GFG Blog

Az leszek, amivé ti tesztek

GFG a Műveleti Területen 8.: Az Orbán-doktrína

2015.02.17. 11:51, gfg ,

Van itt egy hivatalos közlemény:

„André Goodfriend, a képviseletvezető helyettese családi okok miatt távozik a posztjáról, Magyarországról, és visszatér az Egyesült Államokba.”

Röviden: Goodfriend elment és Orbán győzött. Egész pontosan a távozás arról szól, hogy az Orbán-doktrína megnyerte az első nagy csatáját.

Annak a doktrínának a győzelme ez, amely az ideológia vezette külpolitika helyett a gazdasági érdeket teszi meg a diplomáciai kapcsolatok legfontosabb szervezőelvévé.

Mert miről is van szó?

Az ősszel a magyar belpolitkai életben hiperaktívvá váló Goodfriend számtalan interjúban elmondta, csak azt teszi, amit a kormánya elvár tőle. Azt is elmondta, hogy az Egyesült Államok ugyan nem emel szót az ellen, hogy Magyarország „független és mondhatni kreatív külpolitikát” vigyen, de fenntartja magának a jogot, hogy „az Oroszországgal kapcsolatos külpolitikáról Magyarország szövetségeseivel nyílt párbeszédet folytasson.”

Goodfriend távozásával ez a párbeszéd ma úgy áll, hogy Magyarországnak jogában áll saját érdekeit követni.

Mert Magyarország a NATO tagja és uniós tagország, elkötelezve magát a nyugati értékrend mellett, de ettől még vannak / lehetnek jól felfogott gazdasági érdekei is.   

Az a tény, hogy mintegy két hét leforgása alatt Budapestre jött Merkel és Putyin, ennek a doktrínának az egyértelmű sikerét jelzi. Eszerint Oroszországgal és Németországgal egyszerre kell jóban lenni. Ez Magyarország érdeke. Enélkül Magyarország nem lehet sikeres.

Márpedig a Nyugatnak is az az érdeke, hogy a hozzá tartozó országok sikeresek legyenek.

Lehet, hogy erről is fog beszélni majd a hazájába visszatérő Goodfriend.

A bejegyzés trackback címe:

https://gfg.blog.hu/api/trackback/id/tr727182735

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: [G. Fodor Gábor]: Az Orbán-doktrína 2015.02.17. 12:26:01

Röviden: Goodfriend elment és Orbán győzött. Egész pontosan a távozás arról szól, hogy az Orbán-doktrína megnyerte az első nagy csatáját.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oszt jónapot 2015.02.18. 15:59:19

@konrada: Vagy ha mégis, akkor te megmagyarázod, hogy miért nem úgy kell érteni. :) Szép világ ez.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.18. 16:02:49

@konrada:

Persze, hogy nem ezen múlott, de ez egy előfeltétel volt. (Amely feltétel persze másképpen is létrejött, lásd a nyugatra kijutott turisták beszámolói), de ez felgyorsította.

Egy szélsőséges példa: Burundiban nincsen Mónika-Show, ezért az ottaniak a büdos életben nem fogják megtudni, hogy Kázmér nemcsak Huba nőjét hágta.

Peterpapo 2015.02.18. 16:03:20

@konrada:

Ha egy kicsit elgondolkodnál a dolgokon, akkor felmerülhetne benned is a kérdés, hogy vajon meddig tudnak még különböző adókkal terhelve az országot és az embereket, hatalmas pénzeket beszedni a lyukak látszólagos és a haverok zsebeinek valóságos betömésére, megtömésére? Mert amit most csinálnak az olyan, mint a pilótajáték. Egyszer elfogynak a kuncsaftok és mint egy kártyavár, úgy fog összeomlani ez az egész.

Peterpapo 2015.02.18. 16:04:33

@konrada:

Ja és a görögök esetében nem arról beszéltem, hogy eddig mi volt, hanem arról, hogy az utóbbi években mi zajlik.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.02.18. 16:14:29

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Ha úgy egyensúlyozunk, hogy közben egyiknek a tagjai vagyunk (élvezve az előnyöket, és sírva a kötelezettségek miatt), akkor a tömbünkben megvetnek és árulónak tartanak minket, míg a másik tömb is meg fog vetni minket, és árulónak fog tartani."

Érdekes, nálatok még nem találták fel a szürkeárnyalatos képet? A színesről nem is beszélve.

A teljes behódolás (amit elvárnak tőlünk Nyugaton) és a teljes szembefordulás (amivel a libsik vádolják Orbánt) között akad ám még jópár fokozat. Tudod, a szövetség tagjának (és nem tagjainak) lenni nem jelenti azt, hogy mindenben el kell fogadni az USA vagy Nyugat-Európa álláspontját, mert a mi érdekeink nem pontosan azonosak az övéikkel.

Ha pl. Obama elköveti azt a baklövést, hogy fegyvereket szállít Ukrajnának, remélem, Orbán megtiltja, hogy ezeket a fegyvereket Magyarországon keresztül szállítsák.

"Én nem szövetkeznék egy árulóval, mert nem tudom, engem mikor fog majd elárulni."

Igazad van, ezért nem szabad szóbaállni a ballibsikkel, akik a rendszerváltás óta számtalanszor elárulták az országot, kiszolgáltatták idegen érdekeknek. Orbán sem sokkal különb náluk, hiszen ő a holdudvarának árusítja ki az országot, de szerintem egy fokkal mindenképp jobb náluk. Talán kettővel is.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.18. 16:24:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Természetesen lehetnek külön érdekeink.

Azonban azt is látni kell, hogy a tömb, aminek a tagjai vagyunk, bizonyos értékek, és érdekek mentén szerveződött.

Ha a saját érdekeink, vagy értékeink nagyon differentálódnak a tömb érdekeitől, úgy ott nem vesztettünk semmit, ki kell lépni.
Ha egyes részérdekeink ellenkeznek a tömb többségi érdekeivel, akkor először a tömbön belül kell egyeztetnünk a szövetségeseinkkel, nem egyből kifele ugatni.

Azt a magatartást, hogy a tömb alapvető érdekeit leszarjuk, majd saját érdekeinket hangoztatva kifele beszélünk a szövetségeseink ellen, közben tartjuk a markunkat mert "ami jár az jár" alapon, én nem tudom korrekt dolognak nevezni és viszolygok tőle.

ex-dr. vuk 2015.02.18. 16:44:13

@mortullus:
"de legalább megtudtuk, hogy szabad piacról itt szó sincs"

joooj ezt mobol "tudtuk meg"?

"Saját érdekedben megtanulhatnál gondolkodni."

LOL

ex-dr. vuk 2015.02.18. 16:45:58

@oszt jónapot: lol
a fidesz kinyirja a versenyt, monopoliumokat hoz letre, aztan hisztizik, hogy draga minden. Sirok..

gmihaly 2015.02.18. 17:08:28

@ex-dr. vuk: Elég extrém módonviselkedett a Jóbarát, a média pedig szintén túlspilázta a dolgokat.

ex-dr. vuk 2015.02.18. 17:53:28

@gmihaly: miert, hogy? en nem lattam semmi extremet ..

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.02.18. 18:39:05

Az ukrán lakosság hamarosan a bőrén is érezheti az IMF segítségének következményeit:

www.portfolio.hu/gazdasag/energia/280_szazalekos_gazaremeles.3.210373.html

mortullus 2015.02.18. 18:39:52

@ex-dr. vuk: csak egy kedves tanács volt, mert amúgy tényleg röhögnivaló hülye vagy :)

mortullus 2015.02.18. 18:43:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne: EU-t akarnak, NATO-t, amerikai bábkormányt.
Most megkapták a pofájukba az IMF-et és vele ezt a kis csodálatos gázáremelést.

Miért nem visz nekik az usa ingyen palagázt?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.02.18. 18:49:30

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Ha egyes részérdekeink ellenkeznek a tömb többségi érdekeivel, akkor először a tömbön belül kell egyeztetnünk a szövetségeseinkkel, nem egyből kifele ugatni."

Orbán ezt megtette, pl. a bevándorlással kapcsolatban. A gáz ügyében is többször hangoztatta, legutóbb Merkelnek, hogy Magyarország kitettsége jóval nagyobb Németországénál.

Azt azért neked is el kell ismerned, furcsa szövetség az, ahol csak az erősebbb kutya koitál. A németeknek ugye ott van az Északi Áramlat, azon keresztül sokkal drágábban kaphatnánk csak gázt, ha egyáltalán. Ha egy szövetség ezt a speciális érdeket nem hajlandó tudomásul venni, akkor az erősebb kutya ellenében is képviselni kell a saját érdeket.

Az orosz piac elvesztése is súlyosabban érinti Magyarországot, mint Németországot.

"Azt a magatartást, hogy a tömb alapvető érdekeit leszarjuk, majd saját érdekeinket hangoztatva kifele beszélünk a szövetségeseink ellen,"

Ebben van sok igazságod. A bökkenő ott van, hogy nem biztos, hogy az USA érdekei egybeesnek a tömb többi államának érdekeivel. Pár napja olvashattad, hogy az USA Oroszországba irányuló exportja 7%-kal nőtt, miközben a miénk...

Vagyis Orbán csak azt mondta ki, amit pl. Merkel nem mer kimondani.

Az sem biztos, hogy a tömb érdekeit szolgálja a háború eszkalálása, ahogy azt az USA tervezi. Merkel is elismerte, hogy a konfliktusnak nincs katonai megoldása. Ki nem mondta ugyan, de nyilvánvaló, hogy Putyint a szankciókkal sem lehet meghátrálásra késztetni, vagyis a szankciók egy lose-lose szituációt eredményeznek. Kinek jó ez? Az USA-nak, amely egymnásnak ugrasztja két riválisát, akik kölcsönösen szarrá szankcionálják egymást, miközben az USA növeli az orosz exportját.

Szóval mielőtt a tömb érdekeinek elárulásáról beszélsz, jó lenne átgondolnod, vannak-e a tömbnek egységes érdekei.

ex-dr. vuk 2015.02.18. 19:29:08

@mortullus: nyilvan az vagyok a szemedben, mivel nem nyalom fenyesre sem putyin sem orban segget, sot.
szoval ertheto, hogy ervek helyett ez maradt a tarsolyodban :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.18. 20:03:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Orbán ezt megtette, pl. a bevándorlással kapcsolatban."
hu.wikipedia.org/wiki/Schengeni_egyezm%C3%A9ny#A_k.C3.BCls.C5.91_hat.C3.A1rok_ellen.C5.91rz.C3.A9s.C3.A9nek_meger.C5.91s.C3.ADt.C3.A9se
"A menedékjogért folyamodók kérelmét az az ország intézi, amelyen keresztül ezek a személyek az EU területére kívánnak lépni. Mivel a nemzeti jogok harmonizációja még nem fejeződött be, és azon ország biztonsági szintjének megítélése is változó, amelyből a menedék kérője (közvetlenül vagy átutazóként) érkezik, a kérvényeket tagországonként más és más módon bírálják el.
törvénytelen bevándorlás esetén annak az országnak kell gondoskodnia a bevándorlóról (és adott esetben a határra szállítását biztosítania), amelyen keresztül a bevándorló a térségbe érkezett."

A Schengeni egyezmény története 1985-re nyúlik vissza. Mi akartunk oda tartozni, sokadikként kerültünk a Schengeni országok közé. Alkalmazkodnunk kell.

Nagyon jól tudjuk, hogy eddig a magyar szervek szemet hunytak, és továbbengedték a már bejutottakat. Merkel kancsellár látogatása után kezdődött meg a schengeni határ védelme. Lófasztorbán!

.

" A gáz ügyében is többször hangoztatta, legutóbb Merkelnek, hogy Magyarország kitettsége jóval nagyobb Németországénál. "

- Az igaz, hogy nagyobb a kitettségünk. Ezért is fog mostantól a Gazprom több gázt tárolni magyar tározókban ugye?

.

"Azt azért neked is el kell ismerned, furcsa szövetség az, ahol csak az erősebbb kutya koitál. A németeknek ugye ott van az Északi Áramlat, azon keresztül sokkal drágábban kaphatnánk csak gázt, ha egyáltalán. Ha egy szövetség ezt a speciális érdeket nem hajlandó tudomásul venni, akkor az erősebb kutya ellenében is képviselni kell a saját érdeket."

- Mennyire okos ember az, aki tisztában van az erősebb kutya nemi életének a részleteivel, mégis a kutya ellen szegül?

.

Az orosz piac elvesztése is súlyosabban érinti Magyarországot, mint Németországot.

- Az orosz piacnak a legnagyobb károkat az 1998-2002 közötti kormány okozta.

.

"Vagyis Orbán csak azt mondta ki, amit pl. Merkel nem mer kimondani."

- Goodfriend (és az USA, hisz Andre csak egy hivatalnok) meg azt tette és mondja, amit az Unió valamiért halogatott.

- Biztos vagyok benne, hogy vannak a tömbnek közös érdekei (értékei), de ezek egyre kevésbé vannak fedésben a jelenlegi miniszterelnök által képviselt értékekkel/érdekekkel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.02.18. 20:34:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Alkalmazkodnunk kell."

Pontosan, ezt tesszük: Gyorsan kitoloncolás vár a koszovóiakra Németországban

inforadio.hu/hir/tudositoink/hir-703995

"Lófasztorbán!"

Csodás érv. :D

"Az igaz, hogy nagyobb a kitettségünk. Ezért is fog mostantól a Gazprom több gázt tárolni magyar tározókban ugye?"

Miért ne? Jobban szeretnéd, ha Ukrajna miatt ellátási gondok lennének? Bár tudom, vannak olyanok, akik az egész országot romlásba döntenék csak azért, hogy Orbánt eltüntessék. Nyugi, idővel ő is eltűnik.

"Mennyire okos ember az, aki tisztában van az erősebb kutya nemi életének a részleteivel, mégis a kutya ellen szegül?"

Esetleg az amerikai érdekek helyett a hazája érdekeit nézi? Igaz, talán némi alappal abban is reménykedhet, hogy az USA nem fog tömegpusztító vegyi fegyvereket gyanítani Magyarországon...

"Az orosz piacnak a legnagyobb károkat az 1998-2002 közötti kormány okozta."

Ez indok szerinted arra, hogy most tétlenül nézze további károk okozását? Avagy téged vogasztal az a tudat, hogy tíz év múlva majd elmondhatod: "Az orosz piacnak a legnagyobb károkat az 2014-2015 közötti EU-embargó okozta"?

"Goodfriend (és az USA, hisz Andre csak egy hivatalnok) meg azt tette és mondja, amit az Unió valamiért halogatott."

Fenét. Azt addig is mindenki tudta, hogy a Fidesz körül olyan korrupció alakult ki, mint korábban soha sehol Magyarországon.

szanisz 2015.02.18. 21:08:28

Az, hogy Putyin és Merkel is idejött, pont hogy nem érdem.

Putyin minket használt trójai falónak; miközben háborúzik a szomszédban, az egyik legkorruptabb EU-s állam kénytelen volt fogadni őt. Parádézhatott, mintha egy normális államból jönne, nem egy háborús agresszor elsőszámú vezetőjeként.

Orbánnak ez most pont nem hiányzott.

GFG - Te tényleg az vagy, amivé tesznek. A NER-nek vége lesz, és akkor az elszámoltatás elérhet akár téged is.

gmihaly 2015.02.18. 21:41:47

@ex-dr. vuk: Ad 1: Úgy tűnik, valaki "kicenzúrázta" az eddigi kommentjeimet, ad 2:A "kormányerőket" érintő bármilyen "kellemetlenség" okozása miatt örvendezők a "kellemetlenkedő" "súlyára" való tekintettel az ízlésesnél jobban "túlörülték" magukat (főleg a médiára gondolok), Jóbarátunk pedig lubickolt ebben az újsütetű "sikerben", korántsem higgadt diplomata módjára. Fogadatlan méltatói, prókátorai sokat ártottak neki, és ez úgy látszik mégiscsak sok volt a küldő ország illetékeseinek, de "arcvesztés" nélkül csak a "családi okok" púderszövegével lehetett kijönni a helyzetből.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.18. 22:14:08

@Peterpapo: Ez egy ballib mítosz, amit úgy 2011 óta mantráztok, de valahogy sose akar megbukni a Zorbán.
Áruld el, hogy a rendszerváltás óta melyik magyar kormány nem adóemelésekkel, ill. áremelésekkel kezdett a választások után?
Én arra emlékszem , hogy a szoci időkben január elsejével menetrendszerűen megérkezett a kb. 10%-os gáz, villany és tömegközlekedési áremelés. Ami ráadásul a legalsó rétegeket érintette a leginkább.
Orbánék ezeket nemhogy nem emelték 4 és fél évük alatt, hanem még csökkentették is, aminek következtében a költségvetés ebből származő áfa bevételei is csökkentek..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.18. 22:15:35

@szanisz: A költő szavaival élve: "álmodik a nyomor.." :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.18. 22:18:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

""Alkalmazkodnunk kell."
Pontosan, ezt tesszük: Gyorsan kitoloncolás vár a koszovóiakra Németországban
- Most akkor alkalmazkodunk, vagy kiállunk a magyar érdek mellett? A magyar érdek ebben a menekültes történetben mi? És mi a magyar kötelezettség? ÉS a kötelezettségeink ellátására kapunk-e anyagi ellentételezést a közösségi költségvetésből?

.

- Attól, hogy itt van a Gazprom tározója, még lehetnek ellátási gondok, hiszen az a Gazprom gátza, nem a mienk. Annyival billent csak a mérleg a javunkra, hogy így Ukrajna helyett mi kerültünk zsaroló pozicióba, mi tudjuk más gázát lefölözni.

.

"Fenét. Azt addig is mindenki tudta, hogy a Fidesz körül olyan korrupció alakult ki, mint korábban soha sehol Magyarországon."
- Igen, tudta az EU is, de nem tette szóvá.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.18. 22:19:24

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Aki moralizálva politizál megbukik. Amit Orbán csinál ,racionális külpolitika. Addig megy el, ameddig elmehet, de addig el is megy. A kétkulacsos politika gyakran kifizetődő..

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.02.18. 22:32:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"- Most akkor alkalmazkodunk, vagy kiállunk a magyar érdek mellett? A magyar érdek ebben a menekültes történetben mi? És mi a magyar kötelezettség? ÉS a kötelezettségeink ellátására kapunk-e anyagi ellentételezést a közösségi költségvetésből?"

:)

"Attól, hogy itt van a Gazprom tározója, még lehetnek ellátási gondok, hiszen az a Gazprom gátza, nem a mienk."

Ha nem látod a különbséget, nem fogom elmagyarázni.

"Igen, tudta az EU is, de nem tette szóvá."

Ami azt jelenti, hogy az USA és Bedfrend csak a mindenki által ismert dolgokra célzott. Ez így túl kevés, többet viszont nem tehettek. Az persze érdekes, hogy a maszop-szadesz-kormányok alatti országkiárusítást nem tették szóvá, pedig ott is volt korrupció bőven. Ráadásul j óval nagyobb méretekben, mert mára már csak a nyesedék maradt a csontokon.

Hogy világos legyen: nem az a bajom, hogy most szóltak, hanem az, hogy akkor nem szóltak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.18. 22:43:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Elmondom, mi a különbség: Ha van tározó, amiben holnaptól a Gazprom gáza van, akkor jobban függünk az orosz gáztól, mintha a tározó a mienk, és akárhonnan tudunk bele gázt venni. - Leegszerűsítve ez a bajom azzal, hogy a Gazprom több gázt tárol nálunk.

Azt én sem értem, miért csak most szóltak, de hidd el, nagyon részletes és nagyon precíz információik vannak. Nem csak a mindenki által ismert dolgokat ismerték.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.02.18. 23:10:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

A tárolók magyar tulajdonban maradnak. Ezt Orbán külön kihangsúlyozta.

Mondj már példát arra, hogy az oroszok megszegték Magyarországgal szemben a gázszállítási szerződést - Orbán nem tud ilyenról, és te?

Aztán arra is keress példát (ez nem lesz nehéz), hogy Ukrajna megcsapolta a Magyarországra érkező gázt, ezért nem kaptunk (eleget) mi.

Végül a két válasz alapján sakkozd ki, hol van jobb helye a gáznak.

Bónusz feladat: Keress példát arra, hogy Magyarország megszegte a gázszállítási szerződést. Súgok: reverz szállítás Ukrajnába.

+1 kérdés: Milyen nyomásra szegett Magyarország szerződést? - Igen, jól tippelted: az EU igen határozott nyomására.

Fazit: Az EU Magyarországot szerződésszegésre kényszerítette. Szerinted mennyire megbízható partner az, aki a másikat egy harmadik féllel szemben szerződésszegésre kényszeríti? Mennyire bízhatsz meg abban, hogy legközelebb nem veled szemben szeg szerződést?

"mintha a tározó a mienk, és akárhonnan tudunk bele gázt venni."

Már ha szerződnek veled és nem is szegik meg. Akkor kaphatsz annyit, amennyi megmarad a nyugati igények kielégítése után.

Igen, a németek bőven kapnak orosz gázt az Északi Áramlaton át, abból talán nekünk is csurranna-cseppenne. Ez szerinted mennyivel csökkentené Magyarország orosz kitettségét? :O És mennyire a német kitettségét, ha nem úgy táncolunk, ahogy Merkel fütyül?

Persze talán jönne északi-tengeri gáz is, jóval drágábban, de megint felmerül a táncról és Merkel füttyével kapcsolatos kérdés.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.18. 23:24:29

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Visszakérdezhetek? Mitől nem racionális az, amit csinál? Mindenesetre jóval több szabadsági fok adódik ezzel a politikával, mintha jó komisszár módjára végrehajtaná a brüsszeli és washingtoni direktívákat..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.18. 23:30:37

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Mégis honnan lehetne olyan volumenben gázt vásárolni, mint amennyit az oroszok szállítanak ide?
Honna tudod hogy az oroszoktól itt tárolt gáz kimeríti a teljes tározókapacitást?

Peterpapo 2015.02.18. 23:33:32

@A megvalósult amerikai ólom..:

Ez nem ballib mítosz, hanem minden olyan ember józan gondolata, aki nem elvakult egyik irányban sem.

Na pont ez az! Mindegyik kormány azzal kezdte annak ellenére, hogy mást ígértek előtte, tehát ebből a szempontból nincs különbség köztük, vagyis egyformán mocskos hazug disznók. Érdekes módon, amikor emelkedett a benzin ára, emelték a kenyér, a tej, a közlekedés, meg minden árát a fuvarozási költségek miatt és most, hogy nagyot zuhant a benzin ára, érdekes módon nem csökkent semminek sem az ára. Az hogy rezsit csökkentettek az szép és igaz. Egy társasházban ki is írták, hogy mennyivel csökkent a ház rezsijének az ára. Havonta átlagosan ezer forinttal. Vagyis ahhoz képest, hogy nagy pofával mondogatják, ez majdnem semmi, miközben az áfát, a chips adót és a többit nagy mértékben emelték, vagyis a többszörösét fizetjük ki, mint amit megspórolhatunk a rezsin. A bankadóról, meg a telekomadóról már ne is beszéljünk, amit ugye nem hárítottak rá a zemberekre. Ugye? Összegezve a rezsicsökkentésből kieső áfának a sokszorosát szedik be máshol, úgy hogy ne gyere nekem ezzel a kis szarsággal, inkább húzd ki a fejed a seggedből és próbálj meg gondolkodó ember módjára kiszámolni, hogy mennyire nem jó ez így. Na persze a családi kedvezmények megvonásáról, csökkentéséről se feledkezz meg! És tudod mit? Még az sem lenne gond, hogy ezeket mind meglépték, a baj az, hogy azt a sok-sok milliárdot, amit lehúztak a zemberekről nem oda rakják és nem arra költik, amire kellene és elvárható lenne, hanem stadionokra, meg a saját és a haverok zsebébe tolják be kamionszám. csak 3 dologra kérném szépen a választ:

1. Hol van a Manyupból lenyúlt 3 milliárd?
2. Hol van a vörös iszap katasztrófára befolyt sok százmilliós adomány?
3. Mire költötték a 2010. évi parlagfű irtásra befolyt adót?

Ja még annyit, hogy milyen ítéletek születtek az állítólagos szoci lenyúlásokat kivizsgál bírósági tárgyalásokon? (tábornok per, Hunvald per, stb, stb)

Jó éjszakát!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.02.18. 23:45:39

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Mitől nem racionális az, amit csinál?"

Megmondom én neked: Azért, mert a Zorbán csinálja. Schluß.

"Mégis honnan lehetne olyan volumenben gázt vásárolni, mint amennyit az oroszok szállítanak ide?"

Erre is van válasz: Bárhonnan, bármi áron! Csak ne az oroszoktól. Ha megfagyunk is télen, ha leáll is a magyar ipar, nem számít.

"Honna tudod hogy az oroszoktól itt tárolt gáz kimeríti a teljes tározókapacitást?"

Rosszul tudja. :)

"A Gas Infrastructure Europe portál adatai szerint Magyarország földgáztározóiban 4,5 milliárd köbméter földgáz van, ez 71,2 százalékos feltöltöttségnek felel meg."

hvg.hu/gazdasag/20141124_Sesztak_a_Reutersnek_Ukrajna_csak_akkor_k

Vagyis bőven elfér a Gazprom gáza.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.19. 00:26:41

@Peterpapo: Ócska trükk, hogy most épp "felháborodott független"-nek álcázzátok magatokat. De a mocskos ordenáré pofátokról mindig rátok ismerni..
Tisztában vagy azzal, hogy a szoci manyupozásnak az volt az ára, hogy 30 százalékponttal elszállt az államadósság?? Vagy ez már magas neked? Vagy azzal hogy a szocik által lehívott 9 milliárd eurónyi IMF hitelt az utolsó fillérig a jelenlegi kormány fizette vissza?
Tudod, hogy mennyi magyar háztartások közüzemi kiadása, és az ezután befizetett áfa, amely közel harmadával csökkent? Ha nem hogyan hasonlítod össze más összegekkel?? Próbálj gondolkodni egy kicsit. Ha csak azzal számolunk hogy 4 millió háztartás átlagosan 100 ezer forintnyi áfát fizetett be évente/háztartás a villany és a gázszámla után, akkor ennek harmada a csökkentések után évente több mint 100 milliáros kiesést jelent a költségvetésnek. Ennyivel kevesebbet szed be az állam a rezsicsökkentés miatt.
Az ágazati különadókat pedig erősen versenyes piacokon vezették be, ahol a cégek versenyeznek a fogyasztókért, ami mérsékli az adó áthárításának mértékét az ügyfelekre részükről.
Tedd fel a kérdést: Mi a jobb? Tuti kifizetni a magasabb összegű áfát az eleve magasabb összegű villanyod meg a gázod után, vagy lehet hogy áthárítja rád a mobilszolgáltatód meg a Tesco a különadót?
A chipsadót pedig azért vezették be , mert az ócska egészségtelen chpisek meg társaik zabálása hosszú távon komoly terheket ró az egészségügyre. Fizesd csak ki előre annak a jövőbeli eü költségeit, ha ilyesmikkel tömöd magad..

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.19. 01:52:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Hol van jobb helye a gáznak?
Idézem magmat: "Ukrajna helyett mi kerültünk zsaroló pozicióba, mi tudjuk más gázát lefölözni."

Mikor kényszerített az EU szerződésszegésre? NEm ugrik be.

A német gázvételi lehetőségek kapcsán megint oda lyukadunk ki, hogy vagy a német, vagy az orosz zenére kell táncolnunk, ha gázt akarunk.
Baj-e, ha nekem a német zene jobban tetszik?
Miért nem baj, ha orosz zenére táncolunk?
Miért akarják az orosz zene kedvelői a zenei ízlésüket egyetlen jó és követndőként rám is rámtukmálni?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.19. 01:53:21

@A megvalósult amerikai ólom..:

NE kérdezz vissza! Győzz meg! Te állítottad, hogy racionális. én már feletted kifejtettem az álláspontomat ezzel a hintával kapcsolatosan.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.02.19. 02:13:25

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Idézem magmat: "Ukrajna helyett mi kerültünk zsaroló pozicióba, mi tudjuk más gázát lefölözni.""

Csak annyira, amennyire azok az országok is zsaroló pozícióban vannak, amelyeken keresztül nyugatról, északról vagy délről kapnánk gázt. :)

Most komolyan, ennyire elfogytak az érveid, hogy jobb híján magyar zsaroló pozícióval riogatsz?

"Mikor kényszerített az EU szerződésszegésre? NEm ugrik be."

Hm. Pedig még súgtam is. El is szoktad olvasni, amit írnak neked? Fuss neki még egyszer.

"A német gázvételi lehetőségek kapcsán megint oda lyukadunk ki, hogy vagy a német, vagy az orosz zenére kell táncolnunk, ha gázt akarunk."

Ismerős neked a forrásdiverzifikálás szó? Hosszú is, csúnya is, de hasznos. Aki több lábon áll, senki füttyére nem kell táncoljon. Az nem megoldás, ha a jobb lábadról átállsz a balra.

"Miért akarják az orosz zene kedvelői a zenei ízlésüket egyetlen jó és követndőként rám is rámtukmálni?"

Egy fenét akarják. Az a csúnya russzofil Orbán meg akarja építtetni a Déli Áramlat ránk eső részét, hogy Ausztria felől is kaphassunk több gázt:

"A vs.hu cikke szerint a kormány törekvése továbbra is az, hogy "a lehető legtöbb kapcsolatot kiépítse a hazai energetikai infrastruktúra és az európai rendszerek között, így a szerdai kormányülésen döntés születhet arról is, hogy Magyarország megépíti az azóta lefújt Déli Áramlat hazai szakaszát". Mint írták, ez a kormányfő szerint segíthet Ausztria felől gázt importálni. A beruházás költségei mintegy 100 milliárd forintot tennének ki."

www.napi.hu/magyar_gazdasag/orban_komoly_konfliktusokra_szamit_energiapolitikaban_az_egesz_eu-val_szembe_akarunk_menni.593741.html

Na de miért akarják a német zene kedvelői a zenei ízlésüket egyetlen jó és követendőként rám is rám tukmálni?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.19. 02:18:42

@A megvalósult amerikai ólom..:

Ne légy demagóg!

"a szoci manyupozásnak az volt az ára, hogy 30 százalékponttal elszállt az államadósság?? Vagy ez már magas neked?"
- Az adósság most is megvan, csak áttolódott a jövőbe. Nyugdíjszolgáltatási kötelezettségnek hívják.

" Vagy azzal hogy a szocik által lehívott 9 milliárd eurónyi IMF hitelt az utolsó fillérig a jelenlegi kormány fizette vissza?"
- Miből is? Magasabb kamatozású hitelből!

"Tudod, hogy mennyi magyar háztartások közüzemi kiadása, és az ezután befizetett áfa, amely közel harmadával csökkent?"
- A rezsicsökkentésnek hála az energiaszámlám nem csökkent harmadával. Pedig az állításod csak ekkor lenne igaz. Átlag 5-8%-al csökkentek a közműkiadásaim, három ingatlant tartok fenn, másik négynek látom a napi kiadásait.

" Ha csak azzal számolunk hogy 4 millió háztartás átlagosan 100 ezer forintnyi áfát fizetett be ..... évente több mint 100 milliáros kiesést jelent a költségvetésnek."
- Én 8%-al számolnám, akkor csak 32 milliárd forint.
KSH adat, hogy 3 millió autó van forgalomban. Ezeknek a legolcsóbb KGFB-je átlagosan 20000Ft/év. Erre jött 30%-os baleseti adó (hazug indoklással), ami már 18 milliárd. 20000Ft/éves díjat egyedül vidéken Bonus10-ben lehetett elérni. Az én előző kocsimnak (nagy motor) a díja baleseti adó nélkül 43000Ft volt.

"A chipsadót pedig azért vezették be , mert az ócska egészségtelen chpisek meg társaik zabálása hosszú távon komoly terheket ró az egészségügyre. Fizesd csak ki előre annak a jövőbeli eü költségeit, ha ilyesmikkel tömöd magad.."
- Három négy éve a költségvetés számai alapján bebizonyítottam egyszer már, hogy a dohánytermékekre kivetett jövedéki adó bőven fedezi az Eü kassza hiányát. Chipszadó nélkül is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.02.19. 02:24:37

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Miattam ne tedd, úgysem fogom elolvasni. Részemről befejeztem, méltatlannak érzem olyan emberrel vitatkozni, aki annyira sem méltat, hogy elolvassa azt, amit írtam neki, úgy válaszol.

skribler200 2015.02.19. 07:52:57

mi van pici husi..báncsák a "bugyibucit"?? ne törődj vele..összeszorított farpofákkal küzdj érte!!!

te olyan hülye vagy:(( ahejt,hogy hagynád kedveljenek az eszedért...... némi baksisért eladod a lelkedet és a HITELESSÉGEDET !!!

Peterpapo 2015.02.19. 10:20:02

@A megvalósult amerikai ólom..:

Látom nem sikerült, amit javasoltam.

Ez az egészségre káros dumát is jól benyaltad, meg az összes többit is. Ha ilyen jól számolsz, akkor azt is kiszámolhatnád, hogy a trafik mutyi kapcsán mekkora bevétel kiesést okozott a kormány az államnak? Na meg a többi hasonlót se felejtsd el. Ha sikerül mindent jól kiszámolni, meg fogod látni, hogy mekkora kárt okozott ez a szarfaszú társaság az államnak és az embereknek. Ne felejts ki semmit sem! Azt sem, hogy a bizonytalanság miatt nem jönnek befektetők, a mutyik miatt mentek tönkre vállalkozások, cégek, stb, stb! De ehhez arra lesz szükséged, hogy megpróbálsz logikusan és elfogultság nélkül gondolkodni. Menni fog? A kérdéseimre továbbra is várom a válaszokat. A propaganda dumát kérem mellőzni!

szanisz 2015.02.19. 10:33:16

@A megvalósult amerikai ólom..:
sokat elmond a Te, és az átlagos fideszdroid szellemi színvonaláról, hogy nem arról írsz, hogy miért nem lenne indokolt egy "elszámoltatás", hanem bedobsz egy ilyen választ. Téged az sem zavarna, ha az Orbánod a vesédet adná el Putyinnak. Amíg látod őt, nem aggódsz.

szanisz 2015.02.19. 10:38:40

@A megvalósult amerikai ólom..: "racionális külpolitika" - úgymint az azeri baltás gyilkos kiadása, ami semmi pozitívummal nem járt, ellenben rengeteg problémát okozott?

Ismerek külügyest- semmiről nem döntenek szakpolitikusok, csak a lojális seggfejek és maga orbán.

ez nem racionális, hanem agyonközpontosított (és ezért óhatatlanul a központi személy érzéseihez kötött), buta külpolitika.

Háborús agresszornak nem engedjük meg az orosz zászló lengetését a magyar parlamentben, ezt a 89-es orbán még így gondolta volna.

Persze egy maffiaállam vezetőjétől ez belefér.

szanisz 2015.02.19. 10:41:03

@Peterpapo: tudod, itt az államadósság ellen épp harc van, ezt tisztelni kell...csak úgy tűnik, elbukunk...a 3000 milliárd nyugdíjpénz elhabzsolása történelmi bűn, ahogy a paksi titkosítás is..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.19. 12:30:03

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Úgy látszik akkor a te számládon nem alkalmazták a 10 ; 11,1 ; 6,25%-os csökkentéseket. (Biztos figyeli a zorbáni maffiaállam a netes tevékenységedet:)
Én átalányt fizetek és valami csodálatos oknál fogva nálam megjelentek.
Egyébként közismert, hogy csak a lakossági fogyasztók 334 milliárd forintot spóroltak a csökentés előtti évhez képest a villany, gáz, ill. távhő számláikon.Az ebben lévő áfa tartalom pedig 70-80 mrd körül van. ( És akkor még nem beszéltünk a víz és szemétdíjak csökkentéséről, ami szintén áfa kieséssel jár..)

" Miből is? Magasabb kamatozású hitelből!" Felteszem itt az államkötvényekre gondolsz. Valami különös oknál fogva a nem Albánia szintű országok állampapírokkal szokták finanszírozni a költségvetést, és nem IMF hitellel. Vajon miért? Biztos nem gondolták át. Orbánék alatt egyébként jelentősen csökkent az államkötvények kamata, és nem szállt el a GDP arányos államadósság se 30 százalékponttal mint a szocialisták alatt. Gondolom azzal tisztában vagy, hogy a kötvény nem egészen úgy működik mint egy hitel.( Finoman fogalmazva..)
"Három négy éve a költségvetés számai alapján bebizonyítottam egyszer már, hogy a dohánytermékekre kivetett jövedéki adó bőven fedezi az Eü kassza hiányát. Chipszadó nélkül is."
Ez nagyszerű ,de semmi köze a chipsadó lényegéhez..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.19. 12:39:26

@szanisz: A legviccesebb, hogy mindeközben kurva nagy demokrtának gondolod magad..:) Miről beszélsz te szerencsétlen? Mit ad el Putyinnak te kretén? Az a gondod, hogy tárgyal a legjelentősebb gázszállító állammal, hogy ne fagyjon be a segged télen kommentelés közben?
Ha a hozzád hasonló liberál kommiszárokon múlna, inkább ülnétek 10 fokban ötszörös gázszámla mellett, csak hogy jó mélyen benyaljon az ország vezetése Brüsszelnek meg Washingtonnak..
Az azeri baltás gyilkost meg melyik kormányzat alatt is tették egy épületbe éjszakára örmény áldozatával mmindenféle folyosói őrség nélkül..?
Próbáld meg felfogni, hogy az nem külpolitika, ha egy állam kritikátlanul mindent végrehajt, amit nyugaton kitalálnak.

szanisz 2015.02.19. 12:48:15

@A megvalósult amerikai ólom..:

mi miatt nem vagyok demokrata? Kíváncsivá tettél, bár a stílusod prosztó.

"Miről beszélsz te szerencsétlen? Mit ad el Putyinnak te kretén? Az a gondod, hogy tárgyal a legjelentősebb gázszállító állammal, hogy ne fagyjon be a segged télen kommentelés közben?"

Mit ad el Putyinnak? 3700 milliárdot költünk el tender és átláthatóség nélkül (nem veszélyeztetné a biztonságot a transzparencia), az orosz hitelért cserébe poltikailaig is elköteleződünk egy szomszédban zajló háború közben. június óta nem fogadta putyint uniós állam, mi most igen. Te akkora birka vagy, hogy nem érdekel, hogy mire költi az állam a pénzed. Független atomipari szereplők szerint is átláthatatlan minden - őket is biztos a ballib árnyékhatalom fizeti, meg a CIA.

"Ha a hozzád hasonló liberál kommiszárokon múlna, inkább ülnétek 10 fokban ötszörös gázszámla mellett, csak hogy jó mélyen benyaljon az ország vezetése Brüsszelnek meg Washingtonnak.."
nézz utána, hogy a visegrádiak hogyan építették le a függőségüket. Tanulj, mielőtt ötszörös gázárról beszélsz. Nézz utána a mennyiségeknek, stb... jelenleg 9 milliárd köbmtéer az éves fogyasztás, ennek a fele jön a ruszkiktól. Az ötszörös difi eleve nonszensz, a függőséget pedig csökkenteni kell. Hagyd a szakértőkre, és ne Orbánra, hogy eldötnség mit hogyan kell.

"Az azeri baltás gyilkost meg melyik kormányzat alatt is tették egy épületbe éjszakára örmény áldozatával mmindenféle folyosói őrség nélkül..?"

szubszidiaritásról hallottál? ezt hogyan vernéd az akkori kormány nyakába? Amúgy a kiadásról konkrétan orbán és szíjjártó döntött, ez tény.

"Próbáld meg felfogni, hogy az nem külpolitika, ha egy állam kritikátlanul mindent végrehajt, amit nyugaton kitalálnak. "

Ezt soha nem állítottam. Mindenesetre ha tásadalom-, és gazdaságpolitkáról beszélünk, köszönöm, de inkább élnék a hanyatló nyugaton. Ismersz olyan magyarokat, akik kelet felé mennek?:D:D

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.19. 12:49:41

@Peterpapo: Itt az objektivitás terén nem nekem vannak problémáim, sokkal inkább neked. Általános lózngokat eregetsz, nem igazolsz semmit.Az előző kommentemben leírtakra pedig láthatóan nem tudtál reagálni. Benyaltam az egészségre káros dumát? Tehát szerinted a zsír, szénhidrát zabálás, meg a dohányzás nem káros az egészségre. Akkor az orvosok, biológusok, akiknek szakmájukba vág, nyilván hülyeségeket beszélnek, és nyilván csak te tudod a frankót. ( Majd ha infarktust kapsz esetleg, akkor se számíts rájuk, kezeld ki magadat belőle..)

szanisz 2015.02.19. 13:02:19

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Egyébként közismert, hogy csak a lakossági fogyasztók 334 milliárd forintot spóroltak a csökentés előtti évhez képest a villany, gáz, ill. távhő számláikon.Az ebben lévő áfa tartalom pedig 70-80 mrd körül van. ( És akkor még nem beszéltünk a víz és szemétdíjak csökkentéséről, ami szintén áfa kieséssel jár..)"

Vicces, hogy ezt a számod pontosan tudod, viszont azt nem, hogy ugyanezen időszakban 480 milliárddal több szja-t és áfát fizetett a magyar társadalom. A kettő egyenlege azt mutatja, hogy a rezsicsökkentés humbug.

Ne felejtsd el, hogy a vállalatoknak nem volt rezsicsökkentés, (sőt, többet fizettek) a termék áraiba a többletet simán belekalkulálták.

Szóval a fenti számok nutatják: kb 150 milliárddal kevesebb maradt a zembereknél...

Peterpapo 2015.02.19. 13:31:43

@A megvalósult amerikai ólom..:

Én meg azt gondolom, hogy mégiscsak Neked van problémád, különben nem védenéd ezeket az aljas, hazug, köpönyegforgató geciket.

Igen sajnos nem fogalmaztam elég érthetően. Nem azt nyaltad be, hogy a chips, dohány, stb egészségtelen, hanem azt, hogy emiatt vezették be az adókat.

Azt reagáltam, amit leírtam. Feleslegesnek tartom, hogy számokkal támasszam alá, mert ha eddig nem vetted figyelembe a tényeket, ezután sem fogod. De Te még mindig nem válaszoltál a feltett kérdéseimre. Gondolom azért nem mert nincs rá semmilyen magyarázat, hogy kibaszott sok pénzt nyúltak le ezek a szarszemétszargecik.

Sajnállak, hogy véded ezeket a mocskokat, nem Te tehetsz róla. Sajnos nagyon sokakat meg tudnak vezetni. Legalábbis azokat, akik hagyják magukat. Ha máshoz nem is, de ehhez nagyon értenek.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.19. 13:36:23

@szanisz: Arról hallottál esetleg, hogy Finnország is az oroszokkal építteti új atomerőművét? Sőt még résztulajdont is ad a "gonosz birodalmának" .:):

atomenergiainfo.hu/orosz-atomenergetika/szerzodes-a-finnorszagi-hanhikivi-1-atomeromu-epiteserol

Nyilván ők is elköteleződtek Putyin mellett, és "orosz befolyás alá kerültek"..A tendereken meg mindenki pontosan tudja, hogyan dőlnek el a dolgok... Az oroszok által nyújtott hitelkeret (és nem hitel, talán tudod, hogy mi a a kettő között a különbség..) nagyon kedvező feltételekkel bír, és nem kell résztulajdont sem biztosítani a számukra a megvalósuló beruházásban.
Az ötszöröset csak képletesen írtam ha nem lenne világos. Egyébként-2013-as adat szerint az orosz gáz részaránya M.O.-n 66 % körül mozog és nem 50 %. Miért nem lehet felfogni, hogy innentől stratégiai fontosságú partnarről van szó?
A már szakállas azeri ügy kapcsán pedig nem a magyar külügy hibázott elsősorban. Teljesen szokványos kiadatási ügyről volt szó, amelynek keretében a kiadott külföldi állampolgár othhon töltheti le büntetését. Az azeri elnök követett el szószegést saját belpolitikai renoméját építgetve. Egyébként pár évtizeddel korábban a brit külügy is hasonlóan járt Líbiával. Nyilvánvalóan akkor szted az egész akkori brit külpolitika csődje a kiadatási ügy..

Peterpapo 2015.02.19. 13:36:25

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Az a gondod, hogy tárgyal a legjelentősebb gázszállító állammal, hogy ne fagyjon be a segged télen kommentelés közben?"

Nem, nem az a gond ezzel, hanem az, hogy amikor a Gyurcsány tette ugyanezt, akkor habzó szájjal hazaárulózták érte, az olyanok is, mint Te, meg mint Bayer Zsótika, most meg teljesen jó dolognak tartják. És mi volt Pakssal is? A Geci a parlamentben szólalt fel, hogy a szemét MSZP kormány a zemberek háta mögött tárgyalt az oroszokkal, amit szintén hazaárulásnak minősített, erre mit csinált ez a mocskos kis bélféreg? Pontosan ugyanazt!!!!!

Én nem tudom, Te hogy vagy ezzel, de az ilyenek miatt fordul fel a gyomrom, mint ez is. Hánynom kell tőlük.

Peterpapo 2015.02.19. 13:40:20

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Arról hallottál esetleg, hogy Finnország is az oroszokkal építteti új atomerőművét? Sőt még résztulajdont is ad a "gonosz birodalmának" .:):"

Ez kb ilyen:

De Apu! A Kriszti is egyest kapott nem csak én.

Ja. És a többiek? És különben is ki nem szarja le Krisztit?

szanisz 2015.02.19. 13:43:57

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Arról hallottál esetleg, hogy Finnország is az oroszokkal építteti új atomerőművét? Sőt még résztulajdont is ad a "gonosz birodalmának" .:):"

És nem is titkosítottak semmit 15 évre. Talán, mert nincs mit takargatniuk. A befolyást nem erre a részére írtam, lsd lent.

"A tendereken meg mindenki pontosan tudja, hogyan dőlnek el a dolgok... "

Igen, nálunk. Ne általánosíts.

"z oroszok által nyújtott hitelkeret (és nem hitel, talán tudod, hogy mi a a kettő között a különbség..) nagyon kedvező feltételekkel bír, és nem kell résztulajdont sem biztosítani a számukra a megvalósuló beruházásban."

Igen, de a hitelkeret lehívásra kerül, lényegtelen különbséget tenni, bizonyára tudod. A nagyon kedvező feltételekért cserébe valamit adnunk kell. Szerinted mit? itt jön képbe az elköteleződés.... Ne légy vak is pluszban, ha már fideszes is vagy. Nyilván a romhalmaz orosz költségvetés nem termeli ezt ki nekünk puszira. Ehhez kevés a ruszki agresszori zászló a Duna -parton, meg az ellenforradalmi koszorúzások.

"Az ötszöröset csak képletesen írtam ha nem lenne világos. Egyébként-2013-as adat szerint az orosz gáz részaránya M.O.-n 66 % körül mozog és nem 50 %. Miért nem lehet felfogni, hogy innentől stratégiai fontosságú partnarről van szó? "

Te nem fogod fel, hogy az orosz csecsről le kell válni. megtette a másik 3 visegrádi ország, legalábbis abba az irányba indultak. Szépen, lassan, de távolodni kell ettől a patthelyzettől.

"A már szakállas azeri ügy kapcsán pedig nem a magyar külügy hibázott elsősorban. Teljesen szokványos kiadatási ügyről volt szó, amelynek keretében a kiadott külföldi állampolgár othhon töltheti le büntetését. Az azeri elnök követett el szószegést saját belpolitikai renoméját építgetve. "

Köztudott volt, hogy a hősüket nem ültetik le. Szépítheted, de ez tény. a brit példa nem érdekel - szerinted minden egyes nyugati hiba megmagyarázza a sajátunkat? Fárasztó ez az állandó nyugatra mutogatás tőletek, droidoktól.

szanisz 2015.02.19. 13:57:11

@Peterpapo: nem az orosz technoligával van baj.

Hanem a szakértői gárda ignorálásával, a tender hiányával, a láthatatlan feltételekkel, az átláthatóság hiányával, a titkosítással....

emberek, ez nem orbán pénze..soha nem fogjuk, mire mennek el ezermilliárdok.

a túllépés garantált.

szanisz 2015.02.19. 13:59:28

magyarnarancs.hu/belpol/paks-bovites-atomeomu-nincs-elerheto-hivatalos-szamitas-83704

az újságot megvethetik itt páran, de a szakértő az szakértő és független. nem atomimpar-ellenes főleg...

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.19. 14:05:15

@szanisz: "Vicces, hogy ezt a számod pontosan tudod, viszont azt nem, hogy ugyanezen időszakban 480 milliárddal több szja-t és áfát fizetett a magyar társadalom". Forrás? Egyébként a magasabb áfa és szja bevételek a növekvő jövedelmekkel és fogyasztással is kapcsolatban állhatnak..

"És nem is titkosítottak semmit 15 évre." Honnan tudod? Az atomerőművekkel kapcsolatos adatok biztonsága nemzetbiztonsági érdek.

Épp az a hitelkeret lényege, hogy folyamatosan hívhatók le az összegek, tehát ha egy adott időszakban adódik kedvezőbb finanszírozási forrás, abból is megoldható a fizetés. Nem kötelező az egészet felhasználni..

"Te nem fogod fel, hogy az orosz csecsről le kell válni". Ezt közöld a németekkel is, akik egy valag pénzt öltek az északi-tengeri vezetékükbe. Meg Ausztriával, akik éppúgy 60 % körül importálnak orosz gázt mint mi..
Egyébként honnan tervezed beszerezni a 66 %-nyi kieső orosz gázt?? Talán ezen is érdemes lenne elgondolkodnod..

"szerinted minden egyes nyugati hiba megmagyarázza a sajátunkat?" Nem , de ha az azeri ügy miatt a teljes magyar külpolitikát szarnak gondolod, akkor ugyanezt kell mondanod a kiadatás kori brit külpolitikáról is. A jó öreg kettős mérce sajna ma már nem működik..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.19. 14:08:52

@Peterpapo: Rossz a példád. Helyesen így hangzik: -Anyu, a Kriszti jó tanuló és megcsinálta ezt a példát a dolgozatra készülve. Megkérem, hogy hadd másoljam le ,hogy tanulmányozhassam..

Peterpapo 2015.02.19. 14:11:29

@szanisz:

Nem is azt mondom, hogy a technológiával lenne baj, hanem azzal, amit fentebb is írtam. Ha Gyurcsány megy az oroszokhoz, akkor az hazaárulás, ha Viktor, akkor meg az milyen okos döntés volt.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.19. 14:11:52

@Peterpapo: Úgy tűnik inkább téged vezettek meg, mert a tényekről és a számokról nem vagy hajlandó tudomást venni. Pedig ezek makacs dolgok, ahogy Churchill mondta..

Peterpapo 2015.02.19. 14:13:38

@A megvalósult amerikai ólom..:

A Te példád csak egy próbálkozás arra, hogy hogyan hazudj az apádnak, hogy miért is tetted, amit tettél.

Peterpapo 2015.02.19. 14:42:56

@A megvalósult amerikai ólom..:

Ja. Meg Churchill valami olyat is mondott, hogy:

“Csak abban a statisztikában hiszek, amit én magam hamisítok”

;)

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.19. 14:48:02

@Peterpapo: Rossz duma. Egész eddig arról szövegeltetek, hogy Paks II. miatt majd orosz befolyás alá kerülünk meg hasonlók. Ehhez képest kiderült, hogy egy fejlett skandináv polgári demokrácia is az oroszokkal építtet atomerőművet. Sőt még résztulajdont is biztosít nekik a megvalósululó beruházásban. Kellemetlen..:)

Peterpapo 2015.02.19. 14:56:06

@A megvalósult amerikai ólom..:

Te értelmezed is, amit olvasol? Nem úgy néz ki. Bár igaz, nekem címezte, hanem Neked, de javaslom olvasd el! Az lesz majd a kellemetlen. Ide kopizom, hogy ne kelljen keresgélned.

"nem az orosz technológiával van baj.

Hanem a szakértői gárda ignorálásával, a tender hiányával, a láthatatlan feltételekkel, az átláthatóság hiányával, a titkosítással....

emberek, ez nem orbán pénze..soha nem fogjuk, mire mennek el ezermilliárdok.

a túllépés garantált."

Peterpapo 2015.02.19. 14:58:01

@Peterpapo: Helyesbítek:

"...nekem címezte és nem Neked..."

Ja és arra sem reagáltál, hogy ha Gyurcsány tárgyal az oroszokkal, akkor az hazaárulás, de ha Orbán, az rendben van.

Szerintem ez meg több, mint kellemetlen.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.19. 15:51:53

@Peterpapo: "szakértői gárda ignorálásával," Aszódi Attila kormánybiztos, aki felel a projektért, a műegyetem nukleáris technikai intézetének professzora. Nyilván ő is hülye hozzá..
Olvasd el a Heti Válaszban megjelent vitaanyagot, amit egy környezetvédővel folytatott. Tanulságos.
A világon egyébként mindenütt titkosítotak az ilyen szerződések, a nemzetbiztonsági kockázat miatt. A hitelkeret feltételei pedig közismertek, és igen kedvezőek. A tendereztetésből pedig gyakran nem a jobb ajánlatot tevő kerül ki győztesen, hanem aki ügyesebben lobbizik. Számtalan példa van erre.
Gondolom arról sem hallottál még, hogy az atomerőművek esetén igen gyakran túllépik az előzetesen becsült finanszírozási keretet. Legutóbb Franciaországban az Avera másfélszeresen annyit költött mint amennyit előzetesen becsült.
Gyurcsány csótányról meg annyit, hogy ő nem tárgyalt az oroszoknak hanem lefeküdt nekik- gondolom akkor is hevesen ajvékoltál, vagy mégsem? Elég annyi hozzá, hogy a magyar titkosszolgálatok aktív részvételével át akarta játszani a Mol-t a Szurgut Nyeftegaz nevű orosz állami olajvállalatnak..De megérdemelt helyére került azóta..

Peterpapo 2015.02.19. 15:59:31

@A megvalósult amerikai ólom..:

Heti Válasz? Kormánybiztos? Biztos ugyanolyan független véleménye van, mint a kormány többi tagjának. Köszi, de az nekem nem bizonyíték.

Érdekes módon, amikor az MSZP tárgyalt az oroszokkal Paks II terveiről, még csak nem is megállapodásról, akkor nem voltatok ennyire megértőek és a világ dolgait, szokásait ennyire ismerőek. Persze tudom én, hogy a kettős mérce vakítja el a látásotokat és tompítja az agyatokat. Gyurcsány lefeküdt az oroszoknak, Viktor meg csak letérdelt eléjük. Mi a különbség? Semmi, szopás ez így is, úgy is.

Erre az átjátszási szándékra van valami bizonyíték is, vagy csak a Heti Válaszban írták meg megrendelésre?

Remélhetőleg hamarosan Viktor is a helyére fog kerülni Gyurcsány alá, mert oda való.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.19. 17:24:24

@Peterpapo: Nem is bizonyítéknak szánatam. Egyéhként a HVG meg a 168 óra mennyivel függetlenebb? Nyilván őket már elfogadod biztos forrásnak. Egyébként mindössze egy rögzített vitáról van szó. Aminek leközléséhez ugye mindkét fél láttamozása szükséges.
A Szurgut felvásárlási kísérlete idején a szilva által vezetett nemezetbiztonsági hivatal megszállta a Mol biztonsági cégének(UD zrt.) épületét, számítógépeket lefoglalták, tevékenységüket blokkolták.Akkoriban tele volt ezzel a sajtó.. Lényeges különbség van aközött, hogy valakivel együttműködök, vagy hogy kiszolgálom az érdekeit. Ez a difi a két politikus között. Orbán államférfi, Gyurcsány percember, aki tönkrevágta saját politikai családját is..

Peterpapo 2015.02.19. 18:06:24

@A megvalósult amerikai ólom..:

Hanem akkor minek? Semennyivel, nem is olvasom egyiket sem.

Az egy dolog, hogy megszállták, meg lefoglalták, de találtak is valamit? Valakit letartóztattak már? Bár az sem biztos, hogy jelent valamit annak tudatában, hogy az összes korrupciós pernek kikiáltott ügy sorban bukik meg a bíróságokon, mert hogy azok is csak a fidesz hazugságaiból indultak ki. Valóban lényeges a különbség, csak hogy ebben az esetben erről szó sincs. Államférfi a tököm. Gyurcsány egy pojáca, Orbán meg egy hazug, köpönyegforgató, hatalommániás szarkupac. Ha neked ez utóbbi egyenlő az államférfival, akkor gondok vannak az értékítéleteddel. Hamarosan a Fidesz is az MSZP sorsára fog jutni, ne legyenek illúzióid. Navracsics is megmondta, elkezdett repedni a Fidesz. Gondolj a Lázár-Pokorni szóváltásra is.

szanisz 2015.02.19. 18:40:41

@A megvalósult amerikai ólom..:

Ej, akkor vegyük sorra megint.

"Honnan tudod (szanisz: hogy nem titkosítottak a finnek)? Az atomerőművekkel kapcsolatos adatok biztonsága nemzetbiztonsági érdek."

Tévedsz- a technikai dolgok védettek általában, de nem a pontos számok (mire mennyit mikor), a hatástanulmányok, a konkrét feltételek.

"Épp az a hitelkeret lényege, hogy folyamatosan hívhatók le az összegek, tehát ha egy adott időszakban adódik kedvezőbb finanszírozási forrás, abból is megoldható a fizetés. Nem kötelező az egészet felhasználni.."

Ennél nem lesz kedvezőbb. Szerinted mit adunk érte? Szerinted puszira kapjuk az alacsony kamatlábat? Poltikai elköteleződést kér cserébe putyin - ezért fogadtuk mi putyint pár napja, és ezért kellett Vityának Varsóban magyarázkodnia.

"Ezt közöld a németekkel is, akik egy valag pénzt öltek az északi-tengeri vezetékükbe. Meg Ausztriával, akik éppúgy 60 % körül importálnak orosz gázt mint mi..
Egyébként honnan tervezed beszerezni a 66 %-nyi kieső orosz gázt?? Talán ezen is érdemes lenne elgondolkodnod.."

A németek az Energiewendét építik ki épp, de igen, létrehoztak az Északi vezetéket a váltás idejére. ŐK gondolkodnak, és diverzifikálnak, nálunk meg marad az orosz gáz. 9 milliárd köbméter az éves fogyasztásunk, 3-4 milliárd jön/jöhet nyugatról, 1-1.5 a saját, a többi kell, hogy az oroszoktól jöjjön (tavaly volt , hogy a drágább orosz gázt vettük az olcsóbb nyugati helyett, a hosszútávú szerződés miatt). Pont azt magyaráztam fent, hogy a többi visegrádi ország próbál leszakadni(lsd alternatív energia),mi nem.Ha érdekel a téma, küldök linket statokkal.

"Nem , de ha az azeri ügy miatt a teljes magyar külpolitikát szarnak gondolod, akkor ugyanezt kell mondanod a kiadatás kori brit külpolitikáról is. A jó öreg kettős mérce sajna ma már nem működik.. "

Nem csak az azeri ügy miatt gondolom annak, az egy kiragadott példa, ne ferdítsd. Elszigetelődő ország vagyunk,a szövetségeseink trójai falóként tekintenenk ránk.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.20. 00:53:00

@szanisz: Áruld már el, hogy honnan a rákból tudod, hogy mit titkosítottak a finnek?? Gondolj bele egyébként, hogy mit rendeznétek itt, ha az oroszok részesedést szereztek volna a megvalósuló beruházásban mint náluk..
"Ennél nem lesz kedvezőbb. Szerinted mit adunk érte? "
Legalább te elismered hogy ez egy kedvező konstrukció. Pár hónapja még erről is kemény vitákat kellet folytatni. Kezdve onnan hogy hetekig azzal volt tele a ballib sajtó, hogy nem lesz nyilvános a hitelkeret szerződés..
Hogy miért biztosítottak ilyen kedvező feltételekkel hitelkeretet? Egyszerű . Az oroszoknak fontos hogy megtartsák kelet-európai pozícióikat a nukleáris erőműgyártás terén, és meg akarták szerezni a paksi projektet. De avass be, mégis milyen szörnyűséges dolgot kérhettek cserébe?
Amikor döntés született Paks 2 orosz kivitelezéséről, még közel sem volt fontos Putyinnak egy ilyen Bp-i túra. A lengyelek egyébként éppúgy prüszkölnek Merkelre és Hollande-ra is, mert tárgyaltak Putyinnal. (Azt remélem tudod, hogy polákék már jóelőre megkötötték az új gázszerződésüket az oroszokkal, bármennyire is ellenségesek..)
Milyen váltás idejére hozták létre az északi vezetéket? Ezt hosszú távra hozták létre. Éppúgy nem lehetnek meg az orosz gáz nélkül mint mi vagy az osztrákok. Milyen forrást nevezel meg alternatívaként az orosz gáz helyett Európa és a mi számunkra??
Ha más miatt szar a magyar külpolitika, akkor azt kell megírni. Nem pedig egy szakállas kiadatási üggyel előállni, amibe időnként más külügyi adminisztrációk is belefutnak..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.20. 01:13:38

@Peterpapo: Melyik pártban nincsenek belső konfliktusok, ha olyan totális fölénybe kerül, mint a Fidesz? Ilyenkor már nem olyan fontos az összezárás, hisz nincs igazi ellenfél a páston.
Áruld el, melyik politikus nem hatalommániás? Ha nem rendelkezik ezzel a tulajdonsággal, el sem jut a legmagasabb szintig, hanem jóval előbb kiszelektálódik.
Nézz utána hogy mára történelmi személyiségekké vált egykori politikusokról miket írtak össze az ellenfeleik.
Az UD ügy kapcsán nem a letartóztatás volt a lényeg, hanem, hogy egy kritikus időszakban gátolják a legjelentősebb magyar vállalat védekezési rendszerét irányító céget..

Peterpapo 2015.02.20. 08:14:54

@A megvalósult amerikai ólom..:

Valóban minden pártban vannak konfliktusok, de azért nem kellene elbagatellizálni azt, ahogy egy oligarcha legecizi a Miniszterelnököt. Azért ez szerintem több, mint konfliktus. Abban igazad van, hogy nincs ellenfél, ez a baromi nagy szerencséje a Fidesznek, különben már rég el lettek volna zavarva a halál faszára.

Melyik nem hatalommániás? Szerintem Gyurcsány sem az, Medgyessy sem volt az és Bajnai sem. Különben nem mondtak volna le, amikor már kellett. Orbán soha nem mondott le, pedig 4-5 választást is elvesztett. Ha máskor nem, a 2002-es tuti győzelemnek kikiáltott vereség után, le kellett volna mondania és el kellett volna mennie végre rendesen dolgozni.

Pont leszarom mit mondanak az ellenfelei, én nem abból alkotom a saját véleményemet erről a gyökér parasztról.

szanisz 2015.02.20. 12:14:01

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Áruld már el, hogy honnan a rákból tudod, hogy mit titkosítottak a finnek?? "

Egyelőre a technikai részeken kívül semmit. google it.

"Legalább te elismered hogy ez egy kedvező konstrukció. Pár hónapja még erről is kemény vitákat kellet folytatni. Kezdve onnan hogy hetekig azzal volt tele a ballib sajtó, hogy nem lesz nyilvános a hitelkeret szerződés.."

Félreértesz. A hitelkonstrukció kamata kedvező. Némelyik feltétel (pl bizonyos ideig nem megoldott átvételi vita esetén a magyar fél MINDENT visszafizet, és felmondódik az egész) horrorisztikus.

"Hogy miért biztosítottak ilyen kedvező feltételekkel hitelkeretet? Egyszerű . Az oroszoknak fontos hogy megtartsák kelet-európai pozícióikat a nukleáris erőműgyártás terén, és meg akarták szerezni a paksi projektet. De avass be, mégis milyen szörnyűséges dolgot kérhettek cserébe?"

Naivitás ezt gondolni. Putyin minden bizonnyal politikai elköteleződést kért - szankciót vétózása, szivárogtatás kifelé, az eu-s energia politika elgáncsolását. Ez sehol nem lesz leírva. Nézd, az orosz költségvetés romokban van, nem gondolhatod, hogy most erre van pénzük.

" (Azt remélem tudod, hogy polákék már jóelőre megkötötték az új gázszerződésüket az oroszokkal, bármennyire is ellenségesek..)"

A mennyiségeken és a feltételeken nagy hangsúly van.

" Milyen forrást nevezel meg alternatívaként az orosz gáz helyett Európa és a mi számunkra??"

nem orosz gázt (azeri pl, lsd nabucco ami bebukott és orbán le sem szarta) vagy nyugat-európait, plusz alternatív forrásokat (lsd németek). Teljesen kiváltani nem lehet az orosz gázt (egyelőre), de a részesedését nem csökkenteni történelmi bűn.

"Ha más miatt szar a magyar külpolitika, akkor azt kell megírni. Nem pedig egy szakállas kiadatási üggyel előállni, amibe időnként más külügyi adminisztrációk is belefutnak.. "

A saját szövetségeseink trójai falóként tekintetenk ránk (lsd lengyel diplomáciai botrány, nyugati nyilatkozatok bárhonnan). Szerintem ez a bizonyítvány maga. Bár egy Szíjjártótó ennyi várható.

szanisz 2015.02.20. 14:36:52

Még annyit hozzátennék ehhez a zavaros, igazán gfg-s bejegyzéshez, hogy lényegtelen, hogy Goodfriend vagy Bell van itt. Az utasítások otthonról érkeznek és nem Goodfriend volt Orbánék ellensége. Ez tiszta szerintem, mégis megy a ködösítés, megy az örömködés. Ha van egy ok, amiért USA nem buktatja meg a fideszt (még több kitiltás, kiszivárogtatás) az az, hogy a jobbikkal mindenki szarabbul járna.

Nincs itt semmi megfutamodás. Kivárás van.Ha Merkelt lehallgatták, majd pont arról nem tudnak, hogy - lengyel terminlógiával- Orbánt hogyan szopatta le putyin?

szanisz 2015.02.20. 14:39:38

@szanisz: és persze Orbánt nem USA-nak kell megbuktatnia, hanem mi nekünk - akik nem vakok, vagy kedvezményezettek ebben a rendszerben. GFG nem vak. Döntse el mindenki, hogy mi ő pontosan.

szanisz 2015.02.20. 14:56:16

@A megvalósult amerikai ólom..:

amúgy ha tényleg érdekel, hogy miként lehetne leválni a Vitya által imádott orosz csecsről, akkor van ennek azért irodalma:

gurulohordo.blog.hu/2014/03/24/hogyan_semlegesitheti_europa_az_orosz_gazfegyvert

9 milliárd köbméter az éves fogyasztásunk, ennek a felét nyugatról és Mo-ról tudjuk fedezni. A másik 4.5 milliárd köbméterre ötletek fent.

szanisz 2015.02.20. 14:58:06

@szanisz: majdnem mindegyik pontra igaz, hogy európai összefogás sokat lendíthetne - itt jön képbe Orbán különutassága, oroszimádata, a "praktikusságnak" álcázott vonzalma a keleti autokráciák iránt, ahol ugyanúgy le lehet nyúlni a pénzeket, mint mostanában nálunk.

A Simicska vita kapcsán: szerintem Orbán és Simicska is hullarabló.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.21. 00:54:38

@szanisz: Pár hónapja azon is vitatkoztak egyesek hogy ennek a konstrukciónak a kamatozása előnyös..No comment..
"pl bizonyos ideig nem megoldott átvételi vita esetén a magyar fél MINDENT visszafizet" Ez egyáltalán nem kirívó. Hiszen egyébként a megrendelő a végtelenségig húzhatná az átvételt és a fizetést. Egyébként is miért blamálná magát a Roszatom egy nem megfelelő erőművel?

"nem gondolhatod, hogy most erre van pénzük." Amikor a szerződést megkötötték még nem ez volt a helyzet. Másrészt ez a 10 mrd euro csepp a tengerben nekik. 500-700 milliárdos tartalékokkal rendelkeznek, ezenkívül folyamatosan kell folyósítani a lehívott pénzeket a beruházás kb. 10 éve alatt..
Arra ne számíts hogy Orbánék leszavazzák a szankciókat, ennek nem sok értelme lenne. "Szivárogtatásra" meg nemigen van szükségük. Az FSZB alaposan be van épülve az EU-s adminisztrációba.
Az Eu-s országok projektjeinek elnyerése presztizskérdés is a számukra. Ha ez a beruházás jó színvonalon megvalósul, az további megrendeléseket is jelenthet a számukra máshol a térségben.( Mai hír egyébként, hogy a Siemens is bevonásra kerül Paks 2 kapcsán az orosz fél által..Úgy látszik nem csak a fronthelyzetről esett szó Minszkben..) Én ezt bőven elég oknak gondolom egy előnyös állami hitelkeret biztosításához..
A Nabucco eleve nem volt életképes . Orbán is csak ellenzéki reflexből támogatta annak idején. Nem volt világos a finanszírozás, a nyomvonal, a forrásként részt vevő országok. Egy óriási nagy homály volt az egész. Inkább csak blöffként dobták be a Déli áramlattal szemben.Azt meg remélem viccnek szántad, hogy Orbán miatt bukott meg az elképzelés..
Azért nem lehet csökkenteni az orosz gáz arányát, mert nem nagyon van honnan. Egyszerűen nincsenek reális alternatívák.
Trójai falóként?? Mert eltöltött egy délutánt Bp-en Putyin? Azon nem gondolkodtál még el, hogy vajon Merkel miért közvetlenül Putyin előtt jött ide? Sokkal kedvezőbb tónust adva az orosz látogatásnak.. Aztán még el is ment tárgyalni-a hóna alá csapva a francia miniszterelnököt- a medve barlangjába, és nagyon úgy tűnik hogy a Krím után-amely már szóba sem került- a kelet-ukrán részek is elvesznek Ukrajna számára. Mégis ki áll nyerésre eben a játszmában? Ezt a kérdést kell feltenni , nem lovagias allűröket villogtatni ..A külpolitika a lavírozás művészete, nem pedig az,hogy szépen végrehajtjuk kritikátlanul azt, amit tőlünk 1500 km-re kitalálnak..
Goodfriend-et pedig azért hívták vissza, mert rájöttek hogy a keménykedős politika itt nem működik, nem lehet eredményt elérni vele. Küldtek inkább egy mosolydiplomatát. Egyelőre..

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.21. 14:39:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Én kérek bocsánatot, hogy olyan fáradt voltam már, hogy átsiklottam valami felett. Bocsánatot kérek továbbá azért is, mert nem tudtam valamit kikövetkeztetni. amit esetleg egy nem nekem szóló válaszodban írtál le.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.21. 14:50:30

@A megvalósult amerikai ólom..:

" Miből is? Magasabb kamatozású hitelből!" Felteszem itt az államkötvényekre gondolsz. Valami különös oknál fogva a nem Albánia szintű országok állampapírokkal szokták finanszírozni a költségvetést, és nem IMF hitellel. Vajon miért?
- Megkerülted azt a tényt, hogy az IMF hitel kiváltására kibocsájtott kötvények kamata hogyan viszonyul az IMF hitel kamatához.

" Biztos nem gondolták át. Orbánék alatt egyébként jelentősen csökkent az államkötvények kamata, és nem szállt el a GDP arányos államadósság se 30 százalékponttal mint a szocialisták alatt."
- A minden alapot nélkülöző alapkamatcsökkentésről hallottál? NEm fektet be senki, mert nem érdemes. nincsen kamat. Aki teheti, viszi el a pénzét.
Az alaptörvényben lefektetetthez képest hol áll most az államadósság?

" Gondolom azzal tisztában vagy, hogy a kötvény nem egészen úgy működik mint egy hitel.( Finoman fogalmazva..)"
- És te vajon tudod-e, hogy amit az egyiknél kamatnak hívnak, az a másiknál a hozam?

"Három négy éve a költségvetés számai alapján bebizonyítottam egyszer már, hogy a dohánytermékekre kivetett jövedéki adó bőven fedezi az Eü kassza hiányát. Chipszadó nélkül is."
Ez nagyszerű ,de semmi köze a chipsadó lényegéhez..
- Dehogyisnem! Azt állítod, azért kell a chipszadó, hogy a fogyasztók kezelését fedezze. Ezzel szemben ha a jövedéki adóját a dohánytermékeknek hozzáadod az eü-kasszához, már akkor pozitív szaldójú az eü-kassza. Chipszadó nélkül.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.21. 14:51:58

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Az azeri baltás gyilkost meg melyik kormányzat alatt is tették egy épületbe éjszakára örmény áldozatával mmindenféle folyosói őrség nélkül..?"

- Ez jól jellemzi kifacsart logikátokat (Elmútnyócév-Gyurcsány)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.21. 15:00:12

@A megvalósult amerikai ólom..:

"nem a magyar külügy hibázott elsősorban. Teljesen szokványos kiadatási ügyről volt szó, amelynek keretében a kiadott külföldi állampolgár othhon töltheti le büntetését. Az azeri elnök követett el szószegést saját belpolitikai renoméját építgetve. "

hu.wikipedia.org/wiki/Ramil_S%C9%99f%C9%99rov
"később bekapcsolódott a védelembe egy azeri ügyvéd is, ez azonban erőteljes nacionalizmussal hatotta át a tárgyalásokat.[2] Ügyvédje az eljárás során azzal érvelt, hogy Azerbajdzsánban nem számít bűncselekménynek egy örmény megölése."
"A büntetés-végrehajtás átadása nem sokkal azután történt, hogy Orbán Viktor miniszterelnök, majd Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár is Azerbajdzsánba utazott egy lehetséges gazdasági együttműködésről tárgyalni,[18][19] napokkal a döntés előtt pedig olyan sajtóértesülések jelentek meg, amik szerint az azeri állam 2-3 milliárd euró értékben vásárolna magyar államkötvényt."
// Nem hitelt, kötvényt!!! //
www.origo.hu/itthon/20120911-orban-viktor-dontese-volt-az-azeri-baltas-gyilkos-kiadatasa.html
Ez utóbbi a baráti Origóról.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.21. 15:09:36

@A megvalósult amerikai ólom..:

"melyik politikus nem hatalommániás? "

- Kohl, Schmidt, Brandt, Adenauer -Ezek csak azok, akik NSZK kancellárok voltak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.21. 15:22:54

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Orbán is csak ellenzéki reflexből támogatta "

- Ilyen szépen még senki sem írta körül a takonygerinc szó jelentését.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.21. 15:31:27

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Trójai falóként?? Mert eltöltött egy délutánt Bp-en Putyin? Azon nem gondolkodtál még el, hogy vajon Merkel miért közvetlenül Putyin előtt jött ide?"
- És te azon elgondolkoztál már, miért csak négy és fél év után jött ide Merkel?

.

"Sokkal kedvezőbb tónust adva az orosz látogatásnak.. Aztán még el is ment tárgyalni-a hóna alá csapva a francia miniszterelnököt- a medve barlangjába, és nagyon úgy tűnik hogy a Krím után-amely már szóba sem került- a kelet-ukrán részek is elvesznek Ukrajna számára."
- Vannak még emberek, akik teszneka békéért.

.

" Mégis ki áll nyerésre eben a játszmában? Ezt a kérdést kell feltenni , nem lovagias allűröket villogtatni ..A külpolitika a lavírozás művészete, nem pedig az,hogy szépen végrehajtjuk kritikátlanul azt, amit tőlünk 1500 km-re kitalálnak.."
- 2000 km-re találják ki?

.

"Goodfriend-et pedig azért hívták vissza, mert rájöttek hogy a keménykedős politika itt nem működik, nem lehet eredményt elérni vele. Küldtek inkább egy mosolydiplomatát. Egyelőre.."
- Mosolydiplomata? Barátom! Te mennyire nem értesz a diplomáciához!
Figyelj alaposan! Milyen ebéd volt Bell-nél a Putyin látogatás napján? Milyen beszédet mondott akkor?

Amerika 5 percre van attól, hogy fegyvereket szállítson Ukrajnának. Ez a helyzet eszkalálódásához vezetne. Ezért ment oda Merkel, mert nem akar egy újabb háborút Európában.
A fegyverszállítások utáni lépés a tevőleges beavatkozás (lásd Szerbiai bombázások). Folytassam?

Normális emberek minden idegszálukkal azon vanank, hogy létrejöjjön ott a béke.
Az oroszokkal MÉG lehet üzletelni, de nem kell a seggüket kinyalni. El fog jönni az idő (ha semmi nem változik), mikor már nem lehet az oroszokkal üzletelni (teljeskörű szankciók, lásd Kuba), na akkor fogunk fázni, mert csak orosz gázban tudtatok gondolkozni.

OoOoOo 2015.02.21. 17:24:54

géfodor, még azt kéne egy fidesz gyűlésen az elsősoros terminátorfideszeseknek mikrofonba lenyomni, hogy

"Orbán pöcsén lélekhimbálózó nemzetipiócák vagytok, de ez így van jól, ilyen a politika."

Akarsz végre úgy rocksztár lenni úgy, hogy egy bölcsimikrofon is tarkódig ér? Ezt kell végiggondolnod és nem interjúzgatni meg tévéródsózni.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.21. 19:23:17

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A továbbiakban megelégszem egy darab összefüggő kommenttel..

"NEm fektet be senki, mert nem érdemes. nincsen kamat. Aki teheti, viszi el a pénzét." Ezt honnan szedted?

www.tozsdeforum.hu/tozsde/kotveny2/veszik-a-bovlit-mint-a-cukrot/

"És te vajon tudod-e, hogy amit az egyiknél kamatnak hívnak, az a másiknál a hozam?" Guglizz alaposabban! A kamat szót is használják az állampaírokkal kapcsolatban. Pl. az AAK honlapján..
A chipsadó kapcsán meg miért is a bagósok fizessék mások egészségtelen táplálkozási szokásainak következményeit? Épp az az egészségügyi különadók lényege, hogy az illető már a fogyasztásnál járuljon hozzá az egészségügy azon többletköltségeihez, amit egészségtelen életmódjával okoz majd. Semmivel sem megvetendőbb dohányozni, mint egészségtelenül táplálkozni, csak sajnos ez kis hazánkban bocsánatos bűnnek számít..
Vásároltak végülis az azeriek államkötvényt? Egyébként semmi gond nem lett volna pusztán azzal, ha kiadják az illetőt, ha rendesen letölti a büntetését.Ez szokványos eljárás. A gond ott volt hogy az azeri elnök saját belpolitikai renoméját építgetve kegyelmet adott neki szószegő módon, hisz nem erről volt szó. A brit külügy egyébként egy ugyanilyen ügybe szaladt bele a 70-es években Líbia kapcsán.
( Azért arra kíváncsi lennék hogy mit rendeznétek itt ,ha Hende hadügyminisztersége alatt lennének ilyen lazák a biztonsági intézkedések egy hasonló esetben, és ez tragédiába torkollna? Apropó lemondott az akkori honvédelmi miniszter..?)

A baráti Origo.. Hihi. Ilyen barátot minden ellenségemnek..
A felsorolt nyugati politikusokkal kapcsolatban valszeg egy sematikus kép él benned. Ahhoz, hogy egy bármilyen pártban a csúcsra jusson az ember nagyon sok piszkos húzást kell véghez vinni.(Az átvert , kicsinált riválisokról többnyire kevés szó esik a továbbiakban..) Kivéve persze ha Megyó típusú amatőröket emelnek pajzsukra. Ő párton kívüli outsider volt akkoriban. Hamar el is vérzett.. Nem neki való volt ez. Gyurcsány mellé meg bőven elég lesz az a csótány utónév. Nem érdemel többet..

"- Ilyen szépen még senki sem írta körül a takonygerinc szó jelentését." Tudod a politika világa ilyen. Bármennyire is meglepő a számodra, nem cserkészek igazmondó versenyéről van szó. Teljesen természetes, hogy egy ellenzékben lévő erő opponálja a hatalmon lévők elképzeléseit. Megváltoztatni nincs esélye hiszen kisebbségben van, viszont alapesetben ellenvélemént fejt ki, fogást keresve a kormányzó erőkön..
Az olajárat pedig nem lehet a végtelenségig mesterségesen alacsonyan tartani, bármennyire is szeretnék ezt egyesek. Ez már-fordított előjellel- az Opec országoknak sem sikerült a 70-es években.
Mellesleg járulékos következményként kezdi tönkrevágni az amerikai palaolaj cégeket, a nekik hitelező bankok részvényárfolyamai pedig esnek..

"És te azon elgondolkoztál már, miért csak négy és fél év után jött ide Merkel?" Rájött a nagyasszony, hogy a jelenlegi kormánypártoknak nincs alternatívája. A "demokratius ellenzék" pedig tetszik nem tetszik vegetál.( Nem is méltatta őket találkozásra..) Tehát lépnie kellett. Persze jöhetett volna máskor is, de ő valami különös oknál fogva Putyin előtt pár héttel jött.( Arról hallottál, hogy a Siemens részt vesz Paks 2-ben? Úgy látszik nem csak a fronthelyzetről esett sz ó Minszkben..;)
Colin Bell az oroszokkal kapcsolatosan fogalmazott meg bírálatokat 17-én. Amit írtam, az a magyar kormányhoz való amerikai viszonyról szólt. A szokatlanul hosszú ideig ügyvivői státuszban lévő Goodfrienddel tesztelték a magyar belpolitikát, de be kellett látniuk, hogy nem igazán működik a beavatkozásra, izgatásra épülő elképzelésük. A tüntetések egyre halványodtak, nem alakult ki közel sem az a klíma, ami nehéz helyzetbe hozta volna Orbánt. Így tehát nem egy komoly tapasztalt diplomatát küldtek nagykövetnek, hanem a Demokrata párt kasszájába jó sok pénzt összekalapoló Bell kisasszonyt-jutalmul..

"2000 km-re találják ki?" Miért találnák ki 2000 kilóméterre? Akkor talán nem szavaztuk volna meg a szankciókat, és nem magyar grippenek járőröznének nemsokára a baltikumban. Orbán külpolitikájának a lényege épp a kiegyensúlyozott lavírozás. Más külpolitikának nincs is értelme. Persze a magyar baloldal azt szeretné ha magyar külügy jó végrehajtó komisszár módjára működne a brüsszeli , washingtoni direktívák végrehajtójaként..
"Amerika 5 percre van attól, hogy fegyvereket szállítson Ukrajnának" Amerika mindenképp fog fegyvereket szállítani Ukrajnába,hisz az egész konfliktust ő gerjesztette. Nem érdekelt abban, hogy tartós megegyezés szülessen..Persze Vietnám és Irak mintájára itt sem fog eredményt elérni végül..

"mert csak orosz gázban tudtatok gondolkozni." Megkérdezhetem hogy te miben gondolkodnál??

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.21. 22:20:46

@A megvalósult amerikai ólom..:

"A chipsadó kapcsán meg miért is a bagósok fizessék mások egészségtelen táplálkozási szokásainak következményeit?"
- Nem érted! A chipszadó oka egy kitalált ok, egy célja van, valamit megadóztatni. Lehet, ha a dobókocka nem 5-ösre, hanem a 4-esre gurul, akkor most nem chipszadó, hanem lisztadó van. A hivatalos (egyébként jól hangzó) szöveg köszönő viszonyban sincs a valósággal. Ezt a baleseti adó bevezetése óta tudom, ugyanis a biztosítónak már a baladó bevezetése előtt is volt joga, módja és lehetősége regresszálni az eü-költségeket.

.

"Vásároltak végülis az azeriek államkötvényt?......"
- Nem mert átbaszták Viktort.
A gond ott volt, hogy előre lehetett tudni, hogy nem kell leülnie majd a büntetését, mégis kiadtuk.
- Miért kellett volna lemondania a miniszternek?

Líbia.
- hu.wikipedia.org/wiki/Lockerbie-i_katasztr%C3%B3fa
"Al-Megrahi büntetését a skóciai Glasgow melletti Greenock börtönében töltötte 2009. augusztus 20-áig, amikor a skót regionális kormány az elítélt végső stádiumú rákjára való tekintettel hazaengedte Líbiába, ahol nemzeti hősként fogadták."
Terjedelmi okok miatt nem tudok a dolog minden egyes aspektusára és előzményeire kitérni. Fogadd el: Két teljesen külön dologról van szó, a közös bennük mindössze annyi, hogy valakit hazaengedtek, ahol aztán nem ült tovább.
(Kadhafiról jut eszembe: A magyar elhárításnak Kadhafi budapesti látogatása alkalmával nem volt arról nyilvántartása, hogy alul kinek vörös.) - De ez csak mint történelmi érdekesség.

"Gyurcsány mellé meg bőven elég lesz az a csótány utónév. Nem érdemel többet.."
- Tiszteld az ellenfeledet is. Tiszteld a vitapartneredet is. Ezen szavak után nem tudom rólad azt feltételezni, hogy tisztelettel vitáznál velem, amely tisztelet (Tiszteletet a Magyaroknak!) elengedhetetlen ahhoz, hogy egymást komoly vitapartnernek fogadjuk el, kivel szemben felsorakoztathatjuk érveinket.
Én nagyon nem szeretem a jelenlegi miniszterelnököt, de nem illetem obszcén jelzőkkel, mert akkor az érveim hitelességét ásnám alá.

szanisz 2015.02.22. 13:51:01

@A megvalósult amerikai ólom..:
" Ez egyáltalán nem kirívó. Hiszen egyébként a megrendelő a végtelenségig húzhatná az átvételt és a fizetést. Egyébként is miért blamálná magát a Roszatom egy nem megfelelő erőművel?"

Tévedsz - nem független szerv döntene, hanem nem megoldott problémánál a ruszkik visszafizettetnek velünk mindent, a saját döntésük mentén. Ez rohadtul kirívó, az isztá végű országokat leszűmítva.

" Amikor a szerződést megkötötték még nem ez volt a helyzet. Másrészt ez a 10 mrd euro csepp a tengerben nekik. 500-700 milliárdos tartalékokkal rendelkeznek, ezenkívül folyamatosan kell folyósítani a lehívott pénzeket a beruházás kb. 10 éve alatt.."

igen, akkor még nem tudták. de most megerősítették, pedig nagy szarban vannak. a 100 milliárdos tartalékok hamar elillanak pánikban, és akkor a legkisebb is számít. lsd 1998.

"A Nabucco eleve nem volt életképes . Orbán is csak ellenzéki reflexből támogatta annak idején. Nem volt világos a finanszírozás, a nyomvonal, a forrásként részt vevő országok. Egy óriási nagy homály volt az egész. Inkább csak blöffként dobták be a Déli áramlattal szemben.Azt meg remélem viccnek szántad, hogy Orbán miatt bukott meg az elképzelés.."

Ezt egy szóval nem írtam. Amúgy életképesebb volt mint a Déli Áramlat. Az alternatíf források kapcsán értetlenkedsz, pedig belinkeltem egy cikket, amit MOL-dolgozók írtak. Olvasd el.

"Goodfriend-et pedig azért hívták vissza, mert rájöttek hogy a keménykedős politika itt nem működik, nem lehet eredményt elérni vele. Küldtek inkább egy mosolydiplomatát. Egyelőre.. "

Hatalmas tévedés. Goodfriend is mosolygott, csak közbn az otthoni gondolatokat megosztotta az agyonkorrumpálódott magyar vezetéssel. Ezt Bell folytatni fogja. Ők nem döntenek senkiről, a mosolygás meg természetes amcsi kultúrkörben. Bell is képes majd ütéseket bevinni- mosolyogva. Állítólag idén lesznek még kitiltások.

A trójai falós szerepközt mindenhol így látják, csak az itthoni fideszdroid tábor nem.

A kémek tényleg mindenhol ott vannak, de a ruszkiknak kőkemény érdekük, hogy eu-n belül legyenek szövetségeseik. Erre itt vagyunk mi, a bohócok. Nem tudod, hogy mit kértek tőlünk, de te szívesen adod, mert megbízol a szociopata orbánban és a brancsában. Lelked rajta.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.22. 20:40:15

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem kitalált ok. A világon másutt is bevezettek ilyen adókat. A lényege hogy az egészségügyi kockázatokat magában rejtő élelmiszerek fogyasztói konkrétan az egészségügyi kasszához is hozzájáruljanak már fogyasztáskor, ha már ilyen egészségtelenül élnek.( Persze az lenne a legjobb ha a magasabb ár eleve visszatartaná őket valamelyest, de ez többnyire nem szokott bekövetkezni. A szokás nagy úr..)
Egyszerű a képlet ha valaki nem hajlandó kártékony szokásain változtatni, akkor többletet fizet.
A líbiai ügy annyiban mindenképp hasonlít, hogy a líbiaiak nem tartották a szavukat. Nem csendben hazahozták, élete utolsó szakaszára, hanem nemzeti hőst csináltak belőle aljas cselekményéért, szószegő módon. Ráadásul ez a tetű rengeteg ember haláláért volt felelős, nem egy embert ölt meg. Képzeld mit érezhettek a hzzátartozók, amikor az ünneplő tömeget látták. Épp ez történt az azeri esetben is. Egyik esetben sem került volna kiadatásra sor, ha az adott külügyi adminisztrációk előre tudják, hogy mi fog következni. Átverték őket.
Várom a többi témában is a reagálásaidat..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.22. 21:55:21

@szanisz: Az ilyen beruházások esetében külön kezelendő a beruházási szállítóval való viszony, és külön a finanszírozó hitelkeretet biztosító hitelintézettel való viszony. Ha te felveszel hitelt házfelújításra, és nem vagy elégedett a kivitelező munkájával, attól még fizeted a bankhitelt, hisz nem mehetsz be a bankba azzal, hogy a gyatra munka miatt nem akarod fizetni a hitelt sem.
A hitelkeretből lehívott összegeket, és kamataikat mindenképp fizetni kell. A beruházási szállítóval való vitás kérdések rendezése, esetleg peresítése egy másik ügy. Mi ebben olyan nagy különlegesség?

"igen, akkor még nem tudták. de most megerősítették, pedig nagy szarban vannak. a 100 milliárdos tartalékok hamar elillanak pánikban, és akkor a legkisebb is számít."

Ahogy azt már írtam ezt a 10 mrd eurónyi összeget nagyjából 8-10 év alatt fogjuk lehívni. Vagyis éves szinten nagyjából 1-1,5 mrd eur összegben kell folyósítaniuk. Egyébként is a Roszatom nyereségadójaként, és nyereségeként (állami cég)kb. 20 %-át visszakapja az orosz állam..Az olajárat pedig nem lehet a végtelenségig mesterségesen alacsonyan tartani, bármennyire is szeretnék ezt egyesek. Ez már-fordított előjellel- az Opec országoknak sem sikerült a 70-es években.
Mellesleg járulékos következményként kezdi tönkrevágni az amerikai palaolaj cégeket, a nekik hitelező bankok részvényárfolyamai pedig esnek..

A belinkelt gurulóhordós blogposztban pedig nem stimmel az eu-s orosz gázexport mennyisége. Ez a valóságban 180 milliárd m3, és nem 100 milliárd.
Ahhoz egyébként is óriási beruházásokra lenne szükség, hogy hogy az eddig keletről jövő gázt használó államok átálljanak amerikai gázra. Gondolom a németek nem azért építették meg egy valag pénzen az északi-tengeri vezetéküket, hogy a jövőben ne használják..
Egyébként az egész palagáz projekt rendkívül környezetszennyező, és a helyi lakosság egyre hevesebben tiltakozik ellene. Pedig az USA-ban jóval kisebb a népsűrűség mint nálunk, és kevésbé mélyen van az a homokkő réteg, ami gazdaságosan kitermelhető.
Az európai palagáz kitermelésnek egyre kisebb a realitása, és egyébként az amerikai telepek is igen hamar kimerülnek. Erre nem lehet építeni egy biztonságos energiapolitikát.
Ami Colin Bell-t illeti nem úgy néz ki, hogy Goodfriend vonalvezetését folytatná. Legalábbis eddigi megnyilvánulásai egyáltalán nem erre utalnak. Ha tovább akarnák kavarni a szart, egy tapasztalt, a diplomáciai ranglétrát végigjárt diplomatát küldenek, és nem a sorozatproducert, aki pénzgyűjtéssel érdemelte ki ezt a helyet. Egyszerűen úgy érezték Washingtonban,hogy a goodfriendi izgatásos, beavatkozásos szerepvállalás közel sem hozta meg az elvárt eredményt, és szépen hazahívták. Holott ballib véleményvezérek tudni vélték, hogy a háttérben továbbra is ő irányít majd.. Aztán elkotródott. Kellemetlen..

"A kémek tényleg mindenhol ott vannak, de a ruszkiknak kőkemény érdekük, hogy eu-n belül legyenek szövetségeseik. Erre itt vagyunk mi, a bohócok. Nem tudod, hogy mit kértek tőlünk, de te szívesen adod, mert megbízol a szociopata orbánban és a brancsában."

Ezt rosszul és sematikusan látod. Egyre inkább látszik ,hogy a német vezetés és a brüsszeli bürokratikus elit érdekei kezdenek eltérni. A jövőben ez a kettősség fogja meghatározni az EU-t. Vagyis a valós hatalommal rendelkező német kormány, és az egyre inkább Washinton hatása alá kerülő, sorvadő brüsszeli bürokratikus vezetés érdekeinek különbözősége. A jelenlegi ukrán helyzetet is ennek figyelembevételével kell kezelnie a magyar külpolitikának..

szanisz 2015.02.23. 09:52:32

@A megvalósult amerikai ólom..: “Mi ebben olyan nagy különlegesség?”
Hiába szeded szét a beruházói és a hitelezői viszonyt – itt mindkettőnél ugyanazzal a féllel állunk majd szembe. Ez a különlegesség benne (amúgy már ez önmagában szemben az EU-s joggal, de nem nem ez utóbbi a lényeg).

“Mellesleg járulékos következményként kezdi tönkrevágni az amerikai palaolaj cégeket, a nekik hitelező bankok részvényárfolyamai pedig esnek..”
Ezzel fogják szétverni az amerikai palagáz cégeket? Ne viccelj, max egy-két atomipari riválist zavarhat az oroszok tender nélküli győzelme ( franciák, usa, dél-korea).

“A belinkelt gurulóhordós blogposztban pedig nem stimmel az eu-s orosz gázexport mennyisége. Ez a valóságban 180 milliárd m3, és nem 100 milliárd.”

Nyilván ők is vették a számot valahonnan, meg te is. Te honnan?
Amúgy a lényeget nem érted; ahogy lehet, csökkenteni kell a függőségünket. Erre kell törekedni. Nem véletlen, hogy Orbán nem írt alá újabb hoszsabb távú szerződést egyelőre- A nem lekért mennyiség átvételét akarja mindenki emgoldani a következő években. Ez a ruszkiknak nem jó. Ezért is kérnek valamit, amiről nem tudunk. Sebaj.

“Ezt rosszul és sematikusan látod. Egyre inkább látszik ,hogy a német vezetés és a brüsszeli bürokratikus elit érdekei kezdenek eltérni. A jövőben ez a kettősség fogja meghatározni az EU-t. Vagyis a valós hatalommal rendelkező német kormány, és az egyre inkább Washinton hatása alá kerülő, sorvadő brüsszeli bürokratikus vezetés érdekeinek különbözősége. A jelenlegi ukrán helyzetet is ennek figyelembevételével kell kezelnie a magyar külpolitikának..”

Nézd, kvázi az összes eu-s országban úgy látják (jobboldalon) is, hogy Orbán túl messzire ment a putyinizmus terén (lsd illiberális dicséret egy amúgy stagnáló gazdaságnak, de sorolhatnánk). Te jöhetsz azzal, hogy a pragmatikus német álláspont is figyelembe veszi a gazdasági érdekeket, ettől még amit én írtam, az áll. Bohócok vagyunk, egy gagyi trójai falója putyinnak. Mondjuk a görögökkel jól járt ugyancsak.
Putyinnak az is rohadt jól jött, hogy a háború közepén egy EU-s ország fogadta. Erre június óta nem volt példa.
Abban egyetértek veled, hogy a szankciókat mindig meg fogjuk szavazni, és a németekhez igazodunk a legfontosabb szavazások mentén. De a diplomácia a gesztusokról, finomságokról is szól.

Bell vs Goodfriend: Lezárom azzal, hogy minden amit tesznek, központi utasításra történik. USA-ban amúgy hagyomány, hogy nagyköveteknek nagytámogatókat küldenek. Szeirntem az amerikai álláspont nem finomodott azzal, hogy egy nő van itt. Amúgy pl a NAV-szálnál Goodfriend inkább képviselte a te, vagy az én érdekemet, mint Vida vagy Orbán. Más kérdés, hogy nyilván a saját cégeik mentén szembesülnek az itteni korrupcióval, és az az igazi mozgatórugó, nem az, hogy téged vagy engem segítsenek. Ettől még járulékos haszon. Szétlopnak minket.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.23. 23:07:32

@szanisz: Nem én szedem szét. Egyszerűen ilyen a kölcsönökből megvalósuló beruházások jogi környezete.
Ellenkező esetben-ha belegondolsz-a finanszírozott fél a beruházás átvétele után akár meg is szüntethetné a részletfizetést, hisz nincs szankció a szerződésben nemfizetés esetére. Ez már csak így működik: ha a hitelfelvevő nem fizeti a részleteket, a kölcsöszerződés felmondásra kerül,és ő köteles a teljes fennmaradó összeget egyben visszafizetni. Hogy is működhetne másképp?
Az esetleges minőségi kifogások kérdése egy teljesen más terület. Miért kockáztatná a Roszatom későbbi megrendeléseit azzal, hogy nem kezeli fair módon a kifogásokat? (Arról tudsz, hogy a Siemens is részt vesz a Paks 2. projektben?)

"Ezzel fogják szétverni az amerikai palagáz cégeket? " Nem tudom mit olvastál, de én az alacsony olajárakat neveztem meg mint a palaolaj cégeket, és a nekik hitelező bankokat nehéz helyzetbe hozó tényezőt..

"Nyilván ők is vették a számot valahonnan, meg te is. Te honnan? "

180 milliárdos adatra emlékeztem, de ez az össz. gázexportjuk. Ennek döntő többsége-160 mrd m3- Európába irányul:

www.vg.hu/penzugy/penzugyi-hirek/nott-az-europai-orosz-gazexport-418676

Mindenesetre a 100 milliárd m3-es adat erősen alábecsült..

Az miért csökkentené a gázfüggőséget ha ezután az amerikai gázra lenne utalva Európa? Ráadásul, mivel az orosz bevételek nagy része a szénhidrogén exportra épül, ők is erősen függenek ettől.Kölcsönös a függés.
Azt meg már leírtam egyszer, hogy írdatlan pézbe kerülne az eddig orosz gázt használó országok más forrásról ellátásának technikai biztosítása, és az eddigi beruházásaik (Pl. északi-tengeri vezeték) is mennének a semmibe. Sajnos az ördög a részletekben van..Meg azt is hogy a repesztéses technika hosszú távon elszennyezi a talajvizeket, és egy mező egy-két év alatt kimerül.

"Orbán nem írt alá újabb hoszsabb távú szerződést egyelőre" Az meg se fordult a fejedben, hogy a jelenlegi helyzetben az oroszok egyelőre nem akartak új hosszútávú szerződést, inkább ajánlották a még fel nem használt mennyiség felhasználását, kb. öt évvel eltolva a hosszú távú szerződés kialakítását?

"Putyinnak az is rohadt jól jött, hogy a háború közepén egy EU-s ország fogadta. " Az osztrák vezetés közvetlenül a maláj gép lelövése után fogadta Bécsben..
Orbán egyébként pontosan látja, hogy a németek meg akarnak egyezni Putyinnal, és ennek szellemében alakítja külpolitikáját. Az előbbire utal, hogy Merkel közvetlenül Putyin előtt tett látogatást Bp-en, és hogy Minszkben a Krím kérdését már egyáltalán nem feszegette..

"USA-ban amúgy hagyomány, hogy nagyköveteknek nagytámogatókat küldenek." Nem feltétlenül. Olyan helyekre küldenek ilyeneket, amiket nem igazán tartanak fontosnak. A lényeges külképviseletekre, valamint ahol "helyzet" van nem így tesznek. Ide tapasztalt diplomaták kellenek, hiszen a külügy nem határozza meg mondatról mondatra a tennivalókat, és a kommunikációt. Legfeljebb főbb irányelveket ad. Az, hogy ide rutintalan, a diplomácia terén járatlan személyt küldtek, jól jelzi, hogy fel kívánnak hagyni a nyár vége óta zajló technikákkal, amelyeket Goodfriend szokatlanul hosszúra nyúlt ügyvivői időszaka alatt teszteltek..

lac666 2015.03.20. 23:33:05

"Röviden: Goodfriend elment és Orbán győzött. Egész pontosan a távozás arról szól, hogy az Orbán-doktrína megnyerte az első nagy csatáját."

Attól, hogy Goodfriend hazament, orbán se, meg a doktrínája se nyert szart se!

"Annak a doktrínának a győzelme ez, amely az ideológia vezette külpolitika helyett a gazdasági érdeket teszi meg a diplomáciai kapcsolatok legfontosabb szervezőelvévé."

Tipikus gerinctelen hozzáállás! Fogd fel, hogy bizonyos helyzetekben nem a pénz a minden! Már annyira elvakít titeket a lopás, hogy az országot is kiárulják érte!

"Goodfriend távozásával ez a párbeszéd ma úgy áll, hogy Magyarországnak jogában áll saját érdekeit követni."

Goodfriendtől függetlenül Magyarországnak mindig jogában áll saját érdekeit követni! Mi köze ehhez Goodfriendnek?

"Mert Magyarország a NATO tagja és uniós tagország, elkötelezve magát a nyugati értékrend mellett, de ettől még vannak / lehetnek jól felfogott gazdasági érdekei is."

Legyen már annyi gerincünk, hogy ne háborús bűnös diktátorral keressük a gazdasági kapcsolatot. Inkább az ország érdeke az, hogy a fejlett nyugati világhoz tartozzunk, mint az, hogy pillanatnyi gazdasági sikert érünk el, amely ráadásul veszélyes függőséget okoz! Értem, hogy kell a pénz, de akkor inkább lopjatok kevesebbet baszd meg!

"Az a tény, hogy mintegy két hét leforgása alatt Budapestre jött Merkel és Putyin, ennek a doktrínának az egyértelmű sikerét jelzi. Eszerint Oroszországgal és Németországgal egyszerre kell jóban lenni. Ez Magyarország érdeke. Enélkül Magyarország nem lehet sikeres."

Csak az a tény, hogy Merkel és putyin Budapestre jött! Az NEM TÉNY, hogy ez az orbáni doktrína sikere! NEM KELL Oroszországgal is jóban lenni! Ez NEM Magyarország érdeke! E nélkül is lehet sikeres Magyarország! Magyarországnak az az érdeke, hogy a nyugati, fejlett, liberális államokhoz tartozzon!

"Márpedig a Nyugatnak is az az érdeke, hogy a hozzá tartozó országok sikeresek legyenek.
Lehet, hogy erről is fog beszélni majd a hazájába visszatérő Goodfriend."

Az első állítás igaz! Hidd el Godfriend a hazájában már le se fog szarni minket! Nálatok ez a szerencsétlen olyan, mit Gyurcsány! Be vagytok szarva tőle!

Rólam

G. Fodor Gábor Századvég, stratégiai igazgató Nem elemző vagyok, hanem politikai gondolkodó. Ennek a szerepnek van hagyománya és előképe, de nincs kortárs kontextusa. Az a cél, hogy legyen.

Címkék

Alkotmánybíróság (1) államadósság (1) az önbecsülés kultúrája (2) a lebeszélés kultúrája (3) Bajnai (7) Bajnai Gordon (1) baloldal (7) blogok (1) Brüsszel (1) centrális erőtér (1) centrális politikai erőtér (1) DK (1) Együtt 2014 (3) EGYÜTT 2014 (1) ellenzék (1) első ember (2) értelmiség (1) Ertsey Katalin (1) Európa (1) Eurpai Unió (1) EU csúcs (1) fasizmus (3) férfiasság (2) fiatal konzervatívok (1) Fidesz (4) forradalom (2) Gurmai Zita (1) Gyrucsány Ferenc (1) Gyurcsány (6) Gyurcsány-Bajnai Szövetség (2) háború (1) Haha (2) hazafiság (1) Herczog Edit (1) igazság (1) IMF (2) Jávor (1) Jobbik (1) jobboldal (5) Karácsony (1) Karsay Dorottya (1) kommunizmus (1) kormányzás (4) középosztály (1) közmegegyezés (3) kulturkampf (1) kultúrpolitika (1) Kunhalmi Ágnes (1) liberalizmus (3) LMP (5) machiavellizmus (1) Medgyessy (1) megszorító politika (1) Mesterházy Attila (1) Milla (2) módosító indítványok (1) MSZP (6) nagyvonalúság (1) nemzetegyesítés (1) nemzeti érdek (2) nőiesség (1) Orbán Viktor (2) örülünk vincent (1) összefogás (1) ostromlott erőd (1) parlamentarizmus (1) polgári Magyarország (1) Polgár Dóra (1) politikai gondolkodás (1) progresszív blog (1) reformközgazdaságtan (1) regisztráció (1) rendszerváltás (1) rezsicsökkentés (1) sas-kabaré (1) Scheiring (1) szabadságharc (1) szabad ember (1) Szabó Rebeka (1) szakértő (1) SZDSZ (1) szocialisták (1) szocialista hatalompolitika (2) szocialista párt (3) szocializmus (2) Szolidaritás (1) törvényjavaslat (1) Vadai Ágnes (1) választási eljárás (1) válság (3) válságkezelés (1) varánusz (1) Címkefelhő

Kommentek

  • igorx: Régen voltak a fotelpunkuk Utána jöttek a fotelnácik Újabban a fotelkomcsik (Fidesz) Most meg itt ... (2020.05.28. 22:02) Férfiasság
  • Lepo: Mi baja van ennek a ronda, gnóm kis embernek? Kicsit félek, ha tehetné, orsósféreggé válna, hogy m... (2019.04.18. 11:50) Férfiasság
  • TalpigJimmy: Emberek! Ez egy nagyon frusztrált ember :D Van is mire :D Hogy néz ki a szerencsétlen? (2018.05.30. 20:32) Férfiasság
  • szabik: en internet munkat keresek (2016.03.17. 07:25) Férfiasság
  • Utolsó 20
süti beállítások módosítása