bankok javára szóló szabad rablást az árfolyam rögzítéssel!

Virányi András (BANDITA) 2015.01.18. 06:35:15

Az a baj veled Gábor, elég messze vagy a valóságtól. De legalább szépen megélsz belőle. Valami olyan munkát kellene végezned, ahol kamatozhatna a tehetséged. De a Századcégnél ez nem kötelező, ott te is jól teljesítesz. Csak néha szarul érzem magam, mikor téged is bloggernek tekintenek. Rám nézve sértő ez, ha te is benne vagy. BANDITA.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.01.18. 06:37:33

Eddig nem nagyon láttam ezen a blogon a külföldi sajtóra történő hivatkozást.
El kell ismerni, hogy Orbánék húztak egy nagyot, amivel a katasztrófától mentettek meg egy csomó embert, sőt az országnak is megspóroltak egy csomó pénzt.
Végre négy év alatt megléptek valamit, ugyan hosszú, de szükséges egyeztetésekkel, és pont jókor.
Gyurcsányéknak meg 8 évük volt hogy tegyenek valamit a hülye devizahitelekkel és nem tettek semmit. Ha azt bevezették volna h mindenki csak a jelzálog erejéig felel, már sokkal jobban állnánk, mert a bankok nem adtak volna ész nélkül hitelt.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.01.18. 06:40:17

@Rudi Kató: Ritka hülye vagy. Az MNB zsidó kézben van, te fasz! A bankoknak az MNB-nél kell átváltaniuk a forintot valutára. Az MNB adta el a valutatartalék egy részét.
Te hogy tudsz ilyen kevés aggyal élni?

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.01.18. 06:44:53

Sokan kérdezik a bloggert neki most miért mérvadóak a külföldi lapok.
Ugye akkor most is mérvadóak az Orbán ellenes kommentelőknek is?

gmihaly 2015.01.18. 07:51:47

Hatalmas volt az orbanomics ellenszele, a bankok - érthető módon - az utolsó töltényig védekeztek. Ki szeret a "büdös lecsóba" csapni? Vagy valami megfoghatatlan előérzet vezette az unortodox orbanomicsot, vagy csak annyi, hogy mindenféle mézesmázos csalárdságon átláttak (a szitán), és tudták, hogy "kutyából nem lesz szalonna"? És tényleg!

flort 2015.01.18. 07:54:23

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: ezekre gondolsz?

"But as the SNB decision to scrap the ceiling on the Swiss franc on Thursday sent the forint sliding a record low against the franc on currency markets, Mr Orban’s policies came in for some rare praise."

"But thanks to Budapest’s aggressive plan to stamp out foreign currency loans and protect Hungarian borrowers, the worst effects seem to have been avoided, earning Budapest some plaudits."

"Mr Orban could not have known the SNB’s plan in advance, so the timing of his foreign exchange loan conversion plan – which began in November – seems very fortunate indeed."

"“The Hungarian govt .. are looking like financial experts of the highest calibre, given their decision to force a transfer of Swiss franc mortgages into HUF,” Commerzbank’s Simon Quijano-Evans wrote in an analyst note."

vs.

"But Tsveta Petrova of the Eurasia Group warned in an analyst note yesterday that not all Hungarian borrowers will be protected from a spike in loan-servicing costs, in particular the SME sector and non-mortgage household loan borrowers. There will be calls for relief for these borrowers too, meaning banks in Hungary are not out of the woods yet."

lényegében igen, különösen, ha nem a google translatort használod, hanem érted a szöveget.

Ja! A forrás: blogs.ft.com/the-world/2015/01/orbanomics-wins-praise-for-protecting-mortgage-owners/

Rudi Kató 2015.01.18. 08:02:17

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
Te hatökör magadból indulsz ki?
Állítólag demokrácia van Magyarországon és az orsós likud vitya féle zsidesznél van a parlamenti 2/3!
Saját kezükben azaz a zsidók kezében van a döntési lehetőség! Ideje lenne felébredned!

Pop40 2015.01.18. 08:04:22

@poszt Igen, Géfodor elvtárs, lenne kérdés.
Például az, hogy mitől is mentette meg a csüngőhasú vezéred a devizahiteleseket a 309 eurhuf árfolyamon történő forintosítással, mikor Bajnai 270 körüli árfolyamon adta át a kormányzást?

Akkoriban még azt dumálta a fidess, hogy a "300 forintos euró a kormányzati politika kudarca", ma meg a 309-es árfolyam már "megmentésnek" számít?

mojszipupi 2015.01.18. 08:10:51

Mondjuk azt az apró tényt ne felejtsük el h semmilyen ok-okozati összefüggés nem volt a forintosítás időpontja és a nagy frank reccs között. Ezt hívják úgy ordas nagy mázli.

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:

"Gyurcsányéknak meg 8 évük volt hogy tegyenek valamit a hülye devizahitelekkel és nem tettek semmit."

Minek kellett volna bármit is tenni mikor 160 Ft volt egy svájci frank?? Már megint keverjük a szart. Ha Orbánék alatt nem gyengül példátlan mértékben a Ft, akkor az egész devizás mentésre nem kerül sor. Ők azt választották h bedöntik a Ft ot, majd a megmentő szerepben tetszelegnek.

Pop40 2015.01.18. 08:13:43

@OoOoOo: Azt várhatod. Géfodor korrupció témában nem érzi magát illetékesnek. Pedig a vezérét itt is emlegetik, méghozzá dobogós helyen:

index.hu/belfold/2015/01/03/orban_a_masodik_legkorruptabb/

Erről az elismerésről Géfodor elvtárs valamilyen érthetetlen okból elfelejtett posztot írni. :-)

TankoGyula 2015.01.18. 08:34:05

@nevemse,nki71: Nagyon szeretném,ha már ilyen fejlett, kiművelt szaknyelvezettel rendelkezel, hogy ne ilyen nyilvánosan éld ki a tehetségedet,hanem valamelyik utcasarki, eldugott kocsmában, ahol veled egysíkú bandára lelsz!!!

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.01.18. 08:43:11

@Rudi Kató: Hát ezek a zsidó milyen agyafúrtak! Hogy átverik az ostoba magyarokat. Vagy neked kellene pszichiáter. Szerinted melyik?

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.01.18. 08:44:04

@Pop40: Nem ezt mondták, hanem hogy 300-as eurónál és 300-as benyónál le kell mondania a kormánynak.

1ghost 2015.01.18. 08:45:13

Na ja, vazze mindjárt hanyatt esünk orbánék pénzügyi zsenialitásától.

Megkapták a GDP 10%-át manyup formájában, kaptak az EU-tól évi 4% nettó EU transzfert évente. Ez négy év alatt összesen a GDP 25%-a, cirka 8000 mrd forint grátisz, szabad felhasználásra!

Ennek ellenére, talán idén 2015-ben eljutunk oda, ahol 2008-ban járunk! Azanyja! Mi? Hú de fasza!

Szóval csak okosan értékeljük a történteket, mert olyan ez most, mint a nem működő faliórák teljesítménye: napjában kétszer a helyes időt mutatják. Az árfolyamokat pedig azért majd nézzük még vissza egy hónap múlva.

Vili?

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.01.18. 08:45:21

@mojszipupi: Nono! Az euró volt a gyurcsiék alatt is 320.
Mindenki tudta h a devizahitel kockázatos.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.01.18. 08:46:44

@mojszipupi: "Minek kellett volna bármit is tenni mikor 160 Ft volt egy svájci frank??"
- Azt h a devizahiteles csak a jelzálog erejéig felel. Akkor a bankok sokkal jobban vizsgálták volna a hitelképességet. Autóra pl nem is adtak volna hitelt.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.01.18. 08:48:34

@flort: Most ezzel mit cáfoltál meg? Mérvadó, akkor mérvadó, mindegy mit ír.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.01.18. 08:49:40

@1ghost: "kaptak az EU-tól évi 4% nettó EU transzfert évente. Ez négy év alatt összesen a GDP 25%-a, cirka 8000 mrd forint grátisz, szabad felhasználásra!"
- Azért ezeknek a számoknak járj utána!

1ghost 2015.01.18. 09:00:41

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:

Ezek tények, fiacskám! Bár a narancsos gazembereket irritálja nagyon! Csak nem téged is?

Pop40 2015.01.18. 09:02:06

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Ja, volt. Egy világválság csúcsán, 1-2 napig/hétig.

Jelenleg meg már az is csodának számít, ha 310 alá megy az árfolyam.

Pop40 2015.01.18. 09:10:12

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Itt a pontos nyilatkozat:

"Ma délre a forint elérte a 300-as euró-átváltási árfolyamot. Senki sem tagadhatja, hogy ez egy lélektani határ. Egyrészt azért, mert a devizahitelesek nehézségeit tovább fokozza, másrészt azért, mert ez az egyetlen szám jól jelzi a kormányzati politika kudarcát - mondta a Navracsics Tibor sajtótájékoztatóján. "

Gugliba ha beütöd, h "navracsics 300 euro" , kidob mindent, még Navra sajtótájékoztatóját is.

Azóta a 309-es árfolyamon történő "megmentés" is akkora sikernek számít, hogy egyből ugrik Géfodor egy kis prosztatamasszázsra :-D

lac666 2015.01.18. 09:36:21

Nagyon hiteles a közpénzből kitömött századvég elemzője! Van pofáján bőr az biztos! A helyében nem lenne képem megjelenni sehol! Rohadt korrupt geci!

flort 2015.01.18. 09:37:00

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: egyetértettem veled, nem cáfoltam.

Mérvadó.

Arra céloztam ellenben, hogy a GFG által összeszedett vélemények jelentős része egyetlen helyről származik, ami egy blogbejegyzés. Nem elegáns.

Továbbá, a mondanivalót árnyaló angol kifejezésekre hívnám fel becses figyelmedet: some rare praise, some plaudits stb. Ez valahogy nem jött át a sajtószemléből (mondjuk egy politikailag elkötelezett embertől nem is várhatjuk el, hogy ne csúsztasson ilyen durván.

Nos, vasárnap van, első a család.

Üdv!

lac666 2015.01.18. 09:42:25

Szeretem, amikor így szembeköpi magát! Tényleg már csak a végletekig ostoba egysejtúek nem látják! Hirtelen hiteles lett a nyugati sajtó! Ezek szerint mindig is az volt! Most már gfodor szerint is!

AMiklos 2015.01.18. 09:43:18

Kedves GFG...Ön azt kérdezi "van kérdés?"

van...

1. Nem tudom eldönteni hogy egy politológus, akinek szakmája a tényszerű rálátás egy adott politikai helyzet egészére, miért tud látványosan és nyilvánosan örülni pár, valóban helyes, de epizódikus, tehát a jelenlegi általános rossz irányra nem nagy hatást gyakorló, gazdasági lépésnek ?

Egy kormány intézkedéseinek összessége nem lehet rossz hisz még vak tyúk is talál szemet...ezért en is, meg gondolom mások is, nem azt gondoljuk hogy az Orbán kormány csupa rosz döntést hoz, hanem azt hogy, a közös jövőnket meghatározó döntések többsége helytelen...és ezt a helytelen kormányzást már nem nagyon lehet szépíteni, "édesíteni", az alaptalan propaganda vagy a véletlen sikerek cukormázával.

És talán, még egy kérdés: hol huzódik a kiegyensúlyozott és pártatlan politológust a pártpropagandistától elválasztó határ?

Rudi Kató 2015.01.18. 09:49:48

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
Nem agyafúrtak hanem gátlástalanok, aljasok! A kettő szöges ellentétben áll egymással!

Lődörgő Hollandi 2015.01.18. 10:01:54

Vak tyúk is talál szemet...

lac666 2015.01.18. 10:20:20

@AMiklos: gfodor esetében, meg általában a fidesz "elemzők" esetében inkább az a kérdés, hogy hol a határ a végtelen szervilizmus és a pénzért mindent gerinctelenség között!

vajdasagi 2015.01.18. 10:31:30

GFG szégyellheti magát: egy pénzmosodából fizetik, hogy a vezért fényezze. Gondolom, fiatal korában még ennél nemesebb életcélok lebegtek a szemei előtt.

Ezúttal jól jöttünk ki ebből. Valószínűleg csak a vak szerencsének köszönhető ez, de persze ezt nem lehet elemezni. És különben is: akár tudás, akár szerencse volt, segített az országon.

Az a kérdésem GFG-hez: amikor ugyanez a sajtó ekézi a mostani vezetést, akkor miért nem nevezi őket mérvadóknak, és miért nem idéz belőlük? Nyugodtan néz a tükörbe ilyen körülmények között?

És még az is, hogy amikor az ország megy tönkre, az nem elegendő érv arra, hogy abbahagyja a seggnyalást? És van terve a süllyedő hajó elhagyására, ha majd a süllyedés bekövetkezik? És nyugodt a lelkiismerete?

Minden tisztelet nélkül (pedig nem vagyok se balos, se idegenszívű - rohadjon is meg aki ezt a kifejezést kitalálta - se turbómagyar jobbikos).

Vajdasági

KopaszMercis 2015.01.18. 11:45:22

Van kerdes: csak ezekben a kritikakban van igazuk vagy a tobbiben is? Tehat hogy egy komcsi csecsen nevelkesett oroszok faszat szopu frusztralt melynovesu golyoerett videki cigany a csavo?

2015.01.18. 11:53:46

"az orbáni gazdaságpolitika"

GFG, veled ellentétben én nem hiszek az imperialista sajtónak, amely gyakran kritizálta Pártunk és államunk dicső vezetőjét, Orbán Viktor elvtársat. Ez is valami liberális trükk lehet, amit te simán bezabáltál. Különben is, az általad idézett lapokat a CIA pénzeli meg a nemzetközi karvalytőke. Erre te nekik hiszel... még ekkora marhát.
A kormányod gazdaságpolitikája sokkal kézzel foghatóbb itthonról nézve, három alapszabálya van:
1. mindenkit megsarcolni, aki él és mozog
2. aki ezek után is nyereséget termel, külön megsarcolni
3. a lopott pénzből a haveroknak visszaosztani.
Ehhez más nem is kell, csak egy rendkívül buta nép.

2015.01.18. 11:56:41

@vajdasagi: Nyugodj meg, az idegenszívűek azok, akik kiszolgálják az Orbán-bandát és ellopják a nemzet vagyonát.

Bori Toth 2015.01.18. 13:23:25

Nincs kérdés.Csak egy,egyetlen egy vezetőt (és mögötte politikai közösséget )mondjon bárki,aki alkalmasabb OV-nál és a jel.kormànyerőnél az orszàg vezetésére.Nem hibátlanul,de jól és jó érzékkel!

Pop40 2015.01.18. 13:38:40

@Jules Verne: "mindenkit megsarcolni, aki él és mozog"

Na, ez azért túlzás :-) A simicska-mészáros stb banda is mozog (sajnos) s őket nem sarcolgatják, sőt...

Fogalmazzunk inkább így: Mindenkit megsarcolni, aki bármiféle produktív értéket előállít, s nem a kormányzati haveroknak kiosztott közpénzen élősködik.

Pop40 2015.01.18. 13:49:02

@Bori Toth: Tekintve, hogy Vitya NEM alkalmas az ország vezetésére, ennélfogva bármely normális jogász/közgazdász alkalmasabb nála, aki maga mellé vesz 10-15, a szakterületéhez értő embert.

Tudod, Ceausescu a szomszédban is pótolhatatlan volt. Egészen addig, amíg szitává nem lőtték. Utána, mit ad isten, kiderült, hogy mégsem annyira pótolhatatlan :-D

Bár Vitya bukásával a stadionipar lényegesen visszaesne Mo-n, az kétségtelen ;-)

1ghost 2015.01.18. 14:39:26

@Bori Toth:

Kedves Bori! Bálám számára példának okáért! Tudniillik, nem okoz kárt, azon kívül, hogy lelegeli a parlament előtti gyepet.

És most legyen erős: ha az elmúlt 4 évben Bálám Szamara kormányoz a narancsos csávók meg nem csinálnak semmit, csak a fizut felveszik, akkor a haza ma sokkal, de sokkal jobban állna. Ez van.

Mercel 2015.01.18. 14:47:49

Tipikus fideszes duma. Jó sok csúsztatással ahogy ezt megszoktuk.

Az első ami eszembe jutott "vak tyúk is talál szeget".

A második - Melyik kormány nyomta azt a bullshitet, hogy 4 kerék, 3 szoba,2 gyerek vagy valami hasonló faszság, és hogy a lakás az autó meg a többi az "Jár nektek"?
Melyik kormány volt az amelyik szinte beletolta a lakosság hülyébbik vagy ha úgy tetszik naivabb hiszékenyebb felét a nyakló nélküli hitelezésbe?

Nem véletlenül az első fidesz kormány volt az 2001 körül?
(Nem mintha a szocik nem tettek volna utána legalább ennyit a szarért ez természetesen fontos megjegyezni. )

Aztán melyik az a kormány amelyik egy teljes kormányzati cikluson keresztül hitegette a hitelekbe belerokkant embereket közben látszat megoldásokat belengetve?

Melyik az a kormányközeli bűnbanda amelyik az általunk befizetett lóvéból duskál? Nem a századvég nevű droidkeltető az véletlen?

Az meg, hogy nem vagy éppen az igazság és erkölcs harcosa kedves géfodor az egy nagyon enyhe kifejezése annak amit a legtöbben gondolnak rólad.

Egy országromboló hazaáruló rezsim kiszolgálója vagy és remélhetőleg egyszer ennek tudatában ülsz majd le pár évtizedet egy szigorúan őrzött intézményben.

Mercel 2015.01.18. 14:53:34

Mert az egyre világosabban látszik, hogy nem elég ha a fidesz végre belebukik abba a szarba amit nagyrészt saját maga kavart.
Ide most már az kell, hogy a teljes bandát egy életre bármiféle politikai ÉS gazdasági szereptől eltiltsák és leültessék.

Mert az amit a fidesz produkál teljes mértékben kimeríti a hazaárulás fogalmát.

trisel 2015.01.18. 15:42:38

@Simlicske:
"Kérdés nincs, röhögés van.

Először is: az Örülünk Vincent blog is szeretné kifejezni az ámulatát, hogy Orbán Viktor bekötött szemmel, a saját tizenhatosa előtt állva, háttal az ellenfél kapujának, parádés ollózó mozdulattal kilőtte a ficakot. Ez valószínűleg C. Ronaldónak is csak tíz próbálkozásból sikerülne, Orbánnak meg ugyebár egyből sikerült, tehát Orbán Viktor érdemli az Aranylabdát.

De azt azért ugye nem kell komolyan venni a pártsajtótól sem, hogy Orbán és zseniális pénzügyes csapata, Matolcsy, Balog (előbbi zumbaoktatója), Töröcskei, Barcza, Heim és a többiek előre látták volna a svájci jegybank senki más által előre nem látott húzását? Pláne, hogy a magyar választók előre látták volna, hogy ez a zseniális csapat lép színre és előre fognak látni valamit, amit senki más a világon. Ugye nem?

Ha nem okoz nagy törést a pártsajtómunkások lelkében, mi azért maradnánk annál a meggyőződésünknél, hogy az Orbanomics évek óta és továbbra is a forint leértékelésén ügyködik fáradhatatlanul, aminek leginkább a lakossági devizahitel-állomány állt az útjában. Az árfolyamgáttal és a forintosítással a saját gyújtogatásuknak készítették elő a terepet. Azzal, hogy a svájci jegybank közben erdőtüzet okozott, csak elébe ment az Orbanomics (még mindig ezen röhögök) céljainak. Bár ők alapvetően az euróval szemben szerették volna gyengíteni a forintot, de - ahogy a suszter mondta, amikor az inas helyett az anyósát találta el a sámfával - “Így is jó.”

Netuddki. 2015.01.19. 08:15:18

"Van kérdés?"

Persze.

"Orbán Viktor magyar miniszterelnököt most hősként üdvözlik..."

Izé, kik is lennének ezek, "akik hősként üdvözlik"? Már azokon kívül akiknek ez munkaköri kötelessége.

De lenne még más kérdésem is.
Nekem nem volt hitelem. Szerintem nekem is járna némi kárpótlás. Mekkora is az az összeg fejenként amivel "megmentették" a "deviza" hiteleseket? A számlát hova lehet benyújtani? Ha már ennek a nagy mentegetőzésnek a cehhét mindannyian fogjuk állni.

Ja, végül mégegy megjegyzés.
A nagy forintosításhoz a gyurika biztosította a devizát. Csak nekem tűnik olybá, hogy a bankok miközben előadják a hattyú halálát, betegre röhögik magukat az orbán rezsim húzásain?

Ja és igen! Annak idején 400Ft számlavezetési díjban egyeztünk meg a bankkal. Ez most körülbelül a duplája. Szóval, kedves fidesznyik, hova is lehet azt a számlát benyújtani?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.01.19. 10:32:46

majdnem 10 cikk 5 év alatt? ez aztán a siker...

smartdrive 2015.01.19. 11:38:21

ó, nekem van kérdésem. hogy is volt az a dollárkötvény-kibocsátás 25 százaléknyi dollárerősödéssel ezelőtt? na? a géniusz

pifta · http://developers.blog.hu 2015.01.19. 12:36:53

Nekem is lenne kérdésem... Függetlenül politikai hovatartozásomtól...
Linkeket nem lehetne kapni a kiragadott idézetek mellé, ugyanis kiváncsi lennék az eredeti szövegkörnyezetre ha nem baj...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2015.01.19. 14:05:30

Nekem van:
hogy illik ez bele a Nagy nyugati összeesküvés Magyarország ellen című mesébe?
Nem kínos, hogy ezek szerint lehet, hogy mégsem létezik ez a bizonyos összeesküvés?

Most ettől függetlenül térjünk egy kicsit vissza a valóságba. Itt nem az orbáni gazdaságpolitika sikeréről van szó, hanem 1 db lépésről, ami szerencsés időben történt. A dolognak viszont több szépséghibája is van:
1. ha korábban történik, sokkal kedvezőbb feltételekkel történik
2. ha az eredeti formájában történik, akkor összeomlik a magyar bankrendszer
3. és ez a legfontosabb, ha a svájci jegybank nem csinál egy ordas nagy baromságot, akkor semmi értelme nem lett volna.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2015.01.19. 14:41:24

hát én úgy vagyok vele ne dícsérjen a szomszéd se annak fűje

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2015.01.20. 18:49:36

"van kérdés?"

van, persze, több is.

graycivil 2015.01.21. 22:21:08

@Pop40: Itt frankhitelesekről van szó. Tehát nem az eurós 260-at kell szembeállítani a 309-cel, hanem a frankos 180-at a 256-tal. Így még "pofásabb" a különbség.

Amúgy minden "mentőlépésük" tulajdonképpen egy közpénzen történő vagyonátcsoportosítás a talpnyalóknak, rendkívül magas "felárral".

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2015.01.26. 16:24:12

Ez az a pillanat, amikor a "mértékadó" külföldi sajtó a tényt nem tudja félremagyarézni. Kurva kínos lehet. Ahogy ezek az ügyetlen kommentek is a cigány orbán alkalmatlanságáról, meg hogy szerencséje volt. Fogazzatok csak elvtársak akkor is szopó.

OoOoOo 2015.01.29. 00:47:34

politikai géfodolkodó, most láttam, hogy a DK támogatottsága nőtt.

mikor kezdesz már el gyurcsányozni, b+??

skribler200 2015.01.31. 17:53:16

@TankoGyula: kvittek vagyunk...én meg az ánuszlakókat nem szeretem...

Kopó 2015.02.04. 22:11:19

Igen, van kérdés, de gondolom, válasz nincs.

1. Ezek a sajtótermékek akkor is mérvadóak voltak (és lesznek), amikor Orbánt kritizálták/kritizálják?

2. Mégis ki alatt szállt el a svájci frankhoz képesti forintárfolyam? Kósa Lajos görögözése megvan még?

TH 2015.02.06. 00:39:27

"Kedves" GFG!
Komolyan ekkora öröm neked, ha az általad nyalogatott segg gazdáját néha megdicsérik a "mérvadó" nemzetközi sajtó tagjai is? Azon gondolkodtam, hogy vajon miért?
1) Ez olyan ritka kivétel, hogy meg kell ünnepelni.
Hmm, ezek szerint a mértékadó sajtó szerint viszont alapvetően nem sok jót csinál Orbán bácsi, akkor ennek viszont nem kéne örülni - és esetleg foglalkozni kéne azzal, amikor kritizálnak.
2) A dicséret ezen forrásokból Viktor felé rendszeres dolog - akkor viszont miért kell kiemelni, minek posztot írni róla? Ez nem túl logikus.
3) Ezek a médiák a gonosz USA-zsidó-balliberális hatalom irányítása alatt állnak. Ha viszont ilyen gonoszak, akkor nyilván a dicséret mögött is gonosz hátsó szándék rejtőzik, le kéne leplezni, nem pedig örülni a simogatásnak.

Több ötletem nincs, szóval lécci-lécci segíts, hogy miért is született meg ez a poszt.

skribler200 2015.02.06. 13:41:00

nos?? neked van lelkiismereted / notabene elhúzol../ vagy nincs és ....

OoOoOo 2015.02.06. 16:41:34

"géfodor, te kis geci, nem úszod meg te sem.
örülj, ha csak kérdőre és nem kínpadra leszel vonva."

állítólag ezt is mondta a simicska.
nem találom a hivatkozást, de igaz ez?

Egy kis porszem 2015.02.06. 21:14:39

Hello Gábor!

A mai események is betudhatóak amerikai támadásnak???
Nagyon kíváncsi volnék a véleményedre
(Nem véletlenül az Orbán-Merkel találkozó után a GMO szerz. árnyékában) Sok az egybeesés.

Egy kis porszem 2015.02.06. 21:17:29

Ez az jelenti, nem lesz Csörte a Hírt Tv???
Márciusban úgyis átstruktúrálják a közmédiát, oda költözik a műsor??

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2015.02.08. 20:31:30

@TH:
Kellett, a fizu karakterre van, valami szarral ki kell tölteni a napokat, no meg azok a sok nullás összegek se a két szép szeméért esnek le, sok segget kell tisztára takarítani, amíg összeállnak a számlák, az ideológiai harc .
Neki sem egyszerű, kinek van ehhez gyomra?
Jó, ennek a "politikai gondolkodó"-nak... de piaci alapon úgy halna éhen a szervilizmusával, hogy ihajj! :)

szanisz 2015.02.18. 16:10:53

kedves szócső, gfg vagy hogy hívod magad,

A nyugati médiát egyfolytában ostorozzátok, mondván elfogult, vadkapitalista és ballib.

Majd az első esetben, amikor valamiért megdicsérik Vityát, büszkék idézitek. Ebben nincs túl sok következetesség, de mit várjunk egy putyin-imádó brigázs egyik fő szószólójától?

ontopic:
Érdemes megfigyelni, hogy a magyar valuta (ellentétben a többi visegrádi valutával)mennyit gyengült orbánék gazdpol-ja miatt. Ez TÖBB kárt okozott, mint amennyit a most -még épp időben- meghozott forintosítás visszahozott.

szanisz 2015.02.18. 16:12:39

najóvan, köszönöm a kommentelőknek a gondolkodást, látom nem túl népszerű ez a "gondolkodó"...

lesz elszámoltatás, gábor...

Rólam

G. Fodor Gábor Századvég, stratégiai igazgató Nem elemző vagyok, hanem politikai gondolkodó. Ennek a szerepnek van hagyománya és előképe, de nincs kortárs kontextusa. Az a cél, hogy legyen.

Címkék

Alkotmánybíróság (1) államadósság (1) az önbecsülés kultúrája (2) a lebeszélés kultúrája (3) Bajnai (7) Bajnai Gordon (1) baloldal (7) blogok (1) Brüsszel (1) centrális erőtér (1) centrális politikai erőtér (1) DK (1) Együtt 2014 (3) EGYÜTT 2014 (1) ellenzék (1) első ember (2) értelmiség (1) Ertsey Katalin (1) Európa (1) Eurpai Unió (1) EU csúcs (1) fasizmus (3) férfiasság (2) fiatal konzervatívok (1) Fidesz (4) forradalom (2) Gurmai Zita (1) Gyrucsány Ferenc (1) Gyurcsány (6) Gyurcsány-Bajnai Szövetség (2) háború (1) Haha (2) hazafiság (1) Herczog Edit (1) igazság (1) IMF (2) Jávor (1) Jobbik (1) jobboldal (5) Karácsony (1) Karsay Dorottya (1) kommunizmus (1) kormányzás (4) középosztály (1) közmegegyezés (3) kulturkampf (1) kultúrpolitika (1) Kunhalmi Ágnes (1) liberalizmus (3) LMP (5) machiavellizmus (1) Medgyessy (1) megszorító politika (1) Mesterházy Attila (1) Milla (2) módosító indítványok (1) MSZP (6) nagyvonalúság (1) nemzetegyesítés (1) nemzeti érdek (2) nőiesség (1) Orbán Viktor (2) örülünk vincent (1) összefogás (1) ostromlott erőd (1) parlamentarizmus (1) polgári Magyarország (1) Polgár Dóra (1) politikai gondolkodás (1) progresszív blog (1) reformközgazdaságtan (1) regisztráció (1) rendszerváltás (1) rezsicsökkentés (1) sas-kabaré (1) Scheiring (1) szabadságharc (1) szabad ember (1) Szabó Rebeka (1) szakértő (1) SZDSZ (1) szocialisták (1) szocialista hatalompolitika (2) szocialista párt (3) szocializmus (2) Szolidaritás (1) törvényjavaslat (1) Vadai Ágnes (1) választási eljárás (1) válság (3) válságkezelés (1) varánusz (1) Címkefelhő

Kommentek

  • igorx: Régen voltak a fotelpunkuk Utána jöttek a fotelnácik Újabban a fotelkomcsik (Fidesz) Most meg itt ... (2020.05.28. 22:02) Férfiasság
  • Lepo: Mi baja van ennek a ronda, gnóm kis embernek? Kicsit félek, ha tehetné, orsósféreggé válna, hogy m... (2019.04.18. 11:50) Férfiasság
  • TalpigJimmy: Emberek! Ez egy nagyon frusztrált ember :D Van is mire :D Hogy néz ki a szerencsétlen? (2018.05.30. 20:32) Férfiasság
  • szabik: en internet munkat keresek (2016.03.17. 07:25) Férfiasság
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása