GFG Blog

Az leszek, amivé ti tesztek

Az ostromlott erőd

2012.08.30. 09:21, gfg ,

„Az leszek, amivé ti tesztek, / ellenségeim, ti neveltek!”

(Szabó Lőrinc: Ellenségeimhez)

 

Van egy lelkiállapot.

A jobboldali politikai közösség mind a mai napig úgy viselkedik, mintha ostromlott erőd lenne.

Részben ez magyarázza, hogy ha a jobboldal kormányra kerül, akkor erőt vesz rajta a revansvágy, akkor is ragaszkodik sarkallatosnak tekintett szimbolikus ügyeihez, ha azok több politikai kárral járnak, mint haszonnal és rendre befeszül, ha a kritikus hangok megpróbálják eltántorítani a saját maga által választott úttól.

Ezt a lelkiállapotot egy folyamatosan fennálló frusztráció élteti és táplálja: a soron következő választások elvesztésétől való félelem, amelynek egzisztenciális tétje van. A jobboldali politikai közösség életerejét fenyegető veszedelemként jelenik meg ugyanis az a lehetőség,  ha „azok” újra viszajönnek. Az „azok” természetesen a kommunisták.

Az ostromlott erőd tehát arról is szól, hogy a kádári időszak reflexei továbbra is velünk élnek, a kommunizmus évtizedei, az elnyomás, az üldöztetés nyomot hagytak rajtunk is.

Erről is szól, de nem csak erről.

Van ugyanis egy másik alapélményünk, amely legalább annyira hozzájárul a jobboldal lelki traumáihoz, mint az antikommunista reflexek. Ez a másik alapélmény: a polgári Magyarország eszméjének idealizált felfogása.

Ez azért vált ki frusztrációt, mert 2002-ben kiderült, hogy önmagában jó kormányzással nem lehet választást nyerni. Ez a felismerés aztán különböző irányú tanulságok levonásához vezetett.

A jobboldali szellemi elit aranykorrá idealizálja a polgári Magyarország négy évét, figyelmen kívül hagyva olyan tényezőket, amelyeket a most kormányzókon számon kér. Ehhez az aranykorhoz méri a mindenkori politikai gyakorlatot, és a dolog természetéből adódóan az összevetésből mindig a létező gyakorlat húzza a rövidebbet. A jobboldal ugyanolyan nosztalgiával fordul az idealizált polgári Magyarország elképzelt valóságához, mint a posztkádári kisember a 80-as évek legvidámabb barakkjához.

A polgári Magyarország gondolata tehát azáltal vált az ostromlott erőd építményének meghatározó elemévé, hogy a kulturális elit hajlamos volt vágyait összekeverni a valósággal.

A politika elit egészen más tanulságokat fogalmazott meg a maga számára.

Az 1998-2002 közötti Magyarország valójában polgárok nélküli polgári Magyarország volt.

A kulturális elit vízióihoz való igazodás távol vitte a politikát az emberektől.

Miközben a politika is elhitte, hogy aranykort épít, az emberek a másik irányba döntötték el a választást.

A politikai elit azt ismerte fel, hogy közelebb kell lépni az emberekhez, ha nem akar saját ideáljai fogságába esni.

Ez a felismerés önmagában politikai teljesítmény.

Mint ahogy az is, hogy ha a politikai cselekvőképesség gátja az aranykorépítés, akkor szakítani kell a polgári Magyarország kritikátlan, reflektálatlan, idealizált felfogásával.

Ha pedig Magyarország még nem „polgári”, akkor először is a XXI. századi magyar nemzet előfeltételeit kell megteremteni. A középosztály-politika, a munka- és teljesítmény kultúrája melletti kiállás, vagy éppen az a gondolat, hogy az adórendszernek a szociális rendszerhez semmi köze mind ezt a célt szolgálja.

A kormányzás első két éve valójában erről a politikai felismerésről szólt. Ez a politikai cselekvés nyelvén azt jelenti, hogy az új magyar világ előfeltételeinek megteremtése volt a feladat.

 

 

Címkék: jobboldal,kommunizmus,polgári Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://gfg.blog.hu/api/trackback/id/tr464741097

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 120 ok, ami miatt nem szavaznék a Fideszre 2012.08.30. 13:18:35

Fülkeforradalom, gyorsnaszád, alaptörvény, manyup, békemenet, választási regisztráció… Bűnlajstrom 2010 áprilisától 2012 augusztus elejéig. Ha kihagytam valamit, írd meg kommentben! * 1. A Kubatov-lista 2. Pintér Sándor belügyminiszteri kinevezés...

Trackback: Törölték a kommentek nagy részét Don Orbán képe alól a miniszterelnök Facebook-oldalán 2012.08.30. 13:12:03

Hogy a ballibek vagy a széljobberek kommenteztek többet a miniszterelnök hét végén feltöltött fényképe alá, soha nem fogjuk megtudni. Az mno.hu szerkesztősége viszont akár az anyja életére is megesküdne, hogy nem a gárdistaszökevények, hanem a libsibol...

Trackback: Könnyem ontom, mikor bontom 2012.08.30. 12:44:21

Breaking news Megkaptuk a lakáskasszától a levelet, köszönik a segítő együttműködést, 4 hónap papírozás, aláírás, fölé írás, ügyvéd, közjegyző, - na még ezt a díjat fizesd be, eddig nem mondtam? -, és egy kisebbfajta anyagi seggre ülés után, miénk a ...

Trackback: Az ostromlott erőd 2012.08.30. 10:21:01

A jobboldal ugyanolyan nosztalgiával fordul az idealizált polgári Magyarország elképzelt valóságához, mint a posztkádári kisember a 80-as évek legvidámabb barakkjához.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

proeskontra · http://kettosmerce.blog.hu/ 2012.08.30. 10:39:06

Szia!

Örülök, hogy elindítottad a blogodat. Külön köszönet azért, hogy végre valaki ki merte mondani az igazságot az ifjúkonzervatívokkal kapcsolatban. A polgári oldal minimum 2/3-ának véleményét fogalmaztad meg nagyon ügyesen és találóan. Sajnálom, hogy ennyi idő kellett ahhoz, hogy végre legyen egyvalaki, aki vissza mer és vissza is tud szólni az öncélú pökhendi kritikusoknak. Sok sikert a blogodhoz, bár tudom jól, hogy soha nem lesz Index címoldalon, maximum, ha nagy ritkán ki akarnak tenni egy "díszjobboldali" blogot is... (remélem azt is, hogy a jobbközép médiában is többet hívnak a jövőben, mert fájóan ritkán láthatunk)

Jack Torrance 2012.08.30. 10:39:54

"A politikai elit azt ismerte fel, hogy közelebb kell lépni az emberekhez, ha nem akar saját ideáljai fogságába esni."

Ezt miből vonta le a szerző? Vagy a "közel lépés"-t értelmezem rosszul? Mert szerintem a mostani elit fényévekkel van távolabb az emberektől (fizikailag is, politikailag is és hozzáállásában is), mint bármikor korábban...

Jack Torrance 2012.08.30. 10:40:39

A többivel messzemenően egyetértek, gyönyörű elemzés.

Wolff 2012.08.30. 10:46:31

Nagyinj vicces, a bemutatkozás különösen.

De: "Ez azért vált ki frusztrációt, mert 2002-ben kiderült, hogy önmagában jó kormányzással nem lehet választást nyerni. Ez a felismerés aztán különböző irányú tanulságok levonásához vezetett."

Ez a kijelentés, amivel a szerző egyetérteni látszik része a polgári Magyarország idealizált víziüójának, a valósághoz nincs köze. A Fidesz 1998 és 2002 közt láthatóan nem kormányzott jól. Nem csak megbukott, de szakpolitikái is csak módjával hozták a várt eredményt. A hívei - pont a kárhoztatott szimbolikus elköteleződés miatt - persze azt hiszik, hogy jól kormányzott.

"Részben ez magyarázza, hogy ha a jobboldal kormányra kerül, akkor erőt vesz rajta a revansvágy, akkor is ragaszkodik sarkallatosnak tekintett szimbolikus ügyeihez, ha azok több politikai kárral járnak, mint haszonnal és rendre befeszül, ha a kritikus hangok megpróbálják eltántorítani a saját maga által választott úttól."

Akkor most vegyük úgy, hogy a szerző vagy maga a Századvég szerint pl. az Alaptörvény szimbolikus részeit ki kellene dobni? Hiba volt?

És az egykulcsos adó, amit szerző lelkesen véd a bejegyzésben nem szimbolikus ügy? (Praktikus haszna nincs, a közgazdaságtan határozottan NEM mutatta ki kedvező hatását, a kérdés legjobb kutatói (pl. Emmanual Saez) szerint a magas jövedelmeket extrém magas - 70-85% - marginális kulccsal érdemes adóztatni.)

"A politikai elit azt ismerte fel, hogy közelebb kell lépni az emberekhez, ha nem akar saját ideáljai fogságába esni."

Ezek szerint a szerző vagy akár maga a Századvég az előzetes regisztrációt bírálja? Vagy az lenne a közelebb lépés az emberekhez?

Összességében persze értem, hogy a rendszer egyik ideológus(önjelöltje) védi a rendszert, de egy politikai gondolkodónak nem kellene lejáratnia magát ennyire inkherens szöveggel. Érvelés ninc sbenne, néhány stigmatizáló toposz nem túl kreatív átértelmezése (lásd a kádári kisember) és a fenti vicces passzusok.

Ixos 2012.08.30. 10:53:31

@Wolff: es mit nevezel te itthon "extrem magas" jovedelemnek? jo lenne mar ha vegre valaki, aki szidja az egykulcsost, leirna, hogy ha nem az, akkor mi? milyen adokulcs?

SzaGyu 2012.08.30. 10:58:58

A Fidesz mindig is agresszív párt volt és mindig is a dolgozó népet támadta intézkedéseivel.
Ott folytatta ahol 2002-ben abbahagyta.
Sőt. Valóban megtorlást csinál a 8éves ellenzékisége miatt. De mi lesz, ha 2014-ben nem választják meg és talán örökre elveszíti a választók bizalmát.
Igaz, addig még van 2 szűk év. Addig még az Orbánista diktatúrát elmélyítheti és örök életűvé teheti magát. Ha ezt megengedi nekik a lakosság és nem fog össze, akkor azt kapják amit akartak.
Kapnak egy tolvajszarka vezért sok-sok kis szarkával.
Aztán majd mire észbe kapnak kiderül, hogy a Duna már nem ott folyik, a Citadella Orbándella lett és már Attila sírját is megtalálták. Természetesen azt is Felcsúton.

Szindbad 2012.08.30. 11:04:53

A jobboldalnak egyszerűen nincsen meg a szellemi kapacitása egy jó kormányzáshoz. A frusztráció inkább ebből fakad. Nincs mit csodálkozni ezen ennyi év kontraszelekción alapuló szellemi bázis építés után.

Sátán meg a Jocó 2012.08.30. 11:08:18

@SzaGyu: azért remélem, jól eső érzéssel tölt el, hogy ezt kiírhattad magadból...
...ebben a dühöngő Orbán-diktatúrában.

@Szindbad: megvolt az, a MIÉP mellett azért igen fajsúlyos réteg sorakozott fel. Aztán Pista bácsi szépen, gondosan, az alapokig szétverte az egészet, s eme réteg ezért aztán többet hallani sem akar a "jobboldalról", s egyáltalán a magáról a politikáról.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.30. 11:19:03

@Sátán meg a Jocó: A valamikor MIÉP valamikori szellemi holdudvara, amit "fajsúlyos réteg" névvel illetett, jelenleg a Fidesz jobbszélén tanyázik (Bogár, Csath, Lentner, szentkoronás jogászok, Döbrentei, Takaró, SzSzP pl., illetve maga Csurka is 2010 után).

De mitől fajsúlyosak? Ki itt a fajsúlyos egyáltalán a határokon belül?

(A szellemi kapacitás egyébként a jobboldalon sincs meg, ezt a közkatonák siralmas állapotán kiválóan lehet mérni. Az sem újdonság, hogy mindezt tehetségnek és minőségnek igyekeznek ábrázolni.)

Friedman 2012.08.30. 11:20:07

Nagyon egyetértek a blogban megfogalmazottakkal, kivétel egy tényező. Hogy az elmúlt két év a "középosztály-politika, a munka- és teljesítmény kultúrája melletti kiállás"-ról szólt volna. Ez csak szavakban volt igaz, tettekben nem. Tettekben inkább a nyugdíjasok melletti kiállásról szólt, mindent ez alá temetve.

A kapitalizmus alapjának számító magántulajdon sárba tiprása a jobboldali, polgári elvekkel teljesen ellentétes művelet. A Manyup államosítás, a multik és bankok sarcolása, a Mol részvény vásárlás, a nyugdíjasok kiváltságainak tűzön vizen keresztül vitele a középosztály-politika ellentéte.

A középosztály nagy csapást szenvedett a multi ellenes hangulat keltésével, többségünk e cégeknél helyezkedett el, keményen dolgozik nap, mint nap. Ezek után mit kaptak, leépítéseket, fizetéscsökkentést, létbizonytalanságot. Ne is csodálkozzon a kormány, hogy egykulcsos adó ellenére nincs fogyasztás... mindannyian megtakarítjuk, amit tudunk, hiszen nem tudjuk, holnap lesz-e munkánk, mert a kormány újabb cég hazai érdekeltségét lehetetlenítette el. A középosztály azon része, aki pedig kkv-nál dolgozik, ők pedig az egykulcsos adó kárvallottjai (ki van kkv-nál rendes bérre bejelentve?), cége ráadásul, aki beszállítója volt a multiknak, szintén szenved.

A szolgáltató szektor kormányzati megbélyegzése, és a két kezi munka éltetése szintén arról tanúskodik, hogy a Fidesz teljesen elfordult a polgári értékektől, és a populista kádári nosztalgiára épít. Pedig a fejlettséget ott lehet lemérni, hogy mekkora a szolgáltató szektor aránya a gazdaságon belül. Japánban az egyik legnagyobb, 60% ez a szám, de az USA-ban és Németországban is kiugró. A fejlett ország nem maga termel, mással termeltet, ő pedig fejleszt, kutat, innovál.

A kormányzati koncepció nem csak teljesen hibás, hanem köze sincs a jobboldali polgári értékrendhez. A 2002-es bukásnak a fő oka nem a jó kormányzás volt, hanem a mellé társuló agresszió. Utóbbin kellett volna változtatni, előbbit helyben hagyni. Ehelyett kaptunk egy kirívóan rossz (igen még a gyurcsányinál is silányabb) kormányzást, a korábbi agresszió mellé.

proeskontra · http://kettosmerce.blog.hu/ 2012.08.30. 11:24:14

@Friedman: Miben értesz akkor egyet? Látszólag semmiben.

proeskontra · http://kettosmerce.blog.hu/ 2012.08.30. 11:26:27

@Friedman: "egy kirívóan rossz (igen még a gyurcsányinál is silányabb) kormányzást" szerintem ezt még egy átlag DK-s sem gondolja komolyan, maximum a legkeményebb hardcore

freetibi 2012.08.30. 11:29:03

@Wolff: Nem érted amit ír GFG, mert az egykulcsos adónak nem csak közgazdasági értelme van. A Fidesz szerint társadalmi hatásaival együtt jobb választás, mint a rövid távon több pénzt hozó pl. sávos adózás. Ezen kár vitatkozni, mert a politikai szempont az, amely a mindenkori kormány feladata és felelőssége, és amelyről 4 évente szokás véleményt mondani.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.30. 11:30:50

@proeskontra: A lesújtó véleményhez nem kell DK-szimpatizánsnak lenni. Ez már abból is látszik, hogy DK-szimpatizáns van az országban néhány tízezer (ha egyáltalán), lesújtó véleménnyel bíró meg nagyságrendekkel több.

Silányságban nagyjából egy szinten mozog a kettő, csak a mostani kormánynak túlhatalma is van hozzá.

proeskontra · http://kettosmerce.blog.hu/ 2012.08.30. 11:34:39

@Counter: Igen, de annyira elmebeteg csak nagyon kevés, aki Gyurcsány és Orbán közé párhuzamot von, főleg a kormányzás minőségét illetően. Ha Te is így gondolod, akkor ne képzeld magad különbnek a legvisszataszítóbb DK-snál se.

freetibi 2012.08.30. 11:43:30

Röviden a poszt:
1. Félünk a komcsiktól még mindig.
2. Rájöttünk, hogy ez egy proli ország. (Fidesz/Századvég/GFG: zseniális politikai felismerésnek tartjuk!) A polgári gondolatot és stílust(!) ezért most sutba dobtuk, megpróbálunk a proliknak kormányozni. Cél, hogy szép lassan polgárosuljanak. (Ezt kellene megértenie az úri közönségnek is, ezért indul ez a blog :P ) Na ha ez bekövetkezik, akkor fog eljönni a valóságos polgári Magyarország...

Wolff 2012.08.30. 11:45:14

@freetibi: Ebből számomra úgy tűnik, hogy te magad is úgy érted (elvégre azt mondod, hogy egy szakpolitikai kérdés ne szakpolitikai kérdésként értelmezzünk, hanem egy nagy vízió részeként), miszerint aztat írta ez a politikai gondolkodó, hogy nem érdemes feleslegesen kiállni szimbolikus ügyek mellett, majd azt is, hogy az egykulcsos adó szimbolikus ügy, ami mellett ki kell állni. Én nagyjából ezt kértem rajta számon. Az ellentmondást, ami szerintem hiba. De persze ha manapság a Századvég körül e nem hiba, hanem erény, sőt követelmény, akkor nem mondtam semmit.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.30. 11:46:59

@freetibi: A legfontosabb kimaradt. A poszt szerint a polgár nem lesz, hanem mesterségesen kell létrehozni.

Ez mindig be szokott válni, különösen Magyarországon.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.08.30. 11:48:09

Ezzel a sok baromsággal tényleg pénzt lehet keresni?
Zseniális! Gratulálok!

Wolff 2012.08.30. 11:59:19

@Ixos: Te határozottan elfeledkezel arról a kellemetlen tényről (és ebből hajlamos vagyok arra következtetni, hogy bruttód valahol a 330 ezer fölötti sávban lehet(ett), ami jó ha tudod úgy a keresők felső két-három százalékába sorol), hogy az egykulcsos adócsökkentés a keresők 94%-ának (!) adóemelést jelentett. Olyanoknak is, akik az átlagkereset másfélszeresét keresték. A gyakorlati egykulcsossal már csak ez is probléma, többek közt az istenített középosztályt is sújtotta. (Már persze ha megértenéd, hogy a középosztály nem havi bruttó félmilliónál kezdődik. Sőt, jobb helyeken a középosztály nem is pusztán egy kereseti szintet jelent, de hát ez már nagyon eretnek és nagyon kultúracentrikus, hovatovább jobboldali árnyalatú gondolkodás lenne.) És a gyakorlati egykulcsos egyúttal máshol is kifejezetten negatív hatással is járt, méghozzá pont azok számára, akiket a kormány amúgy szintén imád: a hazai, szolgáltató vállalkozóknak. Emelniük kellett a béreket és cserébe még a termékeik iránti aggregált kereslet is csökkent. Az talán még sem érv, hogy jó, most évekig ez hátrányos, de húsz éves távlatban valami vízió alapján jobb lesz. Arra, hogy egy idő után a legnagyobb baromságnak is eltűnik a hatása bárki képes vállalkozni, nem kell hozzá Orbánnak lenni, két évtizednél is többet politizálni. Horribile dictu, ha holnap minden tulajdont elvennének ebben az országban és sorshúzással újraosztanák, de utána békén hagynák az új tulajdonosokat, húsz év múlva akkor is jobb lenne a helyzet, mint holnapután.

Az elvi magas adóterhelést meg lehet vizsgálni és ki fog derülni mit jelent. Megjegyzem egy 75%-s (nagyon hipotetikus, fene se tudja mennyi lenne egy rendes vizsgálat alapján) marginális kulcsnál vélhetően elég lenne a jövedelmi felső egy százalékot megadóztatni költségvetési bevételi céllal, ez azonban elég komoly torzulással járna. A lényeg

freetibi 2012.08.30. 12:02:34

@Wolff: 1. Szimbolikus üggyé válhat bármi.
2. Az adó nem csak szakpolitikai kérdés, hanem a politikai vízió része is. (Valóban ezzel egyet is értek.)
3. A Fidesz nagy problémája, hogy az egykulcsos adó is szimbolikus üggyé vált. Ez azonban nem értékmérő önmagában. Ezzel a felismeréssel együtt kell megtartania vagy változtatni. Az pozitív, hogy GFG szerint sem szabad sikertelen szimbolikus ügyekbe beleragadni.

Szindbad 2012.08.30. 12:06:10

@proeskontra: Én sem gondolom, hogy Orbán jobban kormányozna Gyurcsánynál, pedig semmi közöm a DKhoz. Gyurcsánynak a fidesz igen szörnyű PR-t kerekített, ami azért főleg túlzás volt. Most a fidesz saját magának csinálja a PRt, hála az égnek.

freetibi 2012.08.30. 12:08:44

@Counter: Igazad van, ez fontos.
Különösen úgy, hogy nem polgári módszerekkel, hanem bunkó módon. Lsd. a realitásokat felismerve :)
Lemegyünk proliba, hogy majd polgárokká váljunk??

bádogos 2012.08.30. 12:35:15

@proeskontra: A DK-t a hátam közepére sem kívánom, de ezt én is pontosan így gondolom. Mire véget ér az Orbán-korszak, a végső számla nagyjából úgy fog kinézni, mintha Magyarország elveszített volna egy harmadik világháborút.

alandölon 2012.08.30. 12:37:17

"Az 1998-2002 közötti Magyarország valójában polgárok nélküli polgári Magyarország volt." valoban, magyarorszagon nincsen polgarsag, van egy vekony, polgarinak nevezheto reteg, oket viszont nagyon nem kepviseli a fidesz, sot, ez a reteg manapsag hatarozottan szemben all vele. A fidesz szavazoi szamara szitokszo a polgar(liberalis). Ma, magyarorszagon a jobboldal a legkevesbe alkalmas arra, hogy egy valamilyen ertelemben vett polgarsagot kepviseljen. Az ujgazdagok nem feltetlenul polgarok, a jobboldaliak kozott pedig nagyon keves konzervativ van(ok lennenek, ugye a jobboldali polgarok).

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.30. 12:41:51

@freetibi: "De személyesen is szurkolok Paulo Sousának. Az igazi nagy edzők mind nehéz emberek. Az utóbbi már megvan nála, és előbb-utóbb meglesz az előbbi is."

Gondolom, a polgári világnézet is ilyen "előbb-utóbb meglesz" kategóriának számít. Addig is lopjunk, mert a polgár anyagilag is független.

Robinzon Kurzor 2012.08.30. 12:48:50

Hibás kiindulás, téves következtetések.

Ennél azért többre számítottam.

Mondok egy példát: tegyük fel (bár ez korántsem egyértelmű), hogy 1998-2002 között jó kormányzás volt, és hogy ez nem volt elég az újabb választási győzelemhez.
Ebből még nem következik, hogy a hiányzó részt kifejezetten rossz kormányzással kell párosítani ahhoz, hogy újabb győzelem születhessen.

Amúgy meg teljesen nyilvánvaló, hogy a Fidesz a kisgazdák leszalámizása miatt vesztette el a 2002-es választást.
Míg 1998-ban a kisgazda "tartalékok" miatt tudott nyerni a Fidesz a második helyről, addig 2002-ben ez már nem állt rendelkezésre.
Emiatt (mármint a kisgazda szavazók átcsábítása miatt) több szavazót vesztett, mint amennyit nyert vele. Ez matek, elég csak ránézni a választási eredményekre.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.30. 12:50:29

@freetibi: GFG általában véve megfogalmazza, hogy nem szabad, majd konkrét helyzetben mégis "mi az hogy, nagyon is" az ellenkezőjét cselekszi.

Lássunk egy szép példát!
"Between that evening and Little Loewy’s death lay several undramatic meetings of the Party cell. The facts were simple.
Two years ago the Party had called up the workers of the world to fight the newly established dictatorship in the heart of Europe by means of a political and economic boycott. No goods coming from the enemy’s country should be bought, no consignments for its enormous armament industry should be allowed to pass. The sections of the Party executed these orders with enthusiasm. The dock workers in the small port refused to load or unload cargoes coming from that country or destined for it. Other trade unions joined them. The strike was hard to carry through; conflicts with the police resulted in wounded and dead. The final result of the struggle was still uncertain when a little fleet of fivecurious, old-fashioned black cargo boats sailed into the port. Each of them had the name of a great leader of the Revolution
painted on its stern, in the strange alphabet used “over there”, and from their bows waved the flag of the Revolution. The striking workers greeted them with enthusiasm. They at once began to unload the cargo. After several hours it came to light that the cargo consisted of certain rare minerals and was destined for the war industry of the boycotted country.
The dockers’ section of the Party immediately called a committee meeting, where people came to blows. The dispute spread through the movement all over the country. The reactionary Press exploited the event with derision. The police ceased their attempts to break the strike, proclaimed their neutrality and let the harbour workers decide for themselves whether they would unload the cargo of the curious black fleet or not. The Party leadership called the strike off and gave orders to unload the cargo. They gave reasonable explanations and cunning arguments for the
behaviour of the Country of the Revolution, but few were convinced. The section split; the majority of the old members left. For months the Party led the shadow of an existence; but gradually, as the industrial distress of the country grew, it regained its popularity and strength.
Two years had passed. Another hungry dictatorship in the south of Europe began a war of plunder and conquest in Africa. Again the Party called for a boycott. They received an even more enthusiastic response than on the previous occasion. For this
time the governments themselves in nearly every country in the world had decided to cut off the aggressor’s supply of raw materials.
Without raw materials and particularly without petrol, the aggressor would be lost. This was the state of affairs, when again the curious little black fleet set out on her way. The biggest of the ships bore the name of a man who had raised his voice
against war and had been slain; at their mastheads waved the flag of the Revolution and in their holds they carried the petrol for the aggressor. They were only a day’s journey away from this port, and Little Loewy and his friends knew as yet nothing of their approach. It was Rubashov’s task to prepare them for it."

No igen, így kell "mozgásteret csinálni", ez az igazi "politikai teljesítmény".

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.08.30. 12:52:08

"A jobboldali politikai közösség mind a mai napig úgy viselkedik, mintha ostromlott erőd lenne."

Két trivialitás:

1. Mo.-n nincs jobboldal! A fityisz és a csíkos szocik is baloldaliak, csak nemzeti szósszal leöltötték a dolgot. A maszop (a gyökerei miatt) pedig "internaciolanlista" baloldali! A fityisz azzal is tetéz, hogy egy igazi bolsevik típusú párt (vezért 97%-kat választották meg az 1 indulóból!).

2. Minden szektának fontos, hogy a szektán kívül állókat ellenségnek tekintse és ezzel a végletekig fokozza a csoport kohéziót. Ork bán ezt ügyesen alkalmazza az összeesküvés elméletekre amúgy is fogékony alattvalókra.

Szindbad 2012.08.30. 12:54:31

Lehetek én is politikai gondolkodó? Léciléci! A politikai gondolkodás ilyen hasznos, és cuki dolog. Én is szeretném csinálni.

freetibi 2012.08.30. 12:55:22

@Counter: :)
Hát igen, ebben a GFG-s elméleti keretben igazán érdekes a gátlástalan közgépesített lopás gyakorlata.

A prolik megfelelő (lázárjánosi bunkó stílusú) politikai vezetéssel irányíthatóak, a pógárok várják csak a sültgalambot (GFG majd elmagyarázza), közben pedig Lajosék minden lovettát besöpörnek.

dr. Bubó 2012.08.30. 12:59:06

drorvbány - drmatolcsi - drpintér - drpolt - drsnitt - drdajcs - drkósa - drlázár - drkövér - drsimicska stb

a fides mafia jobboldali politikai közösség ? :)))

párszázezres vallásos nyugger had élén álnak a fiatal demokratáink...

kettőbé 2012.08.30. 12:59:11

Remélem, ezután majd rögtön következik a magyarországi baloldali gondolkodás elemzése... "mi sokkal jobban gyűlölünk titeket". A baloldal 1990-től kezdve lenézte, nácinak bélyegezte a jobboldalt, mert nem nyugodott bele, hogy már nem csak ő van a porondon... talán mégsem olyan hipotetikus az ostromlott erőd érzete a jobboldalon!

Sir Galahad 2012.08.30. 13:05:25

Attól, hogy valaki azt gondolja, üldözik, még nem biztos, hogy üldözési mániája van - lehet, hogy tényleg üldözik. A poszt egyik sarkalatos pontja az ostromlott erőd-életérzés, ami a jobboldalt áthatja, s ebből igyekszik a szerző levezetni sok mindent, közben azt a látszatot keltve, hogy ez egy fölösleges, afféle kisebbrendűségi érzés. Meggyőződésem, hogy a szerzőnek ebben nincs igaza, s ez más fényben tünteti fel a jelenlegi kormány nem egy, az átlagember számára ellenszenves lépését. Ha a dolgok mögé nézünk, azt látjuk, hogy az egykori állampárt olyan mélyen él még ma is a társadalomban, hogy pusztán az iránta keltett nosztalgiával át lehet billenteni a közhangulatot (innen például a nyugdíjasoknak tett megannyi gesztus). Ha kitekintünk, akkor meg azt látjuk, hogy a baloldali-liberális oldal külkapcsolatai kiválóak, a jobboldal meg alig jut szóhoz a nemzetközi színtéren, így a külföldi közvéleményt nagyon könnyű egy jobboldali magyar kormány ellen hangolni (innen a harcias, hazafias retorika). Szóval a jobboldal ostromlott erőd-érzése nem üldözési mánia, hanem reális helyzetfelmérés eredménye.

No_Fidesz_No_Problem 2012.08.30. 13:09:40

"a kommunizmus évtizedei, az elnyomás, az üldöztetés nyomot hagytak rajtunk is."

*

Magyarországon soha nem volt kommunizmus. Szocializmus volt.

2012.08.30. 13:13:28

Tisztel G. Fodor Úr!
Értelmetlen zagyvaság ez az egész. Egy kurzusértelmiségi szövegelése, semmi több.
Az érvelési hiba neve árnyékbokszolás. Ugyanis senki nem idealizálta itt a 1998-2002-öt, senki nem mondja, hogy aranykor volt, és azt sem igaz, hogy jobbközép értelmiség vagy a széles néptömegek aranykort vártak 2010-től. A diagnózis téves.

Arról van szó, kedves GFG, hogy Orbán 2006 után, de leginkább 2010 után olyan vargabetűket járt be, olyan szinten eltávolodott korábbi önmagától és a hagyományos polgári-konzervatív szellemiségtől, értékrendtől, hogy meg kell magyarázni ezt azoknak akik még kiváncsiak erre.
Megtudtuk, hogy nem a kormányban van ahiba, a Párt tévedhetetlen, a "jobbközép" értelmiség teszi rosszul, hogy számon kéri a 2010 óta tartó ámokfutást, a teljesség igénye nélkül: a jogállamiság sárbatiprását, a független intézméynek, közmédia megszállását, az államkapitalista rendszer kiépítését, a kőkemény központosítást, és a miniszterelnök szájából a kocsmai szinvonalú böffeneteket.
Szóval, ha jól értem az az üzenet, hogy gyerekek, nehogy már azt higgyük, hogy 1998-2002-es Fideszt látjuk, ezért ne is azt várjuk tőle, hogy olyan lesz. Ez mondja nekünk G. Fodor, a Párt egyik főideológusa. Ha Párt azt mondja Óceániával vívunk háborút, akkor Eurázsia az ellenség. Mindig is az volt.
Nekem mint konzervatív-monarchistának ettől az egésztől hányingerem van.

kanoc 2012.08.30. 13:15:33

" A középosztály-politika, a munka- és teljesítmény kultúrája melletti kiállás, vagy éppen az a gondolat, hogy az adórendszernek a szociális rendszerhez semmi köze mind ezt a célt szolgálja.

A kormányzás első két éve valójában erről a politikai felismerésről szólt. Ez a politikai cselekvés nyelvén azt jelenti, hogy az új magyar világ előfeltételeinek megteremtése volt a feladat. "

Ez úgy baromság ahogy le van írva. Az elmúlt két év a politikai és gazdasági önkényuralom kialakításáról szólt. Itt sem a nevezzük őket polgároknak, sem a zembereknek semmi jót nem tettek. Ellenkezőleg. Kivéve az elitet. Logikus! Ők fogják a pénzt adni a következő választások elcsalásához, már ha addig nem megyünk át királyságba, és akkor kuss mindenkinek! :)))

Szelid sunmalac 2012.08.30. 13:16:01

Huhh. szoval a Fidesz egy ostromlott erod. Nos, egyreszt nem tudom megis ki a franc ostromolja. Az osszeomlott es kvazi nem leteszo baloldal? Az a szemet IMF aki mindenaron penzt akar dugni a zsebukbe (igaz, csak atlahato modon, tehat nem is annyira az ovekbe)? Azok a fertelmes multik ,akik a meg megmaradt munkahelyeken fizetest adnak annak a par embernek, akik eltartjak az orszagot? A mocskos hippik, akik viccesen odalancoljak magukat valahova, de a kartekonysaguk ki is merul ennyiben? A ratotthusmatricas-kituzos-tarsolyos nagymagyar, akinek az egyetlen szorakozasa, ha ciganyt ver es hozong valami taborban nyaron, ahol ijakkal lovoldoz, hogy majd legyen mivel kiirtani a zsidokat?
Megis ki a fityfaszomtol felnek ezek? Es neked tenyleg ugy tunik, hogy felnek es ostromlottak?

Aztan az erod kep: erod az, ahol a lakosokat megvedtek a tamadasoktol. Eddig az egvilagon senkitol nem kellett megvedeni (vajon miert?), most meg hirtelen mindenkitol meg kell. Jol megvedtek a megtakaritott nyugdijpenzeket, megvedtek a munkahelyeket, az oktatast, az egeszsegugyet. Ha kerhetnem, inkabb nevedjenek meg, csak a koncaimat dobjak oda a vad es duhos Nyugat-Europanak!

2012.08.30. 13:17:11

@Szindbad: Kedves Szinbád! Legyél seggnyaló, gerinctelen, add el az anyádat és az elveidet havi 300-400k-ért. Oké? Menni fog? Akkor előtted a politikai elemzői pálya, és nagy lóvé. Persze ha kormányváltás lesz, az ciki. De hát azért kell dolgozni a Párttal együtt, hogy még vagy 20 évig ugyanez a kormány legyen.

(Mielőtt valaki azt hinné, én sose jelentkeztem politikai elemzőnek vagy más ilyen helyekre. Szóval nema csalódottság beszél belőlem. Egyszerűen a realitásérzék és józan, független, értelmiségi attitűd. Amivel persze éhendögölhetek itthon.)

2012.08.30. 13:21:43

@kanoc: Királyságba nem megyünk át, sajnos. A királyság pont hogy hatalmi ellensúly lehetne Orbánék, Gyurcsánék stb. önkényeskedése ellen. Neked is egy hamis kép él a fejedben történelmi államformánkról.
Amig Fidesz meg Orbán lesz addig ebben a (banán)köztársaságban fogunk rohadni, ugyanis ők nem szeretik ha vannak fékek, ellensúlyok, és fidesztől független intézmények. De majd G Fodor úr elmagyarázza, hogy ez a kétharmad törvénye, és hogy a kormánynak mindenhez joga van mert a zemberek erre hatalmazták fel.

No_Fidesz_No_Problem 2012.08.30. 13:21:56

@SontPent:

"Értelmetlen zagyvaság ez az egész. Egy kurzusértelmiségi szövegelése, semmi több."

Egy újabb fideszes felszopóblog. Némelyik elég ügyesen álcázza magát a csiszolt modorával és az okoskodó panelekkel, amiből a posztjait összerakja.

2012.08.30. 13:23:21

Magyarországon nincs jobboldal. Tehát szerzőcske innen kuka.

fidesz van, aminek köze nincs a konzervatív(stbstsb)jobboldalhoz. (+ van egy náci jobbik) Egyszerűen egy bűnbanda.

ez egy túró

No_Fidesz_No_Problem 2012.08.30. 13:24:21

Jaj, most látom, ki írja ezt a blogot :)))

A név nem mondott semmit, a képek meg ki voltak kapcsolva :)))

Bocsika :)))

Ppix 2012.08.30. 13:24:31

Hogyan nevezhetnénk polgárinak azt a kormányzást, ami atyáskodik alattvalói felett, államosít, központosít, tervhivatalból irányít ágazatokat, messzemenően tőke és vállalkozásellenes, blokkolja a társadalmi migrációt, cenzúráz, szóba sem áll a polgárokkal, egyéni képviselő indítványokkal alkotmányoz, visszamenőleg törvénykezik?

Ez a polgári eszme szembeköpése vastag nyállal, nem is tudjam hogy sírjak vagy nevessek ezen a hülyességen.
Azért mert viktorka 98-ban einstandolta a "polgári" és a "nemzeti" szavakat, attól még nem lesz igaz rá és a kormányára. Kommunizmust épít gőzerővel, mert ezt eszik meg a választói. Akik kurvára nem poglárok.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.08.30. 13:26:43

egy politikai gondolkodónak talán a politika fogalmából kellene kiindulnia, amely röviden így összegezhető: "a hatalom megszerzése és megtartása érdekében végzett tevékenységek összessége".

Magyarországon nemcsak a jobboldal számára egzisztenciális kérdés a hatalom. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a nagy vagyonok, a valamire való személyes egzisztenciák állami pénzekből (megrendelésekből, a megrendelésekhez kapcsolódó kenőpénzekből, stb.) származtak és származnak most is.

az elmúlt két év politikailag két, egymással összefüggő dologról szólt: az egyik a hatalom kvázi demokratikus feltételrendszerben történő, minél további megtartása, a másik olyan gazdasági átalakítások, amelyek abban az esetben is garantálják az egzisztencia tovább élését, ha egy választáson esetleg megbuknának.

sajnos ennek semmi köze a nyugati értelemben vett polgárság, polgári Magyarország kialakításához, épp ellenkezőleg: sok tekintetben államkapitalista, némely tekintetben államszocialista felfogású autokrácia épül.

van azonban egy másik probléma is: a politikai jobboldal egyre távolabb kerül az eszmei, a gondolkodó jobboldaltól. ha úgy tetszik: a jobboldali politikusok és jobboldali értelmiségiek között egyre nagyobb a szakadék.
többek között azért is, mert a kormánynak (a kormány fejének) fontosabb a lojalitás, mint a szakértelem. ez a legtöbb esetben - már bocsánat - sült parasztok pozícióba emelését eredményezi. a másik baj, hogy a kormányfő "torzult" személyisége rányomja a bélyegét az egész rendszerre. nem sülhet ki jó egy olyan rendszerből, ahol a rendszer kitalálója és vezetője nem ismeri a kompromisszum fogalmát, képtelen visszakozni, netán elismerni a hibákat, sőt mi több: állandóan háborúznia és nyernie kell.

a jobboldal egyelőre nem nagyon tud mit kezdeni a a saját vezetőjével, túl az állandó igazodáson és a feltétel nélküli lojalitáson.

2012.08.30. 13:27:07

@alandölon: Polgárok nincsenek, üzeni G Fodor. Ezek szerint 1998-2002 között minden fideszes (beleértve a miniszterelnök urat) hazudott, amikor polgárokról beszélt. Olyan mintha a jelenlegi francia királyról beszélt volna, ugyebár az se létezik.
G Fodor ezzel az átlátszó szöveggel igyekszik legitimálni Orbán és Habony minimum 2006 óta tartó demagóg ökörségét. Emberek. A zemberek. Ezek vannak. Ezért nem beszélnek már polgárokról. Ja, jut eszembe mi van a polgári körökkel? Vannak még? És a Polgárok Házával? Átnevezték már Az Emberek Házára?

Stefánia kisasszony [teuto-nordikus parasztlány] 2012.08.30. 13:30:50

Végre egy értékes, higgadt és elgondolkodtató blog a balliberális hisztériablogok végeláthatatlan rengetegében. Hajrá!

Lájk.

Mpatikus Eszetlenellenes 2012.08.30. 13:32:49

@Wolff:
Penge és találó, Fridmann megjegyzésének kiegészítésével alapjaiban ingatja meg a szerző inkoherens megállapításhalmazát.

Sok jobbos barátom van ma hasonló önmarcangoló állapotban, aztán mikor már azt hiszed saját belátásából LOGIKUSAN levonva a következtetéseket értelmes üzemmódba váltana, hát csak kitör rajta a MINDENT MEGOLDANI KÉPESNEK APOSZTROFÁLT (...és valószínűleg Kötcsén kapott Fidesz-Kiskátéban leírt...) ÉRZELEM VEZÉRELT KETTŐS BESZÉD és AGRESSZIÓ!
Görcsösen szorítják a markunkat, s csodálkozva látják, hogy csorog kifelé az ujjaik között a homok...? LOL
Ha felnőnek valaha és ki mernek állni, vállalva SAJÁT arcukat és véleményüket, akkor majd a központozást is kiteszik maguk alább.

"Viktort leváltani nem kell félnetek jó lesz ha mindenki benne van én nem ellenzem"

Mindaddig egy szorongva vicsorgó, s éppen akármekkora MASSZA lesznek egy OSTROMLOTT VÁRBAN, amit MAGUK ZÁRTAK SAJÁT MAGUKRA...

2012.08.30. 13:36:36

@idelle: Korrekt!
És ezért húznak el innen az alkotni akaró értelmes fiatalok.
Kialakul egy alattvaló réteg és prolik (ők a Zemberek) meg van /lesz egy nemzeti burzsoá felsőközéposztály, amely nem a teljesítményből, hanem állami megrendelésekből szedi meg magát. Ennek a korrupt, teljesítményellenes és kapcsolatokra épülő rendszernek a része a lojális médiamunkások (hírtv, MTVA) és az értelmiség, a politikai elemzők, akik kádár rendszerhez hasonlóan kurzusértelmiséget jelentik. Persze ez az értelmiség is szintén állami pénzből él. Ennek a százlóshajója a Századvég. Tele van hasznos idiótákkal meg egy-két értelmesebbekkel, akik nyomják a kimódolt parasztvakító szövegeket a nagy lóvéért.
Szép.

Ppix 2012.08.30. 13:38:05

Ja és persze Viktor maga az ostromlott erőd, full kattant a csávó, nyilván rájött már hogy totálisan alkalmatlan arra amit csinál, ezért terjed belőle a paranoia és ellenségkereső hisztéria.

Szelid sunmalac 2012.08.30. 13:39:17

Jajjj. Itt van Stefania. Igy mar tudom mi a blog celja, ki a torzskozonsege es, hogy eszervekkel itt nem megyunk semmire.

2012.08.30. 13:43:36

@freetibi: "1. Félünk a komcsiktól még mindig. 2. Rájöttünk, hogy ez egy proli ország. (Fidesz/Századvég/GFG: zseniális politikai felismerésnek tartjuk!) A polgári gondolatot és stílust(!) ezért most sutba dobtuk, megpróbálunk a proliknak kormányozni. Cél, hogy szép lassan polgárosuljanak. (Ezt kellene megértenie az úri közönségnek is, ezért indul ez a blog :P )"

:DD
Grat! Nagyon frappáns! Én se fogalmazhattam volna meg tömörebben, proli szinten (bocs, a zemberek szintjén) G Fodor úr az úri közönségnek írott igen mély és szofisztikált szövegét. :))

Mpatikus Eszetlenellenes 2012.08.30. 13:43:49

A Szerzőhöz:
A megállapítások java része helytálló és találó. A levont következtetések viszont idealizált elemekre épülnek és hibásak. Ez lehet direkt van így, hiszen a Századvég is az új világrend bérhirdetője ( nem mellesleg remélem megél ebből...), de lehet csak az ideaköd fedi a küldetéstudatosan messze révedő, és elemzően fürkésző tekintetet.

A VÉGÉHEZ mint KONKLÚZIÓHOZ:
El kellene gondolkodni azon, hogy ülünk egy jó kis várban, körülöttünk meg történnek közben a dolgok, s halad a világ. Néha kijövünk s újra megtanítunk mindenkit NYILAZNI, KOKIT MEG SALLERT OSZTANI, MEG JÓL MEGOSZTANI ÉS URALKODNI.
Egy idő után ez nevetséges, főleg ha az illető társaság fiatalnak és demokratának vallja magát.

Sir Galahad 2012.08.30. 13:44:35

Nem értem, mi bajuk azoknak, akik szerint ez "jobboldali felszopóblog". Na és? Még ha az is, elfér a hasonló baloldali/liberális blogok mellett. Az interneten korlátlan a hely, a szólás szabad...

2012.08.30. 13:45:06

Én csak sajnálom hogy ezekből a kommentektből majd annyi jön le GFodornak, hogy "lám itt mennyi kritikus hang van, hát nem jól mondtam hogy ostromlott erőd vagyunk"?

Persécuté Persécuteur 2012.08.30. 13:45:58

Mikor "polgári" egy ország? Ezt már megkérdeztem egy másik jeles kortárs gondolkodótól is, de ő nem válaszolt rá, hátha a t. bloggernek sikerül.

"A jobboldali politikai közösség életerejét fenyegető veszedelemként jelenik meg ugyanis az a lehetőség, ha „azok” újra viszajönnek. Az „azok” természetesen a kommunisták."

A baloldal pedig attól fél, hogy "azok" jönnek vissza, akik természetesen a "fasiszták".

"Ez a másik alapélmény: a polgári Magyarország eszméjének idealizált felfogása."

A baloldalon pedig a gyurcsányi aranykort szokás idealizálni.

Izgalmas felfedezéshez jutottunk: a jobboldal nem szeretné, ha a baloldal nyerne, a baloldal meg nem szeretné, ha a jobboldal nyerne. És nem az ellenfél, hanem - elképesztő - a saját kormányzásuk időszakát idealizálják.

kov_vacs 2012.08.30. 13:53:00

Feltette-e a kérdést VALAHA a Fidesz magának, hogy mit csinált rosszul, ami miatt elvesztette a 2002-es választást?

Számomra a csalódások kezdete pont ez az időszak. Önmagában nagyon messze van a tragédiától, hogy egy párt hajszál híján elveszt egy választást,
de hogy erre józan okkeresés helyett ezoterikus összeesküvéselméletek halmazával reagáljon, az kiábrándító. Egy józannak induló, sok apró hibával terhelt négy év után nem volt szükségszerű tragédiának beállítani a kudarcot, CSAK levonni a józan tanulságokat és rendezni a sorokat.

kov_vacs 2012.08.30. 13:54:14

"A politikai elit azt ismerte fel, hogy közelebb kell lépni az emberekhez, ha nem akar saját ideáljai fogságába esni."

Még soha ilyen távol nem volt az emberektől. Lsd. választani nem tudók, nem akarók elképesztően magas száma.

tikitaki 2012.08.30. 13:57:08

Hű képet ad az országunk állapotjáról, hogy ilyen színvonalú gondolatokért milyen jólfizető igazgatói állához lehet jutni a tudományos orbánizmus propagandaközpontjánál.

kov_vacs 2012.08.30. 13:59:42

"Ez a politikai cselekvés nyelvén azt jelenti, hogy az új magyar világ előfeltételeinek megteremtése volt a feladat."

Van ezzel egy nagyon komoly bajom.

Szerintem a mindenkori politikai vezetésnek NEM FELADATA semmilyen világ megteremtése. Abban a világban kell tudnia jól kormányozni, ami ADVA VAN. Nem mondom, hogy ezt nem befolyásolhatja, mert igenis megteheti, de éppen ez a legnagyobb hiba, amit elkövettek: megpróbáltak egy világot megteremteni.

Ilyen nincs. Ez nem működik.

Abban a pillanatban, ha anyagilag már nincs mivel kitömni a választók kritikus tömegét, itt fogunk állni egy lomhalmaz alatt, ami maga alá fogja temetni a Fideszt is.

Senki se kérte a Fideszt erre, és ha a választók tisztában lettek volna ezzel a szándékkal és azzal, hogy ez mit jelent, nem biztos, hogy megkapta volna a Fidesz a bizalmat.

zsg? 2012.08.30. 14:00:27

A post koncepciója alapvetően jó, én is úgy látom, hogy félelmetes mennyiségű, kezeletlen és elhatalmasodó frusztráció képes csak ezt a fajta dacból politizálást kialakítani. Azonban egy-két alapgondolatod erősen hibás, mondhatni köze nincs a valósághoz.

Az álatad középosztály-politkaként aposztrofált valami megint csak a szavak szintjén létezik, amit a politika ért alatta, az nettó hazugság, vagy teljes tudatlanság (vagy mindkettő). Az egykulcsosnak hazudott szja a felső 6-7% részére jelentett jövedelem növekedés, mindenki másnak adóemelést jelentett. Az adósmentés különböző felvonásai konzekvensen a gazdagokat támogatták, annak volt jó, aki zsebből ki tudta fizetni a devizahitelét. Ez nem középosztály politika, hanem elit politika. A kettő fényévekre van egymástól.

Háromszor is visszaolvastam, hogy te tényleg az 1998-2002 közötti kormányciklust hivatkozod-e jó kormányzásnak, sajnos valóban ezt írod. A 1998-2002 közötti időszakot mindennek nevezheted, csak jó kormányzásnak nem. Ebben az időszakban:

- kezdett teret nyerni a gátlástalan populizmus, a gazdasági következményeket figyelmen kívül hagyó politizálás. Lásd a Bokros féle csomag szociális elemeinek szisztematikus felszámolás, családtámogatások, lakástámogatás, fogorvos, vagy adópolitka.

- jelent meg az intézményesített szintre emelt lopás, lásd a Vegyépszer, az Ezüst Hajó, stb. ügyeit.

- jelent meg a politikai megrendelésre végrehajtott állami bűnözés. Lásd simicska APEH elnökségét, hosszú bájtok éjszakája, stb.

- jelent meg, hogy a kormányfő - kizárólag politikai haszonszerzés miatt - dilettáns idiótákból és bűnözőkből minisztereket, ágazati vezetőket csinált. Lásd Torgyán, Matolcsy, Mikola.

- a kormány kokettált a színfalak mögött nyíltan fasiszta eszméket hirdető csoportokkal. Lásd Miép és Csurka támogatását.

- ismertük meg igazán a gátlástalan választási költségvetés fogalmát, a 3%-ról 8% fölé ugró költségvetési hiányt a választási évben.

Ezen túl, a gazdaság terén semmilyen érdemi szerkezetátalakítási intézkedés nem történt, a kormányzat gyakorlatilag a Bokros-csomag farvizén, nulla cselekvés mellett élte az életét. Egyedül az egészségügyben történtek kisebb átalakítások, mint a háziorvosi rendszer magánosítása, vagy a gyógyszerkassza árszabályozása. Ennyi és nem több.

Ez szerintem messze van a jó kormányzástól. Persze az is egy szemlélet, hogy nem csináltak semmit, ergo nem is csesztek el semmit, tehát jól végezték a dolgukat. De ez a szemlélet hazudik, ez csak a tehetségtelenek, a dilettánsok számára elég.

Savherceg 2012.08.30. 14:00:40

a kormányzati bénázást miért kell reálpolitikának eladni?

No_Fidesz_No_Problem 2012.08.30. 14:01:09

Több disztingválást, mocskos libsibolsi kommerszoccer judeobolsevista nemzetellenes hazagyűlölő elvtársak, mert holnapra mi is ki leszünk szerkesztve a pártújság címlapjára, hogy milyen is az igazi arcunk:

mno.hu/belfold/a-balliberalisok-igazi-arca-kontrollalatlan-ciganyozas-a-kozossegi-mediaban-1101594

XD

2012.08.30. 14:02:22

@kov_vacs:
"Senki se kérte a Fideszt erre, és ha a választók tisztában lettek volna ezzel a szándékkal és azzal, hogy ez mit jelent, nem biztos, hogy megkapta volna a Fidesz a bizalmat. "

Micsoda? Elvtársam, maga nem olvasta a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozatát?

No_Fidesz_No_Problem 2012.08.30. 14:02:33

@SontPent:

"Én csak sajnálom hogy ezekből a kommentektből majd annyi jön le GFodornak, hogy "lám itt mennyi kritikus hang van, hát nem jól mondtam hogy ostromlott erőd vagyunk"?"

Azt én is sajnálom, hogy valóban ez jön majd le neki, és nem az, hogy nem a megfelelő csatornát választotta az eszméi propagálásához.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.08.30. 14:04:07

Ezek a blogoló gondolkodók osztódással szaporodnak? A végére már nem marad olvasó... :-(

starboard · http://horgaszat-befektetes.blogspot.com/ 2012.08.30. 14:10:16

azert gratulalok, hogy elso poszt-tal rogton fel lehet kerulni az index cimlapra... nem soknak sikerul... talan meg az MTI is idez a posztbol a hirekben :)

egy Szechenyi idezet:

"A magyar nem szokott igazságos lenni, hanem szeret másokat sértegetni, s mivel ez neki nem fáj, azt hiszi, azoknak sem fáj, akiket sért. "

a jobboldalnak ebbol epul az erod fala... serteget, kevely, magasan hordja az orrat, erkolcsi magaslatrol hordozza korbe tekintetet... ha valaki ramutat, hogy a kiraly meztelen azonnal osszezarnak es hazaarulast kialltanak... meg tudnak bocsajtani, de csak a "magukfajtanak"

kivancsi vagyok, mit gondol az a 3.2m ember aki anno a tandij ellen szavazott? most van vagy nincs? ha a fizetendo adot jovore "fhgvfhgfh" hivjak akkor a FIDESZ az adoeltorles kormanya lesz?

csak uljenek bennt az erodben, s dugja mindenki be a fejet a homokba... ha nem latom akkor nincs is... a haromevesek szinvonalan ragadt a tarsadalom donto tobbsege

No_Fidesz_No_Problem 2012.08.30. 14:10:43

@kov_vacs:

"Szerintem a mindenkori politikai vezetésnek NEM FELADATA semmilyen világ megteremtése. "

Kivéve, ha valakinek messiás-komplexusa van. Mert akkor a feladatának érzi, bár ép elmével maga is úgy ítélné meg, hogy nem a feladata.

zsg? 2012.08.30. 14:11:30

Még valami. Azt írod: "A kormányzás első két éve valójában erről a politikai felismerésről szólt. Ez a politikai cselekvés nyelvén azt jelenti, hogy az új magyar világ előfeltételeinek megteremtése volt a feladat."

Ez színtiszta hazugság. A kormányzás első két éve a hatalom gátlástalan bebetonozásáról és az ellenséggel való örök időkre szóló leszámolásról szólt. Új alkotmány, új választási törvény, új média törvény, alkotmánybíróság kicsinálása, bíróságok kézi irányítása, ellenséges bírók kiszelektálása, MNB elfoglalása, stb. stb. És persze az ellenségesnek tartott cégek és tőkecsoportok szisztematikus kicsinálása és végtelen mennyiségű államosítás.

Ez a valóság. Ezt bármiféle polgárosítással összefüggésbe helyezni színtiszta hazugság.

2012.08.30. 14:14:01

@No_Fidesz_No_Problem: Azért én szívesen látnék a közeljövőben egy jó kis modoros GFodor okoskodást a legújabb ökörségekről, az iskolaköpeny kötelező bevezetéséről és az Európában egyedülálló nulla darab államilag finanszírozott jogász és közgáz képzésről.
Szóval érdeklődve várom, milyen szöveggel lehet ezt kimagyarázni. Itt azért kreatívnak kell lenni, főleg az iskolaköpeny esetében. Az mégiscsak valami komcsi dolog volna, vagy mi. Lesz állami proli köpeny, meg lesz az állami, minisztériumi alkalmazottak gyerekeinek az állami elitiskolában egyenruha?
Meg aztán azt se felejtsük el, hogy a politikusok nagy része a szoci rendszerben az állam pénzén lett jogász meg közgazdász. Vajon a Miniszterelnök úr is utólag visszafizeti majd a képzési költségét?
Kiváncsian várom a Századvég elemezését erről a kérdésről is!

2012.08.30. 14:15:52

@starboard: Nincs tandíj, értem? Nincs tandíj, értem? Nincs tandíj, értem? Nincs tandíj, értem? Éljen a Párt! Nincs tandíj, értem? Nincs tandíj, értem? Nincs tandíj, értem? Éljen a Párt! Nincs tandíj, értem? Nincs tandíj, értem? Nincs tandíj, értem? Nincs tandíj, értem? Nincs tandíj, értem? Éljen a Párt! Nincs tandíj, értem? Nincs tandíj, értem? Nincs tandíj, értem?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.08.30. 14:18:23

@Modor Tibi: Lehet, hogy ő is kb. 10 embernek írja a blogot, úgy 50 érti, aztán olvassa még 1950 másik. :) Akkor még sokáig jut mindenkinek olvasó.

mizrolist 2012.08.30. 14:21:01

@Ixos: az az adórendszer, amit Orbánék kidobtak 2010-ben, 2011-re a magasabb kulcsot évi 15 milliós jövedelemnél élesítette volna. Az havi 1 millió 250 ezer forintnak felel meg. Szerintem a mai Magyarországon ezt nyugodtan nevezhetjük magasnak; jellemző módon pl. a legtöbb parlamenti képviselő sem keres ennyit.

épészmérnök 2012.08.30. 14:22:16

"A kormányzás első két éve valójában erről a politikai felismerésről szólt. Ez a politikai cselekvés nyelvén azt jelenti, hogy az új magyar világ előfeltételeinek megteremtése volt a feladat."

Szóvarázsló vagy te is. Azt sugallod, hogy mindaz, ami az elmúlt két évben (meg 98-02 között) történt, az polgári.

Ha pedig ezt cáfolod, és egyetértesz velem abban, hogy mindaz, amit és ahogy a Fidesz csinált, az nem polgári, akkor viszont a "cél szentesíti az eszközt" ideológiáját vallod.

starboard · http://horgaszat-befektetes.blogspot.com/ 2012.08.30. 14:27:16

@SontPent: nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs,nincs

ez volt a szocializmusban is...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.08.30. 14:29:34

Hááááát nem tudom. Talán ha az első Orbán-kormány a Lovas-Bayer duót nem engedi vastagon zsidózni a Hírtévében, vagy egyszerűen, csak nem folytatja azt a gyűlölethadjáratot, ami az Antall kormány idején Csurkáéktól indult, akkor simán újraválasztották volna. Kevéssé volt bölcs dolog a Torgyán-párt leszalámizása is. És - vicces vagy nem - akkoriban még nem volt divat olyan agresszíven százalékot visszakérni, ahogyan azt a frisssen hatalomra került Fidesz tette. És a nem létező kampány... volt 1000 oka a választási vereségnek.

Talán az egyik legtragikusabb téves felismerés, hogy jó kormányzással nem lehet választást nyerni. Lehet. És rossz kormányzással el is lehet veszíteni.

Ugyancsak alapjában téves gondolatnak tartom, hogy nem volt akkoriban polgárság. De volt, csak nem a Fidesz mellett állt. Rengeteg embernek hozott jó pénzt a privatizáció, s bár az elképesztően intenzíven fejlődő tőzsdét Orbánék tönkretették (gyakorlatilag jegelték négy évre - azóta se heverte ki, hogy akkor visszaadta korábbi előnyét), mégis mindenki jobban kezdett élni. Csak a jobboldali gondolkozás kialakulása lassan megy, különösen akkor, ha a kormány nem egy modern jobboldalban gondolkozik, hanem a XIX. századi kultúrális berendezkedést sírja vissza. Az nem jövőkép azoknak a magyaroknak, akik mai polgárok akarnak lenni.

Makkasz 2012.08.30. 14:30:21

A feladatot nem sikerult elvegezni.
Tavolabb kerult az orszag hogy modern, 21.szazadi, cool valami legyen, mint valaha.

Egy;bk;nt meg a szokasos:
Az egyennek van erdeke, lelkiismerete, penze, az allamnak egyik sincs.
Tragedia ami Moon tortenik, trageda.

Patreides · patreides.blog.hu 2012.08.30. 14:34:26

@zsg?: Mást is csinált a Fidesz 1998 és 2002 között. Például elmagyarázta, hogy ha egy jogszabályban a "hetenként" kifejezés olvasható, az valójában jelenthet "háromhetenként"-et is. Ha ők úgy akarják.
Megmutatta, hogy a parlamenti vitákat, ahol az ellenzék is elmondhatja a véleményét, tovább lehet még csökkenteni kétéves költségvetés bevezetésével.
Kijelentette, hogy a parlament működik ellenzék nélkül is.
(Most, annak Alaptörvénybe foglalásával, hogy az MSZP viseli a felelősséget az MSZMP múlt rendszerbeli bűneiért, így bármikor törvényen kívül helyezhető, valamint az előregisztráció, és egyéb gátak kialakításával adott esetben azt is könnyen elérheti, hogy a parlamentben ne is legyen ellenzéke.)
Ahol csak tehette, megszívatta a "panelproli" Budapestet, ahol szerinte nem szavaztak rá elegen 1998-ban.
Agresszív, gőgös, túlkompenzáló, nagyarcú, öntömjénező látványpolitizálást folytatott, és azután csodálkozott, hogy elvesztette a választást. (Bár valójában 1998-ban vesztette el, 2002-ben meg megnyerte, mindkét esetben egy kisebb koalíciós párt döntött.)
A hasonló bukta elkerülése nyilván úgy a legegyszerűbb, ha az embernek kétharmados többsége van a parlamentben, demokratikus elkötelezettsége meg nincsen, hogy úgy mindig szabja a választási rendszert, hogy éppen akkor mindig csak ő nyerhessen.

Lehetne persze ésszel kormányozni, a zemberekért (nem csak szűken a saját hatalomért, meg a klientúráért), de mennyivel egyszerűbb az első módszer...

productmanager 2012.08.30. 14:42:37

Szerintem ez a sztori elég tömören és jól foglalja össze, hogy a FIDESZ mit is gondol úgy általában a demokráciáról, gazdaságról, társadalmi viszonyokról, "polgári értékekről".
vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20120830-budai-alkujara-fizethet-ra-a-tesco.html

Patreides · patreides.blog.hu 2012.08.30. 14:55:05

A törvényszerű külpolitikai kirekesztettségnek is megvolt az előképe 1998-2002 között, hiszen az akkori miniszterelnök már abban a kormányzati ciklusában is elérte, hogy az USA diplomácia hátat fordítson neki, és látványosan levegőnek nézze.
Aki nem aludta át azt a négy évet, nagyjából sejthette, milyen kormányzásra számíthat 2010 után, ahogyan azt is, ha kétharmadjuk lesz a parlamentben, itt kő kövön nem marad, épülni viszont egy nagy rakás ... épül majd.
De miután az MSzP/SzDSz az inkompetenciájával lejáratta magát ezer évre (a demagóg populista Fidesz hathatós segítségével, és a Gyurcsánnyal szembeni lejárató hadjárattal kiegészítve persze, és a 2008/2009-es világválság sem maradt hatás nélkül), a választók nagy része elfelejtette azt a '98 utáni négy évet, és újra hinni kezdett, hinni akart a mesében. Hogy Orbán és Matolcsy tudja a tutit, amit senki más, és majd ők csodát tesznek itt.

Én speciel arra számítottam, hogy Orbán rövid úton prezidenciális rendszert alakít ki francia mintára, hét évre beül az elnöki székbe, a politikai ellenfeleit meg koholt vádakkal - a legfőbb ügyész hathatós közreműködésével - börtönbe záratja.
Másik alternatíva mellett döntött végül, de a demokrácia és a jogállam lebontása, a Fidesz hatalmának bebetonozása (jogi környezet teljes átalakítása (salátatörvényekbe rejtett jogszabályokkal áttekinthetetlenné tétele), háttércégek hálózatának minden határon túli megerősítése) azért így is zavartalanul folyik.

A jobboldal meg persze tele van kisebbségi érzésekkel, frusztrációval, túlkompenzál és agresszív állandóan. És ez sosem a mérsékelt konzervatív középre volt jellemző, hanem a szélsőségre (jobb-, és baloldalon egyaránt).
A jobboldalon az MDF-el megszűnt az igazi konzervatív közép, a baloldalon viszont Magyarországon egyelőre nincs, egy jó ideje nem is volt szélsőséges erő. (Valójában baloldali erő sincs, és már húsz éve nem is volt egyáltalán.)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2012.08.30. 15:18:23

Ha a kétharmados négy év után visszajönnek a "kommunisták", azt csak magának köszönheti a Fidesz.

zsg? 2012.08.30. 15:28:23

Még egy alap kérdés. Mindenki, a blogger is, még ma is úgy hivatkozik a fideszre, mint a jobboldal, vagy legalábbis a nemzeti közép.

Hát egy nagy frászt. Az, amit a fidesz ma csinál, arra Kádár János is csak megnyalná a szája szélét és elismerően csettintene. Ugyanis ami ma történik, az ugyanaz a szocializmus, amibe egyszer már majdnem belepusztultunk.

Minek nevezed a tömeges államosításokat, talán a szabad piac fejlesztésének?
1, Kádár idején is volt "szabad" piac: az állami gépgyárat az állami hőszolgáltató fűtötte, aki az állami gázvállalattól vette a gázt. Majd végül tönkrement mindenki. Eközben az emberek 20 éves rozsdás VW Golfról, a Milka csokiról meg a Fa szappanról álmodoztak.
2, Ma az államosított gépgyárat (Rába) az állami hőszolgáltató (győrszol) fűti, aki az állami gázszolgáltatótól veszi a gázt (rövidesen ex-EON). Szerinted mi lesz ennek a vége?

Minek nevezed a demokrácia szisztematikus lebontását?
1, Kádár idején is volt szavazás: igaz, hogy a szavazócédulán csak egy jelölt volt, igaz, hogy a nemet jelölőket megjegyezték, de szavazni bárki szavazhatott.
2, 2014-ben is lesz szavazás: igaz, hogy csak az szavazhat, aki jó előre egy még ismeretlen regisztrációs rendszerbe bejelentkezik, és csak arra, aki átküzdi magát az eszetlen belistázási feltételeken, de szavazni, azt lehet.

Mitől jobboldali az, aki az általa gyűlölt szocializmus normái szerint cselekszik?

hy3 · http://n-p.blog.hu/ 2012.08.30. 15:30:47

@bádogos:
Egy tabula rasa kellett volna induláskor, valahogy így:

Tisztelt állampolgárok !
Nagy a baj.
Mindenkitől időleges lemondást, és összefogást kérünk.
Igérjük, mindent megteszünk, hogy kilábaljunk ebből a csődtömegből.

Nem hiszem, hogy nem értettük volna meg.

Mit kaptunk helyette ?

Nepotizmust, könyék a lecsóban, elviselhetetlenné közelítő korrupciót, szembehazudozást.

A miniszterelnök, mint a kisgyerek, aki beszabadul a játékboltba.

A többi szerecsenmosdatás.

No_Fidesz_No_Problem 2012.08.30. 15:44:31

@Osceola:

De hiszen nem KI-lábaltunk a csődtömegből, hanem BELE-lábaltunk a csődtömegbe.

Négymillió ember él a létminimum alatt. Többszázezer gyerek éhezik nap mint nap. A tényleges állástalanokat már nem is számolják, mert nem lehetne annyi munkanélkülit kikozmetikázni a statisztikákból.

No_Fidesz_No_Problem 2012.08.30. 15:50:42

@Osceola:

"A miniszterelnök, mint a kisgyerek, aki beszabadul a játékboltba."

Az Eon-hoz már berendelték, hogy fejezze be a viháncolást és tegye le a kisollót :)

index.hu/belfold/2012/08/29/az_e.on_vezetojevel_targyalt_orban/

A találkozó után egyik fél sem akart nyilatkozni. Az E.ON ügyében a kormány semmilyen hírt nem kommentál, és semmilyen információt nem ad – közölte Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke korábban az MTI érdeklődésére.

Lehet, hogy el is fenekelték a mi drága kis Viktorunkat?

Cinkes 2012.08.30. 16:03:12

Én csak annyit fűznék hozzá, hogy a mai magyar "jobboldal" nem sokban jobboldali. Ha már eleve ilyen identitászavarosak vagyunk akkor nem sok jót kéne várni a jövőtől... Úgy értem az embereknek. Mert ez a századvéges köcsög a pereputtyával szépen el lesz még egy darabig.

Hihhetetlen 2012.08.30. 16:03:34

@proeskontra:

Gyurcsány egyhelyben topogva hadonászott, hogy merre kellene menni. Az elindulásban nem mellesleg Orbán is keményen akadályozta (- de nem tehette volna, ha Gy már jóval előtte lemond, ez kétségtelen). Gy. teljesítménye egy nagy nulla, ami valójában mínusz, ha azt nézzük, hogy életbevágóan fontos döntések/lépések nem születtek meg.

Orbán végre keményen rálépett a gázra de sajnos hátramenetbe tette a sebváltót, akár a gazdaságot, akár a politikai kereteket és kultúrát, akár a társadalom egészére gyakorolt hatást nézed. Az én véleményem szerint minden életbevágóan fontos kérdésben (oktatás, egészségügy, nyugdíjak, roma kérdés, finanszírozás, iparfejlesztés, mezőgazdaság fejlesztés, nagyberuházások, korrupció, közigazgatás stb.) a kívánatossal tökellentétes irányba indult el. Voltak szerintem jó intézkedések, de ezek nem álltak rendszerbe (pl. a rugalmasabb munka tv-könyv érdemi munkahelyteremtés nélkül nemcsak kevés, hanem kontraproduktív is). O. teljesíménye egy nagy mínusz végtelen kiegészítve egy nem múló ellenszenvvel.

És az Isten óvjon minket Gyurcsánytól, meg a DK-tól (vagy történetesen: az MSZP-től) még egyszer.

Apokalipsz István 2012.08.30. 16:19:35

@Hihhetetlen:

Egyetértek, különösen a végével. Lehet szidni a Fideszt és van is miért bőven, csak nehogy az legyen a vége, hogy a sok droid szépen elfelejti a 4 év alatt az MSZP viselt dolgait és 2014-ben újra lehetőséget ad nekik...

Cinkes 2012.08.30. 16:25:52

@Apokalipsz István: pedig figyeld meg, hogy az lesz. Ugyanígy történt ez 2 éve is. Ezt a két mszmp utódpártot kéne már elfelejteni...

Kopi3.14 2012.08.30. 16:59:28

@starboard: úgyérted nicnshús, nincsautó, nincslakás? :)

No_Fidesz_No_Problem 2012.08.30. 17:00:13

@Cinkes:

Sorolnád, hogy a mai MSZP-nek mi a bűne a szemedben, azon kívül, hogy - a fideszes bagázzsal ellentétben - akik 1990-től az MSZP színeiben játszanak, ők nem tagadták meg az életük azon részét, ami 1990 előtt játszódott?

Az MSZP-ben az átlagéletkor lehet, hogy alacsonyabb, mint a Fidesz-KDNP-ben, ez gondolom, nem számít rossz pontnak.

És vessetek a vadak elé, de az én szememben az se alávalóság, ha valaki vállalja a saját, és az övét megelőző generáció múltját.

Az én szememben az az alja ember, aki letagadja.

Kopi3.14 2012.08.30. 17:01:39

@Hihhetetlen: gy akart menni. Csak a pártja mondta mindég, megálljunk, mert itt van már a Kánaán!. Különben miért kellett volna hetente új ötleteket feldobni, amit talán hajlandóak lettek volna lenyelni a párttagok.

Apropó, ha az egykétkulcsos igazán nemzeti, jobboldali, akkor a madaras frakció volt a legjbboldalibb, legnemzetibb csürhe a cirkuszban?

charlie sheen 2012.08.30. 17:03:41

@Hihhetetlen: Kiegészítés: Isten óvjon bennünket Orbántól! Én biztos nem fogok a fideszmaffiára szavazni, ennél kártékonyabb bagázst csak Fekete-Afrikában lehet találni...

Hihhetetlen 2012.08.30. 18:11:45

@charlie sheen:
Ja, khm, igen, azt hittem ez egyértelmű.

Apokalipsz István 2012.08.30. 18:32:05

@No_Fidesz_No_Problem:

Nem tudom ez alatt a megtagadósdi alatt mit értesz konkrétan, de én ebben SEM látok különbséget a két párt között. Nem akarnak szembenézni a rendszerváltás előtti időszakkal. Egyik 19 a másik egy híján 20
Mi az MSZP bűne? Az elmúlt 8 év. Tudom, lerágott csont és elhiteltelenített kifejezés de a attól még tény. Vagy te azt sikertörténetnek neveznéd, amit az előző 2 ciklusban műveltek? Én nagyon nem. És nem, nem csak Gyurcsány volt ebben a hibás.
Tényleg lehetne ám bőven sorolni, annak idején Dunát lehetett rekeszteni a sok blogbejegyzéssel, cikkel ami az MSZP/SZDSZ bűneivel foglalkozott (és nem, nem csak véresszájú jobboldaliak írták őket) de sajnos sokan gyorsan felejtenek...

2012.08.30. 18:34:20

Orbán le fogja amortizálni a jobboldalt, ugyanúgy mint Gyurcsány a balt. Mindezt G Fodorék és az ún. jobboldali értelmiségi hathatós ideológiai támogatásával.
De ezeknek a droidoknak nem számít, hogy tönkremegy az ország, és az lesz a vége, hogy ne adj isten a Jobbik hatalomra kerül, a lényeg, hogy a zsebük legyen tele 2014-ig.

2012.08.30. 18:36:35

@Apokalipsz István: Vagy visszajön az MSZP, vagy jön a náci Jobbik. Vagy ha esetleg marad a Fidesz akkor szépen kiépül egy putyinihoz hasonló államkapitalista posz-kádári autokrata rendszer. Egyik jobb alternatíva mint a másik.

2012.08.30. 18:40:22

@Hihhetetlen: Nem értetted meg amit G Fodor úr mondott, hogy elindult "az új magyar világ előfeltételeinek megteremtése". (bazmeg olyan, mint a tudományos szocializmus frazeológiája!).
Akinek ez nem tetszik, az elmehet. És különben is kuss félázsiaiak, mert a zemberekerreadtakfelhatalmazást!

Apokalipsz István 2012.08.30. 19:37:58

@SontPent:

Igen, sajnos mindegyikre van esély (bár talán a Jobbikos verzió kevésbé valószínű). Nem tudom, hogy mi és mennyire fog változni 2014-ig, de ettől az ellenzéktől szerintem a max ami telik, hogy akkor már nem lesz 2/3-os Fidesz győzelem.
Kivéve ha az LMP és az MSZP egymásra talál ahogy anno az SZDSZ-el. Bár attól óvjon az ég.
Lassan tényleg a nem megyek szavazni-hozzáállás marad csak, pedig az sem megoldás...

freetibi 2012.08.30. 21:49:16

@No_Fidesz_No_Problem: Szerintem ez a blog nem a bolsikról szól, eltévesztetted a házszámot. Menj a csába szerintem, láthatóan semmit nem tudsz a magyar történelemről, vagy a jobboldalról.

egy_vélemény 2012.08.30. 23:24:16

Szerintem, helytálló megállapítások.
Azt hiányoljuk, hogy nincs polgárságunk, se stabil, se számottevő, csak ún. közalkalmazottaink, művészeink, politikusaink, hivatásosaink és önjelölt zsenijeink.
Amíg pénzük/státuszuk tart, ui. szinte csak formai a kis- és nagypolgári életmód. Inkább kínlódás, hogy egy bizonyos életszínvonalat fenn tudjon tartani, amolyan átmenetet a téglalakásos-polgár és a családi házas állapot között, generációkon átívelően.
Ebben az öröklött példaképek is zömmel csak formai szerepet játszanak.
De nem csoda, hiszen nem JELLEMZŐ A NEMZETBEN GONDOLKODÁS SEM.
Nincs hozzá ugyanis semmilyen nép sem.
Amíg az nincs, ill. nem őrájuk épül a gazdaság, ugyan , miből nőne ki polgár?
Bár elég erőteljes szimulációs programok, tunningolások működnek, de valójában a a népek tengenek-lengenek, a hivatásosak pedig politizálnak, ill. ha kinőtteéjk magukat, akkor vagyonukon ülnek.
Ki is engedheti meg magának, hogy önfeledten politizálhasson?
Akit ezért fizetnek?
Naja, de meddig? Így őnáluk is csak ez a motiváció nyomja el a pártatlanság hangját. Az értelem hangját.
Helyette spekulálni kezd.
Politizál manapság az, akinek féltenivalója van. De ahogy tapasztalom, ezek csak szűkebb körök.
Majdhogynem csupasz egyéni érdekek. Ami mentén összeverődnek az emberek. Ez sem polgárság, sem nem jobb, sem nem bal.

Mindig a morális tartással vannak gondok.
Függetlenné csak az tesz.
Az erkölcs nem lehetett volna jobb-, vagy baloldal kérdése. Sem senki kiváltsága.

Én is mondok egy példát, épp ma hallottam, iszen mindannyiunknak ugyanaz a baja, döcög a gazdaság, döcög miatta minden. Ki jelenti a legkisebb terhet a társadalom egészére?
?
Talán az a hajléktalan, aki igaz, adót sem fizet, de sem segélyt nem vesz föl, sem a téli melegedőbe nem hajlandó bemenni. Vajon ki tartja el?
Mennyien lehetnek?
Tudja valaki számszerűen?

Amíg nincs a nemzetnek?, országnak népe, milyen lehetne a vezető, a gondolkodó emberek arculata, ha nem ilyen eklektikus?
Nevezzük bár posztkomenistának, liberálisnak, jobboldalinak, csak egyre megy.

Friedman 2012.08.31. 10:04:44

@proeskontra: Szerintem egy hardcore DK-s azt gondolja, hogy Orbán szűzlányok vérét issza nap mint nap. Amit én írtam az pedig a jobboldali közgazdász körökben is többnyire elfogadott nézet... járj utána

Amiben egyet értek, hogy 1. 1998-2002 között elég jó kormányzás volt. 2. a jobboldal frusztrált, nemigen találja ideológiáját. 3. Orbán saját kárán rájött, hogy a nyugdíjasokat nem szabad bántani.

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2012.08.31. 10:06:25

bevallom, a gyalázkodó kommentelőkkel szemben nekem nem a szerző személyével, fideszes kapcsolatával van bajom, csak én egyáltalán nem értem a gondolatmenetét. több dolog is meglehetősen hihetetlen benne. például tényleg azt gondolja, hogy a fidesz azért vesztett 2002-ben választást, mert egyrészt tévesen azt hitte, hogy a jó kormányzás elég a választási győzelemhez, másrészt, meg mert a saját értelmisége becsapta a kormányt a saját illúzióival? márpedig ezt írja. emellett azt sem értem, hogy a fidesznek végülis konkrétan mi lenne a szerző által emlegetett elismerésreméltó teljesítménye? mit jelent például az emberekhez közelebb lépés? továbbá, hogy viszonyul ehhez a közelebb lépéshez "A középosztály-politika, a munka- és teljesítmény kultúrája melletti kiállás, vagy éppen az a gondolat, hogy az adórendszernek a szociális rendszerhez semmi köze mind ezt a célt szolgálja." emberközeli lenne pl. a személyi jövedelemadó emelése (az adózók 94%-a számára)? s végül: van-e bármi rendszer az általa felsorolt jelszavak által képviselt politikákban (pl. mi a kapcsolat az államadósság elleni kíméletlen harc és a diákhitel rendszerének kiterjesztése között?), mi a viszonya ezeknek mondjuk a fidesz ellenzékbeli álláspontjához (tandíjellenesség akkor vs. önköltség jelenleg) és a kormányrakerülésük óta ténylegesen képviselt politikához? nekem úgy tűnik, ez egy nem eléggé végiggondolt gondolatmenet.azt is remélem, hogy ennél több a logika a kormány politikájában.

Szindbad 2012.08.31. 14:52:46

En nem vagyok az ellenseged ember. En a honfitarsad vagyok.

is 2012.09.06. 09:44:02

"Az „azok” természetesen a kommunisták."

Nem, az ördögök! A kannibálok! A zsidók! A Szvatopluk! A törökök! Mindegy ki, csak lehessen vele ijesztgetni. Nem tudsz olyan definícióját adni a kommunistának, hogy

1. A FIDESZ ne essen bele
2. Több mint 1000 embernél (ahol az 1000-ből is jórészt 75 és a halál közé eső emberről beszélünk) többre érvényes legyen.

Ha ez a poszt innen odafordul, hogy kedves jobbosok: Nincsenek már kommunisták, mintahogy boszorkányok sem voltak Könyves Kálmánkor; akkor minden tiszteletet megérdemeltél volna. Na ja, persze nem fogod kirúgni magad alól a zsíros állsod, amit ez a képzelgés tart fent.

"az adórendszernek a szociális rendszerhez semmi köze "

Aha, családi kedvezményként beépített családi pótlék, hogy azok, akik leginkább szociálisan rászorultak, mert nincs munka, amit csinálhatnának, azok ne kapják meg. Ügyes. Tényleg komolyan beszélsz? Mi vagy te? Thinktankban igazgató? MUHAHAHAHA.

Rólam

G. Fodor Gábor Századvég, stratégiai igazgató Nem elemző vagyok, hanem politikai gondolkodó. Ennek a szerepnek van hagyománya és előképe, de nincs kortárs kontextusa. Az a cél, hogy legyen.

Címkék

Alkotmánybíróság (1) államadósság (1) az önbecsülés kultúrája (2) a lebeszélés kultúrája (3) Bajnai (7) Bajnai Gordon (1) baloldal (7) blogok (1) Brüsszel (1) centrális erőtér (1) centrális politikai erőtér (1) DK (1) Együtt 2014 (3) EGYÜTT 2014 (1) ellenzék (1) első ember (2) értelmiség (1) Ertsey Katalin (1) Európa (1) Eurpai Unió (1) EU csúcs (1) fasizmus (3) férfiasság (2) fiatal konzervatívok (1) Fidesz (4) forradalom (2) Gurmai Zita (1) Gyrucsány Ferenc (1) Gyurcsány (6) Gyurcsány-Bajnai Szövetség (2) háború (1) Haha (2) hazafiság (1) Herczog Edit (1) igazság (1) IMF (2) Jávor (1) Jobbik (1) jobboldal (5) Karácsony (1) Karsay Dorottya (1) kommunizmus (1) kormányzás (4) középosztály (1) közmegegyezés (3) kulturkampf (1) kultúrpolitika (1) Kunhalmi Ágnes (1) liberalizmus (3) LMP (5) machiavellizmus (1) Medgyessy (1) megszorító politika (1) Mesterházy Attila (1) Milla (2) módosító indítványok (1) MSZP (6) nagyvonalúság (1) nemzetegyesítés (1) nemzeti érdek (2) nőiesség (1) Orbán Viktor (2) örülünk vincent (1) összefogás (1) ostromlott erőd (1) parlamentarizmus (1) polgári Magyarország (1) Polgár Dóra (1) politikai gondolkodás (1) progresszív blog (1) reformközgazdaságtan (1) regisztráció (1) rendszerváltás (1) rezsicsökkentés (1) sas-kabaré (1) Scheiring (1) szabadságharc (1) szabad ember (1) Szabó Rebeka (1) szakértő (1) SZDSZ (1) szocialisták (1) szocialista hatalompolitika (2) szocialista párt (3) szocializmus (2) Szolidaritás (1) törvényjavaslat (1) Vadai Ágnes (1) választási eljárás (1) válság (3) válságkezelés (1) varánusz (1) Címkefelhő

Kommentek

  • igorx: Régen voltak a fotelpunkuk Utána jöttek a fotelnácik Újabban a fotelkomcsik (Fidesz) Most meg itt ... (2020.05.28. 22:02) Férfiasság
  • Lepo: Mi baja van ennek a ronda, gnóm kis embernek? Kicsit félek, ha tehetné, orsósféreggé válna, hogy m... (2019.04.18. 11:50) Férfiasság
  • TalpigJimmy: Emberek! Ez egy nagyon frusztrált ember :D Van is mire :D Hogy néz ki a szerencsétlen? (2018.05.30. 20:32) Férfiasság
  • szabik: en internet munkat keresek (2016.03.17. 07:25) Férfiasság
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása