GFG Blog

Az leszek, amivé ti tesztek

Kultúrprogram

2013.01.16. 10:29, gfg ,

„Lápinád.”

(Sas-kabaré)

 

Van egy poén.

„Lápinád”. Ilyen és ehhez hasonló magas röptű kakis, kotonos és nemiszerves viccen röhögték magukat halálra a szocialisták a 2010. őszi vörös műselymes kongresszusokon. A Sas-kabaré volt a kultúrprogram.

De hogy Bibó István egyik kedvenc kifejezését használjam, vajon mi az értelme, miből fakad, mi a célja, mi a hasznosulása mindennek? További szóra sem érdemes felületi jelenséggel állunk-e szemben, vagy mélyben gyökerező, a baloldal identitását alapjaiban meghatározó kultúrsokk természetrajzát kell megértenünk?

Az okok messzire vezetnek, és óhatatlanul a jobb és bal eltérő viszonyulásaiba futunk bele megint.

A jobboldal túlzásai segítenek megérteni a baloldal torzulásait.

A jobboldali lelki alkat hajlamos minden általa fontosnak tartott, az identitása részét képező kérdéshez pátosszal fordulni. Akár még saját lelki nagyságától is elérzékenyül. Valami önmagán túlmutatót keres, például egy közösséget, valamit, ami transzcendálja, és ehhez mér minden mást.  Így könnyen a képmutatás bűnébe esik, mert azt a bizonyos lécet nem olyan könnyű megugrani, számon kérni másokon viszont annál inkább. A túlzás egy alapvető viszonyulásból fakad, mert bár sokféle jobboldali ember van, de van egy közös nevező: HISZNEK VALAMIBEN.

A baloldali lelki alkat viszont gúnnyal és cinizmussal fordul minden olyan iránt, ami meg akarja haladni önmagát. A NER egy vicc, az Alaptörvény gúny tárgya, a nemzeti gondolat bármely szimbolikus megjelenítése szánalmas és végtelenül provinciális. Pedig volt idő, amikor talán ők is hittek valamiben: a kommunizmusban, meg a proletariátusban. Az internacionalista eszmekörben tobzódó magyar kommunistákkal aztán történt valami megrendítő: ’56 értelme az ő nézőpontjukból az volt, hogy a legmagasabb polcon lévő kommunista vezetők se hitték már el többé, amiről beszéltek. Ezért lehettünk mi a „legvidámabb barakk”, ezért épülhetett ki az összekacsintás kultúrája, ezért léphetett a vulgármarxizmus helyébe a vulgárcinizmus. A semmiben sem hívő „gulyáskommunizmus” kultúrájának rendszerváltás utáni továbbélése aztán természetes szövetséget kínált az individualista, csak egyénben gondolkozni képes, mindent relativizáló magyar liberálisoknak. Ők kölcsönözték az erkölcsi fölényt a posztkommunisták cinizmusához.  Az eredmény: a politikai cinizmus feltétlen erkölcsi magabiztossága, amit a közönségesség, a trágárság nyelve tett „demokratikussá”, eljuttatva azt a „néphez”, a „kisemberhez” éppúgy, mint ahogy a mindenen a markába röhögő liberális entellektüelhez. Az ízléstelenség nyelve forrasztotta össze tehát a hitét vesztő szocialista machiavellizmust a hitnélküliség erkölcsi fölényét valló liberális nihilizmussal.

Ennek a sajátos vegyüléknek a terméke nemcsak a Sas-kabaré, vagy a Heti hetes, de az index blogketrece, pontosabban a baloldali politikai blogkultúra is: az Örülünk Vincent mindenki más teljesítményét egy pillanat alatt kétségbe vonni képes matematikatudósa és társai, akik mégiscsak abban lelik mindennapi örömüket, hogy naponta felköpnek és aláállnak, a magát vitriolosnak gondoló és az erkölcsi fölény pozíciójából beszélő Varánusz, akinek mégiscsak a jobboldali fallosz a fixációja, és így tovább.

Ezek mind ugyanaz az alom.

Az erkölcsi fölény látszata mögé bújó cinikus közönségesség mindennapi betevői: a baloldal lápinád kultúrprogramja.       

Címkék: blogok,jobboldal,baloldal,varánusz,örülünk vincent,sas-kabaré

A bejegyzés trackback címe:

https://gfg.blog.hu/api/trackback/id/tr695021261

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: G. Fodor Gábor politikai gondolkodó pályaíve 2013.01.16. 16:01:38

    Nem elemző vagyok, hanem politikai gondolkodó. Ennek a szerepnek van hagyománya és előképe, de nincs kortárs kontextusa. Az a cél, hogy legyen. (G.Fodor Gábor, a Századvég igazgatója)   Az elmúlt napokban, hetekben vita bo...

Trackback: Kultúrprogram 2013.01.16. 11:13:01

A baloldali lelki alkat gúnnyal és cinizmussal fordul minden olyan iránt, ami meg akarja haladni önmagát.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szempontpuska 2013.01.16. 16:58:52

@mk27soundmaster: pont annyi (és olyan) ami még nem teszi mandineresség a hangnemet :-)

capacete 2013.01.16. 17:05:00

@grundigg: Számomra ha tudományos teljesítményről van szó, akkor valóban fontos, hogy a tudománymetriai kritériumok teljesültek-e.

Ennél a posztnál ez azért került elő, mert GFG kifejezetten utalt rá. Idézem:
"az Örülünk Vincent mindenki más teljesítményét egy pillanat alatt kétségbe vonni képes matematikatudósa és társai"

Már itt úgy tűnt, hogy emögött valamilyen személyes sérelem van, de csak utólag találtam meg, hogy tavaly szeptemberben írtak egy posztot arról, hogy GFG-nek nincs semmilyen releváns nemzetközi tudományos teljesítménye. (Ez úgy tűnik, hogy nagyon érzékenyen érintette.)

Azért van tehát helye GFG tudományos teljesítményének vizsgálatának, mert GFG szerint elfogadhatatlan, ha más tudományos teljesítményét a nemzetközi tudományosság kritériumainak fényében értékeljük. GFG megjegyzése tehát arról szól, hogy a magyar tudományos élet úgy jó, ahogy van, provinciális posványként, aki ezt kétségbe vonja - és az ő habilitációjának értékét kérdőjelezi meg - az maga a "vulgárcinikus" (erről még mindig nem tudom, hogy mit jelent) baloldal képviselője.

(Egyébként pedig ha valaki magát "politikai gondolkodóként" aposztrofálja, annál a minimum, hogy megnézzük, hogy van-e ehhez megfelelő tudományos háttere...)

toportyánzsóti 2013.01.16. 17:08:10

@mk27soundmaster: Ugyanazt a cigópáleszt fogyasztod mint gfg?

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.16. 17:12:27

@szempontpuska:

Mi különbözteti meg a Hűség Házát a Politikai Rendőrség épületétől? Az, hogy az ávósok (népi) demokratikus hivatkozásokkal gyilkolásztak benne.

Emiksz 2013.01.16. 17:14:26

Az, hogy a Századvég is elkezdte az epehányást a szocik irányába (lásd ezt a blogot az elmúlt hetekben) biztató, mert ők tényleg mérik a népszerűségeket, és ezek szerint nagy a gáz a számokban, és muszáj ilyen hígf0sokkal beteríteni az ellenzéket.
Az már annyira nem biztató, hogy az indeksz ezeket pakolja címlapra.

kritikusolvaso 2013.01.16. 17:16:21

kene egy eseti bizottsag aki megvizsgalna a postolo es a kommentelok tudomanyos fokozatanak (ha van) jelentosget a capacete-koordinata rendszerben. a rendszerbol kiolvashato lenne hogy az egyes hozzaszolok milyen betutipussal es merettel jelenjenek meg. a legrosszabbak a fekete hatteren nemecsek betutipussaljelennenek meg tereszetes fekete szinnel.

Waldi! 2013.01.16. 17:16:43

Ha Gpont a fidesznyik think tank kremje, milyen lehet a harmadvonal?
A NENYI-jet kene komolyan venni Dr. Schmitt alairasaval, a soha, senkivel egyutt nem mukodesre alapulo NER-t, vagy a furt, faragott, pillanatragasztozott granittombot? Boccs, de azert ez 80-as IQ felett nehezen teljesitheto, hacsak az ember nem kopetgyujto vagy agaskodo covek fetisiszta.

Alkibiadesz 2013.01.16. 17:27:48

@capacete:
Egyetértek! Ebben a posztban határozottan érezhető valamilyen személyes sérelem hatása.

royslade 2013.01.16. 17:29:40

@Emiksz: na de ebben a szituációban a századvégnek épp az lenne a dolga, hogy stratégiákat dolgozzon ki a trend megfordítására, nem pedig az, hogy ilyen fos írásokkal még tovább rontson a helyzeten

Alkibiadesz 2013.01.16. 17:31:33

@Jolka40:
"MINDEN EMBER hisz valamiben, de általában a magukat jobboldaliaknak vallók akarják a saját hitüket rám erőltetni. Nekem van saját, köszönöm, nem kérek az övékéből. Miért olyan nehéz ezt megérteni?"
Talán mert mégse hiszik a saját hitüket elég erősnek, és ezért hitpróbának tekintik azt, hogy a saját hitüket másokkal is elfogadtassák, vagy ha ez nem megy akkor legalábbis bebizonyítsák, hogy a saját hitük az igazi.

genyamagyar 2013.01.16. 17:35:37

GFG fényképét nézem a blog elején, és azon gondolkodom, hogy mire gondolt a kép készítése közben?

Variációk:

"Hú, ezt megint jól elb*sztam!"

"Na, az utolsó pohárral tényleg nem kellett volna!"

"Várjunk csak! Itt belül, mintha épp csak lötyögne valami..."

"Vajon leveszi a melltartóját is?"

"Így biztos kurva menő leszek a fényképen!"

Na GFG, ugye milyen ütős a balos humor? :DDDD

kritikusolvaso 2013.01.16. 17:40:41

@genyamagyar: felephetnel a sasban siman :D hihetetlen sikered lenne :D

genyamagyar 2013.01.16. 17:50:24

@kritikusolvaso: Á, dehogy lenne sikerem! A kutya sem ismeri GFG-t, úgy meg nem ülne a poén.

genyamagyar 2013.01.16. 17:53:20

Egyébként fájdalmasan szánalmas amikor valaki azt írja magáról, hogy "nem elemző vagyok, hanem politikai gondolkodó" és azt azzal próbálja demonstrálni, hogy fogja a fejét, mintha gondolkodna.

:DDDDD

mókáné 2013.01.16. 18:01:02

"Az eredmény: a politikai cinizmus feltétlen erkölcsi magabiztossága, amit a közönségesség, a trágárság nyelve tett „demokratikussá”, eljuttatva azt a „néphez”, a „kisemberhez” éppúgy, mint ahogy a mindenen a markába röhögő liberális entellektüelhez. Az ízléstelenség nyelve forrasztotta össze tehát a hitét vesztő szocialista machiavellizmust a hitnélküliség erkölcsi fölényét valló liberális nihilizmussal."

Nagyon igaz, amiket az Igazgató úr mond és ma ennek élő példája Tóta W. Árpád újságíró, akinek nincsen mása, csak "liberális nihilizmusa" és nem akar építeni, csupán rombolni.

A kérdésem Igazgató úrhoz: - Mihez kezdjünk velük?

Válaszát köszönöm!

- knausz-

Pussy Riot (törölt) 2013.01.16. 18:10:25

És ne kérjek a felismerésért jogdíja :-)

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.16. 18:12:48

@szempontpuska:

Szóval, hogy is állunk a "vulgárcinizmussal", kedves @szempontpuska:?

politologus · http://politologus.blog.hu 2013.01.16. 18:17:55

Nem szeretem, amikor blog szid blogot (pláne általánosítva), inkább vitatkozni kellene egymással (akár ügyenként).

DezInf 2013.01.16. 18:33:01

@mókáné:

Gázolja le,tapossa a sárba :D

....kérdés.....válasz igazgató úr:)

Az ötvenes években azt mondanám : jelentse fel !

Kérem a jogdíjat a válaszomért:D

Lucky Larry Silverstein 2013.01.16. 18:35:23

Sas Jóska, ballib

Egy szó: zsidó nihilizmus

angyalföldi partizán 2013.01.16. 18:36:18

nekem,baloldali pufajkásnak,két dolog hiányzik,a Sas kabaré meg egy kis burzsuj vese leverése. a Vincent blogot is szeretem,kicsit olyan mintha az 50-években lennék az Andrássy út 60. társalkodójában.

DezInf 2013.01.16. 18:38:36

"Az erkölcsi fölény látszata mögé bújó cinikus közönségesség mindennapi betevői: a baloldal lápinád kultúrprogramja. "

Az erkölcsi fölény látszata mögé bújó cinikus közönségesség mindennapi betevői: a jobboldal ner kultúrprogramja és saját magának írt alaptörvénye.

A bajusz kövér laca nem ezt testesíti meg ?

kritikusolvaso 2013.01.16. 18:40:41

@angyalföldi partizán: "olyan mintha az 50-években lennék az Andrássy út 60. társalkodójában."

ehehehehe ez nagon igaz tenyleg

Vortumnus (törölt) 2013.01.16. 18:47:59

@capacete:

nem is igazán a politikai gondolkodó volta miatt lényeges, ahhoz még diploma sem kell.
egyszerűen érdekelheti az állampolgárt, hogy állami egyetemeken és kutatóintézetekben milyen teljesítmény alapján neveznek ki valakiket docensi és professzori (vagy főmunk., tanácsadó) státuszokba, mire habilitálnak és kapnak nagydoktorit.
nyilván humán területen nem lehet könnyű A-B kategóriás folyóiratokba publikálni, de azért ha nem idős oktatóknak-kutatóknak (mondjuk akik 90-ben max 30 évesek voltak, azaz idén max 53 évesek, hogy valamennyire belőjem mire gondolok) jobbára csak hazai folyóiratokban vannak cikkeik, nem igazán méretik meg magukat határainkon túl akkor sem, ha nem specifikusan hazai témában kutatnak, az kicsit gyanús.

nu pagagyí 2013.01.16. 19:02:29

Végtelenül primitív okfejtést élvezhettünk a szerző jóvoltából. Ajánlom, olvasgasson egy kis József Attilát Bayer Zsolt helyett.

veracity 2013.01.16. 19:08:06

kuruc.info

Ezt a bűvös szöveget az index által referált blogokon tilos leírni?

mókáné 2013.01.16. 19:11:42

@politologus:

"Nem szeretem, amikor blog szid blogot (pláne általánosítva), inkább vitatkozni kellene egymással (akár ügyenként)."

Kérem, jöjjön oda Török Gábor Facebook- lapjára és segítsen nekem vagy írjon üzenetet a Facebook- lapomra, miképpen tudnánk segíteni egymásnak.
Várom jelentkezését!

Tisztelettel üdvözlöm:
Timea

nu pagagyí 2013.01.16. 19:14:31

@Lucky Larry Silverstein: Ne haragudj, de rajtatok csak röhögni lehet. Egy csomó felfuvalkodott teljesítmény-hiányos hólyag a jobboldali választék. Fekete Györgyök, Kerényi Imrék fémjelzik a jobboldali kultúrközeget, amely remekművek előállítása helyett rangok és hitbizományok osztogatásában vitézkedik. Lásd még, a hájas szinházi rendező nyomulását. Megkérdezhetném, hol vannak az Andy Vajna-féle szuperprodukciók turulmadárral és helyre rutytutyuval. Még ez sincs. Nincs semmi, csak rohadt nagy pofa, cinizmus, undorító pöffeszkedés, közpénz lenyúlás.

mókáné 2013.01.16. 19:15:40

@nu pagagyí:

"Ajánlom, olvasgasson egy kis József Attilát Bayer Zsolt helyett."

Köszönöm, hogy ajánlotta, magam részéről mindkettőt olvasom. Bayer Zsolttól Az ős Kaján verselemzését javasolnám, olvasásra, első körben, aztán meglátja.:)

Igaz, ő Ady, de nem kisebb költő. Ha vitatja, szóljon, de nekem is József Attila a kedvenc költőm. Ezt tudnia kell, abban lekörözni nem lehet, hiszen gyerekkorom óta ő.:)

Amidazophen 2013.01.16. 19:27:36

Sas az úgynevezett humorával talán Beregváradon, Tiszaföldén meg Karancsújházán és Békésbikádon arathatott volna sikert, vásári mutatványosként.

Úgy 100 évvel ezelőtt...

capacete 2013.01.16. 19:32:33

@Vortumnus: Sajnos az egyetemi berkeken kívül kevesen tudják, hogy milyen tragikus a magyar humán- és társadalomtudományi helyzet. Kevés kivételtől eltekintve, ahogy a futballban is van a magyarfoci és a labdarúgás, nálunk is létezik a magyartudomány és a nemzetközi tudományosság.

Ez utóbbiban a Magyarországon világhírű tudósok hazai konferenciákon adnak elő, angol nyelvű publikáció (gyakran lefordítva) a magyar egyetemek idegennyelvű folyóirataiban jelennek meg, külföldiek nem hivatkoznak rájuk (vagyis tudományos munkásságuknak semmilyen valódi hatása sincs) stb.
Ez a szituáció persze erősíti a kontraszelekciót: a "világhírű" magyar tudósok olyanokat vesznek fel a tanszékre, akik hozzájuk hasonlóan nem törekednek semmilyen komolyabb teljesítményre - hiszen akkor elhomályosíthatnák mentoraikat -, és így a hazai posvány újratermelése biztosított.

Ez természetesen messze nem csak GFG-ről szól - paradox módon ő a hazai szinten tényleg jónak számít, csak éppen az sehol sincs nemzetközi mércével.

Elrettentő példának íme egy közgazdász főiskolai tanár életrajza:

alia.karolyrobert.hu/cms/netalon.xml?data_id=48

politologus · http://politologus.blog.hu 2013.01.16. 19:40:47

@mókáné: Kedves Tímea! Megpróbálom, de Ön is el tud érni a Politológusblog Facebook-oldalán, vagy a politolog@indamail.hu email-címen.

mókáné 2013.01.16. 19:43:26

@politologus:

Köszönöm. Üzenet tudunk küldeni egymásnak. Én most megpróbálom. Próbáljuk közösen!:)

Tisztelettel üdvözlöm.
Timea

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.16. 19:45:53

@mk27soundmaster: Az én blogomnak nincs impakt faktora, az idézettségét pedig nem számolom, de nem lennék meglepve, ha a "vicces" posztjaimat (főleg a címlaposakat) többen olvasták volna, mint egy-egy tudományos cikket. Na ugye, höhöhö. Sőt, nyöhehe.

Kopp Máriának az mtmt.hu szerint 112,917 az összegzett impakt faktora, de ez sem védte meg attól, hogy egy blogon "kreténnek" nevezze őt egy 20 körüli impakt faktorral rendelkező Valaki. :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.16. 19:49:24

@capacete: Légyszi magyarázd már el, hogy mi a probléma, mert nem értem. Egy _főiskolai_ tanár oldalát linkelted elrettentő példaként. Mi vele a baj?

mókáné 2013.01.16. 19:55:55

@politologus:

Elküldtem levelem a Facebook üzenetrendszerén keresztül.

Válaszát várom és köszönöm!

Kik Önök, azt sem tudom, hogy mit csinálnak, erről is, ha írna - Köszönöm! De nekem a blog.hu óta kedvencekben vannak.:)

Szeretettel:
Timea

capacete 2013.01.16. 20:08:43

@Holger Hartland: Igen, épp az a probléma, hogy az egyetemi berkeken kívül ezt nem látják.

Fontos már az elején tisztázni, hogy főiskolai tanárról beszélünk, ami a főiskolákon adható legmagasabb rang, tehát az illetőnek elméletileg a legmagasabb tudományos szinten kellene állnia.

Akkor nézzük:

1. Az úriember nem beszél idegen nyelveken. Angol nyelvből középfokú, németből alapfokú nyelvvizsgája van. A mai szabályok értelmében ilyen nyelvtudással egyébként PhD-t sem szerezhetne, de úgy tűnik, hogy a '90-es évek végén Pécsett még más szabályok voltak érvényben.

2. 1 darab idegen nyelvű publikációja van, ami a Károly Róbert Főiskola angol nyelvű folyóiratában jelent meg. 20 év alatt egy külföldi konferencián adott elő, egy nyitrai phd-s konferencián.

3. 20 év alatt 8 db folyóiratcikket jelentetett meg, emellett publikációs listájában szerepeltet folyóiratokban, pl. a Magyar Nemzetben megjelent cikkeket is. Az egyetlen megjelent monográfiája valójában főiskolai tankönyv.

4. A fentiekből következően természetesen nem habilitált, akadémiai doktori címről pedig nem is álmodozhat.

A felsorolt hiányosságok ellenére az úriember az egyetemi professzori cím főiskolai megfelelőjét kapta. Ez egy normális országban elképzelhetetlen...

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.16. 20:12:05

Én egy életvidám majdnem koros családapa vagyok.
Nagyon nehéz kihozni a sodromból.
Két olyan szituáció van, amikor úgy érzem, mintha a szívemet tépnék ki, s nagyon sokat kell utána innom, hogy visszanyerjem az öntudatomat.

1. Sas kabaré közönségének önfeledt kacagása.
2. A ballibsiző, mindent szétcsesző fidesznyik vagy jobbikos, neonáci, cigánygyűlőlő, stb. kommentek.

Egy tőről fakadnak.

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.16. 20:20:14

@pocakos focista: Hát erre még várni kell, mire mindenki kapcsol.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.16. 20:29:09

@capacete: De hát ez egy főiskola! Egy kisvárosi, már bocsánat, de jelentéktelen főiskola. (Nem degradáló szándékkal írom, az ilyennek is megvan a helye az oktatási rendszerben, és ezt is lehet tisztességesen csinálni.) Ha ez a derék ember szépen tanít egy kis közgázt - főiskolás fokon -, és aztán szépen levizsgáztat mindenkit úgy, hogy azért kelljen rá tanulni, akkor pont oda való. Ezért kérdezem, hogy mi a baj. Mégis mi kéne ahhoz, hogy valaki egy kisvárosi főiskola tanára legyen?

Az életrajzában ilyeneket láttam:
"1992-1998 között a Magyar Tudományos Akadémia Közgazdasági Intézetében dolgoztam kutatói státuszban, tudományos segédmunkatársként, majd tudományos munkatársként."
Na, pl. ehhez, főleg az utóbbihoz (nem segéd-) képest nagyon gáz lenne a publikációs lista, de hát időközben az MTA KTI tudományos munkatársa helyett a gyöngyösi főiskola tanára lett. Oda szvsz jó is.

Javaslom, keressünk egy "normális országban" (Ausztria, Németország jó lesz?) egy, a gyöngyösi főiskolához hasonló szintű intézményt, és nézzük meg néhány ottani oktató pub.listáját. Kíváncsi vagyok. Éjszaka lesz egy kis időm. I'll be back.

Bernáth Tamás · http://magyarbernhard.blog.hu 2013.01.16. 20:32:50

Milyen égbekiáltó módon ostoba trollblog ez... Hogy "politikai", azt még érteni vélem, ám egy úgynevezett értelmes ember a "gondolkodás" szigorúan vett fogalmának halvány nyomait sem fedezheti fel ebben a pszeudointellektuális szenvelgésben.

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.16. 20:37:36

Mi lehetnék én ott, ahol ez a G. Fodor valaki!?
Ha kiszedetném a gerincem...

csárli hárper 2013.01.16. 20:40:36

@royslade: lehet, én Hofitól hallottam.

capacete 2013.01.16. 21:02:32

@Holger Hartland: Ok, várom. Annyit azért megjegyeznék, hogy egy főiskolai tanár többet keres mint egy egyetemi docens. Ehhez képest ez a teljesítmény értékelhetetlen...

capacete 2013.01.16. 21:04:42

@capacete: Ja és kétszer annyit kap mint egy MTA tudományos munkatárs, amihez pedig már a te bevallásod szerint is alkalmatlan.

kanálwarrior 2013.01.16. 21:06:50

Jó ez az írás. Semmivel nem értek egyet ami benne van (kivéve amit a Sas kabaréról ír), de élveztem.

GeorgeousGlory 2013.01.16. 21:12:02

@ámbátor:
tulajdonképpen nem is értem miért nem köpi le a zorbánt?

DarthVader 2013.01.16. 21:12:05

" Varánusz, akinek mégiscsak a jobboldali fallosz a fixációja"

Gábor, Gábor, te már egyszer bebizonyitottad hogy a jobboldali fallosz kinek a fixációja:

gfg.blog.hu/2012/10/09/ferfiassag_651

Melange, megvót má' ? Mer állítólag az a legjobb a végén.

lyia (törölt) 2013.01.16. 21:24:31

Tulajdonképpen én is jobboldali voltam, és én is hittem valamiben, még talán némi pátosszal is, sőt, Sas Józsefet sem szerettem, aztán megismerkedtem Lázár Jánossal és Selmeczi Gabriellával, és úgy döntöttem, hogy inkább én is cinikus leszek.

Most például azon gondolkodom, hogy Lázár miért pont a svájci számlák után kutakodik, és miért nem az azerbajdzsáni bankoktól kér információt.

lyia (törölt) 2013.01.16. 21:28:19

Rendes jobboldali leginkább azért utálja a liberálisokat, mert még Orbán Viktorban sem hisznek, továbbá nem hiszik el, hogy Magyarország a bokréta rajta, és aki magyar velünk tart, és a Fradi a legjobb csapat a világon.

Bohzasztó!

solmyr (törölt) 2013.01.16. 21:33:13

Villáminterjú Index blogketrecből vett tartalomösszefoglalóval:

"- Mi köze a Sas-kabarénak a baloldal kultúrprogramjához és a politikai blogokhoz?
- Semmi.
- Köszönöm az interjút."

solmyr (törölt) 2013.01.16. 21:41:34

Btw Varánusz a te Férfiasság-koncepciódat parodizálja, te szerencsétlen :D

Johny the mocsok 2013.01.16. 21:44:14

A baloldal nem cinikus, hanem cionikus. Ha már értitek...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.16. 23:04:39

@capacete: Egyelőre nem vittem túlzásba, elkezdtem beírni a google-ba, hogy Fachhochschule, és az első konkrét keresőkifejezés, amit ajánlott, a Fachhochschule Wien volt. Ausztria tisztességes országnak tűnik, legalábbis innen nézve. :) Hát akkor lássuk a bécsi főiskolán a szakokat/intézeteket és vezetőiket.

Tessék:
www.fh-wien.ac.at/ueber-uns/organisation/
Innen kattintottam az egyes intézetekre.

Financial Management:
FH-Prof. Dr. Robert Pichler, MBA
Publikációs jegyzék nincs feltöltve. Sehol. Intézeti szinten sem.

Immobilienwirtschaft:
FH-Prof. Dr. Otto Bammer FRICS
Publikációk összesítve az egész intézetre: azon belül Bammernek alig valami, és csak osztrák, semmi nemzetközi. Kolleginája, Veronika Lang igen aktív, de 1-2 oldalas kis ingatlanmagazinos cikkeket számol el "publikációnak".

Journalismus & Medienmanagement:
Mag.a Daniela Süssenbacher
Publikációs jegyzék sehol.

Kommunikation, Marketing & Sales:
Mag. Sieglinde Martin
Publikációk: szinte csak osztrák, egy "nemzetközi" (német nyelvű, német kollégával együtt szerkesztett) kötet, egy angol nyelvű konferenciaelőadás (Ausztriában).

Personal & Organisation:
Mag.a Beate Huber
Szinte csak hazai (osztrák) publikációk, egy-két angol nyelvű.

Tourismus-Management:
FH-Prof Mag. Michael Mair
Ez már valami az előzőekhez képest, akad egy angol nyelvű szerkesztett kötet, meg egy-két angol cikk, és az előzőekénél több hazai.

Unternehmensführung:
Mag. Stefan Fitz-Rankl
Egy angol nyelvű konferenciaelőadás, minden más német nyelvű. Egy Németo.ban kiadott könyv, minden más hazai (és ez sem sok).

Ennek a mi derék gyöngyösi emberünknek nem kell szégyenkeznie mellettük. Hogy mennyivel keres többet egy főiskolai tanár, mint egy hab.doc. vagy egy tud.mts., az pedig egész más dolog, és nem a gyöngyösi fazon tehet róla.

A google a Fachhochschuléra ezután azt ajánlja, hogy Fachhochschule Wiener Neustadt és Fachhochschule Nordwestschweiz, megnézzük azokat is? :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.16. 23:17:43

@capacete: Csak gyors átnézéssel és részletes beszámoló nélkül: nagyjából ugyanez a helyzet a Fachhochschule Wiener Neustadton is. Ahol van publikáció, ott döntően (ránézésre 90+ %-ban) hazai, talán ha egy-két angol nyelvűt láttam. Jöhet Nordwestschweiz? :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.16. 23:33:53

@capacete: Na még egyet, mert most már látni akarom. A Fachhochschule Nordwestschweiz oldalán a felsorolt intézményi egységek közül az első a Hochschule für Angewandte Psychologie, rákattintottam, van azon belül egy Institut für Kooperationsforschung und -entwicklung, tehát egy intézet, aminek a nevében benne van, hogy kutatnak. Nézzük!

A vezetője Prof. Dr. Hartmut Schulze. A publikációi:
www.fhnw.ch/personen/hartmut-schulze/publikationen
2010 után semmi, de lehet, hogy csak nem frissítették. Előtte évente 1-5 közötti publikáció, de főleg német nyelvű. Nemzetközi, vagyis angol: 4-5 konferenciaanyag úgy 7-8 év alatt, egy enciklopédia-szócikk, egy cikk 2005-ben egy folyóiratban, aminek az impaktja most 0,612. Az első, aki mellett a gyöngyösi főiskolai tanár tényleg kevés, de nem jobban, mint amennyire a magyar felsőoktatás a svájcinál.

capacete 2013.01.17. 00:26:05

@Holger Hartland: Ez nagyon jópofa, és gratulálok, hogy így utána néztél, de az az érzésem, hogy az almát hasonlítod össze a körtével, ezek az osztrákok ugyanis nem főiskolai tanárok, hanem főiskolai oktatók.

Még egyszer, a magyar főiskolai tanári cím a legmagasabb főiskolai státusz, ami elérhető, itt a kinevezést már a miniszter terjeszti elő. Az osztrákoknál láthatóan nem feltétel a tudományos minősítés vagy kutatómunka, egyiknél sem láttam PhD-t vagy habilitációt, Otto Bammernek csak azért van doktori címe, mert jogot végzett.

Ezzel szemben a magyar szabályozás ezt kívánja egy főiskolai tanártól (2011. évi CCIV. tv. 28.§(3):

(3) A főiskolai tanári és az egyetemi docensi munkakörben történő alkalmazás feltétele, hogy az érintett rendelkezzék doktori fokozattal, és alkalmas legyen a hallgatók, a doktori képzésben részt vevők, a tanársegédek tanulmányi, tudományos, illetve művészi munkájának vezetésére, valamint arra, hogy idegen nyelven előadást tartson, továbbá rendelkezzék megfelelő, az oktatásban szerzett szakmai tapasztalattal.

Tehát egyértelműen kell magas szintű tudományos munka + idegen nyelven történő oktatási képesség.

Kérlek olyan külföldi példát keress, ahol hasonló feltételeket ír elő a hazai szabályozás, de ugyanilyen látványosan semmibe veszik...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.17. 01:27:02

@capacete: A külföldi törvényeknek nézzen utána, akinek annyi ideje vagy kedve van. Expliciten a magyar törvény sem kívánja meg a főiskolai tanároktól a "magas szintű" tudományos munkát. (Honnantól is "magas szintű"?) Ha a gyöngyösi tanár kapcsán bíróságnak kellene ítélnie, hogy történt-e törvénysértés, szerintem úgy ítélnének, hogy nem.

Egyébként pedig abszurd, hogy egy gyöngyösi főiskolai tanársághoz több kelljen, mint egy osztrák Fachhochschulén az FH-Prof. címhez. A magyar törvényi szabályozás és a fizetések abszurditásáról pedig nem ez a gyöngyösi figura tehet. Nekem nem sérti az igazságérzetemet, hogy egy ilyen ember egy kisvárosban főiskolai tanár lehet. A tiedet igen?

A magyar felsőoktatás és felsőoktatók gyalázására sokkal alkalmasabb, ha egyetemi szinten (és azon belül is a "legjobb" helyeken, ELTE, Műegyetem, közgáz, orvosi) találsz, khm, insufficienter életrajzokat és publikációs jegyzékeket. Fogsz találni. :) Azért szvsz a helyzet nem olyan sötét, mint a 19:32-es kommentedben írtad. A magyar felsőoktatás valahol a "világhírű" és a "posvány" között lehet félúton, a rá költött összeghez képest egész elfogadható helyen. De tervezek egy kis posztot a téma egy szeletéről, és nem akarom ellőni a színes röppentyűimet...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.17. 08:43:06

@DarthVader:

"" Varánusz, akinek mégiscsak a jobboldali fallosz a fixációja"

Gábor, Gábor, te már egyszer bebizonyitottad hogy a jobboldali fallosz kinek a fixációja:

gfg.blog.hu/2012/10/09/ferfiassag_651

Melange, megvót má' ? Mer állítólag az a legjobb a végén. "

Sírva röhögtem, nap kommentje simán, és nagyon igaz.

capacete 2013.01.17. 13:15:15

@Holger Hartland: "Egyébként pedig abszurd, hogy egy gyöngyösi főiskolai tanársághoz több kelljen, mint egy osztrák Fachhochschulén az FH-Prof. címhez."

Nem abszurd, mert az osztrákok ezt láthatóan nem tartják ugyanolyan címnek, mint az egyetemi beosztásokat. Nálunk viszont a főiskolai tanárra az egyetemi docensekkel azonos követelmények vonatkoznak, és magasabb fizetés. Vajon egy FH-Prof-nak ugyanolyan követelményeknek kell megfelelnie, mint egy osztrák docensnek? Aligha, mert akkor nem fordulhatnának elő PhD nélküli kinevezések (hogy a habilitációról ne is beszéljünk).

"A magyar felsőoktatás és felsőoktatók gyalázására sokkal alkalmasabb, ha egyetemi szinten (és azon belül is a "legjobb" helyeken, ELTE, Műegyetem, közgáz, orvosi) találsz, khm, insufficienter életrajzokat és publikációs jegyzékeket. Fogsz találni. :)"

Ebben tökéletesen egyetértünk, én is számtalan példát tudnánk hozni. Szegény Dedák csak bekerült a darálóba, mert egy nappal korábban egy másik poszt kapcsán utánanéztem. Egyébként pedig továbbra is fenntartom, hogy ilyen háttérrel alkalmatlan a főiskolai tanári címre... :)

A posztot viszont várom, szívesen szállítok majd hozzá adalékot!

CSENDES 2013.01.17. 13:50:35

T. NER-társ, T. G.F.G!

Az a bajom veled, hogy nem vagy te ilyen ostoba, ez kiderült számomra egyetlen alkalommal,amikor egy baloldali műsorban kifejtettél jobboldali nézeteket,persze nem ilyen idétlenül.Néha még meg is tudtam érteni az érveidet.
Próbáld hát meg megtartani a színvonalat, ha tudod még, hogy mi az. Szerintem tudod. Csak van az a pénz amiért korpás a hajad.
Én szégyenlem magam helyetted.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.17. 15:35:09

@capacete: Oké, világos: ugyanarra a helyzetre te azt mondod, hogy ez az ember alacsonyat ugrott, én meg azt, hogy túl magasan van a léc. :) A döntő kérdés az, hogy az ilyen esetekben találnánk-e gyorsan a lécet leverő ember helyére másik, alkalmasabb jelentkezőt. Ha igen, akkor neked van igazad: nem a lécet kell lejjebb vinni, hanem a jelentkezőket jobban megválogatni. Én ebben a tekintetben pesszimista vagyok: nagyon is elképzelhetőnek tartom, hogy nem találnánk jobbat, azaz mégis a lécet kellene lejjebb tenni (és persze a főiskolai tanári pozíció rangját ennek megfelelően arányosítani más pozíciókkal).

Most már ÖT poszttal tartozom magamnak tavalyról, és ez a második, amit nyilvánosan is beígértem, de igyekszem. :)

HaKohen 2013.01.17. 22:31:17

@capacete:

Bocsánat, hogy csapos beleszól, de:

Két dolog zavar a @Holger Hartland:-dal folytatott, egyébként élvezetes vitádban: a formalizmusod és a maszatolásod, ha nem sértlek meg e kategóriákkal.

Te kategóriákkal, impaktfaktorokkal, törvényhelyekkel stb. érvelsz, vagyis formális feltételekkel. Vitapartnered pedig eléggé el nem ítélhető módon megpróbálja kideríteni némi beleérzéssel, hogy XY főiskolai tanár vajon képes lehet-e megfelelő célszerű és módszeres tudást önteni tölcsérrel hallgatói fejébe. Bennem - a konkrét személy és főiskola ismerete nélkül - az a benyomás keletkezett, hogy @Holger Hartland-nak van igaza.

Ehhez még hozzátenném azt a korábban máshol már szellőztetett rögeszmémet, hogy nem minden kiváló tudós alkalmas színvonalas felsőfokú tanintézeti oktatónak - és nem minden kiváló felsőfokú tanintézeti oktató alkalmas színvonalas tudósnak. Gondolom, valamennyien tudunk erre példákat mondani saját felsőfokú tanulmányaink idejéből. Én is számos kiváló és diákjai által rajongva szeretett oktatót láttam, aki vért izzadt azért, hogy a formális feltételeknek megfeleljen (publ.lista stb.). És nagytudású kutatókat, akik a tanteremben csak nyöszörögni tudtak.

A maszatolásra meg két példa. Az egyik jótündéré, akinek magas tudományos színvonaláról (nem lévén matematikus) vannak némi sejtéseim. De - a jereváni rádió fordulatával - nem csak ezért szeressük. Hanem ragyogó posztjaiért a Vincenten.

A másik példa éppen a szóban forgó GFG-é. Kurvára hidegen hagy, hogy hol, mit, mikor, milyen impaktfaktorral, minek és mivégre publikált avagy oktatott az izéegyetemen. Posztja önmagában gáz, amint erre a fenti kommentek kb. 3/4 része rámutatott. És egy blognál, annak posztjánál nekem csak ez a fontos, és csak ennek alapján alakítok ki véleményt szerzőjéről. Aminek részletezését talán elengeded ebben az esetben.

HaKohen 2013.01.17. 22:44:00

@Johny the mocsok:

Éppen valami hasonlót akartam ideírni. De megelőztél. Úgy hiányzott egy jó kis zsidózás. (Talán egy kommentben volt valami ilyes.)

Csak azt nem tudom, hogy ha van vulgárcinizmus (copyright by GFG), akkor van-e vulgárcionizmus.

capacete 2013.01.17. 23:45:11

@HaKohen: A legtöbb dologban egyetértek veled.

Jogászként a formalizmus nálam szakmai ártalom, és azt nem tagadom, hogy érdemleges tudományos kutatómunka nélkül is lehet valaki jó előadó, sőt, számos kiváló kutató pocsék előadó, és alkalmatlan arra, hogy a katedrára álljon.

Ugyanakkor azonban ennek a kérdésnek azért vannak más vetületei is mint pusztán az, hogy X.Y. alkalmas-e arra, hogy az elvárható minimális ismeretet átadja.

1. A leginkább generális aggály, ami nálam jelentkezik, az a szabályok látványos semmibe vétele. Mondhatjuk azt, hogy egy főiskolán nincs szükség ilyen magas követelmények teljesítésére, de egy normális országban a szabályokat azért igyekszünk betartani. (Ha úgy tetszik ez egy formális érv, aminek azért jelentős szubsztantív oldalai is vannak: jogbiztonság, jogegyenlőség etc.)

2. Morális szempontból egyszerűen igazságtalan, hogy olyan személy tölt be egy ilyen magas pozíciót, aki nem felel meg a feltételeknek. Főiskolai tanárnak ugyanis nem pusztán azért kellene kinevezni valakit, mert jól tanít - arra elég lenne egy tanársegédi vagy adjunktusi kinevezés -, hanem mert valami pluszt ad, és ez a plusz a tudományos teljesítmény. A magyar szabályok azt feltételezik, hogy egy főiskolai tanár ugyanolyan szintű tudományos munkásságot fejt ki, mint egy egyetemi docens, épp ezért még magasabb fizetést is biztosít neki.

GFG-nél egyébként politikai megnyilatkozásainál ("gondolkodásánál") tényleg irreleváns, hogy volt-e bármilyen tényleges tudományos munkássága. Ennél a posztnál azonban felvethető, ugyanis GFG láthatóan vérig sértődött azon, hogy jótündér kétségbe vonta az ő tudományos teljesítményét, emiatt viszont akkor nyugodtan beszélhetünk arról, hogy volt-e min megsértődni.

Itt pedig előjön az az elkerülhetetlen konklúzió, hogy GFG nemzetközi tudományos munkássága tényleg egy kövér 0, míg jótündérnek vannak impaktfaktoros publikáció. Márpedig a modern tudományos életben ez a minősítés alapja...

capacete 2013.01.17. 23:51:40

@HaKohen: Még valami, bizonyos mértékig a maszatolásban is igazad van, bár fenntartom, hogy itt joggal hoztam elő GFG tudományos munkásságát.

Az az igazság azonban, hogy régóta rögeszmémmé vált ez a kérdés, mert meggyőződésem, hogy itt ragadható meg az a mélységes színvonaltalanság és provincialitás, ami a magyar felsőoktatást jellemzi, és ami jelenleg szinte megváltoztathatatlannak tűnik, hiszen a résztvevők döntő többsége érdekelt a mostani helyzet fenntartásában...

HaKohen 2013.01.18. 14:51:35

@capacete:

Azt hiszem nem állnak túl messzi az álláspontjaink. Amiben még mindig tamáskodom, az 1.) hogy a főiskolai tanár által adott plusz feltétlenül a tud. telj. kell legyen; 2.) "a mélységes színvonaltalanság és provincialitás" részedről a szememben megengedhetetlen túlzott és igaztalan általánosítás. (Nyilván számos példát tudsz mondani, mások meg velem együtt ellenpéldákat.)

A fő probléma szvsz., hogy egy normális és szervesen fejlődött társadalomban természetes kell legyen az erkölcsi, jogi és egyéb szabályok betartása, a teljesítmény (khm, hogyan mérhető?) szerinti bérezés. No de nem tőlem hallod először, hogy ez a valóságban nem így műxik (pl. az említett felsőoktatási jövedelmi - nem csak bérezési - aránytalanságok stb.).

Ráadásul nem vagyunk normális ország, és ha az elmúlt kb. 1000 (ezer) évet nézed, a szerves fejlődés trendjeit is nehéz fölfedezned.

Vagyis igazad is van, meg nem is, csak éppen nem látom a lehetőségét, hogy ezt a megoldhatatlan ellentmondást hogyan lehetne megoldani. Valószínűleg pusztán jogi eszközökkel sehogy, egyébként meg több nemzedéknyi távlatban komplexen talán.

Ezirányú pesszimizmusom persze az én magánügyem. Jó a briteknek, a csodálatos pázsitjaikkal, amelyeket, mint ismeretes, könnyű előállítani, csak locsolni és nyírni kell vagy 200 évig. No de hol van nálunk olyan párás levegő, esős éghajlat, és vagyunk mi egy tengeri szigetország?

HaKohen 2013.01.18. 14:55:32

@mókáné:

"Bayer Zsolttól Az ős Kaján verselemzését javasolnám..."

Azért kíváncsi lennék nevezettől ugyanazon költő "A bélyeges sereg" c. versének elemzésére.

HaKohen 2013.01.18. 14:58:14

@mk27soundmaster:

"Megnézném én, hogy egy vincentposzt alatt, hány ilyen (kritikus) tartalmú komment menne át (mint ez alatt a poszt alatt)!:-)"

Mi lenne, ha tényleg megnéznéd?

HaKohen 2013.01.19. 14:36:52

@mk27soundmaster:

Az előző megjegyzésemben csak arra próbáltam célozni, hogy sok kritikus megjegyzést olvastam a Vincenten, ideértve azok némelyikét is, amelyeket magam írtam. Nem általában a Vincenttel, hanem egyes vincentesek konkrét posztjával vagy kommentjével kritikusakat. Inkluzíve jótündért is.

Személyes sérelmedhez pedig - illetékesség híján - nem tudok hozzászólni. Kérdezd az állítólag moderáló vincentest.

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.19. 17:25:00

@HaKohen:

Nincs személyes sérelmem:-) Mint ahogyan egyértelműen le is írtam, szerintem ez elvi kérdés.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.20. 01:50:33

Úgy olvastam először, lópinád.

Kedves politikai gondolkodó úr, ez a betűtípus kissé kontraproduktív.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.20. 02:36:57

@mókáné: seggbe kell az ilyeneket abuzáltatni a játék színvonalától a Fradi-pálya lelátóján megrészegült barnamedvével. :D

Jaffar 2013.01.20. 14:09:36

@pocakos focista:
"Nem jobboldali konzarvatív intézkedéseket hoz, a gyakorlatban nem a jobboldali konzarvatív eszméket képviseli. "

Nem, ez a kormány kökeményen a kommunizmust képviseli, ahol a párt mindenekfelett áll és a vezetö tévedhetetlen. Hol van itt "jobboldaliság"? Szerinted a seggnyalás, birka módján bégetés, cinikus hazudozás, szélkakas módjára történö kommunikálás, érvek nélküli vitatkozás lenne a jobboldali eszme? Ez a jelenlegi kormány. 0 teljesítmény, kibaszott nagy arc a semmire.
Ez nem jobboldal, ez egy trágyadomb, ahol még mindig kapirgál jópár komcsi.

(Nem, nem érdekel az elmúlt 8 év és az MSZP/SZDSZ/JOBBIK/LMP/etc.,mert leszarom. Engem az érdekel, hogy most mi van. Márpedig most ott tartunk, ahol a part szakad. Szörnyü azt látni, hogy még mindig rengeteg ember tapsol ennek fostengernek.

CSENDES 2013.01.20. 15:19:09

"A NER egy vicc, az Alaptörvény gúny tárgya, a nemzeti gondolat bármely szimbolikus megjelenítése szánalmas és végtelenül provinciális. "

Csak ez az egy mondat elemzése "megér egy misét".
kijelentés: A NER egy vicc a baloldaliaknak.
Nem, nem a NER a vicc T. blogoló értelmiségi (gondolkodó), s ezt te is tudod. A NENYI. Na az egy vicc.
kijelentés: az alaptörvény gúny tárgya.
Nem, az alaptörvény megszületése gyalázatos körülmények között történt, amit joggal neveztem már 2010-ben is a Nemzeti Ámokfutás Rendszerének (NÁR)kiteljesedésének, de nem maga az alaptörvény a gúny tárgya. A gúny tárgya a preambulum kirekesztő jellege, múltba révedő dohos-penészes volta, olyan átmeneti rendelkezésnek nevezett hányadékok, amiket a jogalkotók megpróbáltak becsempészni az alaptörvénybe, ami így Tákolmánnyá válik alkotmány helyett. Mégsem ez az igazi gúny tárgya, hanem az annak terjesztésére hivatott Alaptörvény asztala, annak szolgálójával, s az összes nemzeti giccsel, amit Kerényi hozzá álmodott.
kijelentés:a nemzeti gondolat bármely szimbolikus megjelenítése gúny tárgya.
Ez sem igaz, mert mint már az előzőekben kifejtettem a nemzeti gondolat nem feltétlenül agyatlan áhitatot kell, eredményezzen, de feltétlenül kerülni kell ilyen gondolatok kifejtésekor az ömlengést (ez ajánlatos számodra is), ami bármely gondolatot röhejessé (nem nevetségessé)tud tenni.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.01.20. 17:04:04

@mk27soundmaster: A vincenten vitatkozni mindig lehet. Idéznék egyet az inkriminált poszt alól: "Számomra valahogy úgy tűnik, jobban ért a témához ez a G. Fodor Gábor, mint mondjuk GyF, aki továbbra is készül, hogy "kibaszott jó könyveket" írjon a baloldalról, a borászati szakdogáját nem találja, és Blogkönyvet publikál a szuttyos csirkéről.
A különbséget csak a vak nem látja. " Sajnos ennél durvább dolgok is megjelennek hozzászólásként.
Persze főleg akkor, ha címlapos a poszt.
Viszont az utóbbi időben minden blogon kevesebb a FIDESZ-t védő hozzászóló (a törzstagok ott vannak változatlanul, tehát nem moderáció).

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.20. 17:12:14

@Kuviklacz:

A vincenten vitatkozni mindig lehet, ha véleményed lényegileg nem különbözik a vincentesekétől vagy ha nem szembesíted őket következetlenségeikkel, csúsztatásaikkal vagy hazugságaikkal:-) Ellenkező esetben még Hamvas Bélából is antiszemita pszichopata válhat egy másodperc alatt.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.01.20. 17:35:41

@mk27soundmaster: Én idéztem.
Amúgy a paranoia jó példája gfg reakciója a vincentre.

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.20. 17:59:04

@Kuviklacz:

Idézted, hogy "Számomra valahogy úgy tűnik, jobban ért a témához ez a G. Fodor Gábor, mint mondjuk GyF, aki továbbra is készül, hogy "kibaszott jó könyveket" írjon a baloldalról, a borászati szakdogáját nem találja, és Blogkönyvet publikál a szuttyos csirkéről. A különbséget csak a vak nem látja. "?:-) Ez a komment mivel vitatkozik? Szerinted a vincentesek komolyabb szakembernek tartják GyF-et, mint G. Fodort?:-)

Ez a "paranoia jó példája" (ez a rossz szájszagú inszinuáció) pedig egy olyan régi "progresszív" formula a velünk egyet nem értőkre, hogy, ha balról hangzik el, már semmit nem jelent.:-) (Egyébként igen mulatságos nézni, ahogy a ballib feszeng, ingerültté válik, amikor a saját mocskos módszereivel fordulnak szembe vele:-) G. Fodor nem tesz mást, mint azt a régi balos trükköt alkalmazza, hogy ellenfeleivel nem száll vitába, hanem, válasz helyett, lekezelő tónusban elbeszél a fejük fölött, tkp. "anélkül, hogy a szemükbe nézne" kioktatja azokat.)

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.21. 07:08:52

@Kuviklacz:

Azt erősen kétlem (hogy mi egyetértenénk)!

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.01.21. 07:56:26

ha jól értem, most az ávósblog és jótündi hivatalosan a célkeresztben? :)

krj 2013.01.21. 09:12:51

hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20130118_gfg#rss

remélem, olvasod. szar lehet megélni, hogy fogy a tömeg a kedves felcsúti kertitörpe mögül, de nektek, egzisztenciálisan kiszolgáltatottaknak ki kell mellette tartanotok, és mindezt meg is kell ideologizálni. távol álljon tőlem, hogy védjem a sas-kabaré színvonalát, de azért az sem volt éppenséggel a high end culture, amikor a nemzet szenior futballreménysége felcsúton pálinkázott és nótára gyújtott...de sebaj, legközelebb majd kérdezd meg, hogy gimnáziumi és egyetemi kisz-titkár korában milyen humorérzéke volt...

HaKohen 2013.01.24. 11:24:03

@Holger Hartland:

Reagáltam a blogod belinkelt posztjához fűzött kommentemben. Amit csak lustaságból nem másolok ide.

HaKohen 2013.01.24. 11:33:11

@mk27soundmaster:

Azért az teljesítmény (avagy talán önismerethiány?), hogy a fent általad leírt személyes sérelmedről azt állítod, hogy az nem is személyes sérelem, hanem elvi kérdés. Hol is találkoztam az ilyesmivel? Talán azért nem emléxem, mert szinte naponta belebotlok hasonlóba. Gratula.

Ami pedig @Kuviklacz:-cal folytatott bájos eszmecserédet illeti (nem írok vitát, hiszen mint utóbbi találóan megjegyezte, ti egyetértetek), igazán csak egy apróságot vételezhetnék észre: az iróniamétered (sőt: humorérzék-mércéd) állása vészesen közelít a 0-hoz.

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.26. 00:51:41

@HaKohen:

Mi ebben a személyes?:-)

mk27.blog.hu/2012/12/21/no_de_mi_az_az_orulunkvincent_blog_hu

Gondolod, hogy egyetlen billentyűleütésnyi energiát pazaroltam (volna) arra, ha egy kommentemet bárhol-bármikor kimoderálták (volna)?:-)

Ha nem érted, miről is szól ez a történet, akkor az nem engem minősít.

HaKohen 2013.01.26. 15:16:13

@mk27soundmaster:

Ó, semmi személyes, áááá, dehogy! Azért ez az önámítás csúcsa.

Én viszont, amint már máshol is szellőztettem, egy csekély értelmű medvebocs vagyok, aki csak reszeli a körmét és értetlenkedik. Hogy érteném a történetedet, amelyből (btw.) vízözönként árad az irónia.

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.27. 07:51:12

@HaKohen:

Hát, igen, itt, most, valamelyikünk ámít!:-)

Mi több, nem csak ámít, de önámít is: ez a medvebocsos önkép, például, nekem erősen megszépítőnek, önfényezőnek tűnik.:-)

HaKohen 2013.01.27. 13:04:15

@mk27soundmaster:

Lebuktam.

Valójában én egy sarki medve vagyok, aki téli álmából és téli barlangjából tutira megmondja a tutit, eltitkolja, hogy olyannyira mexépítettte önmagát, hogy még szépségversenyen is indult nemrégiben, valamint folyton fényezi amúgy mattbarna (vagy mattszürke?) bundáját. És ha neked most ez erősen tűnik, akkor most jelen komment egyébként a te jóvoltodból immáron végképp leleplezett szerzője egy időre eltűnik.

Ja, és nemcsak azt hazudtam, hogy reszelem a körmöm, de még reszelni való körmöm sincs, nemhogy reszelőm.

laboregér 2013.04.03. 17:30:49

"...akár még saját lelki nagyságától is elérzékenyül..."

Javítás: Akár még "saját lelki nagyságától" is elérzékenyül!

Micsoda nagyság ez? Megmagyarázná ezt valaki?

mastas 2013.11.17. 02:57:26

@Kuviklacz: Most látom, hogy idéztél engem, anélkül, hogy megmondtad volna, hogy miért "durva", amit én írtam. Talán bizony GyF olyan sok könyvet írt?

mastas 2013.11.17. 14:12:34

@Kuviklacz: Ezek után, mert ezt mertem írni, Jótündér kivágott, mondván, hogy "debil" vagyok.

Akkor még egyszer megkérdezném: Hol vannak GyF jobb könyvei a baloldalról, mint GFG-é a jobboldalról? Nyilván ez utóbbi javára dől el a mérleg, nem? Miért vagyok én ezért debil? Miért mondja még ezen a blogon is valaki, hogy ez a hozzászólás hallatlanul rossz?

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.11.18. 22:29:21

@mastas: Gyurcsánnyal nem az a baj, amit akar vagy amit ír (az Ütközben egy jó szocdem vitairat, aki azt, hogy nem ért egyet vele, minőségének lefikázásával takargatja, pl. mert nem tud érdemben vitatkozni, csak FIDESZ-es vagy Jobbikos paneleket a fejéhez vágni - remélem ez legalább olyan jó képzavarnak számít, mint amilyeneket Pokorny szokott elsütni -, megérdemli a debil jelzőt. Ha egyébként a kitiltott nicked a mystess volt vagy valami hasonló, akkor megértem Jótündért.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.11.18. 22:33:29

@mastas: Attól tartok, a magyar nyelvtudásoddal is baj van. "Az elefánt nagyobb, mint az egér." Ki mondta ezzel, hogy az egér nagy?

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2014.12.17. 09:26:10

ez a cinizmusuk olyan mértékű hogy felköpnek a magosba mert az olyan vagány dolog dehogy aláálljanak azt nem ők teszik hanem a táboraikban sinylödők akiknek a fejét csak úgy néha napján meg kéne simogatni hogy emberszámba vegyék sajátmagukat

Rólam

G. Fodor Gábor Századvég, stratégiai igazgató Nem elemző vagyok, hanem politikai gondolkodó. Ennek a szerepnek van hagyománya és előképe, de nincs kortárs kontextusa. Az a cél, hogy legyen.

Címkék

Alkotmánybíróság (1) államadósság (1) az önbecsülés kultúrája (2) a lebeszélés kultúrája (3) Bajnai (7) Bajnai Gordon (1) baloldal (7) blogok (1) Brüsszel (1) centrális erőtér (1) centrális politikai erőtér (1) DK (1) Együtt 2014 (3) EGYÜTT 2014 (1) ellenzék (1) első ember (2) értelmiség (1) Ertsey Katalin (1) Európa (1) Eurpai Unió (1) EU csúcs (1) fasizmus (3) férfiasság (2) fiatal konzervatívok (1) Fidesz (4) forradalom (2) Gurmai Zita (1) Gyrucsány Ferenc (1) Gyurcsány (6) Gyurcsány-Bajnai Szövetség (2) háború (1) Haha (2) hazafiság (1) Herczog Edit (1) igazság (1) IMF (2) Jávor (1) Jobbik (1) jobboldal (5) Karácsony (1) Karsay Dorottya (1) kommunizmus (1) kormányzás (4) középosztály (1) közmegegyezés (3) kulturkampf (1) kultúrpolitika (1) Kunhalmi Ágnes (1) liberalizmus (3) LMP (5) machiavellizmus (1) Medgyessy (1) megszorító politika (1) Mesterházy Attila (1) Milla (2) módosító indítványok (1) MSZP (6) nagyvonalúság (1) nemzetegyesítés (1) nemzeti érdek (2) nőiesség (1) Orbán Viktor (2) örülünk vincent (1) összefogás (1) ostromlott erőd (1) parlamentarizmus (1) polgári Magyarország (1) Polgár Dóra (1) politikai gondolkodás (1) progresszív blog (1) reformközgazdaságtan (1) regisztráció (1) rendszerváltás (1) rezsicsökkentés (1) sas-kabaré (1) Scheiring (1) szabadságharc (1) szabad ember (1) Szabó Rebeka (1) szakértő (1) SZDSZ (1) szocialisták (1) szocialista hatalompolitika (2) szocialista párt (3) szocializmus (2) Szolidaritás (1) törvényjavaslat (1) Vadai Ágnes (1) választási eljárás (1) válság (3) válságkezelés (1) varánusz (1) Címkefelhő

Kommentek

  • igorx: Régen voltak a fotelpunkuk Utána jöttek a fotelnácik Újabban a fotelkomcsik (Fidesz) Most meg itt ... (2020.05.28. 22:02) Férfiasság
  • Lepo: Mi baja van ennek a ronda, gnóm kis embernek? Kicsit félek, ha tehetné, orsósféreggé válna, hogy m... (2019.04.18. 11:50) Férfiasság
  • TalpigJimmy: Emberek! Ez egy nagyon frusztrált ember :D Van is mire :D Hogy néz ki a szerencsétlen? (2018.05.30. 20:32) Férfiasság
  • szabik: en internet munkat keresek (2016.03.17. 07:25) Férfiasság
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása